Урок розроблено для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Матеріал уроку містить корекційну складову: психогімнастику, нейро-психологічну вправу та ін.
Інтегрований урок з математики і природознавства
3 клас
Тема: Розв’язування задач. Узагальнення знань з розділу «Повітря»
Мета навчальна: поглибити знання таблиць множення та ділення чисел 6.7,8,9; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб зведення до одиниці; узагальнити та систематизувати знання дітей з розділу «Повітря»; продовжити вчити учнів доводити, пояснювати, відстоювати свою думку;
Корекційно-розвивальна мета: розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, швидкість думки, увагу, кмітливість; закріпити навички моторної регуляції рухів тіла та мовлення, покращувати міжпівкульну взаємодію мозку під час виконання нейропсихологічних вправ;
Виховна мета: виховувати дружелюбність, старанність, колективізм, любов до математики та природознавства, бажання оберігати природу від забруднення.
Обладнання: презентація за темою, мультимедійна дошка, таблички, фішки- зірочки, заохочувальні призи, атрибути для нейрогімнастики.
ХІД урока:
І. Організаційний момент
1. Вступне слово вчителя
- Пролунав уже дзвінок
Нас покликав на урок! (Слайд №1)
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Який саме, ми дізнаємося уважно розглянувши зображення ( Слайд №2)
- Нас чекають багато цікавих занять, а почнемо ми урок з веселої вправи «Мавпочка»
2. Психогімнастика «В магазині дзеркал»
У магазині дзеркал маленька мавпочка побачила своє відображення і вирішила, що то інші мавпочки. І почала вона корчити їм гримаси, кривлятися, шкіритися, надувати щоки, піднімати брови, показувати язика. І вони у відповідь робили те ж саме. Вона посміхнулася – і всі посміхнулися.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Нас чекають незвичайні завдання і вправи, тож не будемо зволікати. Щоб дізнатися, про що ми будемо говорити окрім таблички множення, обчисліть вирази. Відповіді розташуйте в порядку збільшення.
1. Обчислення виразів
9 + 7 · 8 6 · 7 + 8 · 6
6 · (22 – 18) 48 : 8 – 42 : 7
90 – 64 : 8 44 – (66 - 32)
60 – 63 : 7
Розшифровка: 65 24 72 51 90 0 10
Т В Р І Я П О
2. Розв’язування ребуса ( Слайд №3)
ФІЗХВИЛИНКА «Вітер»
ІІІ. Основна частина
За день 3 дерева виділяють в повітря кисню для 12 людей. Скільки людей забезпечать киснем 7 дерев?
1) 12 : 3 = 4 (люд) – забезпечує киснем 1 дерево.
2) 7 х 4 = 28 (люд.)
Відповідь: 28 людей забезпечать киснем 7 дерев.
Діти шикуються в коло, тримаючи у руках 1 частину з конструктора. По команді вчителя діти підкидають конструктор, плеснувши в долоні перед тим, як його зловити. Перекладають конструктор в праву руку і передають сусідові з права. Гра пришвидшується і продовжується до 3-х правильних виконань без загублених частинок конструктора.
ІV. Узагальнення та систематизація
V. Рефлексія
Гра «Додай назву знакам» ( Слайд №8)
VІ. Підсумок уроку
1