інтегрований урок з математики та історії у 5 класі

Про матеріал
інтегрований урок з математики та історії у 5 класі. на тему:Українське козацтво в битвах і походах. Розв’язування задач і вправ на дії із десятковими та звичайними дробами
Перегляд файлу

 

Слайд 1

Тема. Українське козацтво в битвах і походах.  Розв’язування задач і вправ на дії

із десятковими та звичайними дробами

 

Мета.

  • Формувати  уявлення учнів про козацтво, Запорізьку Січ та ознайомити їх з організацією життя на Січі, походами. побутом, звичаями козаків;
  • Засвоєння учнями понять «козак», «гетьман», «козацька старшина», «кіш», «чайка», «клейноди»; продовжувати формувати практичні навички по розв’язуванню вправ та задач на дії із дробами;
  • вміти застосовувати правила до розв’язування вправ;
  • розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу,
  • Виховання волелюбних і свідомих патріотів-українців, мужніх захисників Батьківщини;
  • Реалізація наскрізних ліній:  Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека, Екологічна безпека та сталий розвиток, Підприємливість та фінансова грамотність.

Цілі уроку:

ознайомитися  з козацтвом, звичаями козацького товариства

• сформувати загальне уявлення про Запорозьку Січ як козацьку республіку

розвиваюча:

• характеризувати побут козаків, місце розселення

застосовувати властивості додавання і віднімання дробів,

знаходити компоненти дій, порівнювати дроби та спрощувати вирази, які містять дроби.

 

 

Обладнання. ПК та проектор, мультимедійна презентація-супровід, картки-задачі для роботи в групах, завдання для груп «Упіймай помилку» та «Упізнай історичного діяча», набір смайликів для кожного учня;

 

 

Тип уроку. Застосування знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення. Інтегрований урок

 

Хід уроку

Епіграф:

«Моя любов – Україна і математика»

(Михайло Кравчук)

 

І. Організація класу.

Вчитель історії:

 

Слайд 2

  • Підніміть, будь ласка, один з трьох смайликів, який відповідає вашому настрою. Дякуємо!
  • Будь- яка робота виконується легше, якщо гарний настрій!
  • Тому перед початком роботи усміхніться, і почнемо працювати!

 

Усміхнися всім навколо:

небу, сонцю, людям.

І тоді обов’язково

День тобі – веселим буде!

 

ІІ. Мотивація вивчення теми.

 

Вчителі  історії та математики:

 

Слайд 3

  • Сьогодні у вас, дорогі п’ятикласники, незвичайний урок, у якому об’єднались ваші два улюблені предмети – історія та математика!
  • Вони допоможуть нам з’ясувати чому, де і коли зародилось козацтво, ознайомитись із способом життя, побутом і традиціями козаків, козацькими клейнодами  і видатними гетьманами.
  • Ви зможете зануритись у надзвичайність тієї епохи – добу героїчних походів і боротьби козаків за волю та незалежність, у час козацької відваги, доблесті, мужності, готовності віддати життя за Україну.
  • Виконуючи математичні дії та розв’язуючи задачі, ви переконаєтесь у винахідливості козаків, дізнаєтесь про військову міць козацького війська.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель історії

 

Ви вже дещо знаєте про козаків адже на минулому уроці ми вивчали цю тему, тому на домашнє завдання вам було опрацювати відповідний параграф підручника

– Удома  ви прочитали

§ 14. Як українське козацтво прославилось у битвах і походах

Отже, найважливіші події ми пригадаємо за допомогою ваших чарівних долоньок.

 

Слайд 4

 

             ХТО ТАКІ УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ

 

                     Козак — вільна, озброєна людина.

 Перші відомості про українських козаків у писемних джерелах датують 1489 р.

Козаки селилися за порогами Буг, тому дістали назву запорожці.

Задля безпеки свої табори козаки обгороджували укріпленнями з рублених    

або січених колод. Звідси й пішла назва Січ.

               Перша Січ виникла 1556 р. на острові Мала Хортиця.

Засновником Січі вважають Д. Вишневецького.

    Національно –визвольну війну очолив П.Сагайдачний

     Клейноди — козацькі символи влади — відзнаки.

 

 

 

Вчитель математики.

Слайд 5

А тепер давайте пригадаємо дещо з теми «дроби» розвязавши подані завдання.

Слайд 6

Порівняйте дроби.

 

 

 

 

Вчитель математики

Слайд 7

А чи любите ви грати ігри,  тож давайте пограємо у гру. Для цього нам потрібно обєднатися в пари. Поділіться на парні та непарні числа, у кого непарний номер виконують непарні завдання, діти з парними номерами – парні.

Взаємоперевірка. Якщо ви правильно виконали завдання то із відповідей  складіть ключове слово нашого уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель історії .

 

Поділ учнів на групи  за визначними ознаками козацтва, 

 

 

ІV. Застосування умінь і навичок з тем.  Робота в групах

Слайд 8

Хронологічні задачі.

 

1.Скільки років пройшло від першої згадки слова «козак» до сьогодення, і що означає це слово? В якому столітті це відбулося?

(Розв'язання 2018-1489 =529р)

 

2.Національно – визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького розпочалася 1648 р., а остання Запорізька Січ Була знищена 1775р. Скільки років пройшло від початку війни до знищення Січі.

(Розв'язок    1775- 1648 =127р )

 

 

3.Перша Запорізька Січ виникла 1556р а остання була знищена 1775, скільки років проіснувала Запорізька Січ. Назвіть століття.

(Розв'язок    1775 р -1556 р=219р)

 

 

4.П.Сагайдачний здійснив свій похід на Кафу 1616р, через скільки років розпочалася Національно – визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького, якщо її початок припадає на 1648р.

(Розв'язок    1648-1616=32р)

 

Вчитель математики.

Слайд 9

 

Задача 1

   Посівну площу в 150,75 га козаки засіювали пшеницею і житом, причому житом на 30,75 га більше. Скільки га вони засіяли житом?

Закладалися сади, де росли яблуні, груші і вишні. Завітаємо до одного з таких садів.

 

 

Задача 2

 

 

 

 

Задача 3

Щоб допомогти козакам приготувати обід, троє хлопців Олесь, Петро і Данилко пішли рибалити. Складіть задачу за короткою схемою і розв’яжіть її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача 4

 

 

Задача на диференціацію

 «Козацький жарт»

  • Зріст козака Крутивуса разом з шапкою 2 м, шабля вдвічі коротша, ніж зріст разом з шапкою, а кожен вус на 50 см довший за шаблю. Яку площу повинен мати дверний отвір, щоб козак Крутивус у шапці зміг вийти через нього, коли розправить свої вуса?

          Розв'язання:

1) 2 : 2 = 1(м) – довжина шаблі;

2) 100+ 50 = 150 (см) – довжина одного вуса;

3) 150 ∙ 2 = 300 (см) = 3 (м) – ширина дверного отвору;

4) 2 ∙ 3 = 6(м²) — площа дверного отвору.

Відповідь: дверний отвір повинен мати площу 6м² .

 

Вчитель історії . Ви вже дуже багато цифр дізналися  і про історичні події і через математичні обрахунки.Давайте зараз закриємо зошити і с пробуємо  якомога більше цифр і подій повязати з козацтвом.

Слайд 10

 

 

Гронування в цифрах

 

Козак

 

 

 

 

Слайд 11

Вправа «Упіймай помилку»

  • Козаки селилися на Півдні у Дикому степу. Слово «козак» означає полонена людина. Крім військової справи вони займалися, мисливством, рибальством, вправно будували човни, що називалися – «синиці». Від заснування Січі  до наших днів минуло тисячоліття.

 

  • Козаків, які збиралися у ватаги за порогами річки Дністер, називають запорожцями. Для боротьби з татарами козаки почали будувати козацькі фортеці – Січі. Історики налічують 5 Січей, які проіснували упродовж майже двох з половиною століть. Першу Запорозьку Січ збудував князь Дмитро Вишневецький у 1550-х роках на острові Велика Хортиця.

 

  • У 1640- 1648 рр. українське козацтво піднялося на національно- визвольну війну, яку очолив видатний гетьман Богдан Хмельницький. У роки війни було побудовано незалежну державу – Запорізьку Січ. На купюрі десять гривень зображено гетьмана Богдана Хмельницького.  

Слайд 12

 

Рефлексія

На уроці….

Я дізнався ...

Я навчився ...

Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

Мені захотілося ...

Мене надихнуло ...

 

Вчитель історії про патріотизм

Вчитель математики. Успіх приходить до того хто робить те що любить, ми бажаємо вам любити такі науки як математику та історію і тоді успіх неодмінно проийде до вас

 

V. Підсумок уроку

  • Домашнє завдання.
  1. Придумати задачу із сюжетом, що стосується козацьких часів, зробити ілюстрацію до неї.
  2. Відповісти на запитання до  § 14.
  • Технологія «Мій настрій»

– Підніміть, будь ласка, один з трьох смайликів, який відповідає вашому настрою. Дякуємо!

 

 1

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку