На основі практичних дій з предметами та розгляду малюнків показати різні випадки числа 10 з двох менших чисел і засвоїти їх. Формувати навички складання та розв'язування прикладів на додавання та віднімання на основі знань складу числа 10. Закріплювати знання про нумерацію чисел першого десятка, про склад чисел. Розвивати творчу уяву, логічне мислення, навички взаємороботи в груповій формі. Виховувати любов та інтерес до математики.
Урок-винахідник
Анотація
Урок з елементами проектної діяльності. Творча робота дітей базується на попередній пошуковій діяльності. Урок дає можливість розвивати творчу уяву учнів, логічне мислення, винахідливість та вміння співпрацювати в групах, парах та індивідуально, викликає великий інтерес до опереджувального навчання.
Математика
2 клас
Тема
Складання і розв’язування прикладів на додавання та віднімання.
Мета
На основі практичних дій з предметами та розгляду малюнків показати різні випадки числа 10 з двох менших чисел і засвоїти їх. Формувати навички складання та розв’язування прикладів на додавання та віднімання на основі знань складу числа 10. Закріплювати знання про нумерацію чисел першого десятка, про склад чисел. Розвивати творчу уяву, логічне мислення, навички взаємороботи в груповій формі. Виховувати любов та інтерес до математики.
Обладнання
Карта зіркового неба, сигнальні картки «Настрій», предметний матеріал для рахунку, таблиці складу чисел, геометричний матеріал, мішені для метання м’ячів. Розміщення парт:
План уроку
І. Організація класу. 2 хв.
– Діти, подивіться мені в очі. Погляньте один на одного.
Підніміть картку і покажіть, який у вас настрій на початку уроку.
Сьогодні у нас зустріч з уроком-винахідником. Ми розкриємо таємниці однієї науки, а саме якої, ви мені допоможете відгадати.
Як розумним хочеш стати,
Мусиш ти мене вивчати.
А не будеш мене знати –
Тож не зможеш рахувати.
З давніх здавен математику називають царицею наук. А це тому, що математику застосовують скрізь і всюди. І сьогодні цариця всіх наук, сама королева Математика завітала до нас на урок. Ішла лісами і полями, луками і горами, днями і ночами, щоб подивитися, як ми її любимо і знаємо.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 1,5 хв.
Ми повинні відкрити ці зірочки. Чим вище знаходиться зірка, тим складніше завдання вона приховує. Сміливо вибирайте свою зірку щастя, тренуйте свою пам'ять, набирайте висоту. Хто активно буде працювати, того Королева Математика прийме у свою загадкову країну.
Девіз
Думаємо – швидко!
Відповідаємо – чітко!
Сидимо – правильно!
Пишемо – красиво!
ІІІ. Актуалізація опорних знань. 4 хв.
1 зірка
1. Математична розминка
а) порахувати від 1 до 10 кількісною лічбою
б) дорахувати від 1 до 10 порядковою лічбою
в) який день тижня, який місяць по порядку?
2. Гра «Мовчанка» (відповіді показують сигнальними картками)
3. Завдання в темряві
Опустіть голови, закрийте очі. Слухайте і відповідайте жестами.
4. Лісова школа
Зайчику (1 група) розв’язати приклади на 1 дію,
Їжачку (2 група) розв’язати приклади, в яких більше ніж одна дія.
4-1 6+4+7 8+1
10+5-4 3+2 16-6-3
7+2 6-3 5+4
1-0+6 2+3+4+1 12+4-6+0
5. Хорові відповіді
В’яже бабуся – лисиця
Трьом онукам рукавиці.
«Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки.
Бережіть, загубіть».
Скільки всіх? Перелічить!
Біля двору – дві Федори,
Біля ганку – три Тетянки,
Біля річки – дві Марічки,
А на лузі – три Ганнусі.
Тих дівчаток так багато!
Порахуйте їх, малята.
Руки вгору підніміть,
Пальці швидко полічіть,
Зліва 5 і справа 5.
Скільки разом, як сказать?
2 зірка
Каліграфічна. 2хв.
Записати в рядку каліграфічно число 10 Продовжити ряд
стільки разів, скільки вам років.
1 3 5 … …
Валеологічна хвилинка. 1 хв.
Біг очима за стрілкою
ІV. Вивчення нового матеріалу
3 зірка
1. Проблемна ситуація. 2 хв.
Нам потрібно відшукати те над чим працюватимемо на уроці. А допоможе нам в цьому відгадка до фокусу, який зараз покажу.
(На двох дисках з червоними і синіми кружками демонструються всі варіанти складу числа 10 з двох менших чисел)
2. Робота по таблиці. 1,5 хв.
(1 група називає склад числа 10, 2 група слідком складає в межах 10 приклад на додавання)
10 |
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
9 8 7 6 5 4 3 2 1 |
3. Робота в парах. 3 хв.
1 група розповідають склад числа 10, 2 група – перевіряє
4. Робота з роздатковим матеріалом. 3 хв.
Кружки з одного боку сині, а з другого - червоні. Коли повертають синій круг – складаються приклади на додавання, коли повертають червоний круг – приклади складаються на віднімання.
Фізхвилинка. 3 хв.
Під музику «Чому навчають в школі» діти роблять загально розвиваючі вправи.
V. Закріплення вивченого матеріалу
4 зірка
Робота в зошитах. 3 хв.
Зошит я ось так відкрию
І як треба покладу.
І від вас не приховаю –
Ручку я ось так тримаю.
Сяду прямо не зігнусь,
За роботу я візьмусь.
Складання прикладів на додавання і віднімання, одночасний запис їх на дошці і в зошитах.
5 зірка
Книжкова. 3 хв.
Робота з підручником:
6 зірка
Розважальна. 3 хв.
Метання прилипаючи кульок в мішень. На мішені записані числа від 1 до 20. Якщо кулька влучає в числа 1-10, то товариш з 1 групи задає учневі приклад.
Якщо кулька влучає в числа 11-20, то товаришу задає учень з 2 групи приклад
7 зірка
Самостійна робота. 2 хв.
Робота виконується на картках
1 група |
2 група |
|||||||||||||||
У пусті кружки записати такі числа, щоб вони доповнювали дані. |
Сполучити стрілками приклад і відповідь до нього. |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
1 |
8 |
4 |
5 |
9 |
||||||||||||
|
8 зірка
Нашіптування. 2 хв.
(Тварину намальовано із трикутників, прямокутників, кругів, квадратів)
9 зірка
Робота в групах. 4 хв.
Гра «Засели числами будинки»
1 група
3 |
|
||||||
|
6 |
||||||
7 |
|
||||||
|
2 |
||||||
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
2 група
VІ. Підсумок уроку. 1хв.
10 зірка
VІІ. Домашнє завдання. 1 хв.
1 група. Розповісти батькам з яких частин складається число 10.
2 група. Скласти 10 кругових прикладів на додавання і віднімання.