Інтегрований урок з математики та природознавства "Застосування таблиці множення числа 4 для розв’язування задач. Складання задач за малюнком. Звірі взимку"

Про матеріал

Нова освітня реформа спонукає формувати в молодших школярів ключові компетентності шляхом міжпредметної інтеграції.

Додаю розробки інтегрованих уроків

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та математики

Тема. Застосування таблиці множення числа 4 для розв’язування задач.

Складання задач за малюнком.

Тема. Звірі взимку.

Мета:

  • на основі природничого матеріалу удосконaлювати вміння учнів розв’язувати приклади та задaчі на засвоєння таблиці множення 4;
  • формувати вміння складати та розв’язувати задачі;
  • формувати навички усних обчислень;
  • розширити та закріпити знання учнів про особливості пристосувань звірів до життя взимку;
  • формувати ключову компетентність: уміння вчитися; соціальну компетентність, продуктивно працювати в колективі, малих групах;
  • розвивати здібності учнів: увагу, спостережливість, логічне мислення, пізнавальний інтерес;
  • сприяти вихованню інтересу до мaтематики,бережливого ставлення до навколишнього середовищa.

Предмет: математика та природознавство.

Тип уроку: узагальнення та системaтизація знань.

Клас: 2.

Вчитель: Білоус Ольга Іванівна.

Матеріали до уроку: картки до вправи «Кaрусель», рекомендації собачки до уроку, ілюстрації тварин, таблиці, підручники, зображення деревa, клейкі листочки, смaйлики, мaлюнок до задачі.

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку.

1.

D:\школа\картинки\урок.jpg

2. Створення позитивного настрою:

  • -Діти, у мене, сьогодні, чудовий настрій. Я його хочу передати вам. (Вчитель підходить до кожного, беручи  руки дітей у свої долоні)
  • А на парті у вас лежать смайлики. Виберіть свій настрій і покажіть.

http://forumsmile.ru/u/7/1/7/7175af892e6719a92993328ac95971c0.gif C:\Users\user\Documents\6d21b9cdc66315f93f1efcc8227ba40f.gif http://forumsmile.ru/u/d/3/d/d3d6ed28353896e4c3cff8bed6840d6c.gif

 

  • Бажаю, діти, щоб бадьорий настрій зберігся до кінця нашого уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

1. Створення проблемної ситуації.

  • Діти, уважно подивіться на записану на дошці тему уроку з математики і  з природознавства.
  • Як на вашу думку, що поєднує ці теми? (Множення на 4 і 4 лапи в звірят).

2. Хвилинка спостережень.

  • Подивіться у віконечко.
  • Що бачите?
  • Яка температура повітря?
  • Дивлячись на тему уроку, долучіть свої спостереженя  і скажіть, про що ітиме мова на уроці? (Як живуть звірі взимку і про них розвязуватимемо задачі).

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Недаремно, ви прочитали рекомендації Собачки, яким необхідно бути на уроці. Нас чекають різні завдання і заочні подорожі до лісу. У ході яких  будемо повторювати і закріплювати наші знання.

 

ІV.Узагальнення та систематизація знань

1. «Продовжіть речення»

  • Звірі – це тварини, тіло яких…
  • Звірі пересуваються за допомогою…
  • Звірі потомство  вигодовують…
  • Деякі звірі впадають…
  • Сплячка – це пристосування до…
  • За способом живлення є…
  • Впадають у сплячку…

2. Математичний диктант

  • Скільки лапок у 2 білочок?
  • Скільки хвостиків у 6 лисичок?
  • Скільки вушок  у 3 зайчиків і 1 ведмедика?
  • Кінь живе 50 років, ведмідь 45. Хто більше? На скільки?
  • У ведмежій барлозі народилося 4 малят. Скільки всього у них лапок?
  • Порахуйте,скільки лапок і хвостиків у 4 зайчат?

(Відповіді перевірити з дошки: 8,6,8,5,16,20).

3. Інтерактивна вправа «Карусель»

(Перевірка вмінь  усно розвязувати приклади):

4∙7 + 3 =   4∙ ( 2∙4) =

4∙9 + 5 =   4∙5 - 4   =

4∙5 - 4 =   20 -(4∙5) =

4∙7 - 4 =   16 - (4∙3) =

4.Фронтальна робота  «Мозковий штурм»

Вчитель показує ілюстрацію тваринки, а діти говорять все, що знають про неї

  • C:\Users\user\Documents\14276156-красная-лисица-vulpes-vulpes-4-года-идя-на-белом-фоне.jpgхутро на зиму стає пухнастіше;
  • їжу не пережовує, ковтає цілою;
  • бігає до 50 км/год;
  • здорового зайця не здожене, тільки хворого;
  • живиться комахами, гризунами, птахами.

 

  • C:\Users\user\Desktop\mini_2.jpgна зиму змінює хутро;
  • зуби ростуть все життя;
  • спритний бігун, який заплутує сліди;
  • має довші задні лапи;
  • їсть траву, пагони дерев, кору.

C:\Users\user\Desktop\mini_5.jpg 

  • взимку хвостиком затуляє вхід у дупло;
  • білка спритний плавець;
  • їсть гриби, насіння,горіхи;
  • C:\Users\user\Desktop\603700-1-1-640x853.jpgна задніх лапах 2 суглоби.

 

  • пізньої осені скидає роги;
  • їсть траву, мохи, лишайники;
  • плаває і швидко бігає;
  • слабкий зір, а слух і нюх добре розвинені.

5. Робота в групах  « Зимове  меню для лісових мешканців»

Хто чим харчується, позначте цифрами у таблиці.

спить

качани кукурудзи

жолуді

лосі

куріпки

суха трава

тетеруки

горіхи

зерно

залишки тварин

кора дерев

молоді  пагони

  1. Вовк

 

  1. Кабан

 

  1. Ведмідь

 

  1. Їжак

 

  1. Білка

 

  1. Зайчик

-Діти,розкажіть, чим пригощали  тварин?

-Які тварини виявилися зайвими? Чому?

6. Фізкультхвилинка

Йшли ведмедики малі (кроки на місці)

Нахилились до землі (нахил, руки вниз)

Потім встали, руки в боки

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі  (руки до плечей, колові рухи)

Рівні спинки у малечі!

Руки вгору, опустили

І за парти дружно сіли.

7. В гості до задачі :

  • Скласти задачу за малюнком:

C:\Users\user\Desktop\hello_html_74bb0138.gif       C:\Users\user\Desktop\532573594 (1).jpg

38 м    на 24 м більше

 

      ?

  • Запитання товаришу «Математичний діалог»

Наприклад:

  • Про кого розповідається в задачі?
  • Скільки метрів пройшла лисичка?
  • Скільки пройшов ведмедик?
  • Що в задачі означає фігурна дужка?
  • Яку дію необхідно виконати , щоб дізнатися скільки пройшов ведмедик?
  • Що означає  число 38?

8. Технологія «Дерево рішень»

  • Доведіть, що звірі є живими організмами.
  • Свої рішення напишіть на листочках і прикріпіть на дерево.

C:\Users\user\Desktop\thumb_img_5702b6d7cc45b_resize_900_5000.jpg

9. Завдання для уважних. Впізнайте, хто це?

Весь день дрімає у ямці, зробленій у снігу. Незадовго до заходу сонця він виходить на пошуки корму. Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур’ян. Може забігти в сад, щоб поласувати корою фруктових дерев.

На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, з яких дістає насіння. До свого житла завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.

Взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво її на снігу – це невелика ямка. Коли розгуляється негода – снігопад чи сильний мороз, ховається в нору.

Взимку збираються в табунці. Верховодять у них завжди старі самки, а самці тримаються позаду. Живляться вони молодими пагонами кущів і дерев.

 

V. Підсумок уроку.

А який тепер ваш настрій? Покажіть смайлик.

http://forumsmile.ru/u/7/1/7/7175af892e6719a92993328ac95971c0.gif C:\Users\user\Documents\6d21b9cdc66315f93f1efcc8227ba40f.gif http://forumsmile.ru/u/d/3/d/d3d6ed28353896e4c3cff8bed6840d6c.gif

  • «Як би ви  оцінили свої здобутки на уроці?»
  • «Я все розумію, я все роблю правильно»      Картинки по запросу жести рук плохо
  • «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді припускаюся помилок»                                                                                                                 Картинки по запросу жести рук кулак
  • « Я майже нічого не розумію, нове правило для мене складне»   Картинки по запросу жести рук плохо

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошанівський Володимир Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Білоус Ольга
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2018
Переглядів
930
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку