Вправляти учнів у засвоєнні таблиць множення числа 2 і ділення на 2. Продовжувати навчати розв'язувати задачі на ділення, порівнювати вирази. Розвивати обчислювальні навички. Формувати вміння аналізувати, співставляти, доводити. Повторити вивчений матеріал із теми «Як зимують звірі і птахи». Дати короткі відомості з теми «Як звірі і птахи зустрічають весну». Виховувати бережне ставлення до птахів і звірів.
Інтегрований урок математики та природознавства
2 клас
Тема. Повторення таблиць множення числа 2 і ділення на 2. Розв’язування задач. (Математика). Як зимують звірі та птахи, та як вони зустрічають весну. («Природознавство»).
Мета. Вправляти учнів у засвоєнні таблиць множення числа 2 і ділення на 2. Продовжувати навчати розв’язувати задачі на ділення, порівнювати вирази. Розвивати обчислювальні навички. Формувати вміння аналізувати, співставляти, доводити. Повторити вивчений матеріал із теми «Як зимують звірі і птахи». Дати короткі відомості з теми «Як звірі і птахи зустрічають весну». Виховувати бережне ставлення до птахів і звірів.
Обладнання. Зображення пейзажу зимового лісу, силуетні малюнки тварин і птахів, картки для індивідуальної роботи, геометричні фігури, конверти із завданнями, диск з презентаціями, комп’ютер.
Хід уроку
1. Організація класу.
Девіз уроку: «Якщо хочеш багато знати,
Треба гарно працювати!»
2. Налаштування на позитивний емоційний стан.
- Діти, сьогодні до нас на урок завітав наш старий приятель ведмедик на прізвисько Пух. Я думаю, що він допоможе нам створити гарний настрій на уроці.
(Діти передають ведмедика один одному з добрими побажаннями).
3. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні у нас на одному уроці буде два предмети. Ми з вами, виконуючи математичні завдання, повторимо те, що вивчали в курсі «Я і Україна» за темою «Як зимують звірі і птахи». З математики ми повторимо таблиці множення 2 і ділення на 2. А також коротенько ознайомимось з тим, як звірі і птахи зустрічають весну.
4. Повторення вивченого матеріалу.
- Давайте почнемо з того, що згадаємо, як готуються до зими і зимують звірі, які мешкають у нас на Україні.
Бесіда.
- Як змінюється навколишнє середовище з настанням холодів?
- Чи змінюється життя звірів і птахів?
- Як готується до зими і зимує білка, лисичка, зайчик, ведмідь, їжачок і т.д.?
5. Перегляд демонстраційного матеріалу «Як звірі і птахи готуються до зими» (комп’ютер).
- Всі математичні завдання для нас сьогодні приготували звірята.
6. Завдання від зайчика.
а) Усна лічба.
- Про кого говорять: «Узимку біленький, а влітку сіренький»?
- Так, це зайчик.
- Ми потрапили з вами на числову галявину до зимового лісу. Допоможіть зайчику дістатися до моркви.
2 4 = + 4 = : 2 = - 2 = : 2 = + 8 = : 2 =
б) Каліграфічна хвилинка.
Знайти закономірність і продовжити ряд: 60, 62, 64, …, …, …, …, …, …, …, 80.
7. Завдання від лисички.
а) Розкажіть таблицю множення числа 2 і ділення на 2.
б) Запишіть математичний диктант:
*Знайти добуток: 2 і 6; 2 і 9; 2 і 3; 2 і 7.
*Знайти частку: 6 і 2; 14 і 2; 10 і 2; 4 і 2.
*Запишіть числа, які записані за допомогою геометричних фігур.
8. Фізкультхвилинки від ведмедика і білочки.
Ведмежата в лісі жили, Лапки в боки, вгору вушка.
Головою все крутили: Скачуть білочки-подружки.
Ось так, ось так, ось так. Раз, два, три, чотири, п’ять,
Ведмежата мед шукали, По гілках вони летять.
Разом дерево хитали: Кожен ранок на галяві
Ось так, ось так, ось так. Спритно роблять вільні вправи.
9. Завдання від білочки.
ЗАДАЧА
Білка знайшла на ялинці 10 шишок. Вона їх розклала у два кошики, порівну в кожен. Скільки шишок у кожному кошику?
ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ
- А хто складе задачу про білочку і шишки, яка б розв’язувалася так:
10 : 5 = 2 (к.)
(Задачі розв’язуються з використанням наочності: діти практично розкладають шишки в кошики; розв’язування записують в зошити).
10. Завдання від їжачка.
а) Порівняти: Порівняти:
2 + 2 + 2 + 2 І 2 5 2 + 2 + 2 + 2 і 2 4
8 : 2 і 4 12 : 2 і 2 4
б) Задачі – вірші
Ішли 4 їжаки, На узліссі, на галявці
Несли по 2 буряки. Знайшли моркву білі зайці.
Поможіть їм, діти, 8 морквин. Це немало.
Буряки ці полічити. На двох розділили, по скільки стало?
Чотири індики А сердиті 5 індиків
Пішли на музики. Взули нові черевики.
Танцювали, гупали. Рипу – рипу – походжають.
Скільки ніжок тупали? Скільки всіх? Вони не знають.
11. Завдання від зайчиків.
- І знову нашої допомоги просять зайчики. Якщо ви правильно з’єднаєте приклад з відповіддю, то лисичка не зможе дістатися до зайчиків.
18 : 2 + 11 66
32 – 16 9
29 + 37 29
80 – 35 20
2х7 + 15 16
18 : 2 45
12. Завдання від пташок.
Геометричний матеріал.
- На узліссі є невелике озеро. Восени, навесні і влітку тут багато качок, гусей. Але зараз їх ще немає. Скоро вони прилетять. А щоб швидше це сталося, давайте складемо з геометричних фігур гусочку.
13. Перегляд презентації на тему «Тварини весною» (комп’ютер).
14. Підсумок уроку.