Інтегрований урок "Велика буква у кличках тварин"

Про матеріал
Мета уроку: вчити розрізняти назву тварини і її кличку, писати клички тварин з великої літери, розвивати зв'язне мовлення, виховувати дбайливе ставлення до свійських тварин. В ході уроку використано: психологічний тренінг, робота з лепбуками, руханка, інтерактивні технології "Вузлики", "Скрайбінг", робота в парах та групах, вправа "Римоване правило".
Перегляд файлу

Тема: Велика буква у кличках тварин

Мета: формувати в дітей уміння розрізняти назву тварин та її кличку, писати клички тварин з великої букви, описувати предмети; розвивати зв’язне мовлення учнів,  мислення , увагу, уміння  знаходити у реченні клички тварин;  виховувати в учнів любов до свійських тварин, бажання доглядати за ними.

Обладнання: девіз уроку, вправа «Я малюю Україну», підручники, зошити, роздатковий матеріал: смайлики, картки; мультимедійна презентація уроку, фізкультхвилинки; технічні засоби  навчання: проектор, екран, ноутбук; лепбуки учнів, наочність: хатинка, півник, солом’яний бичок,  інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Тип уроку: інтегрований урок цікавої граматики, урок засвоєння нових знань

I. Організація учнів до уроку 
Закінчилася перерва, 
Продзвенів чаклун - дзвінок 
А тепер усі швиденько 
Налаштуймось на урок. 
2. Привітання

                                                                                                                                                                            Учитель

Привітаємось. Я – з вами (кивок головою),

Ви – зі мною (діти кивають головами)

І з гостями (учні повертаються до присутніх на уроці, кивають головами).

До мене повернулися.

Сідаємо за парти –

Починати урок варто.

Психологічний тренінг 
ВЧИТЕЛЬ - УЧНІ 
Ви - найкращі 
Ви - активні 
Ви - розумні 
Ми - найкращі 
Ми - активні 
Ми - розумні 

Учитель: Урок наш проходитиме під девізом:

«На уроці мови плідно працювати,

Щоб на всі питання відповіді дати».

Головними героями нашого уроку  української мови будуть півник і бичок. Бо…

Я «Малюю Україну»…

Україна… Це рідна хатина…

Соняшник, тинок…

Це - прекрасна  Батьківщина,

А ще півник і солом’яний бичок…

І ще песик, кіт ледачий,

Кінь – цей дуже роботящий!

Годувальниця-корівка,

Трудівниця наша бджілка.

І травичка біля плоту…

Починаємо роботу.

ІІ. Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки,

З каліграфічної хвилинки.

- Запишіть в зошитах  дату.

  Напишемо великі букви, адже сьогодні ми вживатимемо їх багато.

(Вчитель коментує написання літер, звертає увагу на поставу під час письма, положення зошита)      Б У К В А 

- Хто найкраще написав каліграфічну хвилинку?Вчитель аналізує.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Бліц-опитування  Яку тему ми вивчали на минулому уроці?

  • - А які імена дівчаток є у нашому класі?
  • А які імена хлопчиків?

- Крім імен у дітей ще є що? (Прізвище)

- Як пишуться імена та прізвища людей? (З великої букви)

2. Вправа «Знайди помилку» Погляньте на екран. (Підпис зошита з помилкою)

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку 
Інтерактивний метод «Вузлики» (роздатковий матеріал)

1. Закресліть у цьому рядку слова «шість літер» таким чином, щоб літери, які залишаються ( без зміни своєї послідовності), склали б тему уроку

Шіклисчткьитлваітриерн

- Сьогодні тема нашого уроку «Велика буква у кличках тварин»

V. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя:  – У тварин не імена, а клички. Клички від слова «кликати».  Вони, як і імена,  теж пишуться з великої літери.  Але сама назва тварини пишеться з малої букви. Наприклад, котик Мурчик. (на дошці прикріплюю)

VІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Ознайомлення з правилом з підручника. (с. 117 )

- З  1 класу ви знаєте, на які дві групи поділяються тварини?

- Як можна назвати  корову, собаку, кота, коня  загальною назвою? ( Це свійські тварини. )

- Яким тваринам ми найчастіше даємо клички?

- Дійсно, вони живуть біля людей, тому їм люди дають клички.

2. Робота з підручником

Робота над вправою  304, с. 116

  • учні читають завдання вправи;
  • виконують її самостійно

Учитель: - Назвіть назви тварин.

  • А тепер клички тварин.
  • Назви тварин ми писали з малої букви, а клички з великої. Запам’ятайте це.

VІІ. Фізкультхвилинка     «Не сумуй»

Рух – це здоров’я наше,

Він підбадьорює всіх нас,

Давайте ж встанем цілим класом,

Фізкультхвилинки прийшов час.

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

1.  Відгадайте загадки про тварин, підберіть їм клички та запишіть їх.

  1) Голодна – мукає, сита – жує,

    Всім дітям молоко дає.                      (Корова)                   (Марта, Лиска)

  2) Гавкає, кусає, в дім не пускає.       (Собака)       ( Бровко, Кудлай, Сірко,     Барбос, Бім)

  3) В теплій шубі зиму всю

     Лапу смачно я смокчу.      (Ведмідь)          (Мишко, Михайло Потапович)

4) Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий            (Котик)                  (Маркіз, Васько, Мурзик)

5) Довгі вуха, куций хвіст

Невеличкий сам на зріст

На городі побував

Там капустки пожував

Довгі лапки: скік та скік

Ми погнались,  а він утік.

                                                     (Зайчик)                   (Вуханчик, Стрибайчик)

2. Робота біля дошки

 -  При виборі клички для тварини домінуючу роль відіграє її зовнішність, риси характеру і навіть колір шерсті. Наприклад, якщо бичок народився у лютому, його називають Лютий. Якщо у кішечки шерсть білого кольору, її називають Сніжинка.

- На парті у вас малюнок. Яку тварину ви бачите? Назвіть її.

- Розглянемо корову.  Яка вона? Корови такої масті називаються рябими. Як можна її назвати? (Рябуха).  Складіть і запишіть речення про корову.   (Корова Рябуха пасеться на лузі).Запишемо його на дошці.

4. Вправа «Римоване правило». Давайте складемо правило про велику букву віршем

 

  • Щоб краще правило запам’ятати

Давайте вірш будем складати.

 

          Прізвище, ім'я, по батькові всім треба знати:

З великої букви будем …(писати)

 

Клички тварини, папуги  ім'я

З великої букви писатиму  …( я.)

 

5. Самостійна робота (робота з картками) У вас на парті є картки. Ви повинні написати у зошит правильно назву тварини і її кличку.

зайчик (В в )уханчик,

корова       (Ч ч) айка,

пес (С с ) ірко,      

білка (Л л)асунка

6. Робота в парах «Розподільчий диктант»

Перед вами картки слів. Слова:  (коза, корова, вівця, кінь, Берізка, Голубка, Зірка,  Лапко).

Кожна пара повинна вирішити до якої групи належить слово, яке їм запропоноване.  Хтось один з пари підходить до дошки і кріпить на дошці магнітом своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи кличка тварин).

( В роботу включається вчитель основ здоров’я) 

Міні-тренінг починає вчитель основ здоров’я

Мета:

– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;

– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;

– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;

– виховувати доброзичливе ставлення  до тварин.

Вступна частина

Без братів наших менших життя наше було б сірим і буденним. Домашні тваринки роблять його радісним, вносять позитивні емоції, виховують у нас вірність, любов і добро.

1.     Привітання. Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному, нашим гостям (кивають головами).

– Прошу вас сісти.

2. Знайомство з домашніми улюбленцями

До сьогоднішнього уроку ми всі готувались. Ви отримали випереджаюче домашнє завдання: намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Почнемо з мене.

Я Світлана Кіндратівна… у мене є  песик  … . Це чудово!

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.

І тому тема нашого тренінгу  «Безпека у спілкуванні  з дикими та бездомними тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі  з такими  тваринами.

Основна частина

1.   Презентація «Безпечна поведінка з тваринами»

 Як зробити, щоб  тварини не заподіяли  нам шкоди?. Може вони нам не потрібні зовсім.

2.     Дебати

Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (веселий смайлик) що дають нам тварини і все негативне (сумний смайлик).

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

  Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

4.     Руханка

А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.                        – У мене є кінь.

-  У  мене є собака.                         – У мене є корова.       

 – Я бачив коня.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

5. Робота в групах

Об’єднаємось в групи за допомогою карток: (няв, гав).

Пропоную вам попрацювати в групах .

І група. Котики

ІІ група. Песики

1. Групи отримують завдання на картках.

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

Заключна частина

1.     Зворотній зв’язок

Сьогодні ми гарно працювали, склали правила безпечного спілкування з тваринами

2.   Прощання

Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».

ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Скрайбінг — новітня техніка презентації

Скрайбінг (від англійського scribe — накидати ескізи або малюнки) — новітня техніка презентації, у якій мова оратора ілюструється «на льоту» малюнками на дошці (або аркуші паперу).

  •                           Клички
  •                           тварин     

Назви міст, сіл, річок

 Велика буква        

        Імена по          батькові людей

Прізвища 

 

 

3. Робота з леп буками (кишенька «Пиши красиво», Будь уважним», Запам’ятай!», «Творча кишенька»)

4. Метод «Незакінчене  речення»

  •                           Я дізнався…………
  •                           Я зрозумів………….
  •                           Мені сподобалося…

- Сьогодні на уроці активно працювали…

Домашнє завдання  впр. 306, с. 117. Скласти розповідь про домашніх тварин, обов’язково вказавши їх клички.

                                                                                                                                                    

1

 

doc
Додав(-ла)
Брик Світлана
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку