ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК В 1 КЛАСІ
Тема. Хай завжди буде сонце! Хай завжди буде математика! Закріплення додавання і віднімання чисел 1 – 5. Робота над задачами. Величини.
Мета:
Хід уроку
І. Привітання. Актуалізація знань.
Вчитель: Скликав дзвоник усіх нас
До навчання у цей клас.
Але ми сьогодні не самі –
Бо гості на урок до нас прийшли.
Тож ми їх щиро вітаємо,
І привітно зустрічаємо!
До гостей всі поверніться,
Привітайтесь як годиться
Діти, гостям ви вклоніться
І всі їм любо посміхніться.
Діти: Ми вам раді, люди добрі.
І вітаєм щиро вас.
Усіх запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас!
- Сідайте, будь ласка.
2. Перш ніж почати урок, нам треба налаштуватися, адже роботи в нас буде багато. Отже,
На уроці ми будемо: Мислити – логічно,
Рахувати – швидко,
Відповідати – чітко і правильно.
Тож, працюватимем старанно, щоб почуть наприкінці,
що у 1 – Б класі діти просто – МОЛОДЦІ!
«ТАК ЧИ НІ» (ДОЛОНЬКИ)
!!! Перш ніж приступити до роботи, давайте за допомогою цифр прочитаємо прислів'я.
( На все є свій порядок .)
- Як ви розумієте це прислів'я?
- Жити по правилах, по закону, з повагою до людей.
- Діти, а хто впорядковує все на землі, хто слідкує, щоб птахи відлітали в теплі краї, а дерева скидали листя, щоб комахи шукали собі зимову постіль?
- Я допоможу вам відповісти на це запитання. Послухайте загадку.
Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє.
Ніщо без нього не росте
І всяк йому радіє. (Сонце)
(Заходить сонечко, вітається з дітьми).
- А яке сьогодні сонце?
1. КАЛЕНДАР ПОГОДИ (усміхнене, радісне, ласкаве, пекуче, веселе, сумне, привітне, чарівне, зимове, весняне…)
- Сьогодні до нас теж прийшло сонечко із своїми промінчиками. І воно буде головним героєм нашого уроку.
2. Сонечко хоче кожного обігріти. Воно послало на землю промінчик. Кидаю ЖОВТИЙ КЛУБОЧОК (М’ЯЧИК) - сонечко.
- осінь, а за нею… (зима)
- січень, а за ним… (лютий)
- число 22, а за ним… (23)
- вівторок, а за ним… (середа).
Ось ми і склали календар погоди на сьогодні.
АНЯ: Я зазирнула до вас у віконечко, освітила весь клас ы мені дуже цікаво "А як тут діти? Чого навчилися ви за півроку? За ваші досягнення я даруватиму вам теплу посмішку.
2. УСНА ЛІЧБА.
- Порахуйте від 1 до 10 , від першого до десятого;
- від 10 до 1, від десятого до першого;
- від 2 до 7
- від 8 до 3
- Я задумала число. Воно більше 4, але менше 6. Що це за число?
- Я задумала числа. Вони більше 7, але менше 10. Що це за числа?
3. ЗАДАЧІ НА ЛОГІКУ.
залетіло 5 сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всього сорок було? (5 + 2 = 7)
і 5 пташок зліпив Семенко.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки діти птиць зліпили? (1 + 5 = 6)
Прилетіли 10 птиць.
Потім 5 з них полетіло.
Скільки птиць в саду лишилось? (10 – 5 = 5)
Ще он 3 стрибнуло з гілки,
А за ними – ще 3 білки.
Я прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили. (1 + 3 + 3 = 7)
5 ягід кислиці.
Одну вона з'їла.
А скільки залишила? (5 – 1 = 4)
Ніс пару яблук на обід.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (2 – 1 = 1)
7.Лиска моркву посадила.
3 морквини там вродило.
Наш зайчисько враз 3 з’їв.
Скільки Лисці залишив? (3 – 3 = 0)
8.Біг Зайчисько, куций хвіст,
На сніданок моркву ніс.
4 у кишені, а одну у жмені.
Запишіть відразу,
Скільки буде разом? (4 + 1 = 5)
9. Вдень я хатку прикрашала,
Квіти у гаю збирала.
Ось є 3 та ще одна.
Скільки квітів, дітвора? (3 + 1 = 4)
Сонце знаходиться від нас дуже далеко. Щоб до нього доїхати швидким поїздом, то на це й життя не вистачило б. І навіть маленькому промінчику Сонця потрібно 8 хвилин, щоб спуститися до нас на Землю.
- Давайте відкриємо підручники і порахуємо разом з потягом. (с. 90).
7. ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ «СОНЕЧКО».
І ось заглянув промінчик до нас і застрибав у класі сонячний зайчик.
Слідкуйте за сонечком і виконуйте гімнастику для очей.
- А ви знаєте, яка сила у сонячного зайчика?
- Хочете дізнатися? Ну то покладіть голівки на парту і спробуйте почути музику сонячного світла.
- Діти, кожний із вас для своїх рідних є теж маленьким сонечком.
- Називають вас так мами?
- Як ще вони вас називають?
- А давайте дізнаємось кого ще називають «сонечком».
– Щоб розв’язати задачу, проведемо «Мозковий штурм»
- Що таке задача? (Математична вправа)
- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, схема, розв’язування, відповідь).
- Яку роль відіграє в задачі запитання? (Від запитання залежить розв’язання. Без запитання не може бути задачі).
СОН + ЯШНИК = СОНЯШНИК (МАЛЮНОК).
- Соняшник називають квіткою сонця.
- Що ви знаєте про соняшник? Сонечко?
(Городня рослина. Квітка сонця, повертає голівку за сонцем. Виготовляють олію, халву, майонез, маргарин, ліки, папір і пластмасу.
- Ой, дивіться тут на пелюсточці щось написано.
ГРА «РОЗКАЖУ ПРО ЧИСЛО»
- Соняшник повернув свою голівоньку і побачив цифри.
- А яка улюблена цифра ваша?
- Що б ви розповіли Сонечку про свою улюблену цифру?
( Я люблю число3. Його сусіди – 2 і 4. 2 – менше від мене на 1, 4 – більше від мене на 1.
Я– непарне число. Я складаюсь з 1 і 2, з 2 і 1.)
Підсумок уроку.
Рефлексія настрою та емоційного стану. Оберіть свій смайлик.
Побажання дітям і гостям
Ось і продзвенів дзвінок,
Закінчився наш урок,
На уроці, по заслузі
Щиро дякую вам друзі.