КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №69
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Інтегрований урок з математики і біології
Тема: Довжина кола і площа круга.
Захист органів дихання.
Виконала: вчитель математики
І. Червяченко
Кривий Ріг
Мета: Застосування вмінь обчислювати за допомогою формул довжину кола і площу круга;
розвиток пізнавального інтересу;
розуміння проблеми чистого повітря для людини і спо - собів захисту органів дихання.
Тип уроку: урок закріплення знань і способів діяльності.
Обладнання: картки-завдання, плакат “Засоби індивідуального Захисту”, інструкція по виготовленню марльових пов язок, словник екологічних понять і символів.
Хід уроку.
Клас розбивається на 4 групи. В кінці уроку кожен повинен захистити свій лозунг (написати невеличке оповідання або лист товаришу).
Кожна людина унікальна. Кожна людина дуже багата, бо вона володіє цілою планетою, яку нібито подаровано кожному з нас. Маса атмосфери 5.15 10 т, маса кисня 1.5 10 т. За добу людина використовує 12 кг повітря. Чисте повітря самий головний і найдорожчий продукт, який споживає усе живе на планеті. Особливо проблема чистого повітря актуальна для нашого міста.
Природа приздатна до самоочищення. Але велику кількість вілходів і вибросів від транспорту, від заводів, шахт і комбінатів не може нейтралізувати навіть природа. Від брудної атмосфери, зокрема нашого міста. В першу чергу, страждають наші легені, наші бронхи. Особливу небезпеку для людини являють летючі речовини, серед яких відоми вам хлор і аміак. Ці речовини зберігають на теріторіі міста в закритих резервуарах, одне з них міститься в робочий частині холодильників, які є в кожній квартирі.
На одному із водоочищувальних об’єктів відбулася аварія, внаслідок якої хлор потрапив у повітря. Необхідно швидко прийняти міри по захисту населення і з ясувати площу потерпілої зони. Відомо, що при відсутності вітру хлор стелиться по землі, розповсюджується і займає форму круга. Кожна із груп учнів вирішує проблему. Потім у ході дискусії з’ясовується круг питань, виділяються головні. Вчитель виділяє основні напрямки роботи.
Задача 1.
Терміново виготовити засоби захисту органів дихання людини (по інструкції). Розробити рекомендації по захисту органів дихання у випадку пожежі або інших нещасних випадках.
Задача 2.
Обчислити площу забрудненої території, продумати, як сповістити населення про загрозу життя.
Картка 2
Картка З
Учні з’ясовують відповіді на поставлені запитання, а в разі потреби старший учень групи отримує консультацію вчителя.
Мета роботи: накреслити малюнок пов’язки, обчислити кількість використаного матеріалу; зробити індивідуальний засіб охорони.
Порядок проведення роботи.
Кожен учень пише міні-твір «Мої пропозиції щодо поліпшення екологічної ситуації в місті».
Робота перевіряється вчителем біології.
Самостійно скласти і розв’язати аналогічну сюжетну задачу.