Урок "Зв'язок дій множення і ділення. Складання рівностей на ділення з рівностей на множення. Задачі з буквеними даними".

Про матеріал

Тема. Зв'язок дій множення і ділення. Складання рівностей на ділення з рівностей на множення. Задачі з буквеними даними.

Мета: розширити знання учнів про зв'язок дій множення і ділення; вчити розв'язувати задачі з буквеними даними складанням виразу; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати бажання вивчати математику, зацікавленість підводним світом.

Хід уроку

  • I.Організаційний момент.
  • -Сьогодні у нас буде особливий урок. Але він буде залежати від вашої активності та уважності.
  • Котить море сині хвилі,
  • Кораблі в далі пливуть
  • І ми будемо з вами нині
  • Вирушати в дивну путь.
  • -Наша подорож буде морською. А відправимось ми на дно моря, де познайомимось з його мешканцями. Як ви уже здогадалися ми будемо працювати в групах. А щоб швидше відправитись у мандрівку нам потрібно виконати завдання на карточках.
  • II.Контроль і корекція знань.
  • 1.Завдання на картках.
  • Варіант 1
  • 1.Обчислити.

6:3+3= 9 3×1+19= 22

3:3-1= 0 12:3-3= 1

18-2×9= 0 (15+12):3= 9

  • 2. Розв'язати задачу.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Зв'язок дій множення і ділення. Складання рівностей на ділення з    рівностей на множення. Задачі з буквеними даними.

Мета: розширити знання учнів про зв'язок дій множення і ділення; вчити розв’язувати задачі з буквеними даними складанням виразу; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати бажання вивчати математику, зацікавленість підводним світом.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  •      Сьогодні у нас буде особливий урок. Але він буде залежати від вашої активності та уважності.

Котить море сині хвилі,

Кораблі в далі пливуть

І ми будемо з вами нині

Вирушати в дивну путь.

  •      Наша подорож буде морською. А відправимось ми на дно моря, де познайомимось з його мешканцями. Як ви уже здогадалися ми будемо працювати а групах. А щоб швидше відправитись у мандрівку нам потрібно виконати завдання на карточках.

 

  1. Контроль і корекція знань.
  1. Завдання на картках.

Варіант 1

  1. Обчислити.

6:3+3=   9                    31+19=  22     

3:3-1=  0                      12:3-3= 1

18-29= 0                        (15+12):3= 9

  1.  Розв'язати задачу.

У мотку було 34 м дроту. Відрізали 5 кусків, по 3 м кожний. Скільки метрів дроту залишилося у мотку?

  1. 53=15 (м)
  2. 34-15= 19 (м)

Варіант 2

  1.               Обчислити.

9:3+9=  12                     21+29= 31      

2:2-1=   0                     24:3-8= 0

19-28=  3                     (16+11):3= 9

  1. Розв’язати задачу.

Учень купив 4 пензлики по 3 грн за кожний і один набір фарб за 5 грн. скільки грошей учень заплатив за покупку?

  1. 43 =12 (грн.)
  2. 12+25= 37 (грн.)
  1. Перевірка домашнього завдання.

№ 672

(Учні на дошці вибирають числа, які відповідають результатам рівностей).

42, 0, 78, 9, 63, 24

№ 673

97= 27 (п.)

  1. Математичний диктант
  • Першим нашим морським гостем буде риба – клоун. А щоб про неї дізнатися нам потрібно написати математичний диктант.

(презентація)

12:3+6= 10

(13+5):3= 6

14:2-6= 1

3(18-9)= 27

16:2-6= 2

(55-10):3= 5

(17+4):3=7

Перевірка математичного диктанту.

  • Отже, риба-клоун стає жителем нашого підводного світу. Це невеличка риба, розміром 5-7см. Відрізняється вона серед інших риб своїм незвичайним кольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів. Від свого житла відпливають лише на 1-2м.  Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб.
  1. Робота в групах.
  • Діти, погляньте, хто це? Так, це дельфін. Щоб більше про нього дізнатися і щоб він став нашим мешканцем, вам потрібно в групах розв’язати приклади і скласти слово – назву риби.

15:3+40=45   Т            

3(16-7)=27   А

(62):3=4       С

(53)-7=8      К

(16+11):3=9   Б

 

15:3+5=10      К

3(10-1)=27    У

(92):3=6       А

(83)+6=30   Л

 

 

12:3+50=54     А

2(15-8)=14     Р

(73)-11=10    У

(5+4):3=3       М

 

 

12:3-2=2          А

2(24-17)=14    А

(83)-14=10     Р

(7+8):3=5       К

 

 

 


  • Молодці! Ось і дельфін стає нашим мешканцем.

Вчені вважають, що дельфіни одні з найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів, нажаль людина ці сигнали не розуміє.

Дельфіни дуже турботливі і піклуються один про одного. Своїх малят вони вигодовують молоком.

