5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Інтегрований урок з літературного читання та "Я у світі"на тему : "Не забувайте хто ви і звідки ваші батьки. І. Боднарчук "На новій землі". Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід".

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку "Не забувайте хто ви і звідки ваші батьки. І. Боднарчук "На новій землі". Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід" з літературного читання та "Я у світі" в 4-му класі
Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання та «Я у світі»

Михайлівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Клас : 4

Дата:

Тема. Іван Боднарчук «На новій землі». Роль сімї у моєму житті. Мій родовід.

Мета:

формування предметних компетентностей : ознайомити з біографічними відомостями Івана Боднарчука, вчити визначати тему й  основну думку твору, розширювати знання учнів про життя українців за кордоном, поглиблювати уявлення учнів про родину, родовід, їхнє значення в житті людини, розвивати зв’язне мовлення школярів, виховувати почуття любові й поваги до сімї;

формування ключових компетентностей :

уміння вчитися : самостійно робити висновки з пояснення вчителя, з тексту, аргументувати свої висловлювання;

інформаційно- комунікативної: удосконалювати вміння здобувати необхідну інформацію, користуватися додатковими джерелами інформації; налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

соціальної та громадянської : виховати громадянина – патріота, сприяти розумінню ролі сімї в житті кожної людини.

Тип уроку : урок набуття нових знань.

Обладнання : фотографія І. Боднарчука, проектор, картки для парної та групової роботи, ілюстрації, сімейні родинні дерева учнів.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент «Коло дружби»

«Доброго дня!»- для всіх побажання.

Ось і настала пора для навчання.

Хочу почути усіх міркування

У нас на уроці «Я у світі» й «Літературне читання».

Хай сьогодні в кожне серце
наш урок додасть тепла,
А ми гостям усміхнемось,
побажаємо добра.

Слайд 1 (Бажаємо всім добра)

ІІ. Повідомлення теми уроку

  • Як ви зрозуміли, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поєднаємо уроки літературного читання і «Я у світі».
  • А щоб він був продуктивним, нагадайте мені , як ми повинні працювати?

( Творчо, швидко, активно, допомагати один одному)

  • Діти, а що ви очікуєте від цього уроку? Поділіться своїми думками.

Слайд 2 ( Очікувані результати)

( Ми дізнаємось про щось нове, я очікую, що на уроці буде цікаво, будемо дружно виконувати завдання, щоб всі сказали, що ми – молодці)

  • Я бачу, що наші очікування співпадають. Тож не гаймо часу і відправляємось у подорож. Так, так, сьогодні ми будемо подорожувати. Але не просто подорожувати, а подорожувати у часі. Ще нікому не вдавалося побувати одночасно у минулому, теперішньому і майбутньому. А ми можемо це зробити і обов’язково зробимо, бо у нас є чарівна річ. А що це, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
  • Тік і так чи так і тік.
    Він весь час ходити звик.
    Крутить стрілками години
    Невгамовний наш…
    (Годинник)

Слайд 3 (Годинник)

(Поставити годинник на стіл)

- Чудово, візьміть собі за правильну відповідь по годинничку.

- Давайте повернемо наш годинник в минуле. Це як? (Проти годинникової стрілки)

Музичний супровід 1 (Стрілки годинника)

- Та згадаємо, яке завдання ви отримали на сьогоднішній урок. (Нам треба було ознайомитися з текстом)

- Яка назва цього тексту? («На новій землі»)

-А хто автор цього оповідання? (Іван Боднарчук)

Слайд 4 (Тема)

- Отже сьогодні на уроці ми будемо читати та аналізувати оповідання  Івана Боднарчука «На новій землі», а ще поговоримо про сімю, її роль у нашому житті.

ІІІ. Основна частина

Слайд 5 (Довідкове бюро)

1. «Довідкове бюро»

- Кореспондент  «Довідкового  бюро» розкаже нам про біографію Івана Боднарчука

Слайд 6 (Світлина Івана Боднарчука)

Народився Іван Дмитрович Боднарчук 21 травня 1910-го року в селі Чернятин , Івано – Франківської області. Закінчив школу в рідному селі, гімназію,  педагогічний інститут — в Івано-Франківську. Цікавився музикою, співом.  У 1948 році  разом з дружиною переїхав  до Канади.

Там він учителював, керував хором, писав шкільні підручники для дітей, оповідання. Помер 5 травня 1990 року у місті Торонто (Канада).

2. Проблемне питання

- Діти, а що ми можемо сказати про письменника, якщо поглянемо на його світлину?  (Сумний, бо не посміхається. Задумливий, бо видно з погляду)

- Правильно сказала(в) …, що цей чоловік  має сумний вигляд. Бо він, як і герой оповідання «На новій землі»,  сумує за Батьківщиною.

- Попрацюймо над твором.

3.Мовленнєва розминка

- Щоб гарно відповідати на уроці, виконаємо вправу для нашого язичка. Уявимо себе акторами і прочитаємо чистомовку

Слайд 7(Чистомовка)

 Радісно

Ат – ат – ат - мама, тато, брат.

Тихо

Ра – ра - ра – я й мала сестра.

Стверджувально

На – на – на – це все родина.

4. Добір синонімів

- Доберіть до слова родина синоніми.

( Рідня, сімя)

  • Давайте прислухаємось до того, як звучить слово «сімя». Що ви чуєте? (Чується два слова «сім» і «я»)

 

Слайд 8(Ребус про сімю)

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ребус 2.jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ребус3.jpg

 

  • Закінчить речення : «Сімя складається з багатьох людей : з …дітей, мами, тата».

Слайд 9(7 «Я»)

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ребус 1.png

  •  «Сім’я – це семеро таких же, як я». 

Говорять, що цифра сім – магічне. Може це й справді так? Згадайте, де ви зустрічаєте цю цифру? (Сім днів у тижні; а ще є сім чудес світу;  а ще від щастя людина буває на сьомому небі;  сім кольорів веселки; у  нашому класі семеро учнів)

- У вас на партах лежать завдання під №1. Пропоную вам підібрати сім прикметників із запропонованих до сполучення «Моя сімя».

 (Щаслива, дружна, надійна, вірна, творча, щедра, весела, чуйна,розумна, кмітлива)

Слайд 10(Асоціативний кущ)

 

 

 

ррр1

 

 

5. Робота над текстом

1) Словникова робота

- А чи кмітливі ви, ми зараз перевіримо.

Слайд 11(Словникова робота)

- Давайте пограємо з вами парами у гру «Кмітливчики».

- Які незнайомі слова зустріли в оповіданні «На новій землі»?

(Скриня, образ, краєвид, тріска,крамниця)

- Візьміть завдання під №2.

- Зєднайте за допомогою стрілок слово і його лексичне значення.

Перевірте свої роботи  за  слайдом. Чи все правильно?

Слайд 12 (Тлумачення слів)

2) Читання в особах

- Діти, я нагадую, що ми з вами працюємо у минулому. Давайте повернемося до оповідання. Назвіть, будь ласка, персонажів твору. Пригадайте, яким синонімом ми можемо замінити це слово? (Дійові особи) (Дядько Андрій, мати, батько)

- Прочитаємо початок тексту за особами. … – автор, … - дядько Андрій, …  – мати.

-  Зясуйте, від чийого імені ведеться розповідь?  (Від імені дядька Андрія)

3) Аналіз прочитаного.

- Скільки років дядькові Андрію? (88)

- Скільки вже років він прожив на чужині?(80)

- Яке питання малий Андрій ставив матері?(«Чи там буде наша школа?»)

- Зачитайте,яку відповідь почув? («Де будемо ми, там буде наша школа, хліб і церква»)

Слайд 13(« Метод «Прес»)

 

- Поясніть прочитане, використовуючи алгоритм відповіді

( Я вважаю, що мати хотіла пояснити сину, що все буде залежати від них самих.

Тому що, вони ще самі не знали, де опиняться.

Наприклад, це буде місто чи село.

Отже, тому я вважаю, що мати дала правильну відповідь Андрію.

 

Слайд14  (Легка подорож. Важка подорож)

 

4) Самостійне читання. «Обери позицію»

- А далі прочитайте текст самостійно. Від слів «Пустились ми в дорогу» до слів «…не побачимо його берегів» і оберіть позицію, яким був початок подорожі легким чи важким?

  • Підтвердіть свої слова рядочками з тексту.

(Легка  «А ми все їдемо та їдемо. Їдемо за сонцем, а потім сонце за нами, і так день за днем, до самого моря»)

Важка («А море як море. Зразу воно було лагідне, привітне, потім немов сказилось:кидало кораблем, мов тріскою. Подумалось, що вже ніколи не побачимо його берегів»)

5) Хвилинка релаксації

- Закрийте очі і уявіть, що ви теж пливете на кораблі у невідомому напрямку.

Відео  Музичний супровід 3 ( Музика моря)

6) Вправа «4 кути»

- Ось ваш корабель прибило до берега. Відкрийте очі, зійдіть на землю.

- Виконаємо вправу «4 кути»

- Якого кольору ви побачите землю, на яку ступили? (Синього, червоного, жовтого, зеленого)

- Оберіть свій колір і пофантазуйте, що це може бути за материк. Обґрунтуйте свою відповідь.

Зелений – Північна Америка, Південна Америка, Євразія. (На цих материках багато лісів)

Жовтий – Австралія. (Є пустелі і кенгуру)

Червоний – Африка. (Дуже спекотно)

Синій – Антарктида. (Багато снігу, криги)

- На який континент збиралася переїжджати сімя головного героя?

(До Північної Америки)

- В яку країну вони подорожували?

- (До Канади)

 

7) Гра «Розвідники»

-  Пограймо  у гру «Розвідники» та з’ясуємо далі за текстом, у якому місті зупинилися головні герої.

- Чи залишилися вони там жити?

 («Зупинилися ми у великому місті Вінніпезі. Гарне місто. Але не для нас це місто»)

8) Хвилинка – цікавинка про місто Вінніпег

Слайд 15(Хвилинка – цікавинка)

  • Жителів міста Вінніпег називають вінніпежцями. Місто розташоване в географічному центрі Північної Америки. Його називають столицею українців Канади. У 1961 році у місті проживало майже півмільйона  українців. Саме в цей рік  на площі Парламенту був відкритий пам’ятник Тарасу Шевченку.

Слайд 16 Місто Вінніпег

 

  • Уявіть, що ви потрапили не просто в незнайоме місто, а на безлюдний острів.

Слайд 17 (Безлюдний острів)

  • Дайте відповідь за допомогою цеглинок :
  • З ким би ви хотіли там жити?

Слайд 18 (Лего)

( Відповіді)

  • Більшість відповідей співпадають. Батьки ніколи не забувають своїх дітей і протягом всього життя про них піклуються. Без тата і мами дитина не зможе самостійно жити. Треба шанувати своїх батьків і свою родину.

      Відео  Музичний супровід 2 ( Фізкультхвилинка)

                  Слайд 19(Фізкультхвилинка)

 

  • А ми повернемося до родини наших героїв.

 

9) «Ланцюжок подій»

- Попрацюємо в парах

- Про що далі йде мова  в оповіданні?

- Відкрийте завдання під №3.

- Розташуйте малюнки у порядку, що передають послідовність подій. Презентуйте відповіді.

«Ланцюжок подій»

Малюнки  потяг, віз, ліс, землянка

10) Читання «Земля – небо»

- Продовжуємо працювати над текстом. Читаємо нашим улюбленим способом «Земля – небо» від слів  «А потім узялись …» до слів «…зійшло й жито»

 

«Земля» - «А потім узялись ми за працю:корчували ліс, робили грядку».

«Небо»

«Земля» - «На цій грядці сходило нам сонце -

«Небо»

«Земля» – зійшло й жито».

- Як ви розумієте останнє речення?

( Тяжко працювали. Зі сходом сонця вже виконували свою роботу)

11) Дочитаємо оповідання «ланцюжком»

- Ми чудово попрацювали у минулому. Але давайте повернемося у сьогодення і попрацюємо у групах.

 Музичний супровід 4 (Стрілки годинника)

 

Візьміть свої годиннички.

Якого вони кольору? За кольором годинника обєднайтеся у групи. Пригадайте правила роботи у групі, дотримуйтесь їх під час роботи.

Слайд 20 (Робота в групах)

 

12) Гра «Хвостики»

- Знайдіть у тексті продовження порівняння

1 група - обсіли маму, як…( курчата квочку)

2 група – мати сумна, як… (осінь)

 

Слайд 21 (Порівняння)

 

Слайд 22 (Порівняння)

13) Стратегія «Фішбоун»

- Підведемо підсумки роботи над оповіданням . Працюємо за стратегією «Фішбоун»

Слайд 23 («Фішбоун»)

1 група -  голова  - назва тексту. («На новій землі»)

Хвіст – головна думка твору.( Не забувайте, хто ви та звідки ваші батьки)

2 група - верхні ребра  – головні герої оповідання.

Нижні ребра – якими видами транспорту добиралася родина в Канаду. (Кораблем, потягом, возами)

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Мій урок чит\фіш 1.jpg

 

  • Я рада бачити таку гарну роботу у групах. А чи потрібно у наш час прислухатися до порад дядька Андрія?
  • (Так, потрібно)
  • Чому? (Бо і в наш час люди переїжджають у інші країни)
  • Дійсно, у різні часи, через різні обставини українці змушені були покидати свої рідні місця не тільки виїжджаючи за кордон, а й переселятися у межах країни.

Слайд 24(Фото села)

  •  І наше село, наш район стали новою Батьківщиною для багатьох українців, які у 1951 році були вимушено переселені із західних областей України на Донбас.

У нашому класі навчається правнук …, яка була свідком тих подій. … підготував нам невеличку розповідь про своїх пращурів.

14) Розповідь учня

Слайд 25(Фото прабабусі)

 

Слайд 26(Родинне дерево)

  • Традиційно історію роду показують у вигляді дерева.
  • Діти, а давайте з’ясуємо як воно називається?

(Родовідним)

  • Часто родовідне дерево називають деревом пам’яті, бо кожна людина, яка приходить у цей світ, повинна залишати про себе пам'ять.
  •  На минулому уроці ви отримали завдання. Кожен з вас підготував родинне дерево своєї сімї. Хто з вас бажає його презентувати?

15) Розповіді учнів про свої родинні дерева

Слайд 27 (Майбутнє України)

  • Родини в нашому класі дружні і працьовиті. А ви, діти, гідно продовжуйте традиції своїх предків.
  • Переведемо стрілки годинника вперед і переконаємось у добробуті України.

 

Музичний супровід 4 (Стрілки годинника)

 

 

16) Створення колажу «Майбутнє України»

- Створимо колаж «Майбутнє України»

Слайд 28« Мир у країні».

Слайд 29«Україна - процвітаюча держава».

Слайд 30 «Україна має високі врожаї».

Слайд 31«Школярі  навчаються у НУШ».

Слайд 32«Діти живуть у щасливих і забезпечених родинах».

Слайд 30 «Українці  здорові і міцні духом»

Слайд 33 «Культурні цінності передаються з роду в рід».

ІV. Заключна частина

  1. Гра «Закінчіть речення»
  • Ми побачили, що нас чекає щасливе майбутнє і можемо спокійно повертатися у наше сьогодення для того, щоб майбутнє зробити реальністю. Що для цього ми повинні зробити?

 (Вивчати історію свого роду, не забувати свій родовід, шанувати і любити свою родину)

  1. Заключне слово вчителя
  • Я бажаю вам, щоб все це здійснилося. Щоб ви не забували своє коріння, бо час минає швидко, і незабаром ваші онуки будуть вклеювати у родинне дерево ваші світлини.

Слайд 34 (Домашнє завдання)

  1. Домашнє завдання

Скласти  розповідь про традиції своєї родини.

  1. Рефлексія
  • Діти, я дякую вам за співпрацю на уроці. Чи справдилися ваші очікування від уроку? Покажіть це за допомогою годинникових стрілочок.
  • Слайд 35( Гора очікувань 2)
  • Я пишаюся тим, як ви працювали на уроці, підійдіть до мене із щоденниками.
  1. Оцінювання

 

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку