Інтегрований урок ЯДС в 2 класі. Що «розкаже» про територію рідного краю краєзнавчий музей?

Про матеріал
Нв уроці формую ключові компетентності: уміння вчитися: усвідомлено сприймати і засвоювати учнями соціальні та морально-правові норми; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації; оперувати числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми; дотримуватися безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, виготовляючи вітраж. комунікативної: формувати вміння співпрацювати в парах, групах, колективі, збагачувати лексичний запас; висловлювати власні думки і почуття з приводу переглянутих світлин, відео. загальнокультурної: формувати навички дотримання правил етикету, культури спілкування; виховувати шанобливе ставлення до людей праці та їхніх професій.
Перегляд файлу

Інтегрований урок ЯДС в 2 класі                                      07.11.2019р.

Тема:  Що «розкаже» про територію рідного краю краєзнавчий музей?

 Мета:

формування предметних компетентностей: дати поняття «музей», « експозиція», «екскурсовод», «експонат», «вітрина»;  вчити дітей дотримуватись правил поведінки в музеї (громадських місцях) ;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: усвідомлено сприймати і засвоювати  учнями соціальні та морально-правові норми; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації; оперувати  числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми; дотримуватися безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, виготовляючи вітраж.

комунікативної: формувати вміння співпрацювати в парах, групах, колективі, збагачувати  лексичний запас; висловлювати власні думки і почуття з приводу переглянутих світлин, відео.

загальнокультурної: формувати навички дотримання правил етикету, культури спілкування;  виховувати шанобливе ставлення до людей праці та їхніх професій.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання:  дошка, презентація, відео, картки із завданнями для груп.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1.1 Запрошення на ранкову зустріч.

 Привітання.(додаток 1)

Промінчик тепленький загляне у клас

І в коло велике об’єднає  нас.

Давайте з’єднаєм  долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені. 

1.1 а Вправа”Долонька”. Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда і кажуть:

бажаю (стикаються великими пальцями);

сьогодні (вказівними);

тобі(середніми);

вдалого (безіменними);

дня (мізинцями);

Вітаю! (дотик усією долонею).

1.1.б Вправа “Все необхідне”. Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова – щоб думати.

Вуха – щоб чути.

Очі – щоб усе бачити.

Руки – щоб їх піднімати.

Серце – щоб усе відчувати і сприймати.

(Торкатися до всіх частин тіла, які називаються.)

1.2. Новини дня. Помічник вчителя (учень) подає інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

1.3. Обмін інформацією.

Відгадування загадок

 Відгадайте, про які заклади йдеться.
1.Місце, де глядачі дивляться кіно або мультфільми на високому білому  екрані. (Кінотеатр)
2.Тут виставлені скульптури, картини, старовинні речі чи інші цікаві для людини предмети. (Музей)

3. Поле письменник-агроном
Засіяв буквами - зерном.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай! ( Бібліотека).

4. Тут все прекрасне – жести, маски,

Костюми, музика і гра.

Тут оживає наша казка,

І з нею – світлий світ добра.(Театр)

5. Чистенькі віконця,

Сміються до сонця.

Діточки довкола

Наша люба … (школа)

-Які  з даних закладів є у вашому місті?

1.4  Групове заняття

- Піднесіть руки, діти, ті, хто був у музеї.

- Поміняйтеся місцями ті дітки, що були у бібліотеці.

- Потупотіть ногами всі, хто був у театрі.

- Плесніть в долоні ті, кому подобається в школі

Всі ці заклади називаються …. громадськими.

Крісло автора

Виступ дитини дня (додаток 2)

Цікавинка:

Музей — це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам'ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції. До музею ми приходимо подивитися на картини, скульптури, старовинні речі або інші цікаві для людей предмети.

ІІ. Оголошення теми, мети. Мотивація навчальної діяльності учнів

Як ви вже здогадалися ми з вами зараз відправимося на екскурсію.

Гра «Асоціація» (об’єдную в групи по 3 особи; двоє дітей на дошці викладають слово екскурсія) Кожна група отримує конверт з трьома словами і обирають слово, яке найбільше сподобалося.)Додаток 3

ЕКСКУРСІЯ

Е- емоція, еволюція, емпатія

К-краса, кінь, курага

С- сіль, сонце, солодощі

К- крісло, кожух, квіти

У- усмішка, удав, удача

Р-робота, ріг, рогатка

С- сало, сніданок, сміх

І-інтелект, інтонація, ілюзія

Я- яблуко, яструб, ялинка

Об’єднаймо слова, щоб вийшов зв’язаний між собою  текст (Кожна група по одному реченню)

Щоб веселіще було в дорозі промовдяємо вірш, який зараз вивчимо за позначками.

Україна --  рідний край,
Поле, річка, зелен гай.
Любо стежкою іти –
Тут живемо я і ти!

 

 

Картинки по запросу контури україниПохожее изображение

Картинки по запросу полеКартинки по запросу річкаКартинки по запросу зелен гай

Любо                      Картинки по запросу стежкою                  Картинки по запросу людина йде

Тут                    живемо                       Картинки по запросу Я+ТИ

Якщо ми знаємо що таке екскурсія, склали невеличкий текст, то куди ми підемо? У краєзнавчий музей.

(Називаю тему уроку). Готові подорожувати? (Відповіді дітей) На чому поїдемо? (На автобусі.)

Гра «Темноляндія»

Мама дала кожному 10 грн . Квиток коштує 4 грн. Скільки грошей залишиться у вас після подорожі? Покажіть на пальчиках.

Ми вже біля музею.

Гра «Обери щасливе число» (додаток 4)

  • Який з даних музеїв знаходиться на території вашого міста?( вибір дітей)

Краєзнавчий музей, Драбів Похожее изображениеСмілянський краєзнавчий музей.jpg

Драбів  1                                 Шпола   2                   Сміла 3

 

IІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Гра «Най…най» (Додаток 5)

Перед вами лежать аркуші з назвами різних професій, які з них

потрібні для роботи в музеї. (Встають діти, в яких на аркушах : екскурсовод, двірник, прибиральниця).

Перегляд відео про музей.

https://www.youtube.com/watch?v=qV_i89z8wKU

Робота в зошитах

Пригадай правила поведінки в музеї. Визнач, які твердження істинні, а які – хибні. Обведи відповіді.(додаток 6)

C:\Users\Ира\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P91101-120912.jpg

Фізкультхвилинка

Руханка «Австралійський дощ».

 

http://autta.org.ua/ua/materials/material/Afrikanskiy-doshch/

 

Діти стають біля парт. Ведучий запитує: "Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Будьте уважні".

  • – В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).
  • – Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • – Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
  • – Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • – А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).
  • – Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • – Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • – Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
  • – Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • – Ура! Сонце! (руки догори).

Робота в групах (об’єдную по рядах) Метод нашіптування

Гра «Квест» ( І ГРУПА)(додаток 7)

Склади слово за початковими буквами даних малюнків.

Картинки по запросу екскаваторКартинки по запросу кріт Картинки по запросу сонце Картинки по запросу пінгвінКартинки по запросу огірокКартинки по запросу носорігКартинки по запросу автобусКартинки по запросу тачка

(Експонат)

 

Завдання

Розгляньте експонати І залу, розкажи , чим займалися люди на території краю тисячі років тому.

Картинки по запросу серпПохожее изображениеКартинки по запросу копьеПохожее изображение     (Додаток 8)

Гра «Квест» (ІІгрупа)

Картинки по запросу екскаватор Картинки по запросу крітКартинки по запросу сонцеКартинки по запросу пінгвін Картинки по запросу огірокКартинки по запросу буква и малюнокКартинки по запросу заєць малюнок Картинки по запросу буква и малюнок Картинки по запросу цибуляКартинки по запросу індик  Картинки по запросу буква я картинка

(Експозиція)

ІІ зал.  Розгляньте експозицію рослин. Назви рослини рідного краю, що належать до кожної з груп.

Картинки по запросу таблиця рослин : дерева, кущі, трав'янисті рослини

МЕТОД «Шести цеглинок»  (Додаток 9)

Червоний - З якого дерева виготовляють сірники? Листочки цього дерева тремтять навіть без вітру, оскільки з’єднується з гілочкою особливо. Тому про це дерево говорять, що воно переодягається кілька разів на день. (Осика)

Жовтий  - Яке дерево найчастіше застосовують для виготовлення лиж, а людина в спеку під ним ховається? ( Береза)

 Зелений - У яких дерев восени листя червоніє? (Клен, горобина)

Блакитний -  Яке дерево квітне найпізніше? ( Липа, влітку)

Синій - Яке дерево найчастіше висаджують у містах, а листочки в сильну спеку в нього липкі? (Липа)

Помаранчевий - Яке дерево свідчить про близькість води? Воно цвіте найпершим, провіщаючи весну? (Верба)

- Яке полювання в лісі дозволене у будь - яку пору року? (Фотополювання)

Що станеться, якщо на певній ділянці вирубати ліс і тривалий час його не висаджувати?

 ( Зникнуть усі живі жителі, тому тривалий час не ростимуть дерева)

Гра «Квест» (ІІІгрупа)

 

  Картинки по запросу вовк малюнокКартинки по запросу індик     Картинки по запросу тачкаКартинки по запросу ручка  Картинки по запросу буква и малюнокКартинки по запросу носорігКартинки по запросу автобус

(Вітрина)

ІІІ зала

Завдання

Серед запропонованих вітрин, знайдіть  «Рослини  лісу».

 

DSCN9470.JPG jeTq2ajt6CM.jpg

Мохи                                                      Болотяні рослини

Ww5S8_v6-uY.jpgqOGFx3ZUz0M.jpg

(додаток 10)

Луків                                                        Рослини лісів

Завдання

- Для чого у музеях створені вітрини?

1. Гра "Вчимося любити природу"(Lego)

Учитель промовляє фразу, а учні піднімають зелену цеглинку, якщо любить або не любить – червону.

1) Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.

2) Людина садить біля будинку дерево.

3) Людина кинула недопалок на землю.

4) Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.

5) Діти вішають на дерева шпаківні.

6) Після відпочинку у лісі люди зібрали і закопали сміття.

7) Водій миє машину на березі ріки.

8) Хлопчик б’є пляшки.

ІV. Практична робота

Зал творчості. Майстер-клас зі створення вітражу.

Завдання

Знайти зображення тваринки. Розфарбуй. Чи мешкають дані тваринки на території нашого краю. Уяви себе цією тваринкою. Опиши один фрагмент свого уявного життя.(3-4 речення)

Картинки по запросу Вітраж  з осоюКартинки по запросу Вітраж  з кабаномКартинки по запросу вітраж з гадюкою

(Додаток 11)

VII.  Підбиття підсумків. Рефлексія.

- Отже, діти, ми сьогодні побували у краєзнавчому музеї на оглядовій екскурсії.

Перше давайте подякуємо екскурсоводу і учасникам екскурсії. Хто чемно і гарно вів, погладьте себе по голівці, а хто ні – похитайте голівкою. Дякую.

Вправа «Вежа експромт»

Візьміть стікери, збудуйте вежу . Перші підходять, кому гарно було на уроці ( стікери жовтого кольору), далі – в кого були труднощі, від вас залежить міцність нашої вежі ( червоного кольору стікери), а тепер прошу підійти дітей, яким було цікаво(зелені стікери). (Діти прикріплюють стікери у вигляді вежі на дошці. )У мене виникла ідея, давайте  подаруємо «Вежу вражень»  як експонат у музей школи.

Тепер станьте рівненько, заспокойтесь, подякуємо уроку за те, що він відбувся.

  • Дякуємо!
  •  А я вам дякую за плідну роботу, за співпрацю.

 

Урок підготувала:

Підгайна Ірина Володимирівна, вчитель початкових класів Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради Черкаської області.

 

 

docx
Додав(-ла)
Підгайна Ірина
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку