Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.
Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки; розвивати логічне мислення, пам’ять, обчислювальні навички; виховувати активність, кмітливість, старанність.
Тип уроку: вдосконалення знань, умінь та навичок.
Обладнання: картки для математичного лото, картки із завданнями для роботи в групах, набори квіточок, ноутбук, мультимедійна апаратура.
ХІД УРОКУ
Учитель: Доброго дня! Усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння. Зберімося з думками і почнемо урок. (Слайд 1)
У – увага
Р – робота
О – організованість
К – кмітливість.
Я сподіваюсь, діти, що сьогодні на уроці ви добре працюватимете, будете уважними і кмітливими. І тоді вас ч екає успіх.
2. Перевірка домашнього завдання:
Учні перевіряють домашнє завдання за готовими розв’язками, поданими у вигляді мультимедійної презентації. (Слайди 2-3)
В разі потреби учитель пояснює важливі моменти розв’язання.
3. Активізація опорних знань.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Робота в парах «Математичне лото».
№ з/п |
Завдання |
Відповідь |
1 |
Запишіть десятковим дробом: 9%, 32%, 145%. |
|
2 |
Знайдіть 1% від 67т. |
|
3 |
Запишіть у відсотках: ; . |
|
4 |
Скільки відсотків від 1м становить 6см; 2дм; 1м? |
|
5 |
Берези становлять 45% всіх дерев у парку, а решта клени. Скільки відсотків становлять клени? |
|
6 |
Знайдіть 3% від 200. |
|
7 |
Знайдіть 75% від 60. |
|
8 |
Знайдіть число, якщо 6% його дорівнює 66. |
|
9 |
Знайдіть число, якщо 2% його дорівнює 3,6. |
|
10 |
В автопарку 50 машин, з них 25 маршрутки, решта автобуси. Який відсоток автобусів? |
|
11 |
Сплав містить 17% цинку. Скільки кілограмів цинку міститься у 180кг сплаву? |
|
12 |
З пшениці одержують 80% борошна. Скільки треба змолоти пшениці, щоб отримати 400кг борошна? |
|
Знайдіть правильну відповідь.
№ з/п |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
0,09; 0,32; 1,45 |
0,9; 0,32; 14.5 |
0,09; 3,2; 0,145 |
0,9; 0,032; 1,45 |
2 |
6,7т |
0,67т |
6700кг |
67т |
3 |
7,5%; 5% |
0,75%; 50% |
75%; 5% |
75%; 50% |
4 |
6%; 100%; 20% |
6%; 10%; 2% |
6%; 20%; 1% |
60%; 20%; 100% |
5 |
65% |
35% |
55% |
100% |
6 |
200/3 |
60 |
80 |
6 |
7 |
50 |
45 |
1,25 |
5 |
8 |
1100 |
11 |
110 |
1000 |
9 |
18 |
360 |
36 |
180 |
10 |
75% |
50% |
25% |
15% |
11 |
306кг |
30,6кг |
3,06кг |
36кг |
12 |
5т |
50кг |
450кг |
500кг |
Код відповіді: А; Б; В; А; В; Г; Б; А; Г; Б; Б; Г. (Слайд 4)
4. Застосування знань, умінь і навичок.
Робота в групах. Прийом «Сплети віночок».
Клас поділяється на три групи. Кожна група одержує картки із завданнями і набори квіточок, на зворотному боці яких записані відповіді до цих завдань. Розв’язавши завдання учні знаходять відповіді і складають віночок. По закінченню роботи на екрані з’являється слайд 5, де зображено яким повинен бути віночок.
Завдання для 1 групи.
Завдання для 2 групи.
1. Знайдіть 6% значення виразу (53-7,9):4,1.
2. Знайдіть число 25% якого дорівнює кореню рівняння 5,6х+3=31.
3. Сергій з батьком та матір’ю збирав гриби. Батько зібрав 465 грибів, мати – 32%, а Сергій решту – 66 грибів. Скільки всього грибів було зібрано?
4. У парку ростуть клени, берези і акації. Клени становлять 40% усіх дерев, берези – 58% решти, а акації – решту 126 дерев. Скільки всього дерев росте у парку?
Завдання для 3 групи.
1. Знайдіть 7% значення виразу (71-8,9):2,7.
2. Знайдіть число 20% якого дорівнює кореню рівняння 3,2х-2=14.
3. У бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять книжки з математики, 43% – книжки зарубіжних письменників, а решта – українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?
4. Магазин продав за три дні партію яблук, причому першого дня було продано 45% всіх яблук, другого – 60% остачі, а третього – решту 660кг. Скільки кілограм яблук було продано затри дні?
(Слайд 5)
Колективне виконання завдань.
Розв’язування задачі підвищеної складності.
На Новорічне свято в школу завезли три види морозива: шоколадне, суничне і ванільне. Шоколадне становить 52% всього морозива, суничне – 25% кількості шоколадного, а ванільне – решту 140кг. Скільки всього морозива завезли до школи? (400кг)
1 варіант |
2 варіант. |
1. Три насоси наповнювали водою басейн об’ємом 320 м. Перший насос наповнив басейн на 30%, що становить 60% об’єму води, яку перекачав другий насос. Знайдіть об’єм води, яку перекачав третій насос. 2. Першого дня фермер зорав 30% площі всього поля, другого – 75% остачі. А третього – решту 42 га. Знайдіть площу поля.
|
|
( Слайд 6)
Чого ви чекали від уроку?
Чи виправдались ваші сподівання?
Чи задоволені ви своєю роботою?
(Згідно з підручником.)
Додаткове завдання: кожній групі скласти по дві задачі на відсотки.