Інтегрований урок з математики та природознавства в 1 класі

Про матеріал
Мета. Удосконалювати вміння дітей правильно називати кількісні та поряд-кові числівники в прямій та зворотній лічбі. Розвивати обчислювальні навички та уміння порівнювати числа за допомогою малюнків. Сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови. Розвивати кмітливість і спостережливість. Розвивати пізнавальні інтереси. Закріпити знання геометричних фігур. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  з математики та природознавства

в 1 класі

 

Тема. Хай завжди буде сонце! Хай завжди буде математика! Закріплення чисел першого десятка. Геометричні фігури.

 

Мета.

  • Удосконалювати вміння дітей правильно називати кількісні та порядкові числівники в прямій та зворотній лічбі.
  • Розвивати обчислювальні навички та уміння порівнювати числа за допомогою малюнків.
  • Сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови.
  •  Розвивати кмітливість і спостережливість.
  •  Розвивати пізнавальні інтереси.
  • Закріпити знання геометричних фігур.
  • Виховувати любов до природи.

 

Хід уроку

 

1.    Привітання. Актуалізація знань.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаю вам здоров'я й добра!

Сідайте, будь ласка.

 

Зараз у нас урок математики і за допомогою цифр ми прочитаємо прислів'я.

( На все є свій порядок .)

- Як ви розумієте це прислів'я?

- Жити по правилах, по закону, з повагою до людей.

- Діти, а хто впорядковує все на землі, хто слідкує, щоб птахи відлітали в теплі краї, а дерева скидали листя, щоб комахи шукали собі зимову постіль?

- Я допоможу вам відповісти на це запитання. Послухайте загадку.

 

Із неба диво золоте

І світить нам, і гріє.

Ніщо без нього не росте

І всяк йому радіє.      (Сонце)

- А яке сьогодні сонце?

( усміхнене, радісне, ласкаве, пекуче, веселе, сумне, привітне, чарівне, зимове, весняне…)

-    Сьогодні до нас теж прийшло сонечко із своїми промінчиками. І воно буде головним героєм нашого уроку.

-    Зазирнуло сонечко до нас у віконечко, освітило весь клас та й поцікавилось: "  А як тут наші діти? Чого навчилися вони за півроку?

 

2. Усна лічба.

-    Порахуйте від 1 до 10 , від першого до десятого;

-    від 10 до 1, від десятого до першого;

-    від 2 до 7

-    від 8 до 3

-    Я задумала число. Воно більше 4, але менше 6. Що це за число?

-    Я задумала числа. Вони більше 7, але менше 10. Що це за числа?

 

2. Сонечко хоче кожного обігріти. Воно послало на землю промінчик. Кидаю жовтий клубочок (м’ячик) - сонечко.

-    Середа, а за нею?

-    Ранок...

-    Осінь...

-    3....

-    Сьомий...

-    Вечір...

-    Понеділок..

-    Підготовчий клас     перший клас.

***
Вчили доню рахувати:

   Скільки буде п'ять і п'ять?

 Посміхнулась хитро донька

І сказала: — Дві долоньки.

-    А ви як скажете?


— Назви 5  птахів.

  4 горобці і одна  синиця.

А як би ви відповіли?

 

***
 Задачі на логіку.

1. Хто раніше допливе до берега — каченя чи курча?

 

2. У матусі є кіт Мурзик, донька Маша та цуценятко Тобік. Скільки дітей у матусі?

 

* Підніміть  праву руку, ліву, плесніть у долоні.

 

 Закрийте очі. Покажіть рукою. Де у нас вікно, двері,  учительський стіл, дошка із сонечком.

 

Сонце знаходиться від нас дуже далеко. Щоб до нього доїхати швидким поїздом, то на це й життя не вистачило б. І навіть  маленькому промінчику Сонця потрібно 8 хвилин, щоб спуститися до нас на Землю.

 

3. Гімнастика для очей.

І ось  заглянув промінчик   до нас і застрибав у класі сонячний зайчик.

Слідкуйте за промінцем ліхтарика і проведемо гімнастику для очей.

 

-  Де знаходиться зараз сонячний зайчик?

 у верхньому правому…)

      

- А ви знаєте, яка сила у сонячного зайчика?          

 

- Хочете дізнатися? Ну тоді слухайте.

 

Давним-давно жив у Греції дуже розумний, вчений чоловік -  мудрець Архімед.

Одного разу до його рідного міста Сиракузи припливли ворожі кораблі. Вони оточили місто, ворогів було  багато, і важко було жителям захищати місто. І вони звернулися по допомогу до мудреця Архімеда. Архімед подумав і сказав, щоб жінки і діти  узяли щити загиблих воїнів і начистили їх до дзеркального блиску. Коли вони це зробили, він наказав їм зібратися всім разом і направити сонячних зайчиків від щитів на один з кораблів. І що ж сталося?

Борт корабля почав диміти, потім спалахнув, і незабаром весь корабель охопило полум'я. Так вони почали спалювати один корабель за іншим. Вороги злякалися і відступили.

Ось така є  легенда про те, як Архімед  врятував свою батьківщину.

- Що таке Сонце?

( Розпечена  зірка. Це основа Сонячної системи. Всі планети рухаються навколо Сонця.)

 

- Чи змогли б ми жити без Сонця?

( Ні.   Сонце  безперервно посилає нам на Землю світло і тепло. Якщо уявити собі, що Сонце враз зникло, то на Землі буде одна ніч. Рослини загинуть, тварини помруть з голоду. Усе живе замерзне від холоду, і Земля вкриється товстелезним шаром криги.)

 

- А  таку загадку ви відгадаєте?

Океани й континенти,

Гори й ліс, міста й поля,

Це, малюк, твоя планета,

Називається… ( Земля.)

 

- Земля – це теж зірка? ( Ні, це планета, бо вона не світить.)

 

- А зараз встаньте і підскочте на двох ногах стільки разів, скільки всього планет рухається навколо Сонця?  ( 9 )

- на правій нозі стільки разів, на якій доріжці-орбіті від Сонця рухається Земля?   ( 3 )

- на лівій  нозі стільки разів, скільки супутників у Землі?  ( 1 )

А зараз  спробуємо почути музику сонячного світла. Якою, на вашу думку, вона буває: тихою чи голосною? Від чого це залежить? Мабуть, вранішнє сонечко співає неголосно. Його промінчики ніжно лоскочуть нас. Та ось сонячна музика набирає силу, звучить  голосніше. Вдень сонце голосно співає свою пісню. Воно вже пригріває, припікає, деколи нещадно палить.

 ( Покладіть голівки на парту і слухайте.)

 

- Діти, кожний із вас для своїх рідних є теж маленьким сонечком.

-  Називають вас так мами?

- Як ще вони вас називають?

- Кого можна назвати "сонячною людиною?"

 

4. Гра «Розкажу про число»

- Сонячний промінчик впав на цифри і заховав їх. Впізнайте цифри.

-    А яка улюблена цифра ваша?

-    Що б ви розповіли Сонечку про свою улюблену цифру?

( Я люблю число3. Його сусіди – 2 і 4. 2 – менше від мене на 1, 4 – більше від мене на 1.

 Я– непарне число. Я складаюсь з 1 і 2, з 2 і 1.)

 

-    Що подобається вам більше - світло чи темрява, день чи ніч? Чому?

 

З'явилось сонечко – ожила земля, заспівали пташки. Ніч прийшла – і все притихло, заспокоїлось, наче стомилось.

 

5. Гра " День – Ніч".

-    День. Уважно подивіться на цифри.

-    Ніч.     ( Ховаю одну цифру)

-    День. Що змінилося? Яка цифра зникла?

Закінчилась ніч. Настав день.


-    Вийшло сонечко і з'явилися тіні. Вгадайте тінь.

-    Яку форму має Сонце? ( Куля)

-    Яка це фігура: плоска чи об'ємна?

-    Які ще об'ємні фігури ви знаєте? ( Циліндр,  куб, конус, піраміда.)

-    Які об'ємні фігури нагадують вам ці предмети?

-    Яка рослина складена з  плоских геометричних фігур?

  ( Соняшник )


-    З скількох трикутників складається соняшник?

-    А це хто?

-    З скількох кругів складається сонечко?

-    Що ви знаєте про соняшник? Сонечко?

  (Городня рослина. Квітка сонця, повертає голівку за сонцем. Виготовляють олію, халву, майонез, маргарин, ліки, папір і пластмасу.

   Сонечко – маленький жучок – хижак, корисний, поїдає попелиць.)

 

 

ФІзкультхвилинка

Прилетіло сонечко

На мою долонечку —

Крильця червоненькі,

Цяточки чорненькі,

По всіх пальчиках ходило

З мізинчика полетіло.

До вас на парти.

 

6. Робота в парах

Попрацюємо  в парах. Порівняйте предмети . І скажіть, наскільки більше чи менше.

Блискуче сонячне проміння часто нагадувало людям золото, тому в українських народних загадках сонце дістало яскраві порівняння:

- по морю, по морю золота тарілка плаває;

- за лісом, за пралісом золота паляничка печеться .

 

Викликає  захоплення така  картина:

 Сонце, скрите тяжкими хмарами, прорізує променями повітря. Вони  падають униз і сягають землі. Ми з вами розфарбовували цю картину, але сьогодні я вам скажу, щоце красиве явище дістало різні назви. В Німеччині  вважають, що так «сонце п'є воду». У Голландії кажуть, що сонце «стоїть на ніжках», а в  Англії такі промені називають сходинками Ангелів.

 

А у нас - математичні сходинки.

І ви повинні зараз піднятися по сходинках. Цей ряд відбирає і піднімає по сходинках парні числа; а цей ряд відбирає і піднімає по сходинках непарні числа у порядку зростання.

Молодці. Напилося Сонечко водички.

 

Підсумок уроку.

 

Землю красить Сонце, а людину – праця. Я вдячна вам за старання, за знання, за уміння гарно себе поводити. Ви виконали всі завдання. Я дарую вам сонечка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку