Інтегрований урок Я досліджую світ та образотворчого мистецтва у 2 класі

Про матеріал
Тема уроку. Перетворення води. Кругообіг води в природі. Охорона води. Дощ. Мета уроку: формувати уявлення про перетворення та кругообіг води в природі; вчити передавати стан природи на малюнку; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати бажання економно використовувати воду, любов до природи і мистецтва. У конспекті розкрито окремі аспекти ефективної реалізації міжпредметної інтеграції змісту навчання . Поданий орієнтовний конспект дасть можливість вчителю подати матеріал з різних предметів як єдине ціле, розвивати розумову діяльність школярів, формувати позитивні моральні якості учнів і викликати у них бажання вчитися.
Перегляд файлу

Інтегрований урок Я досліджую світ та образотворчого мистецтва у 2 класі

Тема:

Я досліджую світ . Перетворення води. Кругообіг води в природі. Охорона води

Образотворче мистецтво. Осінній дощ

МЕТА: формувати уявлення про перетворення та кругообіг води в природі; вчити передавати стан природи на малюнку; розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки; виховувати бажання економно використовувати воду, любов до природи і  мистецтва.

ОБЛАДНАННЯ: плакат «Кругообіг води в природі», словничок на стенді, спиртівка, лід, картки зі словами, клей, фарби, альбомні листки.

ХІД  УРОКУ

I. Організація класу (створення позитивної атмосфери)

– Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, плането Земля!

Щастя, здоров’я всім людям бажаємо,

Радо до школи щодня поспішаємо! 

II. Оголошення теми і мети уроку

-         Любі діти, шановні гості, ми проведемо інтегрований урок з предметів «Я і Україна» та образотворче мистецтво. Працювати ми будемо під девізом:

Природа – все: річки, пташки, гаї,

Людина – теж  частиночка  її.

І щоб людині на Землі прожити,

Природу треба знати і любити!

-         Мова на уроці піде про…  А про що, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Відома звіку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда –

Звичайна, підкажіть … ( вода )

-         Так, саме вода-живиця буде головною на цьому уроці. Тема уроку …(зачитую з дошки).

ІІІ. Очікування

-         Діти, знаючи тему, над якою ми будемо працювати, скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від уроку? («Мікрофон»)

ІV. Проблема

– Сьогодні на уроці ми малюватимемо дощ. А як ви гадаєте, чи можна виконувати якусь справу, до кінця не розуміючи, що саме робите? А чи знаєте ви, що таке дощ, звідки він береться? Я вам пропоную спочатку вирішити цю проблему, а потім малювати. Згодні?

V. Актуалізація опорних знань

«Мозкова атака»

-         Пригадаємо, що знаємо, і це допоможе нам у вирішенні проблеми.

  • З чого складається дощ? (З води)
  • В яких трьох станах буває вода? (Твердий, рідкий, газоподібний)
  • Пропоную вашій увазі картки зі словами, а ви назвете стан води (можна використовувати фото, слайди)
  • Сніг, вода, пара, іній, роса, туман, лід.

VI. Вивчення нового матеріалу

-         А зараз ми з’ясуємо, за яких умов вода може перебувати у кожному з трьох станів.

  • Об’єднаємось в групи.

І гр. – «Науковці»

ІІ гр. – «Мовознавці»

ІІІ гр. – «Синоптики»

Конспект уроку нетрадиційної форми на тему "Кругообіг води в ...

  1. Практична робота
  • Ви спостерігали, як улітку після дощу утворюються калюжі. Але, як тільки пригрівало сонечко – вони висихали. Куди ж зникала вода? У нас в класі дощу немає, а тому калюжу і сонце ми використаємо штучні.
  • Виконуючи дослід, ми будемо відновлювати променеву таблицю властивостей води. Допоможуть нам в цьому «науковці». Почнемо!
  • Підігріємо воду. (Запалюю спиртівку, підношу до води дзеркало). Що відбувається з водою під дією тепла? Так, вона випаровується. Тобто з рідкого стану перетворюється в газоподібний. Цей процес називається випаровуванням. Зверніть увагу на «Словникову скарбницю», прочитайте слово і запам’ятайте його.
  • Діти, які ж властивості водяної пари? З’ясуємо. Ви бачите щось між тарілочкою та дзеркалом? (Ні). Отже, пара прозора та безбарвна. Яку дію вона виконує? (Піднімається). Яка вона?  Так, легка. («Науковці» в цей час підбирають відповідні картки зі словами, що називають властивості пари і вивішують на дошку.)
  • А зараз ми з’ясуємо, чи може вода з газоподібного стану знову перейти в рідкий (над водою, що парує, тримаю тарілку). Пара піднімається вгору. Торкаючись холодної тарілки, вона перетворюється на краплини (демонструю). Ось так і в природі. Піднімаючись високо вгору, пара охолоджується і утворює хмару з краплинок, при умові, що t  вище 0.А якщо t вгорі нижче 0 , то краплинки перетворюються в сніжинки.
  • Діти, так за якої умови вода з газоподібного стану перетворюється в рідкий? (При охолодженні). Прочитайте слово і запам’ятайте.
  • Хмара збирає в собі краплинки чи сніжинки, яких стає все більше і більше. Краплини збільшуються в своїх розмірах, стають важкими і знову повертаються на землю у вигляді чого? (Дощу). А якщо взимку? (Снігу). Частина води просочується в грунт, а частина випаровується. Пригадаємо властивості води – рідини. (Прозора, безбарвна, без запаху, без форми, текуча, розчинник). «Науковці», будь ласка, відновіть таблицю.
  • А зараз ми з’ясуємо, за яких умов вода з рідкого стану перетворюється в твердий. Якщо помістити воду в морозильник, що станеться? (Заморозиться).  При якій температурі? (Нижче  0).  А в яку пору року це відбувається в природі? (Взимку). Які властивості льоду? (Прозорий, твердий, безбарвний, крихкий). «Науковці», будь ласка, заповніть таблицю. (Роздаю дітям в руки кубики  льоду)
  • Потримайте лід в долоньках. Що відбувається? (Розтає). Під дією чого? (Тепла). Отже, вода з твердого стану в рідкий переходить під дією тепла при t вище 0. Цей процес називається таненням. Зверніть увагу на словничок.
  • Перетворення води з одного стану в інший в природі відбувається постійно. Цей процес називається кругообігом води в природі. Подумайте, з яких слів утворюється слово кругообіг? Таким чином, вода в природі не утворюється з нічого і нікуди не зникає.
  1. Робота в зошитах
  • Запишіть визначення. Кругообіг води – це перетворення води в природі з одного стану в інший.
  1. Закріплення

а) Робота в групах.

– А зараз ми попрацюємо в групах.

– «Науковці», ознайомтесь з статтею підручника  «Вода має бути чистою». Підготуйте нам розповідь про те, чи потрібно берегти воду.

– «Мовознавці», відновіть деформований текст про кругообіг води в природі.

  • Під впливом сонячного тепла вода випаровується.
  • Пара піднімається високо вгору.
  • Охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води.
  • Утворюються дощові чи снігові хмари.
  • Хмари стають важкими і випадають у вигляді дощу.
  • Частина води просочується в грунт та потрапляє в водойми, а решта знову випаровується.

–  «Синоптики», зобразіть схематично процес кругообігу (аплікація).

б) Презентація.

(Представник з групи «Мовознавці» зачитує  пункти тексту, а представник групи «Синоптики» показує на схемі відповідну дію).

  • Діти, а як ви вважаєте, треба нам берегти воду? «Науковці»  нам про це розкажуть. (Всі члени групи переказують текст).
  • Діти, а як ми з вами можемо вберегти воду? (Робота з ілюстраціями на дошці).  Яку користь нам приносить вода?
  1. Висновок
  • Діти, вчені теж зобразили на малюнку кругообіг води в природі. Зараз ми порівняємо наші роботи (діти звіряють і роблять висновок, що ми правильно зобразили процес кругообігу води в природі).

VIІ.  Фізкультхвилинка

  • Послухайте пісню «Дощик» і скажіть, про  яку пору року  йде мова?

(Солістка показує рухи, а діти повторюють.)

VIІI. Малювання композиції «Осінній дощ»

  • Бесіда
  • Діти, а навіщо землі вода восени? Адже врожай зібрано, на городах майже нічого не росте (щоб земля напилася на наступний рік).
  • Ви вже знаєте, звідки береться дощ? Тепер ми можемо впевнено розпочати роботу. Малювати будемо в парах.
  • Практична діяльність учнів     

ІХ. Демонстрація робіт

Х. Домашнє завдання

Підручник с.94 – с.98 (відповідати на питання)

ХІІ. Підсумок

  • Що нового ви дізнались на уроці? («Мікрофон»)
  • Чи здійснились ваші очікування?

-         Ось і закінчено урок, і дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі, відпочиньте по заслузі!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку