з міжпредметним зв’язком
з української літератури
5 клас Тема : Легка атлетика
Мета : - підвищувати інтерес до уроків фізичної культури;
- сприяти гармонійному фізичному і духовному розвитку;
- формувати необхідні морально вольові якості;
- формувати почуття поваги до рідного слова та культури свого народу.
Завдання уроку:
у висоту з місця; естафетного бігу.
Обладнання: кеглі, естафетні палички, прапорці, роздатковий матеріал.
Місце проведення: стадіон. Тривалість: 45 хв.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-Методичні Вказівки |
1. Шикування. Рапорт. Завдання. |
1 хв |
Рапорт здає черговий учень. |
|
2. Організаційні стройові вправи (повороти на місці, фігурне марширування) |
1 хв |
Чітке виконання команд |
|
Учитель: Різноманітний фольклор нашого народу: чарують нас мелодійні пісні та думи; ліричні хороводи та міфічний світ казок; відгомін далеких подій відчувається в легендах та переказах; веселять і гостро дошкуляють народні усмішки. До неоціненних коштовностей українського фольклору належать прислів’я та приказки. І сьогодні ми здійснимо подорож у світ приказок, пам’ятаючи про головне спрямування уроку фізкультури – виконувати фізичні вправи. |
|||
3. Рівномірна ходьба ( на п’ятках, нісках) Біг |
2 хв |
Темп середній, дистанція 1 м |
|
4 ЗРВ в парах. |
7 хв |
|
|
1. В. п. - стоячи спиною один до одного, тримаючись за руки. 1. Руки через сторони вгору, підтягуючись на носки, вдвох. 2. В. п. Ця ж вправа виконується із опорою партнера.
|
4-6 раз |
|
|
2. В. п. - стоячи лицем один до одного, руки вниз; Б тримає А за руки. 1. Відставити ліву ногу в сторону на носок. 2-3. Пружні нахили вліво, праву руку вгору, ліва внизу. 4. В. п. Те ж в другу сторону. Повторити 4-6 разів. |
5-6 раз |
|
|
3. В. п. - стоячи лицем один до одного. 1-3. А - пружні нахили вперд, доторкуючись руками підлоги; Б - натискуючи руками на лопатки А, посилює нахили. 4. В. п. |
6-7 раз |
|
|
4. В. п. - стоячи спиною один до одного, руки вгорі; Б тримає А за руки. 1. Нахилитись вперед, піднімаючи партнера на спину. 2. В.п.
|
7-9 раз |
|
|
5. В. п. - стоячи один за одним.
1. А - присісти. 2. В. п. Б натискає на
|
7-8 раз |
|
|
6. В. п. - стоячи боком один до одного, руки на плече партнеру. 1. М^І лівою (правою) ногою в сторону. 2. В. п. 3. Мах лівою (правою) ногаті вперед. 4. В. п. 5. Мах лівою (правою) ногою назад. 6. В. п. 7-8. Поворт кругом, зміна положення рук. Те ж другою ногою.
|
4-5 раз |
|
|
7. В.п. – стоячи лицем один до одного, руки на плечі. 1. одночасні стрибки вперед. 2.Стрибки назад. 3.Стрибки ноги нарізно. 4.В.п.
|
4-5 раз |
|
|
5. Вправи на відновлення дихання. |
30 сек |
В колону, кроком по залу |
|
І. Станція “Прочитай прислів’я з поданих слів”. 7 хв (додаток 1) |
|||
Команди вишикувані у колонах біля лінії старту. За 6-8 м проти команди, на стільці лежать картки. |
Тільки після правильної відповіді стартує наступний учасник. |
||
* естафета, біг і стрибки з гімнастичною палкою. Учасники по черзі, пробігають дистанцію, беруть картку і повертаються до лінії старту і з другим учасником, взявши палицю за кінці, рухаються в кінець строю. Учні , один за одним, перестрибують палицю. Учасник зачитує правильний зміст приказки. Якщо учасник сам не може прочитати приказку, йому допомагають товариші. |
|
||
Картки з словами |
Правильно прочитане прислів’я |
||
Рясно, сій, родить, вчасно. |
Сій вчасно, вродить рясно |
||
Доведе, Києва, до, язик. |
Язик до Києва доведе. |
||
Дощ, низько, літають, обіцяють, ластівки. |
Ластівки низько літають – дощ обіцяють |
||
Літу, бджоли, люди, цвіту, раді. |
Бджоли раді цвіту – люди літу. |
||
Рік, один, годує, тиждень, влітку. |
Влітку один тиждень рік годує. |
||
Веде, осінь, рахунок, усьому. |
Осінь усьому рахунок веде. |
||
Не, чесати, писати, язиком. |
Писати – не язиком чесати. |
||
Тьма, світ, а, невчення, вчення. |
Вчення – світ, а невчення - тьма. |
||
Мур, має, зламає, знання, хто, той. |
Хто знання має, той мур зламає |
||
Не, вчитись, пізно, ніколи. |
Вчитись ніколи не пізно. |
||
Здоров’я, щастя, немає, без. |
Без здоров’я немає щастя. |
||
За, розум, купиш, не, гроші. |
Розум за гроші не купиш.. |
||
Та, журись, берись, діло, не, за. |
Не журись та за діло берись. |
||
А, ріж, сім, одмір, раз, один, відмір, раз. |
Сім раз одмір, а раз ріж. |
||
Та, м’яко, спати, стеле, твердо. |
М’яко стеле, та твердо спати. |
||
Добра, буває, лиха, не, без. |
Без лиха не буває добра. |
||
Щасливий, а, родись, багатий, не, родись. |
Не родись багатий, а родись щасливий. |
||
ІІ станція “Лото - естафета”. 7 хв (додаток 2) |
|||
Прислів’я ділиться на дві частини і записується на картку №1 – перша частина, картка № 2 – друга частина. Карти перемішуються і кладуться купкою, написом донизу. Шукають по черзі. |
|
|
|
Картки з завданнями лежать на стільці за 8 м до лінії старту команд. Біля кожної команди по 3 кеглі. Перший учасник, розставивши кеглі помітках 3 м – 5 м – 8 м, бере картку № 1 і приносить другому учасникові. Другий – приносить кеглі до лінії старту (по одному) і беручи кегля на мітці 8 м, шукає частину з картки № 2, щоб отримати повну приказку, і, передавши естафету віддає завдання учителеві. |
Перемагає команда яка справилась швидше і допустила менше помилок в підборі карток.
3м 5м 8м |
||
Катка № 1 |
Картка № 2 |
||
Готуй літом сани - ... |
...а взимку воза. |
||
Здобудеш освіту - ... |
... побачиш більше світу. |
||
На те коня кують, ... |
.... щоб не спотикався. |
||
Книга вчить, ... |
... як на світі жить. |
||
Не кажи – не вмію, ... |
.... а кажи навчусь. |
||
Чого навчишся, ... |
...того за плечима не носити. |
||
Плохеньке порося .... |
.... і в петрівку мерзне. |
||
Учись з молоду - ..... |
.... пригодиться на старість. |
||
Краще догана мудрого, ... |
.... як похвала дурня. |
||
Не пером пишуть, ... |
... а умом. |
||
В здоровому тілі - ... |
... здоровий дух |
||
По одежі стрічають, ... |
... по уму проводжають. |
||
Око бачить далеко. ... |
... а розум ще далі. |
||
Здоров’я маємо – не дбаємо, ...... |
.... а стративши плачем. |
||
Як мед,.... |
..... то й ложкою. |
||
Де не посій, ..... |
..... там і вродить. |
||
ІІІ станція “ Лото - знайди пару” 7 хв ( додаток 3) |
|||
Прислів’я ділиться на дві частини і запису-ється на картку №1 – перша частина, картка № 2 – друга частина. Картки з першою частиною знаходяться у ведучого, а з другою роздаються гравцям. Учні розміщуються за 2-2.5 м збоку від ведучого. |
Якщо пара не співпадає, учень, що вийшов, вертається назад, а його товариші підбирають пару. Другу картку ведучий зачитує тоді, коли йому буде повернута естафетна паличка попереднім учасником.
|
||
Ведучий зачитує першу частину приказки, учень, в якого друга частина, виконує 2 стрибки в довжину з місця і зачитує свій варіант приказки, якщо пара правильна, то він отримує з рук ведучого естафетну паличку і виконує прискорення 2х15 м. |
|
||
Катка № 1 |
Картка № 2 |
||
Бджола мала ,.... |
..... а й та працює. |
||
Щоб рибу їсти, .... |
.... треба в воду лізти. |
||
Слово – полова, .... |
.... а праця диво. |
||
Яблучко від яблуні ..... |
..... недалеко котиться. |
||
Без роботи .... |
.... день роком стає. |
||
Добре чужими руками ..... |
.... жар загрібати. |
||
Хочеш їсти калачі, .... |
.... не сиди на печі. |
||
Мати однією рукою б’є, ... |
.... а другою гладить. |
||
На дерево дивись, як родить. .... |
.... а на людину, як робить. |
||
Роботящі руки .... |
.... гори вернуть. |
||
Хто мовчить, .... |
.... той двох навчить. |
||
Шабля ранить голову, ... |
... а слово - душу. |
||
Гни дерево , поки молоде,... |
... учи дітей, поки малі. |
||
Добре ім’я - ..... |
.... найкраще багатство. |
||
Бережи одяг, доки новий, .... |
.... а здоров’я, доки молодий. |
||
Стид хоч і не дим, ... |
... а очі виїсть. |
||
Посади свиню за стіл, ... |
..... вона й ратиці на стіл. |
||
* естафетний біг 6х50 м , із зміною місць.
|
На перші стартові позиції дві пари, на решті по одні. По сигналу перша пара стартує і передавши естафетні палички , залишається на місті другої пари, друга на місті третьої і т.д, біг закінчується, коли друга пара з першої позиції фінішує.
|
||
Вправи на відновлення дихання. |
|
В колону по одному. |
|
Рухлива гра на увагу “Заборонні рухи”. |
1 хв |
В колону по одному. |
|
Підведення підсумків. |
|
Відзначити учнів, які самостійно, справлялися з завданням. |
|
Домашнє завдання. |
|
Стрибки через скакалку за 1 хв 90- 100 раз |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Використана література
1. Народ скаже – як зав’яже. Київ:. Веселка 1985 С. 20-50
2. Захарчук Д.В. Ігри з літератури. Київ:. Радянська школа 1970
Картки з словами |
Правильно прочитане прислів’я |
Рясно, сій, родить, вчасно. |
Сій вчасно, вродить рясно |
Доведе, Києва, до, язик. |
Язик до Києва доведе. |
Дощ, низько, літають, обіцяють, ластівки. |
Ластівки низько літають – дощ обіцяють |
Літу, бджоли, люди, цвіту, раді. |
Бджоли раді цвіту – люди літу. |
Рік, один, годує, тиждень, влітку. |
Влітку один тиждень рік годує. |
Веде, осінь, рахунок, усьому. |
Осінь усьому рахунок веде. |
Не, чесати, писати, язиком. |
Писати – не язиком чесати. |
Тьма, світ, а, не вчення, вчення. |
Вчення – світ, а невчення -тьма. |
Мур, має, зламає, знання, хто, той. |
Хто знання має, той мур зламає |
Не, вчитись, пізно, ніколи. |
Вчитись ніколи не пізно. |
Здоров’я, щастя, немає, без. |
Без здоров’я немає щастя. |
За, розум, купиш, не, гроші. |
Розум за гроші не купиш.. |
Та, журись, берись, діло, не, за. |
Не журись та за діло берись. |
А, ріж, сім, одмір, раз, один, відмір, раз. |
Сім раз одмір, а раз ріж. |
Та, м’яко, спати, стеле, твердо. |
М’яко стеле, та твердо спати. |
Добра, буває, лиха, не, без. |
Без лиха не буває добра. |
Щасливий, а, родись, багатий, не, родись. |
Не родись багатий, а родись щасливий. |
Додаток 2
Катка № 1 |
Картка № 2 |
Готуй літом сани - ... |
...а взимку воза. |
Здобудеш освіту - ... |
... побачиш більше світу. |
На те коня кують, ... |
.... щоб не спотикався. |
Книга вчить, ... |
... як на світі жить. |
Не кажи – не вмію, ... |
.... а кажи навчусь. |
Чого навчишся, ... |
...того за плечима не носити. |
Плохеньке порося .... |
.... і в петрівку мерзне. |
Учись з молоду - ..... |
.... пригодиться на старість. |
Краще догана мудрого, ... |
.... як похвала дурня. |
Не пером пишуть, ... |
... а умом. |
В здоровому тілі - ... |
... здоровий дух |
По одежі стрічають, ... |
... по уму проводжають. |
Око бачить далеко. ... |
... а розум ще далі. |
Здоров’я маємо – не дбаємо, ...... |
.... а стративши - плачем. |
Як мед,.... |
..... то й ложкою. |
Де не посій, ..... |
..... там і вродить. |
Додаток 3
Катка № 1 |
Картка № 2 |
Бджола мала ,.... |
..... а й та працює. |
Щоб рибу їсти, .... |
.... треба в воду лізти. |
Слово – полова, .... |
.... а праця диво. |
Яблучко від яблуні ..... |
..... недалеко котиться. |
Без роботи .... |
.... день роком стає. |
Добре чужими руками ..... |
.... жар загрібати. |
Хочеш їсти калачі, .... |
.... не сиди на печі. |
Мати однією рукою б’є, ... |
.... а другою гладить. |
На дерево дивись, як родить. .... |
.... а на людину, як робить. |
Роботящі руки .... |
.... гори вернуть. |
Хто мовчить, .... |
.... той двох навчить. |
Шабля ранить голову, ... |
... а слово - душу. |
Гни дерево , поки молоде,... |
... учи дітей, поки малі. |
Добре ім’я - ..... |
.... найкраще багатство. |
Бережи одяг, доки новий, .... |
.... а здоров’я, доки молодий. |
Стид хоч і не дим, ... |
... а очі виїсть. |
Посади свиню за стіл, ... |
..... вона й ратиці на стіл. |