Інтегрований урок з математики та природознавства на тему: "Масштаб та його види. Обчислення масштабу. Використання масштабу для складання планів. Створення будинку.»

Про матеріал

На уроці учні виконували цікаві математичні завдання, будували та порівнювали геометричні фігури, змінюючи їхні розміри, а також будували «Будинок своєї мрії» , використовуючи план.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку

 з математики та природознавства

Тема: «Масштаб та його види.  Обчислення масштабу. Використання масштабу для складання планів. Створення будинку.»

Мета: сформувати і розширити знання про план, масштаб, його види; розвивати просторове мислення, математичні та творчі здібності; виховувати любов до точних наук.

Обладнання: підручник, зошит, розроблений план «Будинок моєї мрії», фотоілюстрації, ватман, олівці, лінійки, паперова коробка з-під сірників, підручні засоби різних розмірів.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Щоб добре все знати,

Ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі вирішувати.

Свій розум розвивати.

 Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним бувай

І про кмітливість не забувай!

-- Перевіряю готовність учнів до уроку.

Фенологічні спостереження

У зошитах на сторінці 6, позначте сьогоднішню дату, температуру повітря, стан неба, опади.

-- Діти зачитують свої спостереження.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування учнів.

  1. Що таке план? (План — це зменшене умовно-знакове зобра­ження земної поверхні або предмета (об’єкта) на площині.)
  2. Що таке малюнок?( Малюнок — це зображення якогось місця або предме­та таким, яким ми його бачимо прямо перед собою.)
  3. Чи можна за малюнком предмета визначити його розміри ? (Ні)
  4. Чи можна намалювати плани великих споруд, план певної місцевості?       ( Так)
  5. Згадайте, як накреслити план предмета. ( Припущення учнів)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо виконувати цікаві математичні завдання, будувати та порівнювати геометричні фігури, змінюючи їхні розміри, а також будувати «Будинок своєї мрії» , використовуючи план.

( Показую орієнтовний план «Будинок моєї мрії»)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

-- Покажіть, де – малюнок стола, а де – його план. Чому?

(Показую фотоілюстрації)

               Малюнок                                                                 План

-- Щоб зробити точний план, треба: виміряти довжину й ширину предмета.

У вас на парті є коробка з-під сірників, виміряйте його довжину і ширину, накресліть план даного предмета у зошиті.

Ширина – 3см 5мм.

Довжина –5 см.

             Малюнок                                                                 План

Намалюйте трикутник зі сторонами 4см, 2см і 2см. Даний трикутник збільште у 2 рази. Порівняйте їх.

 

 

 

А тепер виміряйте довжину і ширину своєї парти, дані розміри перенесіть у зошит.

-- З якими труднощами ви зіткнулись? Чи можна дані розміри парти накреслити у зошиті? Що для цього потрібно зробити? (міркування учнів)

Для того, щоб дізнатись відповіді на ці питання послухайте та відгадайте загадку:

Щоб на плані все вмістити,                                                                                     Треба відстань скоротити.                                                                                                  Скаже він, у скільки раз відстань зменшена у нас. (Масштаб)

Отже, ми дали відповідь на дані питання. Але  що ж означає поняття масштаб?

Масштаб — це відношення довжини зображення на плані до довжини самого зображуваного предмета і показує, у скільки разів зменшено предмет при зображенні його на папері.

Тобто дану парту можна накреслити в зошиті або на дошці в різних масштабах. Довжину і ширину  даного предмета ми зменшуємо у 100 разів.

Довжина – 1200 см : 100 = 12 см ;

Ширина – 500 см : 100 = 5 см.

Записується це так: 12:5 (1 см на плані відповідає 100 см реальним розмірам). Отже, за допомогою масштабу ми можемо збільшувати або зменшувати предмет та відобразити його план у зошиті.

Маючи зменшені розміри нашої парти, накресліть її план у зошит.

 

 

 

 

 

 

 

V. Фізкультхвилинка.

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

VІ. Закріплення нових знань і вмінь.

Робота з підручником

( учні самостійно читають §14 ст. 36-37)

Практична робота

Створення макету «Будинок моєї мрії»

VІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку.

Гра « Інтерв’ю»

  1. Про що ви дізнатися на сьогоднішньому уроці?
  2. Чи було вам цікаво?
  3. Що зацікавило найбільше?
  4. Які моменти уроку вам найбільш запам’ятались?
  5. Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  6. Яку оцінку ви б мені поставили?

Швидко плине час, тож наш цікавий урок бажаю завершити такими словами:

Дуже ви були старанні –

Отже всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу!

VІІ.  Домашнє завдання.

Опрацювати §14 ст. 36-37

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку