Інтегрований урок "всесвітня історія - фізична культура" "Античні олімпійські ігри" у 6 класі

Про матеріал

Матеріали до інтегрованого уроку за темою "Олімпійські ігри у Давній Греції" для учнів 6 класу. Розроблено та проведено вчителями історії та фізичної культури. Надається конспект уроку та презентація.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Олімпійські ігриу Давній Греції

Номер слайду 2

Розкажіть, де була розташована територія давньогрецької держави?На які частини умовно можна поділити територію Давньої Греції?Назвіть найвищу гору Балканського півострова. Що таке міфи?Яких давньогрецьких богів ви знаєте? А найвідоміших героїв?Які найбільші поліси Давньої Греції вам відомі?Назвіть головні заняття давніх греків.

Номер слайду 3

ОСНОВНІ ДАТИ884 рік до н.е. – укладено угоду про перемир′я між царями Еллади та Спарти. Погоджено статут олімпійських ігор. Головна умова проведення ігор – припинення військових дій у країнах – учасниках і проголошення “священного миру”.776 рік до н.е. – перші олімпійські ігри у Давній Греції. 394 рік – припинення проведення античних Олімпійських ігор.1896 рік – початок Олімпійських ігор сучасності.

Номер слайду 4

Храм Гери в Олімпії (побудований приблизно у 7 столітті до н. е.) (сучасний вигляд)

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Стадіон в ОлімпіїВхід до стадіону в Олімпії

Номер слайду 7

ХРАМ ЗЕВСА В ОЛІМПІЇРЕКОНСТРУКЦІЯ(зі статуєю Зевса)СУЧАСНИЙ ВИГЛЯД

Номер слайду 8

СТАДІОН В ОЛІМПІЇБіг на 1 стадій(стадіодром) довжиною 192,27 м

Номер слайду 9

Протягом перших 13 олімпіад біг залишався єдиним змаганням. Згодом до бігу додалися п’ятиборство, що включало біг, стрибки в довжину, метання диску та спису та боротьбу, пізніше у програму олімпіадивключили кулачний бій, а згодом заїзди на колісницях. Олімпійські ігри проводились один раз на чотири роки і тривали п′ять днів.

Номер слайду 10

Вінки з гілок маслини, влаштування свят на їх честь776 рік до н.е.біг, метання списа і диска, стрибки, боротьба, перегони на колісницях. Місто Олімпія. Зевсу Олімпійському. Раз на 4 роки, п′ять днів. Припинення воєнних дій. Вільні елліни, які не порушували закон

Номер слайду 11

Перегляд файлу

 

 Святогірська загальноосвітня

           санаторна школа – інтернат

                       І – ІІ ст. №12

                Донецької облради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Конспект інтегрованого уроку

                     з всесвітньої історії

                                                            та фізичної культури

   у 6 класі

 

 

 

 

 

 

                                  

 

 

 

Підготували:

           Мироненко О.Є. – вчитель історії,

                           Мурашко Д. О. – вчитель фізичної культури

 

 

 

 

Святогірськ, січень 2019 року

 

 

 

 

 

Предмет: Всесвітня історія. Історія України.

6 клас.

Тема. Античні олімпійські ігри.

Мета: охарактеризувати роль Олімпійських ігор в житті еллінів; ознайомити з історією Олімпійських ігор, змаганнями еллінів у Давній Греції; вдосконалювати навички виділяти головне; виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей. Виховувати силу духу, віру у свої можливості, розвивати рухові якості; виховувати інтерес і звичку до занять фізичною культурою.

Інвентар: гімнастичні обручі; кеглі; малі м’ячі для метання; великі м'ячі; спортивні палиці.
Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, робочий зошит, суддійські бюлетені, нагороди переможцям.

Основні терміни і поняття: Олімпія, Олімпійські ігри.

Тип уроку: інтегрований урок «всесвітня історія, історія України, інтегрований курс– фізична культура», урок вивчення нового матеріалу, урок формування вмінь і навичок.

План уроку

  1. Вступна частина:
  • Організаційний момент;
  • Мотивація навчальної діяльності;
  • Актуалізація знань.
  1. Основна частина:
  • Історія виникнення Олімпії;
  • Основні правила проведення олімпійських ігор у Давній Греції;
  • Знайомство зі спортивними змаганнями древніх олімпійських ігор з проведенням рухливих ігор учасниками уроку.
  1. Заключна частина:
  • Заповнення схеми;
  • Гра «Знайди помилку» (перегляд фрагменту мультфільму «Козаки – олімпійці»);
  • Оцінювання;
  • Домашнє завдання.

Хід  уроку

І. Вступна частина:

  1. Організаційний момент слайд 1

  Привітання, перевірка присутніх, позитивний настрій на майбутню роботу.

Вчитель історії. Добрий день, дорогі діти, гості та вчителі! Сьогодні в нас незвичайна подія — ми мандруватимемо в минуле, у часи Давньої Греції, де виникли Олімпійські ігри.

  1. Актуалізація знань.

     Бліц – опитування за матеріалом попередніх уроків:

    Щоб наша подорож була вдалою, давайте пригадаємо, що нам відомо про Давню Грецію: слайд 2

  1. Розкажіть, де була розташована територія давньогрецької держави?
  2. На які частини умовно можна поділити територію Давньої Греції?
  3. Назвіть найвищу гору Балканського півострова.
  4. Що таке міфи?
  5. Яких давньогрецьких богів ви знаєте? А найвідоміших героїв?
  6. Які найбільші поліси Давньої Греції вам відомі?
  7. Назвіть головні заняття давніх греків.

   

 

ІІ. Основна частина:

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель історії. Дуже добре. Ви добре підготувались до уроку, і зараз переходимо до нової теми «Олімпійські ігри Давньої Греції». Сьогодні ми в маємо познайомитись з тим, чому, де і ким було започатковано олімпійські ігри давнини, які були правила цих ігор, в яких змаганнях виявляли переможців. А щоб уявити себе учасником ігор, вам буде запропоновано прийняти участь у декількох спортивних змаганнях, які проведе вчитель фізичної культури Мурашко Дмитро Олександрович.

       Вчитель фізичної культури. На всіх спортивних змаганнях є судді. Контролювати проведення спортивної частини уроку будуть наші шановні гості – вчителі та вихователі школи. (видати судейські бюлетені)

Вчитель історії. Прошу відкрити зошити, записати число та тему уроку. Підчас уроку ви маєте самостійно записувати головні дати та відомості щодо античних олімпійських ігор.

  1. Засвоєння нових знань

Історія виникнення Олімпії слайд 3

З попередніх уроків вам відомо, що найша­новнішим поміж грецьких богів був Зевс, на честь якого греки проводили традиційні свята.

      Улітку 776 року до нашої ери неподалік від маленького містечка Олімпії у південно-західній частині Греції  на півострові Пелопонес організатори свят на честь Зев­са-громовержця звичайну програму з молитов і жертвоприношення доповнили спортивними змаганням — забігами юнаків на коротку дис­танцію. Цю подію вважають відправною точкою Олімпійських ігор.

Вчитель фізичної культури.  Любов греків до змагань, що прищеплювалась з ранніх дитячих років, залишалася на все життя. Змагалися не лише атлети на аре­нах, але й музики, співаки, художники, актори, промовці. Рідко який тиждень минав без проведення поєдинків.

Основні правила проведення олімпійських ігор у Давній Греції
     Вчитель історії. Як переказують легенди, ці змагання греки запозичили від самих богів, життя яких було сповнене війнами, суперечками, подвигами. Перші Олімпійські ігри тривали один день, їхня програма містила лише один вид змагань — біг на один стадій.

     В одному з джерел сповіщається, що ще у 884 році до н. е. прави­телі Елади Іфіт та Спарти Лікург, стурбовані постійними війнами між своїми народами, уклали угоду про перемир'я. На честь цієї по­дії було вирішено провести Олімпійські ігри. Разом вони виробили статут священного перемир'я, взявши за основу проведення ігор чо­тирирічний цикл. Найголовніша умова складеної угоди — заборона усіх військових дій. Текст угоди про правила проведення змагань  було записано на бронзовому диску, про який у ІV ст. до     н. е. повідомляє Аристотель. Остання згадка про цей диск, який зберігався у храмі Гери в Олімпії, можна віднести до ІІ ст. до н. е. Руїни цього храму і сьогодні стоять у священному гаю  Алфей  у давній Олімпії. слайд 4

     Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у місті Олімпія на півострові Пелопоннес. слайд 5  Зародження Олімпійських ігор пов'язують із легендарними іменами грецького героя Геракла, який за переказами і збудував першу спортвну арену Олімпії – стадіодром. слайд 6

     Ігри проводилися на честь бога Зевса, храм якого знаходився тут же. слайд 7 У храмі була статуя Зевса, що виготовлена із золота та слонячої кістки. Місцем змагань було обрано долину ріки Алфею — Олімпію, де знаходився священний гай — Алфей. Центром олімпійських змагань було святе коло Зевса, що являло собою гай вздовж течії річки Алфей.

     Олімпійські ігри влаштовувалися греками більше трьохсот разів. Давні елліни навіть роки рахували олімпіадами, наприклад, Марафонська битва відбулася у 490 році, що, відповідно, є дугим роком 72 олімпіади.

     Прове­дені вченими розкопки в середині XVIII — на початку XIX століть показали, що там було п'ять стадіонів, послідовно споруджених один за одним. Вони мали вигляд прямокутника або видовжену під­ковоподібну форму. Вздовж арен розміщувались трибуни для гля­дачів, яких іноді збиралося до 50 тисяч.
      Змагання з бігу відбувалися по прямій — туди і назад. По сусідству розміщувались місця для поєдинків борців, метальників, кулачних бійців, ігор з м'ячем. Тут були також лазні, кімнати для масажу, інші приміщен­ня. Неподалік височіло кілька приміщень «олімпійського селища», де розташовувались атлети — учасники ігор.
       Змагання розпочиналися урочистими парадами, релігійними об­рядами, посвяченням у ранг олімпійців. Переможці отримували звання олімпіоніка та особливі почесті на свою честь як в Олімпії, так у рідному полісі.

       В  Олімпійських іграх могли  брати участь тільки вільні громадяни Греції – чоловіки та юнаки, що не порушували закон. Спортсмен повинен був декілька років готуватися до змагань, тому селяни та ремісники не могли брати участі в іграх через те, що не мали часу на тренування. Жінок на Олімпійські ігри не допускали. Для жінок проводилися окремі ігри на честь богині Гери.

      Ще з V століття до н.е. відомо ім'я першого переможця олімпіоніка . Чемпіоном став пекар на ім’я Коройба, який виграв забіг на 190 метрів.

  1. Первинне закріплення нового матеріалу. Знайомство зі спортивними змаганнями древніх олімпійських ігор з проведенням рухливих ігор учасниками уроку.

 «СТАДІОДРОМ» слайд 8

       Вчитель фізичної культури. Стадіодром — це біг на один ста­дій, довжина якого дорівнює довжині доріжки стадіону в Олімпії (192,27 м), на якому проводи­ли античні Ігри. Існував також біг на два стадія (діаулос), під час якого атлети обов’язково вико­нували поворот та на фініші торкалися кам’яного стовпчика. Перемога в стадіодромі була найпочеснішою в Давній Греції. Досить було прийти до фінішу першим, щоб одержати лавровий вінок і здо­бути право запалити священний вогонь.

       Кожен учасник змагань давав олімпійську клятву: «Я чесно і наполегливо готувався, і буду чесно змагатися зі своїми суперниками!».

      Давайте сьогодні у наших конкурсах ми будемо дотримуватися цієї клятви та  спробуємо відродити змагання еллінів на анти­чних Олімпійських іграх.

        Вчитель фізичної культури. слайд 9 Протягом перших 13 олімпіад біг залишався єдиним змаганням. Згодом до бігу додалися п’ятиборство, що включало біг, стрибки в довжину, метання диску та спису та боротьбу, У 688 році до н.е. у програму олімпіади включили кулачний бій, а згодом заїзди на колісницях. Ось і прийшов час, перевірити, чи могли б ви стати учасниками олімпіади. Розпочинаємо наші спортивні змагання!

СПОРТИВНІ ЗМАГАННЯ  

  1. Естафета «Колісниця» (з обручами)

      Першим в обручі починає бігти капітан, оббігаючи  стійку, потім повертається за іншим. І так до останнього. Хто залишається поза колесницею, той тримається за неї  однією рукою.

  1. Естафета «Перенеси вантаж»

       Учні у своїх командах діляться по парах і переносять  великий м’яч, затиснувши його між грудей.  Перемагає  та команда, яка першою перенесе  м’яч.

  1. Естафета: «Футбольна»

Обводка м’яча  довкола кеглві змійкою.

        

       Вчитель історії. Клімат у давнй Греції був доволі спекотним. Тому питна вода цінувалась доволі високо, бо її  було не так багато. Зараз ми подивимось, чи змогли б ви стати гарними водовозами для давньогрецьких полісів.

 

  1. Естафета «Водовоз».

Гравці діляться на дві команди і розташовуються у колону по одному за лінією старту. На лінії старту біля кожної команди на стільці стоїть миска з водою і ложка. Напроти команд на лінії фінішу (на відстані 5-7 метрів) на стільці стоїть порожня склянка. Гравці по черзі починають переносити ложку з водою із миски в склянку. Команда, яка першою заповнить порожню склянку, перемагає.

  1. Естафета «Передача м'яча над головою»
    Учнів розподіляють на команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному і стають один від одного на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають по м’ячу.
          За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, а ті передають його далі гравцям, які стоять у кінці колони. Останні гравці, отримавши м’яча, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і знову починають передавати м’яча над головою. І так доти, доки всі учасники не пробіжать із м’ячем. Коли капітан, який почав гру останнім, отримає м’яча, то мусить стати попереду своєї команди і підняти його.
    Варіанти гри:
    а) м’яч передають між ногами;
    б) м’яч передають правою (лівою) рукою;
    в) м’яч передають сидячи.
  2. Естафета «З палицями та малими м'ячами»
    Естафета з обміном
          Гравців розподіляють на дві команди. Діти шикуються в колони по одному. Проводять стартову лінію. На відстані 10-15 м від неї (напроти кожної команди) ставлять стійку.  Капітанам дають по  м’ячу.  За командою (свистком) вони ведуть м’яч  гімнастичною палицею до стійок і  повертаються до своєї команди і передають палицю і м’яч  іншому  гравцеві,  який стоїть попереду.  Гравець, який отримав  палицю, біжить вперед і виконує те саме, що перед  цим  робив  капітан.
     

              Вчитель фізичної культури. Стрибки у довжину в Давній Греції виконували, тримаючи в обох руках обтяження (камені, гирі, гантелі). Уважали, що це допоможе збільшити довжину стрибка. Спробуйте і ви.

  1. Естафета «Стрибунці»

              Стрибки у довжину до лінії фінішу. Хто перший дострибне той і переміг.

  1. Естафета парами
         Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них шикується в колону по два перед лінією старту. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м.  За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, пробігають між кеглями “змійкою”, намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім біжить наступна пара і т.д.
  2.               Естафета з кеглями
         Гравці розділяються на дві однакові за кількістю команди так само, як і в попередній естафеті. Напроти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту креслять у ряд  два невеликі кола.
          За командою (свистком) капітани з кеглями (по одній в руці) добігають до своїх кіл, ставлять кеглі, повертаються назад, торкаються витягнутої руки гравця, який стоїть попереду, і стають у кінець своєї колони. Наступні гравці підбігають до кеглів, забирають їх, передають наступним гравцям і т.д. Виграє команда, яка раніше закінчить естафету.
          Вказівки до гри. Якщо ви поставили кеглю в коло, а вона впала, треба спочатку її підняти і поставити на місце, а потім продовжувати біг.

       Вчитель історії.  До програми античних олімпійських ігор входили декілька видів боротьби – класична боротьба, кулачні бої та бої без правил. Проводили ці змагання у двох вікових категоріях – для хлопчиків та для дорослих чоловіків. До речі, давньогрецький філософ Платон був двократним олімпійським переможцем у боях без правил. Пропонуємо вам останній вид змагань на сьогодні – перетягування у парах, щоб виявити як спробу виявити найстійкішого та найсильнішого.

  1. Естафета: «Перетягування у парах»

Взявшись за руки ,   перетягнути один одного за лінію.
 

ІІІ. Заключна частина:

  1. Рефлексія.

- Заповнення схеми слайд 10

Вчитель історії.

        Сподіваюсь, що вам сподобався наш урок. А щоб вияснити, що ви запам'ятали, прошу дати відповідь на питання (заповнення схеми):

  1. В якому році відбулись перші античні олімпійські ігри? (776р до н.е.)
  2. Де проходили античні олімпійські ігри? (в Олімпії на Пелопонесі)
  3. Кому були присвячені античні олімпійські ігри? (Зевсу Олімпійському)
  4. З якою періодичністю та як довго тривали античні олімпійські ігри? (раз на чотири роки, п'ять днів)
  5. Назвіть головну вимогу, яка стосувалася усіх грецьких полісів, учасників ігор? (припинення воєнних дій)
  6. Хто міг бути учасником античних олімпійських ігор? (чоловіки, вільні елліни, які не порушували закон)
  7. Назвіть спортивні змагання, які складали програму античних олімпійських ігор (біг, метання списа і диска, стрибки, боротьба, перегони на колісницях)
  8. Які нагороди отримували переможці античних олімпійських ігор? (вінки з гілок маслини, влаштування свят на їх честь, встановлення статуй).

ПЕРЕВІРКА слайд 11

Схема_20-01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Розв'язання хронологічної задачі

     Вчитель історії.  Античні Олімпійські ігри припинили проводити у 394 р. за наказом римського імператора Феодосія І. Але  вони були відроджені у 1896 році. Порахуйте, скільки років розділяють ці події? (1501 рік)

- Гра «Знайди помилку»

      Вчитель історії.   Пропоную вам переглянути фрагмент мультфільму «Як козаки олімпійцями стали» (студія «Київнаучфільм», 1978 рік) та знайти помилку авторів мультфільма.

  1. Оціновання роботи. Нагородження переможців

      Вчитель фізичної культури.  Олімпіоніків нагороджували вінком з гілок маслинового дерева, яке за переказами посадив Геракл. Сьогодні у нас також є переможці. Ваші нагороди - золоті маслинові гілочки. Просимо наших шановних суддів оголосити імена найкращих учасників спортивних змагань (слово суддів).  

  1. Домашнє завдання

Опрацювати §    

  1. Заключне слово вчителів

Вчитель історії.  Ось і добіг кінця наш урок. Сподіваюсь, що отримані сьогодні знання  залишаться з вами надовго.

Вчитель фізичної культури.  Одним з головних правил Олімпійських ігор сучасності є «Головне не перемога, а участь». Бажаємо вам бути не лише учасниками різноманітних змагань, але і їх переможцями. Успіхів!!! слайд 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

СУДДІВСЬКИЙ БЮЛЕТЕНЬ

НАЗВА ЗМАГАННЯ

ПЕРЕМОЖЦІ

1.

Естафета «Колісниця»

(з обручами)

 

 

 

2.

Естафета «Перенеси вантаж»

 

 

 

 

3.

Естафета: «Футбольна»

 

 

 

 

4.

Естафета «Водовоз».

 

 

 

 

5.

Естафета «Передача м'яча над головою»

 

 

 

6.

 

Естафета «З палицями та малими м'ячами»

 

 

 

7.

 

Естафета «Стрибунці»

 

 

 

 

8.

 

Естафета парами

 

 

 

 

9.

 

Естафета з кеглями

 

 

 

 

10.

 

Естафета: «Перетягування у парах»

 

 

 

 

 

Суддя ________________________________________________

1

 

zip
Додано
19 серпня 2021
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку