Інтегрований урок з біології, фізики та фізичної культури

Про матеріал

Урок відбувся на базі групи №7КК-17, а його девізом став афоризм «Хочеш бути сильним – бігай, хочеш бути красивим – бігай, хочеш бути розумним - бігай». Урок проходив у формі змагання. Були сформовані дві команди: «Фортуна» – фізики, «Резус-фактор» – біологи. Проведені конкурси:« Механічна робота при підтягуванні», спортивно - теоретичний конкурс «Вітамін», «Визначення висоти спортивної зали», спортивний тест показали зв'язок між фізичним вихованням, фізикою та біологією. Урок був проведений на належному навчально-методичному рівні, а учні та гості дізнались багато цікавих фактів.

У підсумку уроку викладачі використали рефлексію емоційного стану. Та найголовніше, що цей урок пройшов не дарма й учні зрозуміли, що більше часу треба приділяти фізичним вправам, спорту. Всі залишились задоволені таким уроком.
Біда, хвороба суспільства 21 століття - гіподинамія. Життя сучасної людини, звичайно, стало більш комфортним, ніж раніше, його полегшив науково-технічний прогрес. Нам не треба напружувати тіло, щоб щось зробити: транспорт нас довезе, побутова техніка, зробить все за нас. Таким чином, наше тіло втрачає свою легкість і гнучкість.
Отже, щоб мати міцне здоров'я і красиву фігуру, потрібно лише трохи завзятості, волі і бажання змінити своє життя. Умови для всього цього є у кожного з нас, треба лише скористатися.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з біології, фізики та фізичної культури

Групи: 7КК-17, 9ЕЗ - 17

Мета уроку:

Дидактична: скласти умови для утворення і осмислення нової навчальної інформації, застосування знань і умінь в нових ситуаціях .

Навчальна:  закріплення знань основних понять тем: «Кінематика , динаміка, статика»,  «Вітаміни», вивчення прийомів релаксації.

Розвиваюча:  продовжити розвиток інтелектуальних і фізичних навиків, уваги, координації рухів,розвивати швидкісні і силові якості,.

 Виховна:  виховувати комунікативні навики спілкування, розвивати лідерські навики, виховувати відчуття колективізму.

 Здоров’я зберігаюча:   оптимізувати емоційний фон, попередити перевтому, гіподинамію, забезпечити рухливу активність, навчитись діагностувати рівень розвитку рухливості хребта .

Тип уроку: комбінований

Місце проведення – спортивний зал

 Обладнання: 1. Секундомір 2. Волейбольний м’яч 3. Канат 4. Свисток 5. Бланки завдань 6. Роздавальні картки вітамінів 7. Тестові завдання

 

Хід уроку

І. Викладач фізичної культури

 Вітаємо вас у нашому спортивному залі на незвичайному уроці, який покаже ваше відношення  не тільки до мого предмету, а й знання складних предметів фізики та біології, і дозволить знайти зв’язок між предметами, побачити багато нового і цікавого. Вітаю вас команди «Фортуна» – фізики та «Резус – фактор» – біологи.

Шикуйсь, струнко!

Вітання команд.

Команда «Фортуна» …сьогодні настав наш зоряний час, ніхто не зможе сказати про нас, що ми чогось не доганяєм і вам від всієї душі бажаєм свою фортуну наздогнать.

Команда «Резус фактор» …нічого без жертв не буває а усмішка наша в обличчях ясних тому нехай лишається з вами наш палкий і найкращий привіт.

 

 ІІ. Викладач фізики

  Пропоную вам епіграфом до нашого уроку взяти старовинний афоризм: «хочеш бути сильним – бігай, хочеш бути красивим – бігай, хочеш бути розумним - бігай» , він був викарбуваний на стародавньому камені. Це означає, що все в природі пов’язано не тільки із знаннями, а й фізичними навантаженнями.

 

ІІІ. Викладач біології

Найцінніший дарунок, що людина отримує від природи – це здоров’я. Недарма в природі кажуть: « Здоровому все здорово». Якою не була б досконалою медицина, вона не може позбавити всіх від хвороби. Людина є сама творцем свого здоров’я. Здоров’я не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи щодня. На жаль, у наш час, незважаючи на величезні успіхи медицини та поліпшення умов життя, кількість хворих збільшується, а тривалість життя зменшується. Чому так? Тому що зменшується фізичне навантаження, а збільшується нервово – емоційне, порушуються екологічні умови, що призводить до порушення регуляції основних фізіологічних функцій.

 Давайте на даному етапі визначимо свій пульс, запам’ятаєм його ( 72- 85 уд/хв).

 

IV. Викладач фізичної культури

«Вимірювання пульсу при навантаженні»

 Давайте разом виконаємо декілька вправ:10 нахилів, 10 присідань і перевіримо пульс

V. Викладач фізики

Проведемо конкурс « Механічна робота при підтягуванні»

По троє учасників підходять до перекладини, останні отримують таблицю в якій вказані основні параметри для розрахунку. Перемагає команда,яка швидше розрахує механічну роботу суперників.

Маса тіла(кг)

Висота перекладини (м)

Прискорення вільного падіння (м/с2)

Кількість підтягувань

Виконана робота

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

А = mghk

Інформація: під час фізичного навантаження об’єм крові, що перекачує серце, збільшується і може сягати до 40 л/хв, або 2,5 т/рік

 

VI. Викладач біології

  Нашим наступним спортивно- теоретичним конкурсом буде конкурс «Вітаміни»

Ця подія сталася давно. Колумб вирушив завойовувати для Іспанії золото Індії, а відкрив Америку. Але під час подорожі  третя частина команди захворіла на скорбут. Багато моряків загинуло, частину висадили на найближчий острів як безнадійно хворих. Через пів року на зворотному шляху завернули на острів – здивуванню не було меж: усі моряки були живі й здорові. У чому причина? Чому безнадійно хворі люди раптово видужали на безлюдному острові?

 

По чотири  учасника з кожної команди повинні спортивними вправами дійти до столу, вибрати продукти, в яких містяться вітаміни : А, С, В, Е, Д і упорядкувати їх.

Спортивні вправи: 1-й учасник – стрибки з м’ячом, що утримує колінами 2-й учасник-ходьба павуком 3-й учасник –перенесення трьох м’ячів ( два під руками, один затиснутий колінами) 4-й учасник- ведення м’яча рукою

 Вітаміни: А…морква, червоний перець, абрикос, риб’яча ікра, яєчний жовток, вершкове масло, молоко.

С…чорна смородина, лимон, шипшина, капуста, цибуля, обліпиха. В…молоко, риб’ячий жир, яєчний жовток.

 Е…свіжі овочі.

Д…чорний хліб, вівсяна та гречана крупа, печінка, нирки, рибні продукти

Перемагає команда, яка швидше виконає завдання і припуститься найменшої кількості помилок

 Інформація: за своє життя людина в середньому випиває 75т води, вживає 24 вагони їжі. Орієнтовно: 5 корів, 28 свиней, 12776 яєць, 783кг риби, 7274 кг хліба, 7988кг картоплі, 218кг твердого сиру.

 

VІІ. Викладач фізики

Наступний конкурс  «Визначення висоти спортивного залу»

Для цього вам знадобиться м’яч і секундомір. Перемагає команда, яка точніше розрахує вказану висоту

(команди проводять розрахунки)

 

VІІІ. Викладач фізичної культури

Пропоную провести  спортивний тест « Чи здоровий ваш хребет?

1. Нахиліться вперед (ноги разом)

А) торкнутися підлоги долонями – 4 бали

Б) торкнутися підлоги пальцями – 3 бали.

В) не змогли торкнутися підлоги – 0 балів

2. Нахиліться ліворуч, потім праворуч (ноги прямі на ширині плечей), проведіть рукою по нозі. Якщо ви:

А) торкнулися палицями литок- 4 бали

Б) дістали до коліна – 3 бали

В)не дістали до коліна – 0 балів

3. Лежачі на спині, торкніться ногами за головою. Якщо ви:

А) торкнулися підлоги ногами – 4 бали

 Б) торкнулися підлоги дещо зігнутими ногами – 3 бали

 В) торкнулися зігнутими ногами – 2 бали

Г) не змогли торкнутися підлоги - 0 балів

Розрахуйте результат:

 12-8 балів – ваш хребет гнучкий,

7 – 5 балів – ви дещо втратили гнучкість,

3 – 0 балів – ваша гнучкість незадовільна.

 Негайно беріться до гімнастичних вправ

 

ІХ. Викладач фізики

Конкурс « Визначення  напрямку і значення результуючої сили»

 Участь в конкурсі приймають учні обох команд. Перемагає команда, яка розрахує силу з якою перетягувався канат і покажуть напрямок результуючої сили.

 

Х. Викладач біології

«Гіподинамія – хвороба ХХІ століття»

Життя сучасної людини, звичайно, стало більш комфортним і зручним, ніж раніше. Технічний прогрес помітно полегшив нам життя: транспорт, який довозить нас до потрібного місця, побутова техніка, яка все робить за нас. Нам навіть не треба напружувати своє тіло, щоб щось зробити - досягнення технічного прогресу все роблять за нас. Таким чином, наше тіло, яке більшу частину часу перебуває в спокої, починає втрачати свою легкість і гнучкість. Гіподинамія - хвороба сучасної людини.

Основні показники гіподинамії - обмеження рухової активності організму, недолік руху, мале навантаження на м'язи. Для повноцінної роботи організму необхідна активність, а також рух, навантаження на м'язи, насичення киснем. Саме це потрібно організму для стабільної роботи, і саме це є запорукою хорошого самопочуття і міцного здоров'я людини.

Які причини гіподинамії?

  • занадто малорухливий спосіб життя,
  • надмірне використання транспорту,
  • занадто довгий постільний режим,
  • у школярів - велике навантаження в школі,
  • недостатні заняття спортом.

 

 Що ж робити? Зрозуміло, що для цього потрібно поміняти свій розпорядок дня. Вести здоровий спосіб життя. Здорове харчування, більше руху, відмова від шкідливих звичок. Навіть 30 хвилин щоденного фізичного навантаження будуть корисні.

Також лікарі рекомендують для профілактики гіподинамії пити якомога більше рідини - чай, компоти, соки. Удвічі корисно пити фруктові і овочеві соки - вони допоможуть зміцнити імунітет. Що стосується харчування, то воно повинно бути збалансованим - більше фруктів і овочів, корисний мед з лимоном. Дуже важливий і повноцінний відпочинок - людина повинна спати не менше восьми годин. З часом ви самі помітите, що ваше самопочуття покращилося. Це дійсно можливо - мати міцне здоров'я і красиву фігуру, потрібно лише трохи завзятості, волі і бажання змінити своє життя. Умови для всього цього є у кожного з нас, треба лише цим скористатися!

 

ХІ. Шикування. Підбиття підсумків уроку.

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку