Тема. Погода. Метеорологічні служби і прогноз погоди. Завбачення погоди та його
значення для господарської діяльності людини
Мета: розкрити поняття прогноз погоди, градус, термометр;
формувати вміння називати (показувати на малюнку) погодні явища, характерні для своєї місцевості; розуміти для чого складається прогноз погоди;
розвивати спостережливість, допитливість, вміння використовувати отримані знання у повсякденному житті;
виховувати бережливе ставлення до навколишніх тіл у природному середовищі.
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи: розвиток мислення на основі формування умінь користуватися термометром.
Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, синоптичні карти, термометр, барометр, гігрометр, малюнки з зображенням різної погоди
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Посміхнемось один одному, небу, сонечку, усім довкола. Побажаємо приємного дня й розпочнемо урок з гарного настрою!
IІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Розповідь вчителя, перегляд відеофрагменту
Про неї кажуть: тепла, гарна, примхлива, дощова, холодна. Нею ми цікавимось щодня. Вона підказує нам, що одягати, чим займатися, відправлятись у подорож чи ще зачекати..
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь вчителя з елементами пошукової бесіди
Для того, щоб вивчити погоду важливо уміти вести спостереження за всіма її елементами: вітром, тиском повітря, вологістю, опадами, хмарністю, температурою.
Розгляд малюнка
Відправляючись в подорож, ідучи просто до школи чи театру, кожен хоче дізнатись, якою буде погода. Своєчасні попередження про несприятливі погодні умови можуть врятувати життя.
Знання погодних умов важливі для роботи усіх видів транспорту, комунального господарства, будівництва.
Задля цього існують метеорологічні служби
Розгляд малюнків підручника на с.62 параграфа 23, перегляд відеофрагменту
Метеорологічні станції є в містах, на морі та високо в горах. Спостереження за основними елементами погоди здійснюються в певні години й передаються до установ, які передбачають погоду.
Розпізнавання учнями знайомих приладів
Робота з термінологічним словником у підручнику та робочому зошиті
Робота за малюнками с. 62,63 параграфа 23 підручника
Термометр – прилад для вимірювання температури повітря. Складається з пластинки та скляної трубочки з кулькою, закріпленої на ній. На пластинку, нанесено поділки, що відповідають градусам. Цифрою 0 на термометрі позначено температуру танення льоду або замерзання води, а цифрою 100 – температуру кипіння.
Градус – одиниця вимірювання температури.
Градуси вище 0 позначаються + і означають тепло, градуси нижче 0 – знаком – і означають мороз.
Ртутний барометр – для вимірювання тиску повітря. Зниження тиску означає погіршення погоди.
Волосяний гігрометр – прилад для вимірювання вологості повітря. Складається з рамки, на якій натягнуто людську волосину. При збільшенні вологості повітря волосина довшає, що відразу показує стрічка на шкалі. Визначається вологість у відсотках.
Флюгер визначає напрям і силу вітра.
Розповідь вчителя з елементами пошукової бесіди
Розгляд малюнків на с. 63 параграфа23
Робота з термінологічним словником у підручнику та робочому зошиті
Прогноз погоди – це її передбачення. Складають прогноз погоди за синоптичними картами – картами погоди. Це географічні карти, на яких умовними знаками та цифрами позначають результати одночасних спостережень за погодою.
Фізкультхвилинка
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Коли сонце заходить за хмари, буде дощ.
Хмари ідуть низько – заплачуть дощем.
Ворони зграями кружляють у повітрі перед снігом.
Дим стелиться низько, буде дощ, тепло.
V. Підсумок уроку
Закінчити речення
Сьогодні я вперше дізнався…
Я зрозумів, що…
Я добре запам’ятаю, що…
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати параграф 23, дати відповіді на запитання 1-3,
Вивчити нові терміни: прогноз погоди, термометр, градус