 

  1. Повідомлення теми уроку.
  •                   Сьогодні на уроці ми дізнаємось як зв’язані між собою дія множення і ділення, а також навчимося розв’язувати задачі з буквеними даними.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в групах.

№ 675

35=15

53=15

Як скласти приклад на ділення?

15:3=5

15:5=3

  • Розгорніть підручники на с. 114, №675

1 і 3 команди виконують 2 стовпчик;

2 і 4 команди – 3 стовпчик.

  •                   Ви правильно виконали завдання і на нашому підводному царстві з'являється ще один житель. Це медуза. Вони дуже красиві морські жителі і водночас смертельно небезпечні. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, через те, що деякі з них мешкають на глибині 10 тис. м. У медуз немає мозку, проте у них на тілі є 24 ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.
  1. Розв’язування задач.

№ 676

 Одна рибка коштує 3 грн. Скільки таких рибок можна купити за 24 гривні?

  \\Solnce\D\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\ТВАРИНИ\морское\рыбка.png   ---- 3 грн

             ?            ---- 27 грн

24:3= 8 (р.)

  •                   Який морський житель пов'язаний з числом 8? Так, це восьминіг. А чому він так називається? (від кількості щупалець). На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів. Це надзвичайно розумні істоти.
  1. Фізкультхвилинка.
  • Чи відгадали ви наступного нашого мешканця? Це морська черепаха.

Тривалість життя черепахи 80 років. На сушу вони виходять лише для того щоб відкласти у пісок яйця. Розміром черепахи бувають від 1-2 м, а масою від 50 до 800 кг.

 Черепаха пропонує нам відпочити. (аудіозапис «Черепаха Аха»).

  1. Робота над задачами з буквеними даними.

№ 679

Рибалка зловив з a сіток по 3 рибини й ще одну рибину зловив на вудочку. Скільки всього рибин зловив рибалка?

  • Послухайте задачу.
  • Чим вона відрізняється від інших? (з буквеними даними).
  • Що означає число а? (а – кількість сіток, якими рибалка ловив рибу).
  • По скільки рибин він зловив у кожну сітку? (по 3 рибини)
  • То скільки рибин зловив рибалка в а сіток? (3а)
  • Що означає число 1? (одну рибину зловив на вудочку)
  • Як дізнатися скільки всього разом зловив рибалка? (3а +1)
  • Яку запишемо відповідь?

 

 

С. а   по 3 рибини;

                                            ?

В.  – 1 рибину.

 

 

  •   І за це завдання у нашому підводному царстві з'являється  ще один мешканець.

Її назва тригла. А ще її називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки – пальці. За допомогою яких вона ходить по дну водойми.

 

  1. Систематизація і узагальнення знань.
  1. Розв’язування задачі.

№ 680

Тарасик для свого акваріуму купив а рибок по 3 грн кожна, і ще одну рибку за 5 грн. Яка вартість покупки?

  • Що означає число а?
  • Що ще сказано в задачі?
  • Скільки Тарасик заплатив за рибки, які коштували по 3 гривні?
  • Як дізнатися вартість всієї покупки?

(1 учень біля дошки записує розв'язок задачі)

  1. а3 – купив рибок по 3 гривні;
  2. а3+5 – вартість покупки.

Відповідь: а3+5 гривень.

За це завдання у нашому підводному світі з'являється ще один мешканець. Це … .

Морські коники живуть 4-5 років. Вони здатні змінювати своє забарвлення, тим самим зливаються з фоном навколишнього середовища. Плавці морського коника рухаються 50 разів за секунду. Вони можуть рухатися в 4 різних напрямках: вгору, вниз, вперед, назад. Вони не мають луски.

  1. Геометричний матеріал.
  • Наступна наша гостя пропонує виконати геометричне завдання.

Знайди периметр прямокутника зі сторонами 4см і 5см. Знайди його периметр прямокутника, склавши вираз  a2+b2   (a+b)2

Знайди геометричні фігури на малюнку.

  •         Вони мають зіркоподібне тіло. Вони бувають різними за кольорами. Ці тварини хижаки. Живляться молюсками і рибами, яких захоплюють своїми ніжками. Якщо зірка втрачає частинку свої ніжки, то згодом вони знову відростуть.

 

  1. Підсумок уроку.
  1. Гра «Мікрофон»
  • Що ми сьогодні вивчали на уроці?
  • Що на уроці вам сподобалось?
  • Найкраще мені вдалося…
  • Найвищим було…
  1. Оцінення роботи.
  • Оцініть свою роботу на уроці:

Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.

Ви працювали добре – руки до плечей.

Ви працювали чудово  – аплодувати.

 

  1. Домашнє завдання.

№ 681, 682

Наша мандрівка завершилась. Всі команди активно працювали.

Ось закінчився урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку