Інтегрований урок з біології та фізичної культури для учнів 8 класу

Про матеріал
Інтегрований урок з біології та фізичної культури для учнів 8 класу 1. Удосконалити розвиток фізичних якостей учнів методом колового тренування 2. Здобути елементарні знання з анатомії людини; закріпити теоретичні знання про види та групи м’язів; про роботу м’язів. 3. На практиці встановити вплив ритму та навантаження, динамічної та статичної роботи на розвиток втоми. 4. Розвивати уміння у дітей займатися фізичними вправами самостійно
Перегляд файлу

Інтегрований урок з біології та фізичної культури

для учнів 8 класу

Тема:  Робота м’язів,практична робота

ЗАВДАННЯ УРОКУ:

З біології та фізичної культури:

  1. Удосконалити розвиток фізичних якостей учнів методом колового тренування
  2. Здобути елементарні знання з анатомії людини; закріпити теоретичні знання про види та групи м’язів; про роботу м’язів.
  3. На практиці встановити вплив ритму та навантаження, динамічної та статичної роботи на розвиток втоми.
  4. Розвивати уміння у дітей займатися фізичними вправами самостійно

 

Загальні:

синтезувати  знання з різних предметів.

 

МЕТА:

З біології та фізичної культури:

  • Розвивати інтерес дітей до будови та рухливості м’язової системи;
  • Сприяти зміцненню здоров’я  учнів та розвитку фізичних якостей методом колового тренування;
  • Активізувати в учнів інтерес до самостійних занять та будови власного тіла за допомогою фізичного навантаження.

 

Методи та форми діяльності: поточна, індивідуальна та групова

Місце проведення: спортивна зала

Обладнання та інвентар: мати, гантелі, свисток, парти, ручки, картки з завданнями

 

ХІД УРОКУ

 

Підготовча частина уроку – 7-10 хв

  • Шикування у шеренгу, рапорт, привітання. Правила поведінки та техніка безпеки
  • Перевірка самопочуття учнів
  • Вимірювання ЧСС
  • Мотивація навчальної діяльності школярів і повідомлення теми та завдань уроку.

Ваше завдання – удосконалити фізичні якості які у вас є за допомогою  вправ та запам’ятати назви м’язів, які допомагають рухатися, але спочатку ми маємо зробити розминку.

  • Перешикування з однієї шеренги в дві

 

Комплекс вправ на місці, в парах

 

1. Стоячи обличчям один до одного, обидві руки на потилиці партнера. Кожний силою нахиляє голову партнера вперед, а той, напружуючи м’язи шиї, чинить опір (зусилля партнерів слід регулювати порадами).

2. Те саме, але нахиляючи голову назад.

3. Нахили голови вправо і вліво з опором.

4. Стоячи обличчям одне до одного, кисті разом. Стійка на носках, руки урізнобіч і вгору.

5. В.П. – стоячи обличчям один до одного, руки в упор. Поперемінне згинання і розгинання рук з опором.

6. Стоячи спиною одне до одного, руки угору, кисті разом. Почергові нахили тулуба назад – вперед.

7. Стоячи обличчям одне до одного, руки на плечах. Мах правою ногою. Мах лівою ногою ліворуч.

8. Стоячи обличчям одне до одного, кисті разом. Випад лівою ногою ліворуч. Випад правою ногою праворуч.  

9. Стоячи спиною одне до одного, руки в замок. Присідання.

10. Стоячи обличчям одне до одного, одна рука на плечі партнера, а інша тримає свою праву ногу зігнуту в коліні. Стрибки на одній нозі (правій, лівій) 10р., а потім на двох з опором партнера.

Вимірювання ЧСС

 

Основна частина уроку – 30-35хв

 

Розігрівши організм ви підготували м’язи до основної частини уроку  тому він готовий працювати в повному режимі. Розподілимося на п’ять команд і розпочнемо подорож.

Зараз ви отримаєте свої маршрутні листи, на яких зазначено завдання, яке ви повинні виконати та фіксувати правильні відповіді, а також дізнаєтесь багато цікавих фактів про можливості м’язової системи. На виконання завдання  відводиться 7 хвилин. Для спеціальної медичної групи у кожній карточці відведена дозована кількість виконання вправи. Початок та закінчення виконання завдання, а також перехід на наступну станцію повідомляється  за допомогою свистка.


Картка – завдання № 1

 

             Лабораторне дослідження впливу ритму скорочень і величини навантажень на розвиток втоми

 

 

Ритм навантаження

3 с

Вантаж

1 кг

3 кг

Кількість піднімань

 

 

Час настання втоми

 

 

 

Дивовижно, найрухливіші кінцівки − пальці, не мають м’язів. Рух ними здійснюється за допомогою інших м’язів, в долонях та в передпліччі, з’єднаних із кістками сухожиллями.

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблиця

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблицяКартка – завдання №2

 

Присідання на одній нозі (по 5 разів)

 

В. п. – стоячи біля товариша, тримаючись за нього  однією рукою, друга рука на поясі. Присідання на одній нозі. Присісти, стоячи на всій ступні, другу ногу тримати випрямленою вперед. Дихання: при присіданні – вдих, при вставанні – видих.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/gimnastika/rik6/06_gimn_u03_sch32.files/image005.jpg

Найдовший м’яз — кравецький м’яз ноги.

Найбільший м’яз — сідничний.

Якщо всі м’язи в нашому організмі рухалися б тільки одну сторону, людина могла б підняти 25 тон ваги.

 

  • Дозування навантажень для дітей спеціальної медичної групи:

Вправу виконувати 3 рази

Якщо м’язи виконують спільну роботу, вони називаються:

  1. Антагоністи;
  2. Синергісти;
  3. Розгиначами;
  4. Провідними.

  Знайдіть відповідність між суглобами та м'язами, які забезпечують рух у суглобах:
Суглоби:
1 - Згинання передпліччя в ліктьовому суглобі;
2 - Розгинання передпліччя в ліктьовому суглобі;
3 - Згинання колінного суглоба;
4 - Розгинання колінного суглоба.

М'язи:
А - двоголовий м'яз;
Б - триголовий м'яз;
В - литковий м'яз;
Г - чотириголовий м'яз стегна;
Д - кравецький м'яз.

Картка – завдання № 3

 

Лабораторне дослідження статичної та динамічної роботи м’язів

 

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблицяПід час статичної роботи м’язи напружуються, але не скорочуються. Коли людина утримує вантаж у витягнутій руці, виконується статична робота. Під час динамічної роботи м’язи почергово скорочуються й розтягуються. Людина підіймає і опускає вантаж — це приклад динамічної роботи.

Виконання тривалої або інтенсивної роботи призводить до стомлення м’язів. Під час статичної роботи стомлюються не самі м’язи, а нервові центри, клітини яких більше не можуть виробляти нові сигнали для м’язів. Під час динамічної роботи стомлення м’язів настає внаслідок нестачі кисню, зменшення утворення енергії та накопичення продуктів розпаду.

 

 

Лабораторне дослідження

Хід роботи

Статична робота

Динамічна робота

Ознаки втоми

Час

Відсутність втоми

с

с

с

с

Рука нерухома

 

Перша фаза втоми

 

 

 

 

Рука опускається, потім ривком піднімається на попереднє місце

 

Друга фаза втоми

 

 

 

 

Тремтіння руки, похитування корпусу, почервоніння обличчя, потовиділення

 

Третя фаза втоми

 

 

 

 

Рука з вантажем опускається, дослід припиняється

 

 

 

 

Картка – завдання №4

 

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблицяВикористайте мімічні м’язи для показу своєму товаришу смайлика (по 2 рази кожен)

 

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблицяC:\Users\Таньяна\Desktop\урок\picture_pochemu-smajliki-v-r_1715_s1.png

 

На обличчі і шиї зосереджено 57 м’язів (вони допомагають людині виражати її емоції — радість, страх, захоплення)

Найшвидшими м’язами є м’язи, що відповідають за моргання.

Найсильнішими є жувальні м’язи, сила стиснення може перевищувати триста кілограмів. А взагалі найсильніша одинична м’яз — це язик.

При усмішці працює від 9 до 40 м’язів.

 

1.Чим відрізняються мімічні м’язи та жувальні?

2. Позначте білки, які є скоротливим елементом м'язових волокон:
а) актин;
б) гемоглобін;
в) міозин;
г) колаген.

 


Картка – завдання № 5

              Підйом тулуба (по 10 разів)

 

В.п. – Лягти на мат. Руки за головою, ноги зігнуті в колінах.

Картинки по запросу м'язи людини та їх функції таблицяВдих – плавно підняти тулуб, не відриваючи ніг від підлоги

Видих -  повернутися у вихідне положення

Подъем туловища на пресс

Зовнішні і внутрішні косі м’язи живота складають бічні області черевного преса, вони включаються в роботу при нахилах в сторони, поворотах тіла і кругових рухах. Саме ці м’язи, коли вони треновані, роблять талію тонкою.

М’язи черевного пресу допомагають утримувати хребет у вертикальному положенні, а також захищати внутрішні органи від механічних пошкоджень. Тому потрібно кожен день виконувати вправи ранкової гімнастики.

 

  • Дозування навантажень для дітей спеціальної медичної групи:

Підйом тулуба виконувати з опущеними руками  5 разів

Вимірювання ЧСС

 

 «Незакінчені речення» 

  1. У згинанні хребта вперед беруть участь 
  2. Функції м’язів спини ……

 


Заключна частина уроку – 3-5  хв

  • Шикування
  • Перевірка самопочуття
  • Вимірювання ЧСС
  • Підведення підсумку уроку
  • Визначення кращої групи
  • Завдання додому

 

1

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку