Інтегрований урок ЯДС та дизайн і технології "Як утворюється сніг і лід"."Сніжинка- балеринка".

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з ЯДС та дизайн і технології " Сніг і лід. Досліджуємо властивості снігу і льоду. Сніжинки - балеринки".
Перегляд файлу

                            Інтегрований урок ЯДС та дизайн і технології

 

ЯДС  Тема. Як утворюється сніг і лід. Досліджуємо  властивості  снігу та льоду.

Мета:

Навчальна: формувати в учнів уявлення про процес утворення снігу та льоду, їхні властивості. Розширити знання учнів про три стани води; дослідити особливості зміни стану води при замерзанні; під час дослідів з’ясувати властивості  снігу та льоду.

Розвивальна: розвивати інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності;  експериментальні навички, спостережливість, логічне мислення, вміння виділяти головне у тексті, навички самостійної діяльності.

Виховна: виховувати  почуття взаємодопомоги, відповідальності за збереження свого життя та здоров’я; бажання пізнавати та любити природу; викликати цікавість до вивчення предмету.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Дизайн Тема: Сніжинка-балеринка

вчити учнів складання та вирізування паперу симетричної форми; ознайомити учнів із витинанкою як видом декоративної творчості; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

  • виховувати естетичні почуття – почуття прекрасного в буденному;
  • розвивати вміння і навички виконувати витинанку.

Обладнання: папір білого кольору, ножиці, прості олівці, зразки витинанок, технологічна карта.

Освітні галузі: природнича; мовно-літературна; фізкультурна; математична мистецька; технологічна

 

   І.Ранкова зустріч.

1. Вітання

Взимку скрізь  летять сніжинки

Всі легенькі мов пушинки.

Тож і ми часу не гаймо,

В дружнє коло всі ставаймо.    ( діти стають у коло і беруться за ручки).

З днем прийдешнім всіх вітаймо

2. Побажання по колу «Віночок побажань»

Одна із сніжинок залетіла до нас в клас і принесла побажання для нашого іменинника. Давайте озвучимо їх.

3. Визначення емоційного стану

-А тепер привітайтеся посмішкою одне з одним і з нашими гостями.

-У мене сьогодні гарний настрій, я дуже рада зустрічі з вами.

-Діти, чи важливий настрій для людини? (Так, вона добра, лагідна, радіє).

- -Якщо немає настрою, то може погіршитись здоровя. Тому треба завжди мати гарний настрій, творити добро, радіти успіхам і допомагати іншим.

 Зігніть мізинчик, якщо ви виспалися.

 Зігніть безіменний пальчик, якщо вас вранці поцілувала мама чи бабуся.

 Зігніть середній пальчик, якщо в школі ви зустрілися з друзями.

 Зігніть вказівний пальчик, якщо вам подобається зима.

 А тепер покажіть, який в вас зараз настрій.

4. Вправа "Очікування”

-Що ви "очікуєте” від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: "я очікую”.

 (Наш урок буде навчальний, казковий, загадковий,  веселий)

5. Фенологічні спостереження.  Спеціально для  учнів 2-Г класу святковий прогноз

Чудовий зимовий день 18 грудня. Сонце ваших посмішок яскраво світить. На нас рухається теплий фронт  щирих і добрих слів, позитивних емоцій. Сьогодні ввечері синоптики обіцяють південний вітер солодких снів, який швидко вкладе дітлахів спати. А завтра вранці очікується високий температурний режим відмінного настрою від подарунків Святого Миколая.  Хоча місцями пройдуть  опади у вигляді сліз від отриманих різок  за погану поведінку впродовж року.

Нехай невдачі та незгоди не роблять у житті погоди.

-Дякуємо,за такий веселий прогноз погоди. Вже завтра,в День Св.Миколая, ми дізнаємось,чи справдиться він.
-Яка зараз пора року?

-Який місяць?
-Яке число? 
-Тепло чи холодно надворі?

 - Чи є опади?
-Який стан неба? 

 -Чи є вітер?

                     Грудню сніг сьогодні снився,
                     Грудень встав і засмутився:
                  – В мене стільки білих свят,
                     А надворі листопад.

Назвіть головну ознаку зими. (Сніг,мороз…

-З чим у вас асоціюється слово ЗИМА?

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. -Відгадайте загадку:

Мене п'ють,

 мене ллють,

 усім потрібна я.

 Хто я така? ( Вода).

 - Сьогодні на уроці ми будемо говорити про один зі станів води  та його властивості.  Для цього відгадайте загадки,

                Впаде з неба – не розіб’ється,                       

                 Впаде в воду – розпливеться.   (Сніг)

              Прозорий, як скло, а не вставиш у вікно. Що це? (лід)

                            

       - Назвіть у якому стані перебуває вода у словах – відгадках.            

       (Відповідь: у твердому стані.

-Сьогодні ми будемо дослідниками. Спробуємо дізнатись, як утворюється сніг та лід. Дослідимо властивості снігу та льоду.

2. Довідкове бюро « Цікавинки про сніжинки»

- Чи знаєте ви Як утворюється сніг?

- Цікаві факти про сніжинки нам розповість Єва, разом із мамою вона  підготувала цікаву презентацію.

 

-         Сніг – це замерзла вода, але він не схожий на лід. Насправді сніжинки складаються з маленьких кришталиків льоду. Світло від них відбивається і сніжинки здаються білими, а не прозорими.

-         Сніг утворюється при замерзанні водяної пари, яка є у повітрі, Спочатку з’являються кристалики . Вони чисті і прозорі. І рухаються у повітрі у всіх напрямках.

-         Поступово ці кристалики ніби приклеюються один до одного, поки їх не набереться сто, а то й більше. Коли ці крижинки стають великими, вони починають опускаються до землі. Це і є сніжинки.

-         Будова сніжинок однакова. Кожна сніжинка має шість промінчиків. Але дві однакові сніжинки знайти неможливо. Візерунки у них різні.

-         У снігу між окремими сніжинками є великі проміжки повітря. Тому сніг погано проводить тепло. Ось чому сніг, ніби «ковдра», захищає коріння рослин від морозів. Сніг можна ще порівняти з шубою. Під снігом температура вище, ніж в навколишньому повітрі. Саме тому рослини взимку під снігом не гинуть. Там , де снігу мало, а морози великі, він не може захистити землю від промерзання.

Сніговий килим рятує рослини від вимерзання й забезпечує їх вологою. Недарма в народі кажуть: Багато снігу – багато хліба.

 

3. Постановка проблемного запитання

-Діти, а якого кольору  сніг?

-Звичайно, здається, що на світі нема нічого білішого за сніг. Адже коли хочуть підкреслити бездоганну чистоту білого кольору, його завжди порівнюють зі снігом: білосніжний лебідь, білосніжне вбрання . “Земля вкрилася снігом, неначе білою скатертиною”, “Сніг білий, неначе цукор”, “На сонці сніжинки іскряться, ніби маленькі зірочки”?

- Чи знаєте ви, що сніг не завжди буває білим? У багатьох регіонах світу людям доводилося бачити його червоним, зеленим, блакитним і навіть чорним! Причиною подібного розмаїття кольорів є крихітні бактерії, грибки, а також пил, що містяться в повітрі і поглинаються сніжинками, коли ті опускаються на земну поверхню.

 

4. Технологія «Мозковий штурм».

- Чому замерзають калюжі?

- Що утворюється взимку на поверхні озер та річок?

Отже, лід – це вода у твердому стані.

- Одного разу вчені провели дослід, взяли залізну  кулю, наповнили водою, загвинтили отвори і поставили на лютий мороз. Вода, замерзаючи, розірвала кулю. Така велика сила води, що розширюється. Узимку відбуваються аварії на водопроводах. Це результат дії води, що розширюється.

 Висновок: вода при замерзанні розширюється, перетворюється на лід при

0 градусів

  • Дайте  відповідь на запитання ,чому водопровідні труби закопують під землю?

                               Правила поведінки на льоду

Ніколи не перевіряйте товщину льоду ударами ніг!

Кататися на ковзанах потрібно лише в перевірених та спеціально обладнаних для цього місцях.

Не можна:

  •                  заходити на лід далеко від берега, ходити по льоду великими групами;
  •                  підходити до ополонок, кататися біля них на ковзанах;
  •                  з’їжджати на лижах чи санчатах з крутих берегів прямо на лід;
  •                  розпалювати на льоду багаття;
  •                  бігати і стрибати по тонкій кризі;
  •                  ходити біля берегів, де найчастіше виникають промоїни, тріщини й розриви льоду.

Також слід обходити місця, вкриті товстим шаром снігу, бо там він завжди тонший.

                         ФІЗХВИЛИНКА  « Танці-зігріванці»

 

5. Фронтальне виконання дослідів з елементами бесіди й розповіді вчителя.

-  Щоб визначити властивості снігу й льоду проведемо декілька дослідів.

 

Дослід 1. Візьміть в руки сніг і лід.

                Які вони на дотик? ( холодні)

 

Дослід 2. На кольоровий папір покладіть грудку снігу й  лід.

                 Що ви помітили? Чому крізь лід добре видно колір  паперу?

               ( Лід безбарвний,прозорий.

               Сніг –білий непрозорий)

 

Дослід 3.  Стисніть у руках сніг,а тепер лід. Чому грудочка снігу стала менша, а льоду ні? ( Тому, шо лід твердіший

Потримайте маленьку грудочку снігу в одній руці , льоду в іншій. Чому вони стали менші, на що перетворилися?

                      (Вони від тепла перетворились на воду)

 

6. Робота в групах

Дослід 4.

- Опустіть в одну склянку сніг ,а в іншу – лід.

Запишіть відповіді на питання .

 

Сніг та  лід у воді ______________________.

Це відбувається тому, що вони ________________за воду.

( Сніг та лід не тоне, бо легші за воду)

Учитель. Отже, лід не тоне у воді, а плаває на її поверхні. Це означає, що він легший за воду. Завдяки цій особливості льоду крига у водоймах з’являється лише на поверхні. Якби лід тонув у воді, на поверхні утворювалися б усе нові й нові його шари. Вони, в свою чергу, опускалися б униз, і водойма промерзла б до самого дна. Внаслідок цього всьому живому, що знаходилось у воді, загрожувала б неминуча загибель. Та, на щастя, у природі цього не відбувається.

 

- Із снігом та льодом  є ще багато різноманітних досідів. Ми продовжимо  їх у 3кл.

Ви можете разом з дорослими провести дослід з пляшкою води  у морозний день.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота у парах: уставити пропущені слова у речення 

 Гра «Допиши слово»
   1. На поверхні води при її змерзанні з’являється __________( лід).
   2.Льодова «шуба» захищає рослини  від ______________ ( вимерзання).

   3.Сніг випадає коли температура повітря ______________нижча від 0.

 

ІV. Робота в майстерні Снігової королеви

- Зима-чарівниця вміє чарувати і створювати прекрасні зірочки-сніжинки!

Тож і ми сьогодні будемо вмілими чарівниками, навчимося у зими цієї майстерності

На вулиці немає снігу, але ми спробуємо створити святковий настрій.

 

Засвоєння нового навчального матеріалу:

Розповідь учителя:

- Вирізання виробів з паперу називається витинання, а самі вироби - витинанками. Так само, як люди вміють гарно вишивати, можна й гарно витинати. Це мистецтво! Воно дуже давнє. Витинати можна геометричні фігури, рослини, птахів, людей. Витинанки люди використовують для прикрашання своєї оселі.

- Тож давайте виготовимо витинанки, щоб прикрасити нашу класну кімнату.

 

Послідовність виконання сніжинки:

1. Беремо папір квадратної форми, складаємо його навпіл (по діагоналі).

2. Утворений трикутник складаємо ще раз навпіл.

3. Повторюємо ще два рази попередню дію.

4. На утвореній фігурі простим олівцем наносимо біля лінії згину контури

майбутньої витинанки.

 5. Вирізаємо ножицями виріб по контурній лінії.

 6. Розгортаємо утворену витинанку.

        (перед вирізуванням пригадали правила роботи з ножицями).

 

V.  Практична робота учнів:

Поточний інструктаж:

Діти разом з учителем виконують послідовну роботу з вирізування сніжинок

 

VІ. Виставка дитячих робіт.

- Подаруйте сніжинкам красиві слова. (Хмаринки- пушинки, веселинки, білі кораблики…).

- Щоб наша зима стала білою, давайте прикрасимо це деревце вашими сніжинками.

Вони різні так як і ви самі  всі різні. Кожна людина неповторна, як сніжинка! Немає двох сніжинок однакових, як не буває і людей двох однакових.  Кожен з вас – унікальний, кожен особистість!

- Хай летять ваші сніжинки, веселково переливаються, щоб у світі було ясні.

 

VII.  Підсумок уроку

-Ми сьогодні зробили багато відкриттів для себе. А  чи всі з них ви запамятали, ми перевіримо за допомогою гри « Так чи ні?»

- За допомогою ЛЕГО цеглинок ви будете показувати  правильне висловлювання - зелена, неправильне – червона.

 -  Сніг і лід – це вода у твердому стані ( так)

-  Сніжинки всі однакові за формою ( Ні)

 -  Сніжинки мають шість промінців   ( Так)

- Лід тоне у воді  ( Ні)

-  Сніг захищає рослини від вимерзання ( Так)

 

Чи справдились ваші очікуванн

- Що найбільше сподобалося на уроці?

-Які властивості снігу і льоду ви запам ятали?

-Що ви навчилися виготовляти?

-Для чого можемо використати виготовлені прикраси?

 

Якщо людина добре серце має,

 Вона іде у світ добро творить,

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина сонечком летить.

- Будьте і ви, маленькими сонечками, творіть добро, любіть природу і вона відповість вам любов’ю і здоров’ям.

- А зараз ми з вами попрощаємося, подякуємо зимі за наснагу, собі за старанність, наполегливість, однокласникам за допомогу і підтримку,а  гостям за увагу.

                                             (стук у двері…)

             Для учнів 2 –Г бандероль.

                                        Лист

Любі мої другокласники, чув, що ви засмучені відсутністю снігу надворі.

Щоб покращити ваш настрій, висилаю вам кольорові льодяні фігурки. Розвісьте їх на деревах біля школи,нехай всі довкола порадіють.

 Та не забудьте прихопити годівнички для птахів,які ви зробили  вдома.

Обіцяю,що незабаром зима потішить вас снігами та морозом.

                   До зустрічі завтра.

                             Святий  Миколай

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
2361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку