Конспект біоадекватного уроку для 10 класу "Міждисциплінарні зв’язки біології та екології"

Про матеріал

Урок розроблений відповідно інноваційної біодекватної технології, яка базується на загальних законах пізнання, природних законах роботи тіла, мозку, формує цілісне природовідповідне мислення, сприяє підвищенню продуктивності навчальної діяльності учнів та зміцненню їх здоров'я. Урок відповідає чинній програмі з біології, освітній програмі закладів середньої освіти ІІІ ступеня, Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Перегляд файлу

Розробка біоадекватого уроку. Урок-конференція.

Біологія. 10 клас. «Міждисциплінарні зв’язки біології та екології»

 

І. Сенсорно-моторний етап уроку

Привітання учителя. Вправа «Аплодисменти» (замість відповіді діти встають, ті, що залишились сидіти, їм аплодують. Якщо встали всі, аплодують собі):

  • Хто добре відпочив улітку?
  • Хто вдосталь накупався?
  • Хто ходив на пікнік на природу?
  • Хто не спалив ліс на пікніку?
  • Хто прочитав улітку цікаву книгу?
  • А хто дві? А три? А не за програмою з літератури?
  • Хто натанцювався на дискотеці?
  • Кого жодного разу не пустили в клуб?
  • Хто побував у іншому місті?
  • Хто відвідав музей?
  • Хто здобув нових друзів? А не віртуальних?
  • Хто відкрив у собі щось нове?
  • Хто пережив велике здивування?
  • Хто побував у театрі?
  • А у кіно?
  • Кому канікули здались короткими?
  • Хто вже чекає осінніх канікул?

У: Чудово! Ваше літо пройшло вдало: приємні враження, нові друзі. Давайте подаруємо нашому літу по кілька приємних слів, створимо свій альбом вражень. Вмикаємо всі свої відчуття, пригадуємо кольори, аромати, звуки. Отже моє літо було…

Настав час попрощатись з нашим літом, відкривати своє серце осені, сподіватись, що вона буде теж чудова. Не бурчіть, у вас зараз золотий вік, у вас починається найкращий рік у школі. Не загубіть його. Бажаю вам, щоб у кінці травня ми так само весело його згадали. А для цього створимо своє дерево очікувань або бажань. На стікерах запишіть, чого ви хочете від цього навчального року, на що сподіваєтесь, про що мрієте. Втілення мрії починається з першого впевненого кроку їй назустріч. Зробімо його!

ІІ. Символьний етап уроку. Формування образу навчальної інформації у зоні комфортного мислення. (Тиха приємна музика. Для створення фітофону – аромат трав, фруктів.)

а) Підготовча частина (проектування віртуальної моделі комфортної зони мислення).

Мені дуже хочеться, щоб нові знання ви отримували із задоволенням, легко, радісно. Тож зараз кілька хвилин ми з вами будемо мріяти і відпочивати. Налаштуйтесь на приємну роботу з вашою уявою. Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги... Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Відчуйте свою розслабленість. Посміхніться і уявіть, які ви гарні, коли посміхаєтесь… Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місяця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе… Як ви виглядаєте, коли відпочили, коли звільнились від непотрібних думок? Як ви себе відчуваєте, коли ви вільні?.. Будьте щирі із собою. Пошліть любов своєму місцю спокою.

б) Основна частина (опорний текст для пояснення нового матеріалу, проектування віртуальної моделі інформації, що вивчається).

Уявіть, що ви всезнаючий і всемогутній Біолог. Уявіть, що є вашим робочим одягом: на нас білосніжний лабораторний халат, чи непроникний костюм біозахисту, а може на вас костюм сафарі, панама і бінокль на шиї чи може космічний скафандр. Відчуйте, які кольори, запахи, звуки вас оточують. Могутність і вплив Біолога поширюється на весь світ. Немає жодного місця на нашій планеті, де б не знайшов він собі застосування. Уявіть безмежні можливості сучасної біології, згадайте важливі біологічні відкриття, які рятували людство чи направляли його розвиток у певному напрямку. Можливо вас у вашому місці спокою відвідає хтось із великих історичних постатей у біології. Придивіться, хто йде до вас у гості. Викажіть йому пошану і вдячність за його відкриття. Візьміть від нього натхнення йти до мети, досягати вершин. Попрощайтесь з ним з вдячністю. Запам’ятайте його образ. Уявіть, що він залишив вам книгу знань. Придивіться до неї, торкніться сторінок, вдихніть її аромат. Тепер вона ваша, вам продовжувати писати її. Помістіть її в своєму місці спокою.

в) Заключна частина. А зараз час повертатися… Відчуйте ступні ніг… приплив сил до рук і ніг… Відчуйте спину, плечі… Поверніть голову наліво, направо… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… Посміхніться та зробіть глибокий вдих… Повільно кожний в своєму режимі повертайтесь до класу…

Відкриваємо очі.

 

III. Логічний і лінгвістичний етап уроку. Відновлення навчальної інформації, «виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення. Обмін думками:

– Знайшли своє місце спокою?

– Чи сподобалося вам там? Які кольори, звуки, запахи були присутні?

– Яке почуття вас наповнювало, коли ви уявили себе всесильним Біологом?

  •  Як ви виглядали? Що вас оточувало?
  •  Хто з великих біологів відвідав вас?

– Яку інформацію ви запам’ятали?

– Що вам найбільше сподобалось під час внутрішньої подорожі?..

IV. Моторно-кінестетичний етап уроку: малювання моделі образону, нанесення навчального матеріалу на намальований образ. Уточнення, корекція.

Кожен з вас уявив себе ученим-біологом, відчув свою могутність і важливість для людства. Щоб закріпити ці відчуття проводимо  наукову конференцію «Біологія – наука про життя». Ні, ми про це вже багато говорили (учитель виправляє прийменник), давайте так «Біологія – наука для життя». Прошу реєструватись на конференцію, вказавши свою біологічну спеціалізацію. Вам потрібно буде розповісти про нею. Зручно буде об’єднатись для роботи в пари.

В парах учні зображають символи своїх галузей наук та найбільші відкриття.

 V. Етап закріплення навчальної інформації. Виконання практичних завдань. Діти презентують свої виступи.

VI. Заключний етап уроку: підбиття підсумків, оцінювання учнів, рефлексія, домашнє завдання.

VII етап – прощання. З яким настроєм прожили цей урок… З яким самопочуттям… Побажання всього найкращого… Пам’ятайте, про наше дерево бажань, будуйте східчики до здійснення мрії.

 

Олена Нечитайло   Кам’янська ЗСШ №2

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку