Інтегрований урок з читання, природознавства, образотворчого мистецтва

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання, природознавства, образотворчого мистецтва у 2 класі на тему: Скринька українських народних казок. ,,Лисичка - сестричка’’ (уривок)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з літературного читання, природознавства, образотворчого мистецтва у 2 класі

на тему:

 

Скринька українських народних казок. ,,Лисичка - сестричка’’ (уривок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Підготувала

                                                                                    вчитель початкових класів

                                                                                                другої кваліфікаційної категорії

                                                                                             Теклинської ЗОШ Ι – ΙΙ ступенів

                                                                                     Лагутіна Алла Миколаївна

 

 

2017 рік

 

 

Тема уроку :  Скринька українських народних казок. ,,Лисичка - сестричка’’ (уривок)

Мета: Формувати ключові компетентності:

 вміння вчитися:

 навчально-організаційні вміння і навички:

  • дотримуватися режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;

загально-мовленнєві вміння і навички:

  • виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

контрольно-оцінні вміння:

  • оцінювати свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;

загальнокультурна:

  • дотримуватись правил поведінки на уроці;

здоров'язбережувальна:

  • розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацювати в команді, групі, парі.

Формувати предметні компетентності:

   навчальна - учити учнів свідомо і виразно читати казку; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику;  розвивальна : оцінювати вчинки героя казки, розвивати вміння читати вибірково, працювати в групах, парах, розвивати зв’язне мовлення, увагу, кмітливість, мислення, пам’ять, уміння відтворювати зміст прочитаного; збагачувати словни­ковий запас;  виховна : виховувати чес­ність, порядність, інтерес до читання казок.

Обладнання : ілюстрації про лисичку, пісня лисички, картки із завданням, таблиці для мовної розминки, картки для роботи в парах, групах, схеми – таблиці, ноутбук з фізкультхвилинкою.

Тип уроку: інтегрований (літературне читання, образотворче мистецтво, природознавство).    

 Методи і прийоми: розгадування загадок,  психологічна настанова, метод ,, Мікрофон’’,  ,,Асоціативний кущ’’, робота в парах,  робота з підручником, робота в групах, довідкове бюро.

Хід  уроку

I.Організаційний момент

1. Привітання.

          Доброго ранку, доброго дня!

          Я вам бажаю здоров’я й добра.

          Любі діти,  в наший клас

           завітали  гості щирі.

          Привітаймо в добрий час.

          Гостей посмішкою й миром.

Давайте їх привітаємо. (Діти кивають головами).

2. "Психологічна настанова".

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

- Чого очікуєте від уроку?

(Діти записують свої сподівання на листочках і прикріплюють до "Дерева очікувань")

 3. Метод ,, Мікрофон’’.

  • Продовжте речення.
  •  Я на цьому уроці … (діти відповідають в  ,,мікрофон’’ одним словом).
  •  Цей урок буде (яким?) …
  • Отже, ми будемо активними, уважними, сміливими, працьовитими, веселими, дружніми.  Урок буде цікавим, яскравим, приємним, пізнавальним.

 

ІІ. Мовленнєва розминка

Щоб ми гарно читали  проведемо ,,Мовну розминку ‘’.

а).Мовні ігри та забави.

Вітерець у лісі – ш – ш- ш

Повзе вуж у траві – с- с- с

Прилетів жук – ж – ж –ж

Заспівав комарик – з – з – з

Прилетів птах – шух – шух – шух

Запихкав їжачок – пих – пих- пих.

б). Дихальні вправи.

- Як плаче немовля ? (У – а!)

- Як мама колише дитину ? ( А –а!)

- Як тато забиває цвях? ( Тук – тук!)

- Як каже бабуся внукові замазурі? ( А – я, я – й!)

в). Робота над скоромовкою

 Темп – нормальний, повільний, повільніший, швидкий.

Лиска лащить лисеня,

А лосина лосеня,

Лев ласкаво лапою

Левеня поляпує.

г). Гра "Додай букву"

Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалось пробратись лисиці.

Вона початки відкусила,

У себе в мірці схоронила.

*исичка. *урочка, *ачечка, *ір'ячко.

д). Чистомовка.

Че-че-че-

Бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча-

Дай бабусю калача.

Чі-чі-чі,

Їж, онучку, калачі. 

 

 

е). Розчитування за складовою таблицею (читання в парах).

Бор

Банк

Барс

Бинт

Віз

Віск

Віл

Вік

Грам

Гість

Гол

Герб

Душ

Дім

День

Двері

Жир

Жук

Жмут

Жердь

Зуб

Зубр

Звук

Зал

Кінь

Кущ

Ключ

Край

Лак

Лист

Лев

Лов

Мак

Мир

Мед

Мідь

Ніж

Нуль

Нюх

Низ

Порт

Полк

Плач

Перст

Центр

Цвіт

Цвях

Цирк

Сіль

Слух

Сніг

Светр

Шум

Шаль

Шарф

Шість

Фільм

Фарш

Фронт

Флот

  • Знайдіть назви тварин в таблиці?(Їх шість : барс, віл, зубр, кінь, лев, жук).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

      Упізнайте казкового героя!

Хвіст рудий, а кінчик білий,

Я рибалка дуже вміла.

Свіжу рибу так люблю,

Що хвостом її ловлю. (Лисиця)

   

IV. Усвідомлення знань, умінь, навичок.

        1. В яких казках зустрічається Лисичка?   ( «Колобок»,  «Рукавичка»,  ,,Лисичка – сестричка і вовк – панібрат’’,  ,,Лисичка’’ ,  ,,Лисичка та  Їжак’’ ,, Лисичка і глечик’’,  ,,Лисичка і журавель’’, ,,Котик і Півник’’ ).

       2. Слухання пісні "Лисичка – сестричка"

       3. Технологія ,,Асоціативний кущ’’.

Лисиця — руда (хитра, хижа, спритна, підступна, пишнохвоста, білогруда…)

  1. ,,Довідкове бюро’’ про лисичку.

1 учень.

Лисиця – звір, хижак. Довжина тіла 60 – 90 см. Гостра морда, пухнастий хвіст, яким вона користується як кермом. Хутро руде.

            Влітку лисиця живе в глибокій норі, а взимку ховається в густих хащах чагарнику.

У  лисиці дуже розвинений нюх і слух, за їх допомогою вона відшукує харчі. Вона живиться мишами, гризунами, молодими зайцями, птахами.

 

2 учень. Лисиця – мисливський звір,  її хутро дуже цінне. Як хижак лисиця знищує багато шкідливих гризунів і тим самим зберігає врожай зернових  культур.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

     1.Виразне читання першої частини казки вчителем (с. 38-39)

- Хто головний герой казки?

     2.Словникова робота 

Украла                  близько

біжить                  низенько

вклонилася                  нишком

вмилася                  біленько

переночую                  раненько

- На які питання відповідають ці слова?

     3.Читання слів «луною» за вчителем.

- На які питання відповідають слова першого стовпчика? другого?

     4. Відтворення ланцюжка подій казки.

* Кого вдалося вкрасти лисичці?

* Куди лисичка просилась переночувати?

* Що зробила лисичка вночі?

* Що почала вимагати в господарів?

- Чи можна передбачити подальші події?

- Так, як і в попередніх казках, усе повторюється.

Такий художній прийом називається "повтором".

Фізкультхвилинка (під музику)

  1. Розповідання учнями продовження казки за малюнками, уміщеними на першому форзаці підручника.
  2. Читання казки за особам
  3. Робота в парі. Гра «Заєць і Вовк»
  4.  Переказ казки учнями.

Хвилинка відпочинку.

- А  зараз давайте оживимо нашого героя, адже коли ви малюєте, тоді ви також потрапляєте в казку. Обведіть по контуру лисичку та зафарбуйте її. Молодці ! Впоралися з завданням, запам’ятали  зовнішній  вигляд нашої героїні.

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/7/95/296/95296114_large_lisa.jpg

VI. Узагальнення матеріалу.

1. Робота в групі.

- Доберіть слова, що римуються.

 

Лисичка – сестричка по лісу ходила.

Лисичка курятинки з’їсти  … ( хотіла).

 

Та тільки лисичка до ферми добралась,

Всі кури й курчата в курник … (поховались).

2. Бесіда

- Чого вчить нас ця казка ? ( Не бути хитрим, не обманювати, а бути добрими, як люди, що приютили лисицю).

VII. Підсумок уроку

1. Робота в парі

- Складіть приказку.

"Міняв тихо – виміняв лихо".

Чи відповідає вона змісту казки?

2. Гра " Павутинка"


http://shag.com.ua/cikl-urokiv-z-literaturnogo-chitannya-v-2-klasi-skrineka-ukray/33139_html_m7d9be0f6.jpg 

3. Бесіда

- З якою казкою ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

- Хто є  головною героїнею  казки?

–Чи подобаються вам вчинки лисички?

- Як ви їх оцінюєте?

- Чи справдилися ваші сподівання від уроку?

VIII. Домашнє завдання

Переказувати першу пригоду лисички та розповідати казку за малюнками, уміщеними на першому форзаці підручника.

 

docx
Додав(-ла)
Lagutina Alla
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку