Інтегрований урок з математики і біології "Довжина кола і площа круга. Захист органів дихання."

Про матеріал
закріплення знань і способів діяльності: вивчення інструкції по виготовленню марчлевих пов'язок
Перегляд файлу

КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №69

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики і біології

Тема: Довжина кола і площа круга.

Захист органів дихання.

 

 

 

 

Виконала: вчитель математики

І. Червяченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

Мета: Застосування вмінь обчислювати за допомогою формул довжину кола і площу круга;

розвиток пізнавального інтересу;

розуміння проблеми чистого повітря для людини і спо - собів захисту органів дихання.

Тип уроку: урок закріплення знань і способів діяльності.

Обладнання: картки-завдання, плакат “Засоби індивідуального Захисту”, інструкція по виготовленню марльових пов язок, словник екологічних понять і символів.

Хід уроку.

  1.   Повідомлення теми, мети уроку.
  2.   Підготовчий етап.

Клас розбивається на 4 групи. В кінці уроку кожен повинен захистити свій лозунг (написати невеличке оповідання або лист товаришу).

  1.   Проблема чистого повітря. Тези вчителя біологіі.

Кожна людина унікальна. Кожна людина дуже багата, бо вона володіє цілою планетою, яку нібито подаровано кожному з нас. Маса атмосфери 5.15 10 т, маса кисня 1.5 10 т. За добу людина використовує 12 кг повітря. Чисте повітря самий головний і найдорожчий продукт, який споживає усе живе на планеті. Особливо проблема чистого повітря актуальна для нашого міста.

Природа приздатна до самоочищення. Але велику кількість вілходів і вибросів від транспорту, від заводів, шахт і комбінатів не може нейтралізувати навіть природа. Від брудної атмосфери, зокрема нашого міста. В першу чергу, страждають наші легені, наші бронхи. Особливу небезпеку для людини являють летючі речовини, серед яких відоми вам хлор і аміак. Ці речовини зберігають на теріторіі міста в закритих резервуарах, одне з них міститься в робочий частині холодильників, які є в кожній квартирі.

  1.               Сюжетна задача: «Аварія на об’єкті».

На одному із водоочищувальних об’єктів відбулася аварія, внаслідок якої хлор потрапив у повітря. Необхідно швидко прийняти міри по захисту населення і з ясувати площу потерпілої зони. Відомо, що при відсутності вітру хлор стелиться по землі, розповсюджується і займає форму круга. Кожна із груп учнів вирішує проблему. Потім у ході дискусії з’ясовується круг питань, виділяються головні. Вчитель виділяє основні напрямки роботи.

Задача 1.

Терміново виготовити засоби захисту органів дихання людини (по інструкції). Розробити рекомендації по захисту органів дихання у випадку пожежі або інших нещасних випадках.

Задача 2.

Обчислити площу забрудненої території, продумати, як сповістити населення про загрозу життя.

  1.               Самостійна робота по групам (кожна з груп отримує картку).

Картка 1

  1.               Обчислити площу забрудненої території, якщо від місця розповсюдження хлору до границі очага 250 м.
  2.               Обчисліть довжину вірьовки для загородження забрудненої зони, якщо площа цієї зони 750000 кв. м.
  3.               Зробіть індивідуальні засоби захисту органів дихання.
  4.               Без якої математичної формули не можна обчислити площу забрудненої території?

Картка 2

  1.               На об’єкті відбулася аварія. З’ясуйте площу небезпечної зони, якщо її радіус 1 км 200 м.
  2.               З’ясуйте відстань від центру очага до границі, якщо для загородження треба 3 км шнура.
  3.               Які засоби захисту можна використати для захисту органів дихання? Якими засобами ви можете скористуватися в школі?
  4.               Які математичні формули вам допомогли вирішити задачу? В якій ситуації в житті ви використовували математичні формули?

Картка З

  1.               Площа небезпечної зони після розповсюдження хлору дорівнює 6,75 км2. З’ясуйте радіус небезпечної для життя людини зони.
  2.               Щоб загородити небезпечну зону, площа якої 12 км2, принесли 20 мотків вірьовки по 500м кожна. Чи досить цього, щоб загородити небезпечну зону?
  3.               Для індивідуального захисту учні використали товсту ватну ковдру. Правильно зробили учні?
  4.               Розв’язуючи проблему безпеки здоров я людини, якими математичними формулами ви скористалися?

Картка 4

  1.               В небезпечній зоні залишилися люди. Яку відстань їм треба подолати, щоб обезопасити своє життя, якщо площа небезпечної зони 52 900 м2?
  2.               Ідучи навколо небезпечної зони, медсестра пройшла 4 км 800 м. Знайдіть радіус небезпечної зони.
  3.               Засоби індивідуального захисту: вата, вологе полотенце, ковдра. Чому ви б віддали перевагу?
  4.               Чи можна в запропонованих задачах обійтися без математичних формул?

Учні з’ясовують відповіді на поставлені запитання, а в разі потреби старший учень групи отримує консультацію вчителя.

  1.          Практична робота з біології «Виготовлення індивідуальних засобів захисту».

Мета роботи: накреслити малюнок пов’язки, обчислити кількість використаного матеріалу; зробити індивідуальний засіб охорони.

Порядок проведення роботи.

  1.               Накреслити малюнок марлевої пов’язки, обчислити необхідну кількість матеріалу.
  2.          За допомогою картки-інструкції виготовити індивідуальну марлеву пов’язку.
  1.          Творча робота.

Кожен учень пише міні-твір «Мої пропозиції щодо поліпшення екологічної ситуації в місті».

Робота перевіряється вчителем біології.

  1.          Підведення підсумків уроку.
  2.          Домашнє завдання.

Самостійно скласти і розв’язати аналогічну сюжетну задачу.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку