Інтегрований урок. Види речень за метою висловлювання.Розділові знаки в кінці речення.

Про матеріал

На уроці використано інноваційні технології ,інтерактивні методи і прийоми вивчення рідної мови,які інтегруються з матеріалами уроків літературного читання,музичного та образотворчого мистецтв. Підібрано цікаві завдання для вправ "Асоціативний кущ","Сенкан","Броунівський рух","Кластер".Велика увага приділяється розвитку звязного мовлення на основі створення образів казкових персонажів ,які прагнуть разом з учнями пізнавати і вивчати рідну мову,відчувати її велич і красу.

Перегляд файлу

Тема:

Види речень за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення

Мета:

формування предметних компетентностей: навчити учнів спостерігати за основними ознаками речення; удосконалювати навички правильного вживання розділових знаків у кінці різних за метою висловлювання речень; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважність,почуття рідного слова.

 

формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

соціальної: удосконалювати вміння продуктивно співпрацювати з учнями у парах, групах.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: речення.

Обладнання: індивідуальні картки.

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Щедро усміхається. Сонце золоте.

З усіма вітається:

— Здра-стуй-те!

Усміхайся весело

Друзям ти,

Зич усім здоров’ячка,

До-бро-ти.

Людмила Савчук

2.Вправа «Асоціативний кущ».

Думки

Сонце

Хворі діти

Вчинки

Підтримка

Краса

Доброта

Любов

Тварини

Родина

Порада

Допомога

Співчуття

 

3.Завдання за вибором учнів.

а) Прочитайте слова, протилежні за значенням до слова доброта.

Злістьзневагагнівзлобалютощі

- Що ви відчуваєте, читаючи ці слова?

б) Прочитайте слова, близькі за значенням до слова доброта. Доброталаскаприязньдоброзпч.швість

- Що ви відчуваєте, читаючи ці слова?

3. Диктант прислів'їв

Доброти не буває забагато. Добрим людям завжди добре. Доброта що сонце — усіх зігріває. Твори добро і добре буде.

Взаємоперевірка диктанту (на позитиві).

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Актуалізація опорних знань

1)Читання вірша

Я- Доброта людська.

Невже мене забуто?

Я мир несу і радість у серця.

Впустіть мене в думки і в думу,

Я принесу вам спокій і тепло.

Крижинки зла розтоплювать я мушу,

Щоб незгод між вами не було.

Дарує осінь вам плоди й калину,

А в ягідці калини серця жар.

Я закликаю кожную людину:

Душі своєї відкривай вівтар!

Наповніть душу ніжністю й теплом.

Добром , любов’ю, мудрістю зорійте!

На зло ніколи не віддячте злом!

Серця людей добром своїм зігрійте.

Я вірю: разом ми багато зможемо

І зло на світі переможемо!

3) Вправа «Мікрофон».

     - Чи можна прожити без доброти?

  • Чому7?
  • До кого можна бути добрим?
  • Які риси характеру ваших друзів подобаються найбільше?
  • Чи трапляється так, що друзі засмучують вас?
  • Як навчити своїх однокласників мати гарні стосунки?
  • Чи можуть почуття Любові, Добра, Віри і Правди об’єднати нас?

 

4)Запис з’єднань у зошити

До об бр ро от та доброта

5)Гра склади вислів

2 починається

1 Людина

3 з

4 добра

 

(Людина починається з добра.)

  1. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вдосконалюватимемо навички правильного вжи­вання розділових знаків у кінці різних за метою висловлювання речень.

  1.     Сприймання та засвоєння нового матеріалу

1) Слухання лінгвістичної казки.

У королівстві Української мови жила принцеса Пунктуація зі своїми по­мічниками — розділовими знаками.

Одного разу між ними виникла суперечка. Тітонька Крапка хотіла всім до­вести, що вона — найголовніша серед них. Знак Питання посварився зі Знаком Оклику. Те саме сталося і між іншими розділовими знаками.

Пунктуація намагалася пояснити їм, що кожен із них важливий у королів­стві Мови, але ніхто не хотів її слухати. Розгнівалася принцеса Пунктуація на таку поведінку розділових знаків і склала для кожного з них обов’язкові пра­вила, за якими вони повинні жити, знати своє місце у реченні.

Відтоді всі розділові знаки живуть дружно, а в королівстві Української мови панують мир і злагода.

За Іриною Мірошниченко

Овкличко

У Граматиці-країні

Мешкає Окличко-знак.

Любить знак цей розмовляти

На підвищених тонах.

Ось такий у нас Окличко

Дуже емоційний знак.

Користуйтеся ним, друзі!

Виглядає він ось так!

 

ДОПИТЛИВИЙ ЧОМУЧКО

Усі ви бачили цей знак.

 Виглядає він ось так: ?

Чомучком його звати,

Бо звик весь час питати.

 Чому? Навіщо? Як? Коли?» —

 Щомиті тільки й чути!

Такий допитливий значок —

Оцей над крапкою гачок.

Усе він хоче знати,

Тому і звик питати.

Ірина Мірошниченко

Маленька, менша від мачини,

Ні з ким не стану на борню.

А при читанні, коли треба,

Й людини мову зупиню.

Що це таке? (Крапка).

Д. Білоус

2) Виконання завдання 1. Колективна робота.

— Прочитайте мовчки.

Хто з вас, діти, не мріє бути сміливим, мужнім, сильним? А хто з вас, до­рогі друзі, мріє бути добрим? Добро необхідне людині, як повітря. Без добра життя стає нікому не потрібне.

Учімося ж добра!

  • На яких словах у питальних реченнях підвищуватимете голос, а на яких понижуватимете?
  •  Які вчинки доводять, що ви добра людина?

Виконання завдань (за вибором учнів)

  • Виписати питальні речення. (Хто з вас, діти, не мріє бути сміливим, мужнім, сильним? А хто з вас, дорогі друзі, мріє бути добрим?)
  • Виписати спонукальне речення. (Учімося ж добра!)
  • Виписати розповідні речення. (Добро необхідне людині, як повітря. Без добра життя стає нікому не потрібне.)

3) Виконання завдання 2. Робота в парах.

а) Прочитайте прислів’я та запам’ятайте їх.

Усе добре переймай, а зла уникай.

Хто людям добра бажає, той і сам його має.

б) Спишіть спонукальне речення. (Усе добре переймай, а зла уникай.)

  •    Який розділовий знак стоїть у спонукальному реченні?
  •    Прочитайте так, щоб спонукальне речення стало окличним.

Фізкультхвилинка (Звучить музика)

  •    Підніміться, потягніться. До сусіда усміхніться.

Заплющте очі. Уявіть себе в горах біля гірської річки. Водичка в річці прозора, по дну плавають рибки. Поспостерігайте очима за ними: ліворуч, пра­воруч, по колу і т. ін. Стоп.

  •    Розплющте повільно очі та подивіться вдалину. Що ви там бачите?
  •    Приємно відпочивати біля річки чи ставка. Але не завжди там може бути прозора вода і чисті береги. Чистота водойм і берегів залежить від нас.

Виконання завдання 4. Самостійна робота.

Вправа «Броунівський рух»

(На кольорових картках записані диференційовані завдання для самостійної роботи. Учні виконують їх, потім об'єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання.)

Картка червоного кольору

І варіант

1. Поставте розділові знаки у кінці речення.

1) Хто на зиму роздягається, а на весну одягається_

2) У лісі було тихо й сумно_

2. Залишіть речення.

Картка жовтого кольору

 II варіант

1. Поставте розділові знаки у кінці речення.

1) Наталка уважно слухала пояснення вчителя_

2) У шеренгу шикуйсь_

2. Залишіть речення.

Картка зеленого кольору

 III варіант

Прочитайте та запишіть до зошита, вставляючи потрібний розділовий знак у кінці речення.

Сидить соловей у густій зелені серед дерев Добре йому в рідному лісі Про Що співає соловейко І радість, і смуток є в цій пісні

Узагальнення і систематизація знань

5.Вправа «Кластер»

Завдання: складіть «Кластер» до слова речення.

 Доберіть ключові слова до слова речення.

 Зазначте поняття, що глибше розкривають зміст

 

Речення

Розповідні

Питальні

Спонукальні

У яких про щось розповідається або повідомляється

У яких про щось запитується

У яких є спонукання(прохання ,запрошення,заклик,порада,заборона,наказ)

у кінці речення ставиться крапка

у кінці речення ставиться знак питання

у кінці речення ставиться  знак оклику

Маленька праця краща за велике безділля. Ми любимо вірші Лесі Українки.

 

Куди ти поїдеш відпочивати влітку?

Хто допоміг бабусі перейти вулицю?

 

Діти, бережіть природу! Любіть і шануйте

книжку!

 

6.Вправа «Сенкан»

Іменник. Доброта.

Прикметники. Безмежна, щира

Дієслова. Прикрашає, звеличує, рятує.

Враження від предмета. Не одяг красить людину, а добрі діла.

Висновок. Дитино, твори добро!

 

 

III.Заключна частина

1.Рефлексія

  • Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

 

2.Домашнє завдання

Диференційовані завдання на картках

docx
Додано
30 січня 2020
Переглядів
1289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку