До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Ранкова зустріч у 1 класі "Перелітні птахи"

Про матеріал

Ранкова зустріч складається з таких компонентів:

Привітання (компліменти, усмішки, веселинки).

Ігрові вправи ( мовні та інтелектуальні ігри).

Робота з календарем (природничим, історичним, народним).

Обмін новинами, думками (презентація робіт, «крісло автора»).

Планування робочого дня (обговорення правил для всіх і для кожного, голосування).

Зміст ранкової зустрічі може змінюватися залежно від віку дітей, теми, яка вивчається, сьогоденних подій і ситуацій, які можуть раптово виникати, мети і завдань учителя, потреб та інтересів дітей, творчого бачення вчителя.

Перегляд файлу

 

Ранкова зустріч

1 клас

Тема: Перелітні птахи

Мета: закріпити та поглибити знання про птахів, викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів, розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; сприяти розвитку уваги, пам’яті, творчої уяви і фантазії; створити емоційно-комфортне середовище, виховувати в учнів почуття доброзичливості, ціннісне ставлення до природи.

І. Вітання

Збирання дітей дзвіночком

Вчитель :

Дзвонить дзвіночок : Дзень-дзелень!

Сміється сонце, збудився день!

Кличе дзвіночок: Бім-бам! Бім-бам!

Добрий день всім! Добрий день вам!

Учні:

Добрий день !

У добрий час раді ми вітати Вас !

З миром зустрічаємо, щастя Вам бажаємо!

Індивідуальне вітання: «Хай-файв» (вітання, коли одна дитина плескає піднятою долонею в долоню іншої дитини)

ІІ.Групові вправи

Визначення дати (дані позначаються на календарі погоди)

1) число місяця

-Відгадайте віршовану загадку і дізнаєтесь яке сьогодні число.


На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду,

Троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.

-Сьогодні 10 жовтня.


Вправа з м’ячем «Що ми знаємо про число 10»(двоцифрове, позначається 2 цифрами …..)

б) назва місяця

-Яка зараз пора року?

-Які осінні місяці ви знаєте?

-Який зараз місяць?

-Що цікавого знаєте про жовтень?

Жовтень – десятий місяць року, середина осені.

Суха погода 10 жовтня - зима пізно настане.

У жовтні до обіду осінь, а після обіду-зима.

Жовтень землю покриє де листком, а де сніжком.

Жовтень ходить по краю та й виганяє птахів із раю.

Плаче жовтень холодними сльозами.

Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

-Діти, у народному календарі 10 жовтня – день Саватія Пчільники.10 жовтня бджолярі намагаються закінчити приготування до зими. Зокрема, прибирають у бджоляник останні вулики. Господині 10 жовтня пекли спеціальне печиво з медом, яке з'їдали всією сім'єю на сніданок. Говорили, що 10 жовтня небесний покровитель бджіл, Саватій Пчільники, закриває всі вулики на зиму, а тому, потрібно завершити всі роботи, пов'язані з бджільництвом. Дітям веліли помолитися святому Саватію, оскільки бортництво і бджільництво вважалося справою, яка вимагає абсолютної моральної чистоти. У народі ж вірили, що діти у віці до 12 років безгрішні. У церкві 10 жовтня вшановується пам'ять святого Саватія Соловецького, який відомий не тільки як преподобний православної церкви, а й як засновник Соловецького монастиря.

(бортництво-збирання меду і воску диких бджіл).

в) день тижня

-Який сьогодні за рахунком день?

-Як називається?

-Які «сусіди» у вівторка?

-Який день буде через 2 дні? і т.д.

г) тема дня

Перед дітьми картинки із зображенням птахів (журавель, шпак, ластівка, дика качка, синичка)

-Назвіть птахів.

-Який зайвий? Чому?(Синичка-зимуюча, решта-перелітні)

-Чому їх називають перелітніми?

-Отже, ми сьогодні будемо говорити про перелітніх пташок і дізнаємось багато нового і цікавого.

ІІІ. Ігрові вправи

1.Гра « Чий голосок?»

Лунає запис голосів птахів. Учні називають, кому вони належать і котрі із них перелітні.

2. Слухання твору «Як птахи готуються летіти у вирій» 

Г. Скребицького.  Лунає мелодія із альбому «Пори року» П.І. Чайковського. Вчитель читає твір.

Сонячний осінній день, небо чисте, ясне. Раптом удалині з-за лісу з’явилася темна хмарка. Вітру нема, а хмарка сунеться швидко-швидко, так і зростає на очах.
Ось вона вже зовсім близько... Та це зовсім і не хмарка, а величезна зграя шпаків! Навесні та на початку літа вони живуть парочками, а зараз зібралися в зграї. Це вони готуються до відльоту в далекі теплі краї — у вирій.
Та доки ще не настала пора відлітати, зграї шпаків цілими днями літають над полями, понад луками, шукають собі їжу. А як мине тиждень, другий, як вибілять перші заморозки поля та луки,— глядь, шпаків уже й нема! Значить, полетіли наші шпаки у вирій аж до наступної весни.
Хліб давно вже покосили й зібрали, а по стерні походжають чорні граки — хлібні зерна підбирають, різних черв’яків, жуків їдять.
Тут і старі граки, і молоді — усі разом до відльоту готуються.
А подивись на ластівок. Скільки їх восени вздовж дороги на телеграфних дротах сидить! Посідають щільно одна до одної. Здаля поглянеш — ніби намистинки чорні на разочок нанизані.
Щебечуть ластівки, хвилюються, метушаться,— це вони теж у дальню путь зібралися.
А то ще осіннім днем раптом долинає звідкілясь згори: кру-кру-кру... Подивишся — високо-високо, аж під хмарами, летять у вирій ключем журавлі! То вже значить — до зими недалеко!

-Назвіть перелітніх птахів, які згадуються у творі.

( На килимку розкидане осіннє листя)

-Підніміть один листочок, помахайте услід птахам і побажайте їм легкої дороги та щасливого повернення додому навесні.

- Об’єднайтесь, будь ласка, у групи за кольором ваших листочків. (4 групи).

Діти отримують картки, де записано слова. Їм потрібно відновити слова.
Лствк,   жрвл,   слвй,   шпк;
срк,       врн,       грбц,  снц;
пвн,     ндк,        кчк,     гск;
стрс,    пнгвн,   кв.
(Ластівка, журавель, соловей, шпак; сорока, ворона, горобець, синиця; півень, індик, качка, гуска; страус, пінгвін, ківі.)

- За якою ознакою згруповані птахи в кожному рядочку?(перелітні, зимуючі, домашні, птахи, які не вміють літати).

IV. Робота в кріслі автора

Творче завдання «Відгадайте  хто я?»

Я невеличкий птах, схожий на горобця. Я співучий та моторний, добре вмію сховатися від людського ока серед польових колосків.

Зимую на півдні, бо  є перелітнім птахом. Не люблю холоду, не витримую його, а тому восени прямую до теплих країв. Наприклад, до південного узбережжя теплої Іспанії. Зазвичай прокидаюсь я  та заспівую дуже рано вранці. Інші птахи ще сплять, а моя пісня вже бринить у блакиті неба. Тому людей, що рано просинаються, звуть моїм іменем, а тих, хто вранці спить досхочу, майже до обіду — совами. (Жайворонок)

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
30 грудня 2017
Переглядів
2715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку