Тема. Степ. Краса степу в різні пори року.
Олександр Олесь. Степ. (літературне читання)
Степ. (ЯДС)
Мета.
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); загальнокультурна (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури); громадянська ( виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність. Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної та літературної та міжпредметно- естетичної, екологічної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.
Матеріали до уроку
безкрайня даль висока трава неорана земля
краса степ
ковила перекотиполе
коні
Учням потрібно визначити на якій території розташована зона степів. Знайти і записати назви міст які знаходяться в даній зоні.
Спираючись на карту, та виконане попереднє завдання, визначити які з перелічених заповідників знаходяться у степовій зоні: Асканія-Нова, Медобори, Луганський, Український степовий, Чорноморський, Ялтинський, Поліський
Розділившись на групи, учням пропонується опрацювати матеріал:
Звірі степу
Птахи степу
Плазуни степу
Комахи степу
Рослини степу
- Що вразило учнів після перегляду відео?
- Що запам’яталося після побаченого?
- Які картини природи найбільше сподобалися?
- самостійне опрацювання вірша Олександра Олеся.
Робота в групах
І група малює словесну картину до вірша. ІІ група малює олівцями картину до поезії. (час обмежений)
- Чому, на вашу думку, така краса може зникнути ? І як це можна попередити?
а. конвалія, суниці, чорниці, барвінок, троянди, ковила.
б. незабудки, фіалки, тюльпани, типчак, тонконіг.
в. магнолія, проліски, підсніжники, пальма, кипарис.
2. У заповіднику Асканія - Нова мешкають такі птахи:
а. страуси, жайворонки, орли, перепілки, дрофи, фламінго.
б. глухарі, жайворонки, тетеруки, перепілки, орли.
в. качки, куріпки, дятли, лелеки.
3. Які з поданих тварин є типовими для степу?
а. зебра, кіт лісовий, пелікан, глухар.
б. вусач альпійський, рябчик, бурий ведмідь.
в. тхір, ховрах, степова гадюка, одуд, перепілка.
4. Які форми земної поверхні є в степовій зоні?
а. рівнини, горби, яри, балки.
б. рівнини, горби.
15. Завдання на розвиток мислення
Хлопцям : пояснити чому в степу живе багато тварин, які риють нори в землі та для чого вони це роблять?
Дівчатам: пояснити чому в степу живе багато тварин, які добре бігають, з чим це пов’язано?
16.Рефлексія
- З якою степовою твариною чи рослиною ви себе асоціюєте? Чому? Які труднощі траплялися б на вашому «життєвому» шляху? Як би ви як людина спробували б їм допомогти?
17. Домашнє завдання
- вивчити уривок вірша Олександра Олеся (на вибір);
- скласти план заходів по збереженню недоторканної природи зони степів.