Інтегрований урок в 1 класі природознавство та англійська мова "Сонце – небесна зірка. Значення Сонця для життя на Землі."
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК В 1 КЛАСІ
ПРИРОДОЗНАВСТВО ТА АНГЛІЙСЬКА МОВА
Самолюк Олена Олександрівна,
спеціаліст І категорії,
старший учитель,
вчитель початкових класів
Мелітопольського НВК № 16 ММР
Запорізької області
Тема уроку: Сонце – небесна зірка. Значення Сонця для життя на Землі.
Мета уроку:
Обладнання:
- слайдова презентація «Сонце»,
- відео «Спостереження за сонцем у телескоп»,
- аудиозапис «Ранкова пісня»;
- предметні малюнки: сонце, вітер, хмара, дощ, ручка, книга, портфель, олівець, кішка, собака, ведмідь, собака, мураха;
- сигнали зворотнього зв’язку: «хор», «піднятої руки», «згода-незгода», «парна робота».
Хід уроку
Вчитель:
Аудіо:
Good morning!
Учні повторюють разом:
Аудіо:
How are you?
Just fine!
Вчитель:
Учні:
Вчитель:
Учні:
Вчитель:
Учні співають разом з музичним супроводом:
Good morning!
Good morning!
Ho ware you?
Just fine!
Just fine!
Just fine!
Вчитель:
Вчитель демонструє сигнали:
- І останній сигнал - «згода, незгода». Якщо відповідь правильна, треба
показати пальчиками знак «плюс», якщо ні – то «мінус».
Вчитель:
Із неба диво золоте
І світить нам, і гріє.
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
Діти разом відповідають:
Вчитель:
3.1 Робота на впізнавання штучних об’єктів. Розвиток навичок вимови раніше вивчених слів англійською мовою.
Вчитель :
- Перед нами на дошці зображення деяких предметів навколишнього світу. Оберіть серед них ті, що створено руками людини? (вчитель вказує на сигнал «піднята рука»).
Вчитель викликає учнів по одному. Учень обирає відповідне зображення та називає предмет словом – українською та англійською мовами (з хоровим повторенням учнями класу).
Вчитель:
- Молодці! Дуже вдалі відповіді! (Вчитель надає словесну оцінку кожному учню та підтримує хорові відповіді «Добре!», «Дружніше!», «Гарно!», «Чітка вимова!»).
Підсумок:
- Штучні об’єкти ми назвали, залишається назвати українською та англійською мовами зображення об’єктів живої та неживої природи.
3.2 Впізнавання об’єктів живої природи за вивченими раніше ознаками.
Вчитель:
Діти:
Вчитель:
- Назвіть об’єкти живої природи. Кого ви бачите на малюнках?
(Діти відповідають з місць.)
- Пригадаємо назви цих тварин англійською мовою.
Підсумок:
- І знов ваші вдалі відповіді допомогли пригадати ознаки живої природи та назви тварин англійською мовою.
3.3. Розпізнавання об’єктів неживої природи. Фонематична розминка, первинне сприйняття нових англійських слів.
Вчитель:
- Перед нами на дошці залишилися зображення об’єктів неживої природи.
Що це?
Діти:
- Сонце!
Вчитель:
-Так! А англійською мовою SUN [sΛn].
- А це що?
Діти:
- Вітер.
- Вітер приніс хмару. Уявіть, що ви побачили велику хмару та здивувалися [au].
Хмара англійською CLOUD[cloud].
- А з великої хмари пішов дощ. Собака сховавшись в будці невдоволено ричить [r]
Англійською мовою дощ – RAIN [rein].
Підсумок:
- Молодці! Впізнали усі обєкти неживої природи, назвали їх англійською.
Вчитель:
- Яка зараз пора року?
Діти:
- Осінь.
Вчитель:
Can you feel the wind?
Can you see the sun?
Can you see the rain?
Can you see the cloud?
Yes/ No (відповіді учнів)
Підсумок:
- Ми пригадали, що усі обєкти навколишнього світу поділяються на штучні ( ті що створені руками людини ) та природні, пригадали ознаки живої природи, описали погоду за допомогою об’єктів неживої природи. Також повторили відомі слова англійською мовою та вивчили нові.
Фізкультхвилинка
Hands up!
To the sides!
Bend left!
Bend right!
One, two, three! Hop!
One, two, three stop!
Hands up!
Hands down!
Hands on hips!
Sit down!
4. Основний етап уроку.
4.1. Робота над скоромовкою.
Вчитель :
4.2. Первинне закріплення вивчених слів англійською мовою.
Вчитель:
- Я розповім вам історію яка відбулася одного разу з мешканцями Сонячного міста, але ви допоможете мені. Побачивши малюнок – називайте слово англійською мовою. Давайте спробуємо разом.
Вчитель демонструє малюнки, діти - озвучують.
Sunshine city Sun Wind
Cloud Rain
Усі мешканці дуже люблять . Коли сходить,
природа довкола оживає, радіє, радіють усі мешканці . Птахи голосно щебечуть, а квіти підіймають свої голівки у бік . Одного веселого сонячного дня подув , налетіла велика . Пішов . Це злий чаклун перетворився на велику хмару і вкрав Сонце.
Вчитель:
Діти:
Якщо Сонце зникне, то завжди буде ніч і все замерзне, Земля вкриється кригою. А все живе загине.
Вчитель:
- Діти, давайте допоможемо мешканцям Сонячного міста? Злий чаклун поверне сонце, якщо ми доведемо, що без Сонця немає життя на Землі.
4.3. Етап сприйняття та засвоєння нового природничого матеріалу./ Організація спостереження за Сонцем.
Вчитель:
( Перегляд відеосюжету «Спостереження за Сонцем у телескоп»)
Вчитель організовує бесіду за питаннями:
- Ви уважно дивилися.
- Якої форми Сонце? (куля)
( Вчитель доповнює схему на дошці з малюнків)
- Якого кольору Сонце? (жовтого)
- Так, тому що на поверхні Сонця дуже велика температура. Сонце це розпечена куля.
- Якого розміру Сонце? (велике)
- Земля менше, так як горошина менша за м’яч.
(Вчитель наглядно порівнює м’яч і горошину.)
(Земля від Сонця дуже далеко.) Так, на літаку летіти до Сонця 10 років!!!
Уявіть, якщо б ми сьогодні сядемо на літак, то долетимо, коли ви будете аж в10 класі.
Підсумок.
Сонце це небесне тіло, зірка, величезна розпечена куля. Єдина зірка, яку ми бачимо вдень.
5.1. Парна робота
5.1.1 Інструкція до парної роботи.
Вчитель:
Кожна пара отримує малюнок на якому зображені мешканці сонячного міста, будинки, рослини. Не поспішайте, роздивіться, почнемо за сигналом.
Ваша задача позначити знаком + у кружечках ті об’єкти, які не зможуть жити без сонця. Завдання зрозуміло?
На виконання завдання 3 хвилини. Починаємо.
5.1.2 Виконання роботи. (Звучить сигнал дзвіночка на початку та наприкінці роботи).
5.1.3 Перевірка парної роботи.
Вчитель:
(Без сонячного світла і тепла не зеленіють листочки у рослин, не з’являються квіти, не проростає насіння. )
(доповнюється схема)
(Їм потрібно сонячне тепло.) Так, Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тварин дуже корисні речовини вітаміни, вони стають рухливими і швидкими.
(доповнюється схема)
Вчитель:
( доповнюється схема)
Підсумок.
Ви довели, що і рослинам і тваринам і людині необхідно сонячне світло і тепло. Що життя на Землі без Сонця неможливе. Якщо перестане світити Сонце то рослини загинуть, адже вони не можуть жити без тепла і світла. Тваринам і людям нічим буде харчуватися. Усе живе замерзне від нестерпної холоднечі.
Фізкультхвилинка.
Гра «Сонце сходить – усе оживає. Сонце заходить – усе завмирає».
6.1. Відтворення розповіді «Сонячне місто».
Вчитель:
- Допомагайте називати слова англійською мовою за малюнками.
Закінчився . Зник . Розтанула . Зник злий чарівник.
Засяяло яскраве . Радіють мешканці .
Радію і я. Ми не тільки врятували казкових героїв, а й запам’ятали нові англійські слова, та спостерігали за Сонцем.
6.2. Бліц – опитування з опорою на складену протягом уроку схему-опору.
- Що таке Сонце?
- Далеко чи близько воно від нас?
- Що дає Сонце людині?
- Кому ще крім людей потрібно Сонце?
Дякую за ваші чудові відповіді.
Ви молодці!
1