Інтегрований урок у 4 класі з предметів я досліджую світ, українська мова і математика.

Про матеріал
Тема: Осінь у природі. Осінні місяці. Мета: вчити учнів виявляти ознаки осені у природі; закріпити назви осінніх місяців; розкрити походження назв місяців осені; закріпити вміння розв’язувати задачі та обчислювати двоцифрові приклади без переходу через десяток; розвивати логічне мислення; розширювати світогляд; формувати вміння спостерігати за природою; виховати почуття любові до природи. Обладнання: мультимедійна презентація; аудіозаписи; ілюстрація картини “Природа восени”; пазли; цеглинки Лего; демонстраційний матеріал «Пори року», різнокольорові паперові листочки різних дерев.
Перегляд файлу

Інтегрований урок у 4 класі з предметів я досліджую світ, українська мова  і математика.

 

 Тема:  Осінь у природі.  Осінні місяці.

Мета: вчити учнів виявляти ознаки осені у природі; закріпити назви осінніх місяців; розкрити походження назв місяців осені; закріпити вміння розв’язувати задачі та обчислювати двоцифрові приклади без переходу через десяток; розвивати логічне мислення; розширювати світогляд; формувати вміння спостерігати за природою; виховати почуття любові до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація; аудіозаписи; ілюстрація картини “Природа восени”; пазли; цеглинки Лего; демонстраційний матеріал «Пори року»,  різнокольорові паперові листочки різних дерев.

Тип уроку: комбінований урок.

Перебіг уроку

I Організація початку уроку

1. Привітання

Холодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго ранку, вітаю я вас!

Діти, поверніться до гостей,

Скажемо їм, Добрий день.

2. Повідомлення синоптика.

-  Діти, які пори року ви знаєте? (весна, зима, літо,осінь)

-         Яка зараз пора року? ( Зараз осінь)

-         Який в нас місяць? ( місяць Жовтень)

-         Який сьогодні день тижня? ( сьогодні )

-         Яке сьогодні число? (сьогодні 25 жовтня) 

-         Яка погода сьогодні?

-         Яке небо?

-         Чи є вітер? Опади?

II Мотивація навчальної діяльності

Про що  сьогодні піде мова на уроці, ви дізнаєтесь, якщо  відгадаєте загадку:

Хто вона ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без барв

Скрізь малює листя?

Учні. Це осінь!

Тема нашого уроку. Осінь, осінні місяці.

III Повідомлення теми уроку

-         Сьогодні на уроці ми поговоримо про осінь, про її красу, про назви осінніх місяців, та будемо виконувати багато цікавих завдань..

IV  Робота над темою уроку

1. Складання речень про осінь.

-  А зараз ми виконаємо перше завдання від красуні осені. Вам потрібно скласти речення про осінь.

- Давайте з вами пригадаємо, що ми з вами знаємо про речення. Вам потрібно продовжити речення:

Речення виражає …(закінчену думка).

Речення складається зі…(слів)

Перше слово в реченні потрібно писати з…(великої букви).

В кінці речення ми ставимо… (крапку, знак оклику, знак питання).

За метою висловлювання речення бувають…( розповідні, питальні і спонукальні).

За інтонацією речення бувають… (окличні, неокличні).

  У вас на краю парти лежать пазли.

- Дістаньте їх будь ласка з файлу, викладіть картину, а потім складіть і запишіть кожен своє речення про осінь. Позначте в них головні члени речення.

Давайте пригадаємо, що таке головні члени речення? (Підмет і присудок – це головні члени речення)

Що таке підмет?

Що таке присудок?

Як підкреслюється підмет і присудок в реченні?

Прочитайте кожен своє речення.

- Які природні явища бувають восени? (дощ, туман, листопад, іній)

- Які осінні зміни відбуваються в неживій природі? ( похолодання, тумани, дощі, день стає меншим, заморозки, перший сніг)

- Які осінні зміни відбуваються в живій природі? ( жовтіє і опадає листя з дерев, жовтіють і в’януть квіти, птахи відлітають у вирій, комахи ховаються, звірі готують запаси на зиму, деякі впадають у сплячку).

- Молодці, ви гарно впоралися із завданням.

2. Гра «Так чи ні»

А зараз ми пограємо в гру Так чи ні. Візьміть будь ласка дві цеглинки лего зеленого і червоного кольорів.

 Якщо Так – підніміть будь ласка цеглинку зеленого кольору, якщо ні – червоного.

 Зараз ще літо? (ні) Вже розпочалася осінь?(так)

Зараз рання осінь? (ні) Зараз пізня осінь? (так)

Восени холодні ранки? (так)

Осінню йдуть дощі?(так)

На деревах зеленіє листя? (ні)

Вранці можуть бути тумани? (так)

Перелітні пташки летять до вирію (так)

Осінь – золота пора року.(так)

 

3. Фізкультхвилинка

А тепер давайте з вами трохи відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку.

4. Завдання від місяця вересня.

Наша красуня осінь мандрує не одна, а разом із своїми синами: осінніми місяцями.

-         Послухайте загадку і скажіть про який місяць йде мова.

Хто за серпнем приходить,

Червоне літо проводить,

 Бабине літо закликає,

В школу дітей відправляє? (Вересень)

-         Діти, а хто знає,чому місяць вересень має таку назву?

-         Назва дев'ятого місяця року пов'язана з вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо в Карпатах.

-         Місяць Вересень підготував для нас завдання.

-         Так що восени роблять люди ? ( збирають врожай)

-         Ми також зараз будемо збирати врожай, і варити з них смачний борщ і компот?

-         Діти,  скажіть будь ласка, що ваші матусі кладуть в борщ? (овочі) а в компот? (фрукти)

-         Для того щоб зібрати врожай вам потрібно буде обчислити приклади


200-80×2=

20×5+200=

40×6-40=

50×7-300=

2×6+2=

7+3=

200×5=

8×60-80=

920-300=

630+150=

250-130=

5×60=

200-100=

20-4=

250+320=

630:9-70=


- З яких фруктів ми зварили компот? Які овочі ми поклали з вами до борщу?

Молодці! Ви гарно впорались з завданнями.

5. Завдання від місяця жовтня.

-         Послухайте загадку і скажіть про який місяць йде мова.

Кличуть нас ліси, поля, сади

Збирати осені плоди.

З дерев падає листя жовте.

То землею ходить місяць (жовтень.)

-         Чому місяць жовтень має таку назву?

-         Жовтень – фарбує листя в жовтий колір, місяць справжньої золотої осені. Щодня промені сонця дедалі менше нагрівають землю. Повітря стає холоднішим.

-         Місяць жовтень передав нам свої завдання. Він хоче перевірити чи вмієте ви розв’язувати задачі.

-         Швидко розв’язати  задачі нам допоможуть цеглинки Лего. Візьміть їх, і розкладіть в робочий стан. Уважно слухайте задачу і дивіться на екран телевізора. Порахуйте і підніміть вгору цеглинку відповідного кольору.

1. Ось до класу на урок

Залетіло 25 сорок,

8 пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (25+8=33)

2. Світанкової пори
Садять гай усі бобри.
Може, гай, а може, ліс:
9 кленів, 5 беріз,
А вербичок 25.
Скільки всіх їх, хочу знать.  (9+5+25=39)

3.

5 маленьких білченят

У кубельці спали.

А ще 9 білченят

По гіллі стрибали.

 

4.  Їжачок в саду гуляв,

Він листочків назбирав.

Зразу 20, потім 40.

Тільки, діти, ви скажіть,

Їжаку допоможіть,

Ті листочки полічіть.                             (20+40=60)

 

 

  1. Скільки кутів у трьох трикутників?(9)

2. Скільки лап у чотирьох вовків? (16)

3. Вушок  - у семи лисиць? (14)

4. Скільки ніжок у восьми курчат? (16)

 5. А вушок –дев’яти зайчат? (18)

6. Скільки лап у десятьох собак? (40)

7. Скільки крил у дев’яти синиць?(18)

8. А хвостиків у сотні жабок?(0)

-                   

-         Молодці! В гарно впорались з завданням від місяця жовтня.

6. Фізкультхвилинка

А ще осіню часто йдуть дощі. Ми з вами зараз відпочинемо і зробимо фізкультхвилинку Австралійський дощ.

Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він.

В Австралії піднявся вітер. (Тренер тре долоні).

Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)

Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)

Сонце! (Руки догори.)

 

7. Завдання від місяця листопада.

-         Послухайте загадку і скажіть про який місяць йде мова.

Краплі з неба, дахів, стріх.

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад,

Що за місяць? (листопад)

-         Листопад – місяць опалого листя, тому ще мав назву «падолист». Останній місяць осені, який дуже часто підпадає під владу зими, також іменували «напівзимником». Тому він більше прихильний до свого двоюрідного  брата Грудня, аніж до рідного – Жовтня.

Місяць листопад підготував підготував для вас завдання. У вас на парті лежать осінні листочки. Напишіть на них одним словом, яка буває осінь.

Та прикрасьте ним наше осіннє дерево.

V Рефлексія

Самооцінювання

На цьому наш урок добігає кінця.

Про яку пору роки ми сьогодні з вами говорили?

Що найбільше сподобалось на уроці?

Всім дякую за старанні і увагу.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
14 березня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку