Інтегрований урок з фізичної культури з міжпредметним звязком з українською літературою

Про матеріал
Запропонований урок відображає міжпредметну інтеграцію як одну із складових сучасного уроку фізичної культури, яка спрямована на вирішення освітніх, пізнавальних та виховних завдань, у процесі реалізації яких школярі отримують основи знань з фізичної культури та спорту, валеології, народознавства, природознавства.
Перегляд файлу

              Інтегрований урок з фізичної культури

              з міжпредметним зв’язком

                                         з української літератури

 

5 клас     Тема : Легка атлетика

 

Мета :  - підвищувати інтерес до уроків фізичної культури;

             - сприяти гармонійному фізичному і духовному розвитку;

             - формувати необхідні морально вольові якості;

             - формувати почуття поваги до рідного слова та культури свого народу.

           Завдання уроку:

  1. Виконання загально розвиваючих вправ в парах.
  2. Повторення техніки виконання: човникового бігу; стрибків у довжину з місця;

у висоту з місця; естафетного бігу.

 

 Обладнання: кеглі, естафетні палички, прапорці, роздатковий матеріал.

   Місце проведення: стадіон.    Тривалість: 45 хв.

 

Частина уроку

   

                                Зміст уроку

 

Дозування

Організаційно-Методичні

                 Вказівки

 

                                               Підготовча частина 11  хв

1. Шикування. Рапорт.  Завдання.

   1 хв

Рапорт здає черговий учень.

2. Організаційні стройові вправи (повороти на місці,  фігурне марширування)

    1 хв

Чітке виконання команд

Учитель: Різноманітний фольклор нашого народу: чарують нас мелодійні пісні та думи; ліричні хороводи та міфічний світ казок; відгомін далеких подій відчувається в легендах та переказах; веселять і гостро дошкуляють народні усмішки.

   До неоціненних коштовностей українського фольклору належать прислів’я та приказки. І  сьогодні ми здійснимо подорож у світ приказок, пам’ятаючи про головне спрямування уроку фізкультури – виконувати фізичні вправи.

3. Рівномірна ходьба ( на п’ятках, нісках) Біг

 2 хв

Темп середній, дистанція

 1 м

4 ЗРВ в парах.

  7 хв

 

1. В. п. - стоячи спиною один до одного, тримаючись за руки. 1. Руки через сторони вгору, підтягуючись на носки, вдвох. 2. В. п. Ця ж вправа виконується із опорою партнера.

 

 

   4-6 раз

 

2. В. п. - стоячи лицем один до одного, руки вниз; Б тримає А за руки. 1. Відставити ліву ногу в сторону на носок. 2-3. Пружні нахили вліво, праву  руку вгору, ліва внизу. 4. В. п. Те ж в другу сторону. Повторити 4-6 разів.

 

 5-6 раз

 

        Підготовча          частина

3. В. п. - стоячи лицем один до одного.

1-3. А - пружні нахили вперд, доторкуючись руками підлоги; Б - натискуючи руками на лопатки А, посилює нахили. 4. В. п.

 

 

 6-7 раз

 

4. В. п. - стоячи спиною один до одного, руки вгорі; Б тримає А за руки. 1. Нахилитись вперед, піднімаючи партнера на спину. 2. В.п.
 

 

 

 7-9 раз

 

5. В. п. - стоячи один за одним.

1. А - присісти. 2. В. п. Б натискає на
плечі, роблячи опір.

 

 

 

 7-8 раз

 

6. В. п. - стоячи боком один до одного, руки на плече партнеру. 1. М^І лівою (правою) ногою в сторону. 2. В. п. 3. Мах лівою (правою) ногаті вперед. 4. В. п. 5. Мах лівою (правою) ногою назад. 6. В. п. 7-8. Поворт кругом, зміна положення рук. Те ж другою ногою.

 

 

 4-5 раз

 

7. В.п. – стоячи лицем один до одного, руки на плечі. 1. одночасні стрибки вперед. 2.Стрибки назад. 3.Стрибки ноги нарізно. 4.В.п.

 

 

 4-5 раз

 

5. Вправи на відновлення дихання.

 30 сек

В колону, кроком по залу

 

                                                    Основна       частина

                                    

                  І. Станція “Прочитай прислів’я з поданих слів”.  7 хв    (додаток 1)

Команди вишикувані у колонах біля лінії старту.  За 6-8 м проти команди, на стільці лежать картки.

Тільки після правильної відповіді стартує наступний учасник.

* естафета, біг і стрибки з гімнастичною палкою.

     Учасники по черзі, пробігають дистанцію, беруть картку і повертаються до лінії старту  і з другим учасником, взявши палицю за кінці, рухаються в кінець строю. Учні , один за одним,  перестрибують палицю. Учасник зачитує  правильний зміст приказки. Якщо учасник сам не може прочитати приказку, йому допомагають товариші.

 

 

    

             6-8 м

 Картки з словами

 Правильно прочитане прислів’я

Рясно, сій, родить, вчасно.

Сій вчасно, вродить рясно

Доведе, Києва, до, язик.

Язик до Києва доведе.

Дощ, низько, літають, обіцяють, ластівки.

Ластівки низько літають – дощ обіцяють

Літу, бджоли, люди, цвіту, раді.

Бджоли раді цвіту – люди літу.

Рік, один, годує, тиждень, влітку.

Влітку один тиждень рік годує.

Веде, осінь, рахунок, усьому.

Осінь усьому рахунок веде.

Не, чесати, писати, язиком.

Писати – не язиком чесати.

Тьма, світ, а, невчення, вчення.

Вчення – світ, а невчення  - тьма.

Мур, має, зламає, знання, хто, той.

Хто знання має, той мур зламає

Не, вчитись, пізно, ніколи.

Вчитись ніколи не пізно.

Здоров’я, щастя, немає, без.

Без здоров’я немає щастя.

За, розум, купиш, не, гроші.

Розум за гроші не купиш..

Та, журись, берись, діло, не, за.

Не журись та за діло берись.

А, ріж, сім, одмір, раз, один, відмір, раз.

Сім раз одмір, а раз ріж.

Та, м’яко, спати, стеле, твердо.

М’яко стеле, та твердо спати.

Добра, буває, лиха, не, без.

Без лиха не буває добра.

Щасливий, а, родись, багатий, не, родись.

Не родись багатий, а родись щасливий.

            ІІ станція “Лото - естафета”.       7 хв                              (додаток 2)

Прислів’я ділиться на дві частини і записується на  картку №1 – перша частина,                                     картка № 2 – друга частина. Карти перемішуються і кладуться купкою, написом донизу. Шукають по черзі.

 

 

Картки з завданнями лежать на стільці за 8 м до лінії старту команд. Біля кожної команди по 3 кеглі. Перший учасник, розставивши кеглі помітках 3 м – 5 м – 8 м, бере картку № 1 і приносить  другому учасникові. Другий – приносить кеглі до лінії старту (по одному) і беручи кегля на мітці 8 м, шукає частину з картки № 2, щоб отримати повну приказку, і, передавши естафету віддає завдання учителеві.

Перемагає команда яка справилась швидше і допустила менше помилок в підборі карток.

 

 

                

                        3м 5м  8м

              Катка № 1

             Картка № 2

Готуй літом сани - ...

...а взимку воза.

Здобудеш освіту -  ...

... побачиш більше світу.

На те коня кують, ...

.... щоб не спотикався.

Книга вчить, ...

... як на світі жить.

Не кажи – не вмію, ...

.... а кажи навчусь.

Чого навчишся, ...

...того за плечима не носити.

Плохеньке порося ....

.... і в петрівку мерзне.

Учись з молоду - .....

.... пригодиться на старість.

Краще догана мудрого, ...

 .... як похвала дурня.

Не пером пишуть, ...

... а умом.

В здоровому тілі - ...

... здоровий дух

По одежі стрічають, ...

... по уму проводжають.

Око бачить далеко. ...

... а розум ще далі.

Здоров’я маємо – не дбаємо, ......

.... а стративши плачем.

Як мед,....

 ..... то й ложкою.

Де не посій, .....

..... там і вродить.

                   ІІІ станція “ Лото  - знайди пару”      7 хв                    ( додаток  3)

Прислів’я ділиться на дві частини і запису-ється на  картку №1 – перша частина, картка № 2 – друга частина. Картки з першою частиною знаходяться у ведучого, а з другою роздаються гравцям.

  Учні розміщуються за 2-2.5 м збоку від ведучого.

   Якщо пара не співпадає, учень, що вийшов, вертається назад, а його товариші підбирають пару.

   Другу картку ведучий зачитує тоді, коли йому буде повернута естафетна паличка попереднім учасником.

 

 

                                                           Основна частина

   Ведучий зачитує першу частину приказки, учень, в якого друга частина, виконує 2 стрибки в довжину з місця і зачитує свій варіант приказки, якщо пара правильна, то він отримує з рук ведучого естафетну паличку і виконує прискорення 2х15 м.

 

                      15 м

                     



              Катка № 1

             Картка № 2

Бджола мала ,....

..... а й та працює.

Щоб рибу їсти, ....

.... треба в воду лізти.

Слово – полова, ....

.... а праця диво.

Яблучко від яблуні .....

..... недалеко котиться.

Без роботи ....

.... день роком стає.

Добре чужими руками .....

.... жар загрібати.

Хочеш їсти калачі, ....

.... не сиди на печі.

Мати однією рукою б’є, ...

.... а другою гладить.

На дерево дивись, як родить. ....

.... а на людину, як робить.

Роботящі руки ....

.... гори вернуть.

Хто мовчить, ....

.... той двох навчить.

Шабля ранить голову, ...

... а слово - душу.

Гни дерево , поки молоде,...

... учи дітей, поки малі.

Добре ім’я - .....

.... найкраще багатство.

Бережи одяг, доки новий, ....

.... а здоров’я, доки молодий.

Стид хоч і не дим, ...

... а очі виїсть.

Посади свиню за стіл, ...

..... вона й ратиці на стіл.

* естафетний біг 6х50 м , із зміною місць.

  

 

 

 50 м

 1   

На перші стартові позиції дві пари, на решті по одні. По сигналу перша пара стартує і передавши естафетні палички , залишається на місті другої пари, друга на місті третьої і т.д, біг закінчується, коли друга пара з першої позиції фінішує.

 

    

           Заключна                              частина 5 хв

Вправи на відновлення дихання.

 

В колону по одному.

Рухлива гра на увагу “Заборонні рухи”.

  1 хв

В колону по одному.

Підведення підсумків.

 

Відзначити учнів, які самостійно, справлялися з завданням.

Домашнє завдання.

 

Стрибки через скакалку за  1 хв  90- 100 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Використана література  

                                                        1. Народ скаже – як зав’яже. Київ:. Веселка  1985 С. 20-50

 2. Захарчук Д.В. Ігри з літератури.  Київ:. Радянська школа 1970                                                                          

 

 

 

 

 

                                                                                                       

 

                                                                                                                                Додаток 1

 

           Картки з словами

 Правильно прочитане прислів’я

Рясно, сій, родить, вчасно.

Сій вчасно, вродить рясно

Доведе, Києва, до, язик.

Язик до Києва доведе.

Дощ, низько, літають, обіцяють, ластівки.

Ластівки низько літають – дощ обіцяють

Літу, бджоли, люди, цвіту, раді.

Бджоли раді цвіту – люди літу.

Рік, один, годує, тиждень, влітку.

Влітку один тиждень рік годує.

Веде, осінь, рахунок, усьому.

Осінь усьому рахунок веде.

Не, чесати, писати, язиком.

Писати – не язиком чесати.

Тьма, світ, а, не вчення, вчення.

Вчення – світ, а невчення  -тьма.

Мур, має, зламає, знання, хто, той.

Хто знання має, той мур зламає

Не, вчитись, пізно, ніколи.

Вчитись ніколи не пізно.

Здоров’я, щастя, немає, без.

Без здоров’я немає щастя.

За, розум, купиш, не, гроші.

Розум за гроші не купиш..

Та, журись, берись, діло, не, за.

Не журись та за діло берись.

А, ріж, сім, одмір, раз, один, відмір, раз.

Сім раз одмір, а раз ріж.

Та, м’яко, спати, стеле, твердо.

М’яко стеле, та твердо спати.

Добра, буває, лиха, не, без.

Без лиха не буває добра.

Щасливий, а, родись, багатий, не, родись.

Не родись багатий, а родись щасливий.

                                                                                                                                     

 

 

                             

 

                                                                                                                                         Додаток 2

          

              Катка № 1

             Картка № 2

Готуй літом сани - ...

...а взимку воза.

Здобудеш освіту -  ...

... побачиш більше світу.

На те коня кують, ...

.... щоб не спотикався.

Книга вчить, ...

... як на світі жить.

Не кажи – не вмію, ...

.... а кажи навчусь.

Чого навчишся, ...

...того за плечима не носити.

Плохеньке порося ....

.... і в петрівку мерзне.

Учись з молоду - .....

.... пригодиться на старість.

Краще догана мудрого, ...

 .... як похвала дурня.

Не пером пишуть, ...

... а умом.

В здоровому тілі - ...

... здоровий дух

По одежі стрічають, ...

... по уму проводжають.

Око бачить далеко. ...

... а розум ще далі.

Здоров’я маємо – не дбаємо, ......

.... а стративши - плачем.

Як мед,....

 ..... то й ложкою.

Де не посій, .....

..... там і вродить.

 

 

 

 

 

 

 Додаток  3

 

              Катка № 1

             Картка № 2

Бджола мала ,....

..... а й та працює.

Щоб рибу їсти, ....

.... треба в воду лізти.

Слово – полова, ....

.... а праця диво.

Яблучко від яблуні .....

..... недалеко котиться.

Без роботи ....

.... день роком стає.

Добре чужими руками .....

.... жар загрібати.

Хочеш їсти калачі, ....

.... не сиди на печі.

Мати однією рукою б’є, ...

.... а другою гладить.

На дерево дивись, як родить. ....

.... а на людину, як робить.

Роботящі руки ....

.... гори вернуть.

Хто мовчить, ....

.... той двох навчить.

Шабля ранить голову, ...

... а слово - душу.

Гни дерево , поки молоде,...

... учи дітей, поки малі.

Добре ім’я - .....

.... найкраще багатство.

Бережи одяг, доки новий, ....

.... а здоров’я, доки молодий.

Стид хоч і не дим, ...

... а очі виїсть.

Посади свиню за стіл, ...

..... вона й ратиці на стіл.

 

doc
Додано
11 січня 2022
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку