Урок « Я досліджую світ»
Підготувала: вчитель початкових класів
Орищенко Л.О.
Тема: «Дорога до школи»
Мета:
Обладнання:
Таблиця з дорожніми знаками, модель світлофора, прапорці зеленого, червоного та жовтого кольорів, плакати.
І. Організація класу до роботи
1. Ранкове коло
Стали дружно всі у коло, перед вами мішечок а в ньому малюнки (діти дістають малюнки, зебра, світлофор, дорожні знаки)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
От сьогодні ми з вами і поговоримо про дорогу від дому до школи (сідаємо в групи за малюнками)
2. Вправа «Дорога очікуваннь»
3. Бесіда
— Діти, яку дорогу ви обираєте, йдучи до школи?
— Де треба переходити вулицю? Як потрібно переходити дорогу?
— Які дорожні знаки ви знаєте? (Використовується таблиця.)
— Яке значення має світлофор на дорогах?
— До чого може призвести порушення правил дорожнього руху?
Дорога до школи веде нас не лише до приміщення, а й до великої країни Знань. Щодня ви поспішаєте на навчання до своєї школи.
4.Розповідь
Дорога до школи! У кожного вона своя, така знайома, що із заплющеними очима можеш по ній пройти! Та виявляється, що не завжди вона буває безпечною, оскільки комусь треба переходити проїжджу частину вулиці, комусь — залізничну колію, а ще комусь — іти через кладку, через ліс, перетнути сквер чи парк... А тому існує небезпека, що загрожує твоєму здоров’ю і життю.
Звичайно, спочатку по цій дорозі вас водили батьки, щоб ви її добре вивчили і навчилися вибирати безпечне місце. А згодом ви подорослішали, і батьки вам самим довірили йти нею. Але пам’ятайте, що правила є завжди, на кожній дорозі, і тому треба їх дотримуватися, щоб уникнути небезпеки.
- А як потрібно йти, щоб завжди бути у безпеці?
(Відповіді учнів).
4.Робота з підручником
Йдучи до школи чи повертаючись додому, йдіть з друзями або дорослими. Це, по-перше, цікавіше, є з ким поспілкуватись, а по-друге, безпечніше.
Будьте завжди на виду, тобто йдіть такими стежками та дорогами, де ходять люди, оскільки є вірогідність зустрітися з небезпечною людиною чи твариною. І тоді за вас нікому буде заступитися. Ви зустрінетеся з бідою сам на сам.
Будьте на виду, щоб покликати на допомогу. Мабуть, не один раз комусь з вас, доводилося чути про те, що пропала дитина, її розшукують родичі і міліція, а знайти важко, а то й неможливо з різних причин. Чули ви, можливо, і про те, що викрадають дітей з метою одержання великих грошей за них і т. А тому будьте дуже пильні і вибирайте дорогу людну і безпечну та завжди ходіть по ній, щоб дорослі члени родини знали, де вас шукати. Ніколи не скорочуйте свій шлях, йдучи навпростець, бо мудрість народна каже: «Хто навпростець мандрує, той удома не ночує».Тому вибирайте безпечну дорогу, що по ній завжди ходите. І коли вас довго немає, то мама з татом вийдуть назустріч.
Небезпека завжди зростає з настанням темряви. Якщо вам довелось іти ввечері, то вибирайте освітлену дорогу, а краще під’їхати транспортом або щоб вас зустріли дорослі члени родини. Життя у кожного одне і не треба ставити його під загрозу.
Ніколи не поспішай вийти з хати, поки всього не перевіриш, бо друзі, які кличуть тебе, можуть зачекати, а біда не чекає. Тому роби все так, щоб було якнайменше стресів у твоєму житті. Від цього залежить і твоє здоров’я.
5. Робота в групах
Повторення правил в групі
Завдання 1
Намалювати де повинні ходити пішоходи
Завдання 2
Дорожні знаки
Завдання 3
Світлофор
Руханка «Де ти був?»
Презентація малюнків
6.Вікторина
1) Яка частина вулиці призначена для пішохода?
а)дорога;
б)тротуар;
в) велосипедна доріжка.
2) Як пішоходи повинні ходити по тротуару?
а) дотримуватися середини;
б) з лівої сторони;
в) з правої сторони.
3) На який сигнал світлофора можна переходити вулицю?
а) червоний;
б) жовтий;
в) зелений.
4) Якщо на дорозі немає «зебри», то дорогу треба переходити:
а) в будь-якому місці;
б) через підземний перехід;
в) почекати, поки на дорозі не буде транспорту, і перебігти дорогу.
ІІІ. Читання та аналіз змісту виховної розповіді.
— Діти, послухайте, яка історія трапилася з одним хлопчиком. Василько отримав на уроці математики аж 12 балів, поспішав додому похвалитися мамі гарною оцінкою. Так поспішав, що не дивився, куди він біжить. А по тротуару йшла старенька бабуся з паличкою. Василько її не помітив, збив з ніг. Старенька впала, зламала ногу. Потрапила до лікарні, довго лікувалася. бо зламані кістки в старих людей дуже погано зростаються.— Діти, що стало причиною цього випадку?
— Як потрібно рухатися по тротуару?
— А якщо потрібно обігнати пішохода, то як це потрібно зробити?
— Як потрібно переходити дорогу?
Руханка «Світлофор».
— Зараз проведемо гру на уважність. Називається вона «Світлофор». Правила гри: коли я вам показую прапорець червоного кольору – ви стоїте. На жовтий колір — плескаєте в долоні, а на зелений – крокуєте на місці. В кожному ряду, учень, який припустився помилки, сідає. Виграє та команда, що допустить найменше помилок.
ІV. Продовження бесіди.
— Уявіть таку ситуацію. Хлопчик рухається на велосипеді тротуаром, не перевищуючи швидкість. Доїжджає до перехрестя і не звертає уваги на світлофор, виїжджає на проїжджу частину дороги, коли горіло червоне світло.
— Які можуть бути наслідки?
— А як потрібно переходити вулицю, коли ви рухаєтеся на велосипеді?
V.Рефлексія
— То про що ми сьогодні говорили ?
— Де це нам пригодиться?
— Чому ми маємо знати це?