«Найдивовижнішою властивістю
нашого світу є те, що його
можна дослідити»
А. Енштейн
Мета:
Тип уроку: комбінований (вивчення нових знань).
Форма: інтегрований.
Обладнання: підручники, атласи, настільна карта, комп’ютери, проектор, мультимедійна презентація.
ХІД УРОКУ
Психологічна хвилина «смайлик Радість». Ми бажаємо вам гарного настрою, легкого засвоєння. Бути уважні! Розумні! Організовані! Кмітливі!
Сьогодні ми познайомимось з промисловістю, що є важливою складовою господ. комплексу. Продукція промисл. щодня поряд з вами. Це підручники й зошити, зроблені з паперу, шкільні, домашні меблі і ще безліч різних речей. Продукцією цієї галузі використовують у машинобудуванні, легкій, харчовій промисловості, транспорті, будівництві та інших галузях.
Це … (лісова промисловість).
Так наш урок присвячений лісовій промисловості. Ми спробуємо краще розібратися з галузевим складом, територ. ст-рою, існуючими проблемами цієї галузі.
IV Вивчення нового матеріалу – лісовий комплекс має важливе значення і зараз ми проводимо усний журнал «Значення лісу»
А) Кліматотвірне
Б) Санітарно-гігієнічне
В) Грунто-водозахисне
Г) Господарське
Д) Рекреаційне
Отже, ліси мають багатоцільове призначення і утворюють найбільші екосистеми Землі.
Так, як лісове господарство охоплює види екологічної діяльності, пов’язані з вирощування і заготівлею лісу та одержання дикорослої лісової продукції, то до його складу входять:
Склад лісового господарства
Продукція лісового господарства переважно є сировинною для переробної промисловості , будівельними матеріалами, паливом або має декоративно-побутове призначення.
Лісові ресурси: визначаються 3 головними показниками :
Лісові ресурси України :
Лісові пояси планети
Які ліси переважають в Україні - ?
Розподіл площі лісів між регіонами :
Країни з найб. з лісів:
Робота з картою(ст..90)
Ліси поширені не рівномірно. Вони зосереджені переважно у Карпатах і Поліссі.
Лісистість Львів.обл. – 29%
В яких обл.. фактична лісистість близька до оптимальної( Сумська, Черкаська ).
Найнижчі показники лісистості мають (Миколаївська, Херсонська, Запорізька – 4%)
Робота в групах (випереджаюче завдання)
Теми завдань дослідницької роботи:
1 група. Виробництво пиломатеріалів, фанери, меблів.
2 група. Виробництво целюлози, паперу, картону.
3 група. Лісохімічна промисловість.
Ви мали зібрати інформацію, зробити презентацію своїх досліджень; для покращення ефективної роботи я вам пропонувала роз приділити між собою ролі в групах:
Цікава «П’ятихвилинка»
1 гр. БОКОРАШ – сплав лісу
2 гр. Штучні насадження лісу
3 гр. Проблема Карпат (вирубка лісів)
Прошу запропонувати шляхи вирішення проблем –
«Дерево рішень»
Узагальнено.
Закріплення матеріалу (Узагальнення й систематизація знань: гра «Вірю – не вірю»
1