Інтегрований урок з читання та дизайну і технологій у 2-А класі "Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини"

Про матеріал

Тема уроку: Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина». Л. Полтава «Наша Батьківщина»( читання).

Виготовлення патріотичної аплікації (дизайн та технології)

Мета уроку літературного читання:

- удосконалювати уміння працювати з поетичним твором, учитися бачити в рядках вірша красу і велич Батьківщини;

- збагачувати словниковий запас;

- розвивати зв'язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати у групах, колективно, самостійно;

- виховувати почуття національної свідомості, прищеплювати глибокі почуття любові до рідного краю, до Батьківщини.

Мета уроку з дизайну та технологій:

- удосконалювати навички учнів при роботі з ножицями, папером і клеєм;

- прищеплювати вміння охайно виконувати роботи;

- закріплювати вміння працювати у групі.

Перегляд файлу

Інтегрований урок

 з  читання та  дизайну і технологій

у 2-А класі

Тема уроку: Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина». Л. Полтава «Наша Батьківщина»( читання).

Виготовлення патріотичної аплікації (дизайн та технології)

Мета уроку літературного читання:

 - удосконалювати уміння працювати з поетичним твором, учитися бачити в рядках    вірша красу і велич Батьківщини;

- збагачувати словниковий запас;

- розвивати зв’язне мовлення, мислення, пізнавальні інтереси учнів, вміння працювати у групах,  колективно, самостійно;

- виховувати почуття національної свідомості, прищеплювати глибокі почуття любові до рідного краю, до Батьківщини.

Мета уроку з дизайну та технологій:

- удосконалювати навички учнів при роботі з ножицями, папером і клеєм;    

- прищеплювати вміння охайно виконувати роботи;   

- закріплювати вміння працювати у групі.

Обладнання: Карта України, роздатковий матеріал: квіти - ромашки, волошки, маки, фотоапарати із сенканами; мікрофон, яблука із завданнями в кошику, коровай, вишитий рушник, ножиці, клей, папір;

мультимедійний комплект.

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організація класу

1.Привітання

Дівчинка і хлопчик тримають коровай на рушникові

Дівчинка: Ми – нушенята,

Ми любим навчатись,

Гратись із лего, багато читати.

Хлопчик:

Ми любим загадки й проблемні завдання,

Шукаємо відповідь на кожне питання.

Ми любим дружити,

Ми любим всіх вас.

Всі: Вас радо вітає 2-А клас!

2. Вправа «Посмішка»

- З яким настроєм треба розпочинати будь- яку справу? Посміхніться один одному. Подаруйте посмішку нашим гостям. Нехай гарний настрій залишається до кінця дня.

- Сьогодні у нас незвичайний урок-подорож. А подорожуватимемо ми на ось такому комфортабельному літаку( Слайд із зображенням літака)

3. Вправа«Очікування»

- Яким ви хочете, щоб був наш урок? (цікавим, веселим, продуктивним, творчим)

- Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними та дружними.

А якою країною будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

На землі великій є одна країна, гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають, на бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти.

То скажіть же, діти, що це за країна? Славна незалежна наша… (Україна).

- Тож починаємо нашу подорож

- До зльоту готові?

 ( Звучить зліт літака, з’являється слайд – літак в небі.)

ІІ. Мовленнєва розминка 

- Поки наш літак набирає висоту, я пропоную попрацювати над нашою вимовою,щоб вона була чіткою,виразною і красивою.

1. Вправи на розвиток мовленнєвого дихання:

Дихальні вправи

-         Задуйте свічку.

-         Понюхайте букет квітів.

-         Передайте свист вітру.

-         Надуйте кульку.

2. Вправи для розвитку артикуляцій:

Гра «Добери скоромовку до малюнків»

- Пригадаємо наші скоромовки (показую малюнок-діти читають скоромовку).

1. Сидить осінь на горбочку, шиє лісові сорочку.

2. Їжак та їжаченя їздять по гриби щодня.

    Їжачиха допомагає, сироїжки їм збирає.

3. Біг додому лісом лис. Шелестів за лисом ліс.

- Давайте розучимо нову скоромовку. Її зможуть розповісти лише справжні українці.

Кропивницькі паляниці

Зі смаком полуниці

Продаються у крамниці

Біля укрзалізниці.

Робота над чистомовкою

- Продовжуємо розчитуватися.

на-на-на – рідна сторона.

ай-ай-ай – це наш рідний край.

жу-жу-жу – природу бережу.

лю-лю-лю – Батьківщину я люблю! 

3. Гра  «Асоціативний кущ»

- Що ви пригадуєте чи уявляєте, коли чуєте слово «Батькiвщина»?

(Україна, вишиванка ,  державні символи,  мамина колискова,  Дніпро, мама і тато, українська пісня, домівка, родина, мова, природа, звичаї, традиції, обряди, школа…)

- Батьківщина – це земля, на якій народилися ми, наші батьки; це найдорожче, найсвітліше, найкраще місце на землі!

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

Тема уроку: Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А. Костецький «Батьківщина». Л. Полтава «Наша Батьківщина»

- Сьогодні ми працюватимемо з чудовими поетичними творами, висловлюватимемо свої думки, учитимемося бачити в рядках віршів красу і велич Батьківщини.

- Дізнаємося багато цікавого про нашу неньку Україну. І ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля.

 IV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

1.Відео «Україна з висоти пташиного польоту»

- Наш лайнер стрімко піднімається ввись, мчить повітряними просторами Батьківщини. Погляньте яка вона маленька з погляду пташиного польоту.  А насправді вона велика й неозора (перегляд відео).

2. Вікторина «Що я знаю про Батьківщину?» (учні цеглинками сигналізуюють)

- Для того. щоб наша подорож була цікавою, ми будемо милуватися краєвидами і виконувати різноманітні завдання. Зараз перевіримо чи добре ви знаєте Україну?

- Яке місто є столицею України?

- Найбільша річка України.

- Хто є президентом України?

- Який птах є символом України?

- Які кольори має український прапор?

- Найбільше море, що омиває береги України.

- Коли святкується День незалежності України?

Молодці! Ви правильно відповіли на всі запитання.

V. Засвоєння нових знань

1. Слово вчителя

- Кожний народ створив десятки тисяч слів. Одні з них  тривалий час існують у мові, інші поступово зникають. Але є слова, які можуть зникнути лише тоді, коли зникне сам народ, що створив їх. Одне з них – Батьківщина.

2. Малюнки на тему «Моя Батьківщина»

- Діти, ви підготували малюнки на тему: «Моя Батьківщина». Презентуйте свої роботи одним реченням ( Я намалював село, бо там народився. Я намалювала ліс, бо люблю збирати гриби. Я намалював річку, бо люблю рибалити…)

3. Опрацювання вірша А. Костецького «Батьківщина»

- Письменники, поети написали чудові твори про Батьківщину.

а) Виразне декламування вірша

8 учнів виходять до дошки і по одній строфі розказують напам'ять вірш "Батьківщина". 2 останні строфи - всі разом.

 б) Розповідь про А. Костецького (фотографія)

Автор цих чудових рядків - А. Костецький.  А що ми знаємо про самого поета? Давайте послухаємо наше довідкове бюро (виступають діти).

1 учень. Анатолій Георгійович Костецький народився в 1948 році в місті Києві. В учительській сім’ї.

2 учень. У 4 роки він навчився читати, а в 5- вже складав вірші. В перший клас він пішов, маючи вже декілька своїх віршів.

3 учень. Друкуватися А.Костецький почав у 20 років. Справжню славу здобули його вірші про Батьківщину.

- З творів А. Костецького можна скласти бібліотеку. Він видав понад 50 книжок.

в) Словникова робота. (слайд)

Гра «Відлуння»

домівка                чесне
веснянім              бджола
найщиріші          дотримане

г)  Робота з підручником. Вправи на інтонування речень
- Зверніть увагу на розділові знаки.

- З якою інтонацією треба читати 1 речення? (питальною)

- Давайте потренуємося.

- Знаєш ти, що таке Батьківщина? (діти повторюють)

д) Читання вірша «ланцюжком»

- Читаючи, виділяйте голосом слово Батьківщина.

2. Вибіркове читання

- Прочитайте рядок зі словом ліс, коло, тато,  мова.

4. Гра «Що в Україні най-най…»

-Мабуть, ви трішки втомилися. Час перекусити. Екіпаж літака передав вам гостинці: кошик із чарівними яблучками. (Діти отримують яблучка, на листочках яких записані слова, що є відповідями до запитань).

- Найбільша річка… (Дніпро).                                                                                                             - Найвища гора…(Говерла).                                                                                                            - Найбільший звір… (зубр) .                                                                                                                               - Найкрасивіше і найглибше озеро… (Синевір).                                                                                     - Найбільші міста …(Київ, Харків, Дніпропетровськ, Одеса).                                                                                                                       - Найбільший літак у світі…(«Мрія»).                                                                     - Найбільше море…(Чорне).                                                                                              - Найвище дерево…(Модрина).                                                                              - Найдрібніший звір…(Ласка).                                                                                - Найвищий птах…(Журавель).                                                                              - Найбільша риба…(Сом).                                                                                       - Найдовший музичний інструмент…(Трембіта).

5. Танець «Серце України»

- Зараз ми пролітаємо над Сумською областю. Чи знаєте ви , що на Сумщині  дівчатка дуже гарно вміють танцювати.

6. Опрацювання вірша Л. Полтави «Наша Батьківщина»

- Наша подорож продовжується. Я вже бачу високі гори. А яку вони мають назву?

- Є ще один чудовий вірш про Батьківщину,в якому згадується про Карпати.

а) Виразне читання вірша вчителем

- Чи сподобався вам вірш?

- Про які краї нашої Батьківщини в ньому мовиться?

б) Словникова робота

-Як ви розумієте вислови:

-Заквітчані Карпати

-Сонечко іскриться

-Славний Київ

-Очима не обняти

в)Читання «дощиком»

- Зверніть увагу на розділові знаки, сильніше вимовляйте виділені рядки.

г) Порівняння віршів   А. Костецький «Батьківщина». Л. Полтава «Наша Батьківщина»

- Чим схожі й чим відрізняються?

7. Робота в групах

- Пілот повідомив, що ми пролітаємо над Києвом. Щоб зробити світлини нашої столиці, об’єднаємося у групи і складемо сенкани, щоб запрацювали наші фотоапарати.

Діти об’єднуються у групи за допомогою квіточок: ромашки, волошки, маки.

Вчитель зачитує, що означає кожна квітка.

Ромашка – символ ніжності.

Волошка – доброти.

Мак – символ незламності.

Кожна група отримує завдання на аркушах паперу. Скласти сенкани: Україна, Київ, Ромни.

8.  Фізкультхвилинка « Український дощик»

VI. Виготовлення  сердечок у дитячих долоньках

- Зараз у нашій країні складні часи. Пропоную виготовити  сердечка у дитячих долоньках  і розмістити їх навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов'ю, теплом наших сердець і долонь.

1. Демонстрація зразка. 

2. Пояснення  послідовності виконання виробу:

1. Вирізаємо сердечка.

2. Згинаємо їх навпіл.

3. Попарно склеюємо.

4. Наклеюємо сердечко на вирізані долоньки (хлопчики –на блакитні, дівчатка – на жовті).

3. Повторення правил безпечного користування ножицями та клеєм.

4. Самостійна робота учнів.

5. Виставка робіт учнів.

 VII. Спів пісні «Україна» Ірини Федишин

- Чудово подорожувати Україною, та час повертатись додому до рідного міста. А чи знаєте ви, що у нас в Ромнах дуже добре співають?

Після виконання пісні прикріплюють вирізані долоньки і сердечка навколо карти України.

VІІI. Підсумок уроку

 - Чи справдилися ваші очікування?

1. Рефлексія «Незакінчене речення» (слайд)

- Сьогодні я дізнався … (що А. Костецький у 4 роки навчився читати,  видав понад 50 книжок)

- На уроці я навчився… (виразно читати вірші, вивчив нову скоромовку)

- Тепер я знаю, що… ( що в Україні най-най)

- Мені дуже сподобалося … (подорожувати, працювати в групі))

- Було важко... (   )

2. Самооцінювання (цеглинки)

- Молодці! Ви гарно працювали на уроці. Подорожуючи рідною  країною, ми впевнились, що народились і живемо на такій чудовій мальовничій землі!

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай,

Усе, що зветься Україна!(діти хором)

       ІX. Домашнє завдання

     Вивчити вірш А. Костецького «Батьківщина» напам'ять.

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку