Інтегрований урок з математики і природознавства на тему "Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання чисел в межах 10. Птахи."

Про матеріал

Інтегрований урок з математики і природознавства. Тема: Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання чисел в межах 10. Птахи. За підручниками: "Математика, 1 клас" (Богданович М.В., Лишенко Г.П.), "Природознавство, 1 клас" (Гільберг Т. Г., Сак Т.В.).

Перегляд файлу

Тема: Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння додавання і віднімання чисел в межах 10. Птахи.

Мета: формувати в учнів навички лічби в межах 20, вдосконалювати вміння розв’язувати приклади і задачі вивчених видів, вчити креслити відрізки за даною умовою; ознайомити учнів з ознаками птахів, вчити  визначати птахів, формувати поняття “осілі птахи”, “перелітні птахи”; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, увагу; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, бажання піклуватися про птахів; виховувати акуратність, працьовитість.

                                                                                                                                              Слайд 1

Хід уроку:

І. Організаційний момент.                                                                                            Слайд 2

1. Налаштування:    Усі сідайте тихо, діти. Домовляймось – не шуміти.

                                   Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати.

                                   Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку?

                                   Тож, гаразд, часу не гаймо, наш урок розпочинаймо.

2. Вправа «Очікування».

− Продовжіть речення: «Я хочу, щоб урок був …» / цікавим, пізнавальним /

− Якими ви бачите себе на уроці? / Активними, уважними, старанними, кмітливими, розумними, … /

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба. Робота з числовим віялом.

– Полічіть від 1 до 10, від 10 до 1.

− Полічіть від 11 до 20, від 20 до 10.

− Покажіть «сусідів» числа 16.

− Покажіть число, попереднє числу 18.

− Покажіть число, наступне числу 13.

− Покажіть, яке число утвориться, якщо 14 збільшити на 1?

− Покажіть число, у якому 1 дес. і 5 од.

2. Усний рахунок. Віршовані задачі.

− Розв’яжіть задачі.

 У садок до годівниці прилетіли 3 синиці. Потім ще 4 птиці.

 Скільки птиць на годівниці?     / 3 + 4 = 7 /

 

 Були у нашому дворі 2 горобці, 3 снігурі.

 Хто може скласти лік птахам – всім горобцям і снігурам?  / 2 + 3 = 5 /

 

 3 ворони посварились, бо зернят не поділили.

 На їх шум ще 3 примчало. Скільки разом птахів стало?   / 3 + 3 = 6 /

 

 10 чайок над морем літали, дружно крилами махали.

 6 на берег приземлились. Скільки чайок залишилось?  / 10 – 6 = 4 /

− Про кого йдеться в цих задачах? / Про птахів./    

ІІІ. Постановка теми і мети уроку.

1. Вправа «Припущення».

– Як ви думаєте, чому всі задачі саме про птахів? /Об’єднаємо уроки математики і природознавства./

2. Визначення   теми  уроку.

− Так. Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми будемо лічити в межах 20, обчислювати математичні вирази, розв’язувати задачі, а також більше дізнаємося про птахів.          Слайд 3

3. Постановка  завдань  уроку.

− Виходячи з теми, давайте визначимо завдання на урок.                                              Слайд 4

 Познайомитися з ознаками птахів.      

Закріплювати вміння розв’язувати математичні вирази і задачі, креслити відрізки.  

ІV. Робота за темою уроку.

1. Каліграфічна хвилинка

− Сьогодні на хвилинці каліграфії будемо прописувати найменше 2-цифрове число. Яке це число? /10/  З яких цифр воно складається? /1 і 0 /                                                                                  Слайд 5

2. Робота за підручником «Математика».  № 1 ст. 90       

− Зараз попрацюємо за підручником «Математика»: ст. 90 № 1. Утворимо числа шляхом додававання до 10 різних одноцифрових чисел.

− Прочитайте завдання. Запишіть отримані числа у зошит самостійно (у новому робочому рядочку).

− Перевіряємо. Зачитати ряд чисел, які ви записали. /Перевіряємо правильність оплесками/

11   13   15   12   18   19

– Що ви можете сказати про ці числа? Які вони? (Це двозначні числа, числа ІІ-ого десятку.)

– А чи це всі числа ІІ-ого десятку?

– Давайте разом назвемо всі числа ІІ-ого десятку.                                                       

3.  Проблемна ситуація.

Вчитель демонструє зображення ведмедя, леопарда, акули, метелика, павука, бджоли, сови,

лелеки, горобця.                                                                                                    Слайд 6

Подивіться на екран. Кого ви там бачите? Узагальніть. /Тварин./

− Порахуйте їх. /10/  А скільки птахів на слайді? /3/

− Скажіть, будь ласка,:  Хто такі птахи? Чим вони відрізняються від інших тварин?

Вчитель демонструє зображення пінгвіна, страуса, півня, дикого гуся, орла.      Слайд 7

− Чи усі птахи літають?  /Ні/

− Так хто ж такі птахи?   /Птахи – це тварини, тіло яких вкрите пір’ям./               Слайд 8       

− Давайте повторимо: птахи – це тварини, тіло яких вкрите пір’ям. За цією ознакою птахів відрізняють від інших тварин.

4. Робота в парах. Розвязування математичних виразів. Осілі птахи. 

− А щоб дізнатися більше про птахів, вам треба буде попрацювати у парах:  розв’язати математичні вирази і дізнатися, яке слово я зашифрувала.

 Робота  в  парах

1. Розвяжіть вирази:

Учень  зліва

Учень  справа

9 – 7 =

О

8 – 2 =

Б

5 + 0 =

Р

2 + 6 =

Е

6 – 5 =

Г

5 + 5 =

Ь

5 + 4 =

Ц

3 + 2 =

Р

2. Впишіть у таблицю відповідні букви і прочитайте отримане слово.

Відповіді

1

2

5

2

6

8

9

10

Букви

 

 

 

 

 

 

 

 

− Яке слово було зашифроване? / Горобець /                                                                       Слайд 9

– Хто такий горобець? / Птах. /  

– Доведіть! / Це тварина, тіло якої вкрите пір’ям. /

– Скажіть, коли ви йшли сьогодні до школи, ви бачили горобців?   / Так./

  Згадайте, а влітку ви бачили горобців, коли гралися надворі? / Так./

− А ще яких пташок ми можемо бачити у нашому місті увесь рік? / Голуби, синички./

− Може хтось знає, як називають птахів, які живуть у нас увесь рік?

– Їх називають «осілими». Як ви думаєте, чому саме «осілими»? / Вони тут «осіли», тобто живуть постійно, весь рік. І нікуди не відлітають./                                                                          Слайд 10

5. Робота за підр. «Природознавство». Перелітні птахи.

− А зараз прочитайте останній абзац на ст. 60 у підручнику «Природознавство» і знайдіть, як називають птахів, які прилітають до нас навесні. / «Перелітні» птахи. /

– Чому саме «перелітні»? / Вони перелітають з одних теплих країв до інших./

− Давайте дізнаємося, які перелітні птахи прилетять до нас навесні.                                 Слайд 11

6. Робота в парах. Робота на листочках.  

– Серед цих птахів є пташка, яка дуже гарно співає. Це соловей. Давайте послухаємо його спів і перевіримо, чи добре ви запам’ятали осілих і перелітних птахів.                                      Слайд 12

– Завдання: позначити зображення осілих птахів синім кольором, а перелітних – червоним.

Перевірка:– Назвати осілих птахів; перелітних птахів. Скільки осілих? Скільки перелітних? Слайд 13

7. Фізкультхвилинка     

– Давайте трохи відпочинемо. Встанемо з-за парт і уявимо себе птахами.                                                                                                   

За вказівками вчителя учні імітують рухи пташок.

 Ми – маленькі пташенята, 

 Розминаємо крилята.

 Політаємо, пострибаємо і зернятка подзьобаємо.

– Сідайте за парти.

8. Робота над задачею.

− Розвяжіть задачу: На дереві сиділо 5 горобців і 3 синички. 4 птаха полетіло. Чи був серед   

                                     них хоча б один горобець? /Так./                                                   Слайд 14

− Про яких птахів задача – про осілих чи перелітних? / Про осілих. /

− А чи знаєте ви, у якого птаха найдовший язик? / У дятла. Довгий язик дятла може висовуватися з дзьоба на 10-14 см і дає змогу дятлові діставати комах і личинок із найглибших щілин. /

− А чи знаєте ви, який вид дятлів є найменшим з-посеред інших? / Карликовий дятел. /

− А чи цікаво вам дізнатися, яка довжина тіла карликового дятла? Тоді давайте розвяжемо таку задачу.

Довжина язика дятла звичайного становить 10 см. А довжина тіла

дятла карликового на 2 см коротша. Знайдіть довжину тіла дятла карликового.

                                                                                                  Слайд 15

а) Аналіз задачі

− Про кого розповідається в задачі? / Про дятлів./

– Про яких дятлів?  / Про дятла звичайного і дятла карликового. /

− Яка довжина язика дятла звичайного? / 10см /

– Яка довжина тіла дятла карликового? / ?, на 2см < /

– Що треба знайти? / Довжину тіла дятла карликового. /  Як? / 10 – 2 = 8 (см) /

б) Запис задачі у зошит    1 учень біля дошки

9. Креслення відрізку.

− А тепер, щоб побачити і порівняти довжину язика дятла звичайного і довжину тіла дятла карликового, покажемо їх за допомогою відрізків. 

− Яка довжина язика дятла звичайного? / 10см /  Накресліть відрізок.

Учні креслять відрізок

− Яка довжина тіла дятла карликового? / На 2см <, ніж 10см /

– Як знайти його довжину? / Треба: 10 – 2 = 8 (см) / Накресліть такий відрізок.

Учні креслять відрізок

− У дятла звичайного довжина язика становить 10−11см. А найдовший язик у зеленого дятла –

1дм 4см. Давайте за допомогою відрізку покажемо довжину язика зеленого дятла.

– Скільки всього сантиметрів в 1дм 4см? / 1дм 4см = 10см + 4 см = 14см /

− Накресліть відрізок. 

Учні креслять відрізок

− Взаємоперевірка. Поміняйтеся зошитами з сусідом по парті. Виміряйте останній відрізок у зошиті товариша і, якщо його довжина становить 14см, намалюйте поряд маленьке сонечко.

– У кого є сонечко?

10. Робота за підр. «Математика». Розвязування математичних виразів на дві дії. № 3 ст.90 

– Попрацюємо за підручником «Математика». Ст.90 № 3. Подивіться, що треба зробити? / Розв’язати вирази на дві дії./                                                                                      

– І ряд – І стовпчик. ІІ ряд – ІІ стовпчик. ІІІ ряд – ІІІ стовпчик.   ІV стовпчик – додатково.  Слайд 16

Учні працюють в зошитах. До дошки – 3 учні – по одному від кожного ряду.

Перевіряємо.

Перевірка: правильність – оплесками.

11. Робота в групах по 4. Піклування про пташок взимку

– Подивіться у вікно. Що ви бачите? /Сніг вкрив все навкруги./

– Як ви думаєте, чи зможуть маленькі пташки здобути собі їжу з-під такого товстого шару снігу?

– Як ви можете допомогти птахам взимку? /Підгодовувати їх./

– А зараз попрацюємо в групах по 4 і дізнаємося чим можна годувати пташок. Спочатку у підручнику «Природознавство» прочитаєте, що люблять їсти пташки. А потім виберете з-поміж маленьких картинок ті, на яких зображено продукти, які можна їсти птахам, і приклеїте їх на «годівничку».

Учні працюють у групах по 4. Результат їх роботи вивішуємо на дошку.

Давайте перевіримо ваші «годівнички».

– Яке застереження було у підручнику? /Підсмажене насіння для птахів шкідливе. Так само, як і крихти чорного хліба./

Командири груп вішають «годівнички» на дошку

V. Підсумок уроку.

1. Робота із сигнальними картками.

− Візьміть сигналки. Покажіть за допомогою кольорів істинність або хибність суджень.

  • Птахи – це тварини.   +
  • Тіло птахів вкрите пір’ям.    +
  • Усі птахи вміють літати.   
  • У нашому місті можна побачити і осілих і перелітних птахів.   +
  • Птахів можна підгодовувати смаженим насінням.    
  • Птахи приносять природі велику користь.   +

− Молодці!

2.Встановити співвідношення за допомогою кругів Ейлера-Венна.

− Встановіть співвідношення за допомогою кругів Ейлера-Венна.   

 

А – тварини                                        А                 Б                

Б – комахи

В – птахи

Г – осілі птахи                                                                      В        

Д – перелітні птахи                                              Г       Д               

Е – горобець

                                                                                                                              Слайд  17        

 

3.Рефлексія.

− Давайте пригадаємо, які завдання ми ставили перед собою на початку уроку?             Слайд 18

− Ми їх виконали?

– Птахи – дуже корисні тварини. Вони знищують шкідливих комах у садах, на городах, луках і полях. І цим приносять природі велику користь. Тому треба берегти їх і піклуватися про них. Особливо взимку. 

– Дякую всім за роботу!                                                                                                             Слайд 19

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку