Запропонований конспект (скоріше – конструктор) заняття має кілька вправ, які допоможуть – додавши своєї творчості! – створити своє власне, цікаве та неповторне (взяти всі вправи чи тільки деякі, залишити в такому вигляді чи адаптувати для учнів свого класу – вибір учителя).
Яку до них додати теорію – педагог вирішує сам з огляду на рівень підготовленості учнів.
На перший погляд вправи дуже прості. Щоб їх провести, не потрібно особових умов, матеріалів чи реквізитів.
Використовуйте все, що є під рукою, але, обов’язково додайте свій креатив.
Всі ці активності допоможуть дітлахам знайти спільну мову з однокласниками, учителем, батьками, незнайомцями; зроблять дітей впевненішими у собі, навчать їх висловлювати і аргументувати свої думки, креативно мислити.
«ЯКИЙ БУВАЄ СМІХ?»
-Доброго дня! Рада вас всіх бачити в цьому класі!
-Уявіть, що ми всі приїхали з іншого мікрорайону міста. Які види транспорту ми могли використати?
(відповіді учнів)
-Поїхали!
ВПРАВА «ТРАНСПОРТ»
( формування навичок розрізняти темп музики, робота в команді,
«осучаснений» медіапростір, у якому живе дитина)
3 ряди-3 види транспорту (відмінності!)
Тролейбус-повільний акомпанемент
Маршрутка-помірний акомпанемент
Таксі-швидкий акомпанемент
Діти рухаються під « свою» музику, зупиняються , коли темп музики змінюється.
-У мене в чарівному мішечку дуже цікава річ, може відгадаєте що це?
( в мішечку м`який кубик)
-На жаль, не вгадали!
-Зараз я вам цю річ покажу!
ВПРАВА «ПЕРЕДАЙ ІНШОМУ»
Діти стають у колону одне за одним. Остання дитина розвертається назад і бачить предмет (м`який кубик), який їй (тільки їй!) показує вчитель. Повертається до попереднього учасника, просить його повернутися обличчям і показує мімікою, рухами образ цього предмета. Той запам’ятовує і показує для наступного. І так, поки черга не дійде до першого в колоні. Перший учасник намагається з’ясувати, який же предмет учитель показував. Після того, як він назве свій варіант, учитель показує сам предмет.
Після вправи обов’язково проаналізувати внесок кожного в процес передавання інформації та наслідки її спотворення.
Якщо в класі багато учнів, варто зробити 2–3 команди. Поки одна команда передає свою інформацію, інші спостерігають.
-Молодці, а тепер будемо виконувати завдання нашого чарівного кубика.
ВПРАВА «ЧАРІВНИЙ КУБИК»
( ведучий кидає кубик, в залежності від кількості «цяток» на грані кубика, виконуються дії)
1-Йдемо по-одному по дуже вузькій стежці.
2-Розбігаємось по своїх місцях!
3-Йдемо в парах по тротуару.
4-Переступаємо через калюжу.
5-Дощ! Ховаємось під парасолькою по 5!
6-Уважно розглядаємо пам’ятки нашого міста.
ВПРАВА «ПРИВІТАННЯ»
- «Привіт!»-подаємо праву руку
- «Гей!»-вітаємось плескаючи правими долонями
- -«Привіт!»-подаємо праву руку
- «Окей!»-показуємо великий палець
- « Наснага й витривалість нехай в нас розквіта!»
ВПРАВА «ВІТАЮ УСІХ…особливо тих, які…»
( на кожне речення, у відповідь діти плескають у долоні, або піднімають руки вгору)
- Скучили за школою!
- Добре відпочили влітку!
- Зробили повну вакцинацію!
- Вивчили таблицю множення!
- З`їли зранку смачної каші!
- Мають класних друзів!
- У кого сьогодні чудовий настрій!
-Перевіримо!
ВПРАВА «ҐУДЗИКИ З НАСТРОЄМ»
(на ґудзику наклеєні (намальовані ) веселі та сумні смайли;
в залежності від зображення, діти продовжують запропоновані речення)
Гра дає змогу ближче познайомитися, зрозуміти і сприйняти відчуття інших людей
- Я щаслива (ий), коли…
- Я весела(ий), коли
- Я посміхаюсь(ий), коли…
- Я сумна(ий), коли…
- Я зла(ий), коли…
- Я ображаюсь(ий), коли…
ВПРАВА «ПАРКІНГ»
Орієнтація в сітці. Паркування смайла у відповідних полях - B2
1 A |
2
|
3 |
4
|
B |
|
|
|
C |
|
|
|
D |
|
|
|
ВПРАВА «СМІХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ БІЛЬ»
( у дітей 2 смайлика з різними настроями, на одну сторону треба прикріпити смайл «Радість»», на іншу- «Смуток» , в залежності від почуттів, які викликають дані ситуації)
Навчально - виховна вправа розвиває вміння розуміти почуття інших людей
• Діти сміються, коли натягнули мотузку чи дріт поперек темної алеї, а потім сидять в кущах, очікуючи свою жертву. Жертва, зачепившись ногою, лежить горілиць, потім сідає на землю, потираючи забиті місця охаючи;
• Хлопчаки вимащили лавку фарбою. Той, хто сідає на лавку не відразу помічає, в чому тут справа. А діти весь вечір сміються, уявляючи, як людина, прийшовши додому, виявить незмиваючу пляму на костюмі.
• Розповідаємо в класі смішні історії. Який у тебе настрій?
• Купаються дітлахи. Потім витаскують з води і зав’язують кому-небудь штани вузлом як найтугіше. Хоч ножицями ріж. Всі сміються над жертвою.
• Ти їси обід у шкільній їдальні і вилила собі на плаття борщ. Всі почали сміятися. Як ти відреагуєш?
• Ви знайшли жабу у себе в портфелі, злякалися. Всі почали сміятися. Ваша реакція.
• Ви пішли в парк атракционів з друзями. Ти хочеш посміятися?
ВПРАВА «СКАЖИ І КИНЬ»
Стоїмо у колі. Кидаємо один одному м’яч( м’який кубик), промовляючи фразу:
- Сміх може бути…
ВИСНОВОК. «МІКРОФОН»
- Я сміюся, коли…
- Сміх засмучує мене, коли…
Сміх може бути радісний і сумний, добрий і гнівний, розумний і дурний, гордий і задушевний, поблажливий і заграваючий, презирливий і переляканий, зневажливий і нахабний; і боязкий, і ворожий; іронічний, саркастичний і наївний, лагідний і грубий, виправдовуючий, безсоромний і сором’язливий.
А ми будемо сміятися тільки радісно, підбадьорюючи,дружньо, простосердечно, багатозначно і торжествуючи.
ВПРАВА «МАЛЮНОК ЯК МЕДІАТЕКСТ»
• Чи любите ви малювати? Що? Чим? На чому?
• Що полюбляєте більше: перемальовувати картинку чи придумувати сюжет самостійно?
• Чи можете намалювати предмет (істоту, явище), якого ніколи не бачили?
• Чи бачили ви коли-небудь ПОСМІХАЙКА? Чи можете його намалювати? Звідки маєте уявлення про його образ?
• Чому один і той же предмет (істоту, явище) різні люди малюють по-різному?
ВПРАВА «КУБИК KLANZA»
(поступово кидаємо кубик і малюємо ту частинку, яка «ховається в « клітинці;
у кожної дитини кубик і чек-лист)
Продуктивна вправа розвиває увагу, графічні навички
ВПРАВА «КЛАСНИЙ СЕЛФІ-ФОТОАЛЬБОМ»
«Я і мої друзі посміхаються!»
Учитель пропонує дітям (на бажання) створити селфі з однокласниками
для класного фотоальбому.
Спочатку проводить обговорення:
• Чи доречним буде створення такого селфіфотоальбому?
• Коли буде цікаво його переглянути?
• Про що вам будуть нагадувати ці фото?
• Як ви будете запрошувати однокласників до спільного селфі?
• Які рекомендації будуть доречні при фотографуванні?
• Чи можна фотографувати когось, якщо людина проти?
• Які підписи можна придумати для ваших селфі?
• Які місця нашого класу будуть цікаві для ваших селфі?
Учитель підводить дітей до висновку, що цінність має людина, подія, сюжет, які відображені на фото, а не кількість створених знімків.
РЕФЛЕКСІЯ: ВПРАВА «ДОДАЙ СЛОВО!»
(учасникам треба об’єднатися у 6 груп, кожна група отримує набір останніх слів строці, які треба «вставити» у вірш…)
Продуктивна та активна вправа, яка формує вміння роботи з інформацією
1)Сміх-це ліки від хвороби,
Сміх вбиває всі мікроби.
Сміх лікує біль розлуки,
Гонить геть душевні муки.
2)Сміх-це радість із глибин,
Крутить крилами,як млин.
Сміх-це край живих чудес.
Сміх-це промінь із Небес.
3)Сміх-це квітне вся природа.
Сміх-це мрія,це свобода.
Сміх сипле сонечка проміння,
Тепле́ньке це,мале створіння.
4)Сміх-це гра веселки з нами,
Вона сміється кольорами.
Сміх-обняти всі планети...
Сміх-це довгий хвіст комети.
5)Сміх душі-це сміх дитини,
Щасливої до сліз людини.
Сміх-це найсильніша зброя.
Наповал разить героя.
6)Сміх-це просто та прекрасно.
Не буває сміх невчасно.
Сміх-це казка,все можливо.
Щирий сміх-це чудо-диво!