Інтегрований урок української мови, музичного і образотворчого мистецтва в 3 класі «Мелодії та барви чарівниці - Осені»

Про матеріал
Інтегрований урок української мови, музичного і образотворчого мистецтва в 3 класі «Мелодії та барви чарівниці - Осені» стане в нагоді при проведенні уроку розвитку звязного мовлення. Матеріал допоможе ввести дітей у світ художнього мистецтва слова, музики, живопису, відчути красоту мистецтва своєї мрії і поринути у дива мистецької палітри, на якій кожен штриф стан відзеркаллям дитячої мрії.
Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. «Мелодії та барви чарівниці - Осені».

Мета. Розвивати знання, уміння і навички учнів виражати у слові, у реченні власні думки та почуття, красу довкілля, емоційно відгукуватися на прекрасне і створювати його самому; розширювати, поглиблювати знання про осінь. Продовжувати ознайомлювати учнів з пейзажним живописом на прикладі картин відомих художників. Вчити складати тексти – описи за картинами та власним спостереженням. Розвивати зв’язне мовлення учнів. Виховувати почуття любові до природи, насолоди від краси рідного краю.

Обладнання: презентація картин І. Левітана «Золота осінь», М. Акумова «Червоні кетяги», Віра Афонська «Осінь», Ф. Минайло «Осінь», А Пластов «Осінній етюд», композиція «Осінній букет квітів», листя дерев.

Підготовча робота: проведення екскурсії з метою спостереження за змінами в природі восени. Вивчення віршів, пісень про осінь. Виставка дитячих малюнків. Складання букетів з осіннього листя, осінніх квітів. Виготовлення аплікації.

Вид уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя.

Осінь пензлика взяла, малювати почала:

Небо сіре, дощ із хмари, листочки золотом горять…

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

- Отже, ви здогадалися, що сьогоднішній урок розвитку зв’язного мовлення присвячений красуні – осені, золотавій і розкішній. Краса ця насправді чарівна. Саме тому багато художників, композиторів, письменників і поетів описували золоту осінь у своїх творах. Спробуємо і ми з вами перетворитися на письменників і скласти власні описи золотої осені. А допоможуть нам у цьому спостереження з власного досвіду за змінами в природі і картини художників – пейзажистів.

 

  1.               Хвилинка поезії. Гра «Диктор телебачення».

- Давайте пригадаємо вірші поетів, які ми вчили про осінь і продекламуємо диктором їх.

Діти розказують напам’ять вірші про осінь.

 

ІІІ. Творча робота. Тренувальна вправа «Риму добирай».

Сонце світить та не … (гріє),

Листячко уже … (жовтіє),

Все частіше йдуть … (дощі),

На дерева та … (кущі).

Доспівають на ліщині … (горішки),

Лущить вправно білочка … (шишки).

І скрутився їжак у … (клубочок),

На колючки наколов … (грибочок, листочок).

Вже заліг і спить ведмідь у … (барлозі),

І стоять калюжі скрізь на … (дорозі).

Скоро стане земля від снігу … (біла),

А птахи у вирій вже … (відлетіли).

 

ІV. Пейзажний живопис. Знайомство з пейзажним живописом на прикладі картин відомих художників.

- Давайте уявимо, що ми знаходимося з вами в картинній галереї відомих художників – пейзажистів, які намалювали свої полотна про осінь.

1. (Розгляд картин, розповідь вчителя про художників і їхні полотна).

2. Робота в зошитах.

- Відкрийте зошити. Запишіть число, класна робота.

3. Вправа «Мікрофон».

- Складіть речення зі словом осінь.

V. Опис осені. Розповідь вчителя.

Прийшла золота осінь. Пожовтіло листя на деревах і стоять вони у сонячному промінні мов позолотою вкриті. Та раптом налетить осінній вітерець, зашелестить поміж листочками, зірве їх з дерева, закружляє і опустить на землю. Вся земля вкривається яскравим килимом. Красива пора року – Осінь.

Чи відомо вам, що осінь буває різною? Іноді вона радісна. Пишно вбрана. На клумбах ростуть барвисті айстри,  жоржини. Блищать у небесній голубині жовті берези і золотисто – червоні клени.

Але як тільки з’являється хмара, ховається сонце і дощ сірими нитками прошиває небо, відразу змінюється все навколо. Це – інша осінь, непомітна, вся в клаптиках опалого листя, сіра, сумна, похмура, з тихим плачем дрібного дощу.

Осінь. Золота, пишна, щедра,багата. Вона пригощає нас рум’яними яблуками і медовими грушами , гарбузовою кашею і квашеною капустою.

Осінь – чарівниця одягає ліс у золоті шати. Застеляє землю яскравим кольоровим килимом.

 

VІ. Орфографічна  підготовка.

Осінь: золота, барвиста, чарівна, казкова, пишна, щедра, багата.

Осінні барви – шати, червоні кетяги, осінь – чарівниця, яскравий кольоровий килим, білі пухнасті хмари.

 

VІ. Творча вправа  «Ми - письменники».

- Спробуємо і ми перетворитися на письменників і скласти власні описи мелодій та барв чарівниці - Осені. (Діти пишуть власні тексти – описи про осінь).

Робота в парах. Гра «Коректор».

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VІІ. Презентація дитячих творів.

 

VІІІ. Фізкультхвилинка.

 

ІX. Малювання дівчини – Осені під музичні  твори  Антоніо Лучі Вівальді «Пори року. Осінь», Петра Ілліча Чайковського «Жовтень. Осіння пісня».

-А зараз ми створимо образ дівчини – Осені.

Малювати ми з вами будемо під музичні твори відомих композиторів.

-Антоніо Лучі Вівальді – італійський композитор 18 століття. Народився в Венеції, скрипаль, педагог, диригент. Католицький священик, автор 40 опер. Зараз ми прослухаємо його музичний твір «Пори року. Осінь».

Петро Ілліч Чайковський видатний російський композитор. Створив багато чудових вокальних та інструментальних творів. Серед них є цикл «Пори року» своєрідний музичний календар. До циклу увійшли 12 фортепіанних п’єс . Одна з них – «Жовтень. Осіння пісня». Вона плавна, лірична, мелодійна – справжня пісня тільки без слів.

X. Виставка робіт «Дівчина – Осінь».

 

XІ. Складання сенкану до слова осінь.

Осінь.

Чарівна, казкова.

Розмальовує, зачаровує, роздає.

Улюблена пора року для художників, композиторів, поетів.

Золота пора.

XІІ. Підсумок уроку.

 

Гра «Коло бажань».

Якби я був композитором ….

Якби я був поетом ….

Якби я був художником ….

Якби я була землею ….

Якби я був сонцем ….

Якби я був осіннім дощиком ….

XІІІ. Оцінювання учнів.

XІV. Домашнє завдання.

-Прочитати свій опис про осінь в кріслі автора.

 

 

 

 

docx
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку