Інтегрований урок "Весняні первоцвіти. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення"

Про матеріал
Інтегрований урок ЯДС та математики. Допоможе дітям розширити знання про первоцвіти, познайомить з легендами про перші весняні квіти, їх значення в природі, закріпить уміння обчислювати вирази, рівняння, задачі.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Весняні первоцвіти    

              Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення Мета уроку.

Навчальна:

блок природознавства

-  розширювати знання учнів про первоцвіти;

-  формувати вміння застосовувати свої знання;

- познайомити з легендами про перші весняні квіти;

блок математики

  • закріплювати уміння учнів розв’язувати вирази, рівняння, задачі;
  • формувати навички швидких обчислень у межах вивченого матеріалу;

Розвивальна:

блок природознавства

-  розвивати мовленнєві і пізнавальні здібності;

-  розвивати пам’ять, логічне мислення, уяву;

блок математики

-  розвивати обчислювальні навички;

-  розвивати математичне мовлення;

3.Виховна:

-  виховувати бережливе ставлення до рослин і навколишнього середовища;

-  виховувати увагу один до одного;

-  виховувати в учнів здатність співпрацювати;

-  виховувати зацікавленість до вивчення природознавства, математики.

Тип уроку: інтегрований урок  

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, таблиці для усних обчислень, презентація,   предметні малюнки із сонечком, хмарками, первоцвітами

 

Х І Д     У Р О К У

І. Організація класу

1. Я всміхаюсь сонечку.

- Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці.

- Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику.

- Лийся мов з відра.

Я друзям усміхаюся.

- І зичу всім добра.

- Кому дозволимо сісти першими? (Спочатку краса, а потім сила)

  • Краса сідає, сідає – сила.
  1. Діти, зараз у нас незвичайний урок математики і природознавства.
  •           Яким би ви хотіли його бачити?
  •           Для того, щоб він був цікавим, продуктивним, веселим, загадковим якими ви повинні бути на уроці?

3. Вправа «Мікрофон» – відповіді дітей (дисциплінованими, уважними, зібраними, наполегливими, вправними, допитливими, винахідливими, працелюбними).

  •           Сподіваюсь, що саме такими будуть мої хлопчики і дівчатка.

ІІ. Повідомлення теми уроку. Актуалізація опорних знань

  •             Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. А хто вона ви мені скажете, прослухавши уривок казки «Чотири доньки»

У матері природи і батька Сонця було чотири доньки. Кожного разу батьки готували їх до подорожі на Землю. Ось настала черга Голубоокої дочки йти до людей. Мати й батько сказали їй: «Ти підеш на Землю до полів, до замерзлих лісів доброю чарівницею. Від твого погляду зруйнуються льодові темниці. Нахили голівку, - сказала мати Природа і вдягла на голову доньки вінок із квітів медунки. Батько подарував їй нове плаття із пелюсток фіалок і пролісків.

- Так хто ж наша гостя?

   - Які ви знаєте прикмети весни?

  • Які зміни відбуваються у неживій природі?
  • Які зміни відбуваються у живій природі?

Незважаючи на те, що прийшла пора Весни, зима не хоче їй поступатися.    Для того, щоб Весна могла повноправно володарювати   у нас на уроці зацвіте дивовижна галявина, яку ми прикрасимо  ніжними, тендітними квітами неповторної краси. Це ті рослини, які зимують під землею, тобто зимують їхні кореневища, цибулини, бульби, що є «коморою» з запасом поживних речовин. Деякі з таких рослин зацвітають уже на 2—3-й день після того, як розтане сніг. Такі рослини називаються первоцвітами.

Із кожним успішно виконаним завданням на галявині зацвітатиме весняна квіточка. А для цього ви повинні показати як ви вмієте вмієте працювати з таблицями множення і ділення, розв’язувати приклади, рівняння, задачі. Ну і звичайно пригадаємо, що ми знаємо про первоцвіти, а також розширимо свої знання про них.

ІІІ Основна частина уроку 

  1. Легенда про пролісок

Вправа «Закінчи речення»

Вирішила  Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром не пускати на землю Весну. З останніх сил намагається мороз закувати у сніги   землю,  покрити льодом річки  та озера. А Північний вітер жене важкі хмари, які закривають Сонечко. Але смілива  квітка випросталася, розправила пелюстки і попросив захисту у Сонця. Сонце помітило її, зігріло землю і відкрило дорогу Весні.

А що це за квітка ви дізнаєтесь, відгадавши загадку

Квітка блакитна, як очі дитини.

Що їй метелиці та хуртовини.

Вітру й снігів не боїться вона.

Знає: що вже на порозі весна. (Пролісок)

Щоб ця квіточка прокинулась і попросила допомоги у сонечка ви повинні закінчити речення:

Рік має…

Доба триває …

За добу годинна стрілка робить …обертів

Пора року триває … місяців

Година має … хвилин

Хвилина має …

2. Розповідь учнів про пролісок

3.  Математичний диктант

 Та не хоче зима поступатися весні, намагається закрити сонечко хмарками. Давайте, допоможемо сонечку визволитися від хмарок.

Математичний диктант

Знайди добуток чисел 3 і 7, 2 і 9, 5 і 4

Знайди частку чисел 15 і 3, 18 і 3, 28 і 4

Число 7 збільш у 5 разів

Число 40 зменш у 5 разів

В одному пакеті 2л соку. Скільки літрів у 6 таких пакетах?

Скільки всього коліс у 3 автомобілів?

12 л молока розлили у 4 банок порівну. Скільки літрів у 1 банці?

 Взаємоперевірка

4. Легенда про підсніжник

 Розв’язання віршованих задач

Злякалася Зима, зібралася на Північ, затужила Снігуронька, проводжаючи матінку Зиму. Йшла сумна і плакала. Там, де йшла і плакала, торкаючи лози, виросли підсніжники - Снігуроньки сльози.

Плакала Снігуронька

В лісі за зимою,

Плакала зажурена,

Ставши всім чужою.

Там, де йшла і плакала,

Гинули морози,

Виростали підсніжники –

Снігуроньчини сльози.

Для того, щоб допомогти підсніжникам вибратися з-під заметів, ви повинні розв’язати цікаві задачі.

                        

                

5. Розповідь учня про підсніжник

6. Робота з геометричним матеріалом

 Для того, щоб наша красуня-весна швидше дібралася до надзвичайної галявини, вона повинна пройти через зачарований місточок. Уважно подивіться, і скажіть скільки ви бачите прямокутників? Квадратів?

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Легенда про первоцвіт

Красуня весна має прекрасне  багатобарвне намисто - райдугу. Коли вона нахиляляся, намисто торкається землi ключиками, і земля відкривається, розквiтає весняними квiтами. А з тих золотих ключикiв, що падають в родючий грунт, проростають жовтi квiтки. Це ключі  весни.

Лікувальну силу мають,

Жовтим цвітом розцвітають.

Називають «ключ весни»!

Як же звуться? Ти скажи!  (Первоцвіт)

8. Розповідь учнів про первоцвіти

9. Робота в групах

Для того, щоб квіти наші росли краще їм потрібно сонечко (воно у нас уже сяє) і ..? Так, дощик. Давайте допоможемо краплинкам спуститися на землю, рясно її полити.

 Діти, ви повинні вибрати ті краплинки на яких написані числа

1 група – які діляться на 2; 2 група – які діляться на 5.

10. Легенда про крокуси

11. Метод «Прес»Пояснення розв’язання рівнянь

 В  небі після холодного весняного дощу зустрілися сонце і веселка, та з'явилися на світ квіти, що наповнили пелюстки  силою і зафарбували їх в яскраві кольори. Ці  квіти називають "дітьми веселки".

Щоб  квіти ці розпустилися, ви повинні перевірити рівняння, як записані на квітах та довести правильність чи неправильність їх виконання.

x + 7 = 17                     2   x = 14                х : 3 = 6            28 : х = 4

х = 17 – 7                     х = 14 : 2                х = 6 : 3            х = 28 : 4

х = 10                           х = 7                       х = 2                  х = 8

Схема відповіді

Я вважаю, що рівняння розв’язане…

В рівнянні невідомий …

Щоб знайти невідомий …, треба…

Робимо перевірку…    

12.Розповідь учнів про крокуси

13. Фізкультхвилинка

14. Робота над задачею

Щоб на нашій галявинці з’явилася  наступна квітка, потрібно розв’язати задачу.

Задача.

За давньою слов᾿янською легендою, щоб серце твоє стало здоровим й добрим, а думки – чистими, то потрібно випити  нектар з двадцяти рожевих та стількох же фіолетових квіточок медунки. Зі скількох квіток потрібно випити нектар?

 15. Розповідь учнів про медунку

16. Коментоване розв’язування задачі

За давнім звичаєм українців, коли вперше навесні побачиш ряст, треба зірвати його, кинути під ноги, потоптати, примовляючи: "Топчу, топчу ряст, Бог здоров'я дасть", або "Топчу, топчу ряст, дай, Боже, діждати і на той рік топтати!» Це означає просити в Бога життя і здоров’я.

Для того, щоб на нашій галявинці з’явився ряст ми повинні розв’язати задачу.

У садку розцвіло 5 рядів червоних тюльпанів по 7 штук у ряду. Зранку розцвіло ще  4 ряди тюльпанів по 3 штуки у ряду.  Скільки всього тюльпанів розцвіло у саду?

Що за квітка?

Жовтий цвіт – ніби сонечка привіт.

Плине час – квітки немає,

А листочок виглядає.

17. Розповідь учнів про ряст

18. Відгадування загадки

19. Робота в парах. Математичка головоломка

Рослина , листя якої з одного боку  м'які, а з іншого боку жорсткі, і височать над ними маленькі жовті квіти.

Щоб з’явилася ця незвичайна квіточка  виконайте наступне завдання:

Весна однакові числа замінила однаковими квіточками. Визначте, які це числа

 

ІУ Підсумок уроку

  • Вам цікаво було працювати на уроці?
  • З якими завданнями ви успішно впоралися?
  • Які завдання викликали ускладнення?

2. Перегляд відео «Весняні квіти розпускаються»

3.  Прикрашання квіткової галявини

Прикрасьте нашу чарівну галявину тією квіткою, легенда про яку вас зацікавила, або яке завдання вам сподобалося.

 

 

doc
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку