формування предметних компетентностей: учити учнів відрізняти поняття: «ім'я», «по батькові», «прізвище»; сприяти засвоєнню правила написання з великої букви імен, по батькові, прізвищ людей; ознайомити з етимологією деяких імен; закріплювати знання про слова-назви предметів, вміння розрізняти іменники, які відповідають на питання хто? Що?, змінювати за числами; навички правильного письма слів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу до письменників, поетів; заохочувати до читання художніх творів; вдосконалювати вміння та навички учнів застосовувати набуті знання при роботи з ПК як для навчання, так і для вирішення інших життєвих питань;
Снігурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3
Снігурівської районної ради
Миколаївської області
Інтегрований урок у 2 класі
з української мови та інформатики
з використанням ІКТ на тему:
«Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей».
Бекеш Л.В. – вчитель початкових класів
Кузнєцов А.О. – вчитель математики та інформатики
м. Снігурівка
2017-2018 н.р.
Інтегрований урок у 2 класі з української мови та інформатики з використанням інтерактивних технологій
Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання: мікрофон, сигнальні картки, зошити, підручники, картки, зошити з друкованою основою, м’яч, навчальна презентація, комп’ютери, проектор, мультимедійна дошка, браузер.
Хід уроку
І. Вступна частина. Актуалізація опорних знань.
1. Організаційний момент. Емоційне налаштування.
- Станьте рівненько! Привітайтеся з нашими гостями. Сідайте, дівчатка, сідайте, хлопчики. Розпочинаємо урок української мови та інформатики.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці:
- Хай вона росте!
Я всміхаюсь сніжинкам білим:
Що з неба сипле зима!
Друзям усміхаюсь, зичу їм добра.
Девізом нашого уроку будуть такі слова:
Думати – швидко!
Виконувати – чітко!
Творчо працювати!
Правильно писати! (слайд 1)
ІІ. Основна частина.
Вправа «Мікрофон»
Правила: (слайд 2)
Фронтально. (слайд 3)
|
|
о |
|
|
|
т |
|
|
|
б |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
в |
|
|
|
|
у |
|
|
с |
(з’являється зображення автобуса – слайд 4)
І Зупинка «Мої очікування». (слайд 5)
Так, під час подорожі ми з вами пригадаємо те, що вже вивчили і нас чекають нові знання та відкриття. Ми будемо досліджувати свої імена, прізвища, по батькові. Дізнаємось, як вони правильно пишуться.
ІІ зупинка «Галявина Мовознавців». (слайд 6)
ІІІ зупинка «Всезнайок» (слайд 8)
Вправа «Зміни слова за зразком»
Зразок:
Один – багато
Учень – учні.
Школа - …
Парасолька - …
Урок - …
Ручка - …
Дерево - …
Олівець - …
(по варіантах)
(Фізкультхвилинка «Посмішка»)
Вправа «Хто?», «Що?» (слайд 9)
Проводиться інструктаж з БЖ учнів при роботі з ПК та повторюються правила поведінки в кабінеті інформатики.
За допомогою мишки перетягніть запропоновані іменники до відповідного питання.
Хто? |
Що? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Олівець, ведмідь, матуся, Петрик, лікар, школа
IV Зупинка «Уважних». (слайд 10)
Відгадайте загадку.
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке.
Бо носить все життя мене людина
А відгадайте-но, що я таке? (Ім’я)
Ім’я ім’я (вчитель пише на дошці)
Запис під диктування
У моєї мами гарне ім’я.(слайд 11)
Вправа «Знайди помилку» (слайд 12)
Запис на дошці :
Мого друга звуть бондаренко олег іванович.
Подивіться на дошку. Я вважаю, що у цьому реченні всі слова записані правильно. А ви як думаєте? Чому ?
(Грамоти вчиться – завжди знадобиться).
Ознайомлення з новим матеріалом.
Прізвище |
Ім’я |
По батькові |
(Взаємоперевірка у парах).
V Зупинка «Долина Чомусиків – дослідників» (слайд 14)
(фронтальна перевірка)
VІ Зупинка «Галявина Розумійок» (слайд 16)
(Робота над казкою «Як маленька буква стала великою»)
Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.
І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую-но я із середини речення переміститися на початок».
І сталося диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам морям та озерам, горам та долина, прилаштувалася до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, що починаються з неї, пишуться з великої літери.
Робота над змістом казки. (слайд 17)
Вправа «Буква загубилась»
(вправа для очей)
VІІ зупинка «Вулиця Самостійності» (слайди 18-19)
Самостійна робота
1 в. – ст. 49
2 в. – ст. 51
Завдання. Прочитай. Підкресли імена, прізвища та по батькові.
1в. Тарас Григорович Шевченко – великий український письменник і художник.
Ми любимо вірші Лесі Українки.
У школі діти вивчають твори Івана Яковича Франка.
2в. Ми любимо вірші Володимира Миколайовича Сосюри.
У школі діти вивчають твори Павла Григоровича Тичини.
Грицько Бойко – український дитячий поет.
VІІІ зупинка «Парк Дружби». (слайд 20)
(впр. 2, ст. 75 – в зошиті)
Перевірка (в парах)
(Фізкультхвилинка «То не є проблема»)
ІХ Зупинка «Цікавинка». (слайд 21)
Наталка – рідна. Олена – світла. Марія – величність. Станіслав – славний. Максим – найбільший. Софія – мудрість. Вікторія – перемога. |
ІІІ. Заключна частина.
Підсумок уроку. Рефлексія.
Х Зупинка «Підсумкова». (слайд 22)
На уроці я:
Наша подорож підійшла до кінця. Сьогодні ми плідно попрацювали і довели, що своєю сумлінної працею можемо прикрасити своє ім’я.
Домашнє завдання. (слайд 23)
Оцінювання (словесне). Індивідуально в балах.
Дякую за урок!
1