Клас: 3-В
Тема: Традиції святкування Різдва у Англії та Україні. («Ласкаво просимо у наш будинок» - англійська мова та Мар’яна Савка «Запах Різдва» - українське читання)
Цілі:
Практичні:
- вправляти учнів в аудіюванні тексту;
- розвивати вміння вести бесіду, доводити власну думку;
Освітні:
- розширити уявлення учнів про традиції святкування Різдва в Україні та Англії;
- ознайомити учнів з новими лексичними одиницями з теми «Christmas» та повторити конструкцію There is/are;
Розвиваючі:
- розвивати техніку читання, мовну здогадку та мовленнєву реакцію;
- розвивати здатність порівнювати мовні явища рідної та іноземної мови;
Виховні:
- виховувати повагу до традицій народу Великобританії та України, самостійність, почуття ввічливості, чуйність у стосунках з товаришами.
Обладнання: підручники, ноутбук, ілюстрації за темою, надруковані прислів’я, ялинка, картки з завданнями, м’яч, конструктор «Lego».
Тип уроку: інтегрований (англійська мова та читання).
Очікувані результати: учні засвоїли нові лексичні одиниці з теми, розуміють відмінності у святкуванні Різдва у Великій Британії та Україні.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учитель: Good morning, boys and girls!
Учитель англійської мови: Good morning, boys and girls! I am glad to see you! Sit down, please!
Учитель англійської мови: Тетяно Петрівно, чому Ви вітаєтеся з учнями на англійській мові? Адже діти звикли чути від Вас лише рідну мову.
Учитель: А все тому, що сьогодні вранці директор гімназії отримала лист, адресований моїм дітям. Ось цей лист. Я, звичайно, конверт розпечатала та змогла прочитати лише кілька слів: « Good morning, boys and girls!» А далі не розумію про що йде мова. Адже вивчала я німецьку мову у школі.
Учитель англійської мови: Тетяно Петрівно, не хвилюйтеся. Ми зараз Вам допоможемо. Сhildren, listen to me (читаю листа): «Good morning, boys and girls! My name is Saint Clause. I am ninety- nine years old. I live in Laplandiya. I have got a big house. My favourite pets are dogs and deer. My favourite season is winter. I like singing songs and dancing. Do you like Christmas?»
II. Основна частина.
Учитель: Діти, чи любимо ми Різдво? Звичайно! Нагадайте мені коли ми святкуємо це свято? (відповіді учнів) Так, сьомого січня.
Учитель англійської мови: Вut Saint Clause asked about his Christmas. Tell me, please, children, when do the British celebrate Christmas? (відповіді учнів). Yes, of course, in Great Britain people celebrate Christmas on the 25th of December. It’s merry and funny holiday. And today we have got an unusual lesson, where you are meeting some guests and two teachers. We will speak about Christmas in Great Britain and Ukraine.
Учитель: Діти, а що ви знаєте про святкування Різдва в Україні? (Відповіді учнів)
Учитель англійської мови: And what can you say about Christmas in Great Britain?
Pupil 1: Before Christmas children and parents clean the flat, decorate the Christmas Tree and buy presents.
Pupil 2: Children like Christmas very much. Santa Claus brings presents them. He puts presents in the stockings. On this holiday family sit at the table and eat turkey and pudding.
Учитель: Діти, а ви знаєте, що існує багато віршів, оповідань про Різдво, про збереження традицій. Зараз ви складете кілька прислів’їв з окремих слів. (Учні складають прислів’я)
Учитель: Як же ви розумієте їх? (Розповіді учнів)
Учитель англійської мови: But we can translate the Ukrainian proverb into English. There is no place like home. Repeat after me! And I know such proverb «So many countries, so many customs». We have got Ukrainian traditions but in Great Britain people are proud of their owns. And now I would like to read with you Pete’s letter about Christmas in Great Britain.. Open your book on page 46, exercise 1. You will read a new word “barbeque”. Це слово перекладається « смажити м’ясо». Repeat after me as you want to give it me.
(Читання вправи 1 на сторінці 46)
Учитель англійської мови (з м’ячем): Tell me, please, does Pete go to see his grandparents? Do they play funny games? Do they eat pudding? Does Peter like to get presents? Does Santa come to Peter? Are there Christmas Tree in the garden?
Фізкультхвилинка.
Учитель англійської мови: In Great Britain children like singing Christmas songs. Now let’s sing.
Oh, jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way,
Oh, what fun it is to ride
In a one-horse open sleigh.
Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way,
Oh, what fun it is to ride
In a one-horse open sleigh.
Учитель: А зараз я пропоную вам прослухати вірш поетеси Мар'яни Орестівни Савки «Різдво». (Словникова робота. Учні слухають вірш та виконують завдання на картках у групах).
Сподобався вам вірш? Які картини ви побачили за його змістом? Чи погоджуєтеся з думкою поетеси про те, що найкращий у світі — це запах Різдва? Розкажіть, який же він. Як ви зрозуміли виділене речення? Поміркуйте разом! Чому на світі найкращій запах Різдва? А як бабуся готується до свята? І чим пахне незàйманий сніг?
Учитель англійської мови: There is a tradition to decorate Christmas Tree for Christmas. Listen to me and Mrs Tatyana and choose the right names of the decorations and put on our tree.
(A red stocking, дідух, a red bell, зірочка, a candle, сніжинка, yellow toys…)
ІІІ. Підведення підсумку уроку.
Учитель: Молодці, діти! Одразу святковий настрій з’явився. І я пропоную вам ще пограти. У вас на столах лежить червоний та зелений конструктор «Lego». Я буду казати речення, а ви будете піднімати червоний конструктор, якщо речення неправдиве, та зелений конструктор, якщо речення відповідає дійсності.
Молодці, діти! Що ж ми робили сьогодні? Що нового дізналися? Що було найскладнішим? Що було найцікавішим?
Учитель англійської мови: That’s why your homework is to write the letter to Santa Claus about your wishes. You are excellent today. Good-bye!