Конспект уроку "Розв’язування задач на відсотки"

Про матеріал
Даний урок допоможе удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки; розвивати логічне мислення, пам’ять, обчислювальні навички; виховувати активність, кмітливість, старанність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.

Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки; розвивати логічне мислення, пам’ять, обчислювальні навички; виховувати активність, кмітливість, старанність.

Тип уроку: вдосконалення знань, умінь та навичок.

Обладнання: картки для математичного лото, картки із завданнями для роботи в групах, набори квіточок, ноутбук, мультимедійна апаратура.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап.

Учитель: Доброго дня! Усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння. Зберімося з думками і почнемо урок. (Слайд 1)

У – увага

Р – робота

О – організованість

К – кмітливість.

Я сподіваюсь, діти, що сьогодні на уроці ви добре працюватимете, будете уважними і кмітливими. І тоді вас ч екає успіх.

2. Перевірка домашнього завдання:

Учні перевіряють домашнє завдання за готовими розв’язками, поданими у вигляді мультимедійної презентації. (Слайди 2-3)

В разі потреби учитель пояснює важливі моменти розв’язання.

3. Активізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  1.   Що таке відсоток?
  2.   Як записати відсоток у вигляді десяткового дробу?
  3.   Перетворіть у десятковий дріб 8%, 17%, 140%.
  4.   Як перетворити дріб у відсоток?
  5.   Перетворіть у відсоток 0,24;  1,6;  8; .
  6.   Як знайти відсоток від числа?
  7.   Як знайти число за його відсотком?

 

Робота в парах «Математичне лото».

№ з/п

Завдання

Відповідь

1

Запишіть десятковим дробом: 9%,  32%,  145%.

 

2

Знайдіть 1% від 67т.

 

3

Запишіть у відсотках: ; .

 

4

Скільки відсотків від 1м становить 6см;  2дм;  1м?

 

5

Берези становлять 45% всіх дерев у парку, а решта клени. Скільки відсотків становлять клени?

 

6

Знайдіть 3% від 200.

 

7

Знайдіть 75% від 60.

 

8

Знайдіть число, якщо 6% його дорівнює 66.

 

9

Знайдіть число, якщо 2% його дорівнює 3,6.

 

10

В автопарку 50 машин, з них 25 маршрутки, решта автобуси. Який відсоток автобусів?

 

11

Сплав містить 17% цинку. Скільки кілограмів цинку міститься у 180кг сплаву?

 

12

З пшениці одержують 80% борошна. Скільки треба змолоти пшениці, щоб отримати 400кг борошна?

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть правильну відповідь.

  з/п

А

Б

В

Г

1

0,09;  0,32;  1,45

0,9;  0,32;  14.5

0,09;  3,2;  0,145

0,9;  0,032;  1,45

2

6,7т

0,67т

6700кг

67т

3

7,5%;  5%

0,75%;  50%

75%;  5%

75%;  50%

4

6%;  100%;  20%

6%;  10%;  2%

6%;  20%;  1%

60%; 20%; 100%

5

65%

35%

55%

100%

6

200/3

60

80

6

7

50

45

1,25

5

8

1100

11

110

1000

9

18

360

36

180

10

75%

50%

25%

15%

11

306кг

30,6кг

3,06кг

36кг

12

50кг

450кг

500кг

 

Код відповіді: А; Б; В; А; В; Г; Б; А; Г; Б; Б; Г. (Слайд 4)

4. Застосування знань, умінь і навичок.

Робота в групах. Прийом «Сплети віночок».

Клас поділяється на три групи. Кожна група одержує картки із завданнями і набори квіточок, на зворотному боці яких записані відповіді до цих завдань. Розв’язавши завдання учні знаходять відповіді і складають віночок. По закінченню роботи на екрані з’являється слайд 5, де зображено яким повинен бути віночок.

Завдання для 1 групи.

  1. Знайдіть 4% значення виразу (47-9,4):4,7.
  2. Знайдіть число, 25% якого дорівнює кореню рівняння  1,5х-1=14.
  3. Сплав містить 28% міді, 56% заліза, а решта – нікель. Скільки кілограмів нікелю міститься у 1200кг сплаву?
  4. Турист першого дня пройшов 25% маршруту, а другого – 50% залишку, а третього – решту 24км. Яка довжина туристичного маршруту?

 

Завдання для 2 групи.

1.  Знайдіть 6% значення виразу (53-7,9):4,1.

2.  Знайдіть число 25% якого дорівнює кореню рівняння  5,6х+3=31.

3. Сергій з батьком та матір’ю збирав гриби. Батько зібрав 465 грибів, мати – 32%, а Сергій решту – 66 грибів. Скільки всього грибів було зібрано?

4. У парку ростуть клени, берези і акації. Клени становлять 40% усіх дерев, берези – 58% решти, а акації – решту 126 дерев. Скільки всього дерев росте у парку?

 

Завдання для 3 групи.

1.  Знайдіть 7% значення виразу (71-8,9):2,7.

2.  Знайдіть число 20% якого дорівнює кореню рівняння  3,2х-2=14.

3.  У бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять книжки з математики, 43% – книжки зарубіжних письменників, а решта – українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?

4. Магазин продав за три дні партію яблук, причому першого дня було продано 45% всіх яблук, другого – 60% остачі, а третього – решту 660кг. Скільки кілограм яблук було продано затри дні?

 

 

(Слайд 5)

Колективне виконання завдань.

Розв’язування задачі підвищеної складності.

На Новорічне свято в школу завезли три види морозива: шоколадне, суничне і ванільне. Шоколадне становить 52% всього морозива, суничне – 25% кількості шоколадного, а ванільне – решту 140кг. Скільки всього морозива завезли до школи? (400кг)

  1. Самостійна робота

1 варіант

2 варіант.

1. Три насоси наповнювали водою басейн об’ємом 320 м. Перший насос наповнив басейн на 30%, що становить 60% об’єму води, яку перекачав другий насос. Знайдіть об’єм води, яку перекачав третій насос.

2. Першого дня фермер зорав 30% площі всього поля, другого – 75% остачі. А третього – решту 42 га. Знайдіть площу поля.

 

  1.     1. За три дні виготовили 60 пар взуття. Першого дня було виконано 35% усієї роботи. Обсяг роботи, виконаної першого дня, становить 70% роботи, виконаної другого дня. Скільки пар взуття було виготовлено третього дня?
  2.     2. За першу годину було продано 84% всього морозива, за другу – 78% остачі, а за третю – решту 44 порції. Скільки порцій морозива було продано за три години?
  1. Підсумок уроку.

( Слайд 6)

Чого ви чекали від уроку?

Чи виправдались ваші сподівання?

Чи задоволені ви своєю роботою?

  1. Домашнє завдання.

(Згідно з підручником.)

 Додаткове завдання: кожній групі скласти по дві задачі на відсотки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
3078
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку