Розробка конспекту інтегрованого уроку «Я досліджую світ», 1 клас
Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
Павленко Наталія Вікторівна
вчитель початкових класів
Комунальної організації (установи, закладу)
"Шосткинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8
Шосткинської міської ради Сумської області»
Тема. Чим вимірюється час?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати |
Індекс очікуваного результату |
I |
Ранкова зустріч 1. Привітання. 2. Обмін інформацією. 3. Новини дня. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
2 МОВ 1.1-1
2 ГІО 7.2-3
2 МОВ 1.1-2
2 СЗО 4.4-6 |
II |
Розгадування ребуса з метою визначення слова – назви теми інтегрованого тижня |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука [й]) Читає слова із вивченими буквами Складає і записує короткі речення (3–4 слова) з вивченими буквами Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МОВ 1.7-2
2 МОВ 3.1-1
2 МОВ 5.1-1 2 МОВ 2.2-2
2 ГІО 7.2-2 |
III |
Виконання вправи «Вилучи слово» з метою складання візуального словничка теми |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Використовує інформацію, отриману з книг,фільмів тощо Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Пояснює (спираючись на власний досвід і думки старших), навіщо людині знати точний час Дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях |
2 МОВ 1.1-1
2 ПРО 2.1-1
2 МОВ 1.7-2
2 ГІО 1.1-1
2 СЗО 1.4-6 |
IV |
Відтворення в різних видах діяльності знань про годинник як прилад (жести, міміка тощо) для вимірювання часу |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Творить нові слова, замінюючи звук (або букву) у слові і пояснює значення нового слова Використовує інформацію, отриману з уже відомих або запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями за допомогою дорослих Демонструє іншим результати власної діяльності Розрізняє ситуації, коли він/ вона або інші люди потребують допомоги Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя іншого Читає слова з вивченими буквами Описує найважливіші винаходи людства |
2 МОВ 1.7-2
2 СЗО 4.4-6
2 МОВ 4.2-1
2 ПРО 2.1-1
2 ТЕО 1.1-1
2 ТЕО 1.1-2
2 ТЕО 1.4-2
2 ТЕО 1.5-1
2 СЗО 1.3-3
2 ГІО 7.2-2
2 МАО 1.2-1
2 ТЕО 2.1-1
2ГІО 1.3-3
2 МОВ 2.2-2 2 ПРО 3.3-10 |
V |
Відтворення в різних видах діяльності знань про одиниці вимірювання часу
|
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Складає і записує короткі речення (3–4 слова) з вивченими буквами Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Аналізує явища живої природи у різні пори року (восени, взимку, навесні, влітку) З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд |
2 СЗО 4.4-6
2 МОВ 3.1-1
2 МАО 1.2-1
2 ГІО 7.2-2
2 ПРО 3.1-4
2 МОВ 1.1-1
2 МАО 3.3-2
|
VI |
Підведення підсумків заняття |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Позначає час на зображенні / макеті циферблату годинника зі стрілками Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує Провадить (самостійно) прості досліди Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами |
2 МОВ 1.1-1
2 ГІО 7.2-3
2 МАО 1.3-4
2 ПРО 1.2-2
2 ПРО 1.4-1
2 ПРО 2.2-1 |
Мета: формувати навички читання складів, слів із буквою Ч, текстів з вивченими буквами; ознайомити з одиницями вимірювання часу; формувати вміння працювати з папером та картоном; розвивати мислення, мовлення; виховувати самостійність, охайність, уміння контролювати свій час.
Освітні галузі: мовно-літературна; математична; природнича; технологічна; соціальна і здоров’язбережна; громадянська та історична, мистецька.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1. Привітання
Любе сонечко нам посміхається,
З нами радісно, щиро вітається
І дарує веселий нам сміх —
На здоров’я та щастя повний міх!
Вправа емоційного настрою.
Діти стають в коло на ранкову зустріч.
Діти, ось у мене чарівна скринька, той, хто зазирне до неї, має усміхнутися собі. А тепер я хочу, щоб ви подарували усмішки своєму другові. (Учні, передаючи скриньку з рук у руки, обмінюються усмішками).
2. Щоденні новини
Сьогодні …
Місяць …
День тижня …
Мій настрій …
Тепер у всіх у вас гарний настрій. Це свідчить про те, що ви з задоволенням і вчасно починаємо урок. А яка річ допомогла вам в цьому, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
Відгадування загадки.
Запропонувати учням відгадати загадку та дати відповіді на запитання.
А що то за штука,
Що цілий вік стука,
Не думає, не гадає,
Хвостиком виляє,
Все собі мугичить
Та чужий вік лічить? (Годинник.)
3. Обмін інформацією
Запитання:
Чи вмієте ви користуватися годинником? —
А як виміряти час? СЛАЙДИ 2-4
Першими, хто став стежити за часом, були первісні люди, які якимось чином могли визначати, коли полювання або риболовля будуть найвдалішими. Можливо, вони спостерігали за квітами. Вважається, що їх щоденне розкриття вказує на певний час доби. Так, кульбаба розкривається близько 4:00, а місячна квітка - тільки з настанням темряви.
Мабуть, першим годинником був звичайнісінький півень. Він прокидався до схід сонця, кричав своє «ку-ку-рі-ку» – і люди знали, що час уставати. Але на півня не можна було покластися, адже він міг проспати або захворіти. Виникла потреба у надійнішому способі визначення часу.
Одночасно з усім цим людина прагнула більш точно вимірювати короткі проміжки часу. На перших порах цілком влаштовували сонячний годинник з рівними поділами. Вони були дуже простими і давали непогану точність. Хоча, звичайно, працювали тільки в ясну погоду і тільки вдень. Перші сонячні годинники з'явилися в Єгипті.
Час вимірювався ще й пісочним годинником. Вони були різних розмірів і дозволяли «заміряти» різний час.
Можна було вимірювати час і водяними годинниками. До речі, їх теж придумали в Єгипті. У них вода краплями перетікала з однієї судини в іншій. Потім судини мінялися місцями. Водяний годинник вдосконалили в Індії.
Проблему точного вимірювання часу не вирішили і механічні годинники. Знамениті в народі годинник з зозулею і «ходики» щодоби відставали або йшли вперед в середньому п'ять хвилин.
Гострота проблеми в якійсь мірі знизилася лише з появою електронних кварцевих годинників. Вони давали за добу похибку приблизно в десять секунд. Але складність була в тому, що в міру розряду батарейки годинник починав зупинятся..
Не всім же відлітати в космос, де дуже важлива на старті навіть частка секунди!
Але крім вимог космонавтики, є ще й інші сфери, де серйозні вимоги до годинника. Скажімо, наукові експерименти з системами контролю часу. Ось для таких випадків придумали атомний годинник.
У людей здавна була потреба орієнтуватися в часі.
— Саме про це сьогодні ми дізнаємося.
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
— Сьогодні ви дізнаєтесь, чим можна виміряти час.
1. Розгадування ребуса СЛАЙД 5
, ,,
(Час.)
— Іноді ми кажемо: «У мене немає часу», або «У мене є вільний час».
— Як ви розумієте ці вислови?
- А як ви розумієте вислів «берегти час»?
В яких одиницях можна вимірювати час? СЛАЙД 6-8
(Доба, секунда, місяць, тиждень, година, хвилина, тиждень, рік.)
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ
1. Вправа «Вилучи слово»
— У поданому ряді букв викресліть усі букви «Ч», а з букв, що залишились, прочитайте слово — назву системи для відліку великих проміжків часу.
ЧЧКЧЧЧАЧЧЛЧЧЧЧЕЧЧНЧЧЧДЧЧЧАЧЧРЧ
Відповідь: календар. СЛАЙД 9
2. Робота з календарем (У дітей на столах — календарики.)
— Уважно розгляньте календарики. Що позначають стовпчики цифр у кожному місяці? Скільки днів у тижні? Назвіть їх.
Порахувати:
— Скільки днів буває у місяці?
— Який місяць цього року найкоротший?
3. Вправа «Коло вибору» «Назви свій місяць народження»
Утворити 4 кола за датами народження (зима, весна, літо, осінь).
Доки грає музика, передаємо річ (зима – сніжинку, весна – сонечко, літо – м’ячик, осінь – листочок). Замовкає музика, той у кого річ - називає свій місяць народження.
— Визначте за календарем, на який день тижня припадає: на який день тижня припадає ваш день народження; на який день тижня припадає 1 червня — день захисту дітей; 1 вересня — день знань, 14 жовтня – День Козацтва.
— Навіщо потрібен календар?
4.Перегляд презентації «Чим вимірюють час»
— Зверніть увагу на наш класний годинник. Ось це — циферблат, це — стрілки. Коротка товста стрілка вказує години і рухається повільно, довга тонша стрілка рухається швидше та вказує на хвилини. А зовсім тоненька стрілочка рухається швидко і вказує на секунди, що спливають просто миттєво.
— А чи можемо ми управляти часом? Наприклад, зупинити час, або пришвидшити його?
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЧАС
Читання та обговорення вiрша О.Орача «Галя-Невстигаля» СЛАЙД 10
Та швидше до ( столу)!
Бо спiзнишся в (школу)!
Галя вилежує,
Нiжиться i позiхає,
Довго з (портфелем) вовтузиться
І — не встигає.
В школі (дзвінок) продзвенiв,
давно почалися уроки.
А коридором — чиї-то
Лунають поспiшливi кроки?
Це знову спізнилася (Галя).
Нi, недаремно прозвали її:
Невстигаля.
Робота над змiстом вiрша
— Чому Галя завжди запiзнюється?
— Як можна їй допомогти?
У яких словах зустрічається буква «ч»?
Де її місце в слові?
— Як же ми можемо управляти своїм часом?
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА
1. Розподіл годинників (групова) СЛАЙД 11
У кожної групи аркуш з декількома видами годинників.
Інструкція
□ Виріжте із паперу годинники.
□ Розподіліть на групи. (1 група – електронні, 2 група – механічні, 3 група – пісочні, 4група – водяні, 5 група - сонячні)
□ Приклейте на картон.
□ Презентуйте
|
|
|
|
|
|
2. Вправа «Будь уважним — не помились!»
Розподілити місяці за порами року.(робота в групах;весна, літо, осінь,зима)
Назви місяців надруковані на картках
IV. ПІДСУМОК ДНЯ
· Робота у щоденнику вражень СЛАЙД 12
• Сьогодні на уроці я дізнався...
• Сьогодні на уроці я навчився...
• Сьогодні на уроці я намагався...
• Найкраще мені вдалося…
1