Урок "Многокутник та його елементи. Периметр многокутника"

Про матеріал

На допомогу вчителям початкових класів. Урок складений відповідно до чинної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів, яка затверджена Наказом МОН №948 від 05.08.2016 року. До підручника Ф.М.Рівкінд, Л.В.Оляницька. На уроці використовуються інтерактивні методи та різноманітні вправи.

Перегляд файлу

Тема уроку. Многокутник та його елементи. Периметр многокутника.

Мета уроку:

- навчальна - сформувати поняття про многокутник, елементи многокутника, ознайомити з видами многокутників, навчити розпізнавати многокутник,  використовувати набуті знання до розв'язування практичних задач, поглибити обчислювальні навички, продовжувати роботу над складеною задачею;

- розвивюча - розвивати просторову уяву, вміння виділяти головне, аналізувати, логічне мислення, увагу, самостійність

- виховна -виховувати ініціативність і творчість,  повагу до людей праці.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, лінійка, олівець, Інтернет.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.  Організація класу до уроку

- Вас вітаю, любі дітки.

Ви на мене подивіться,

І мені ви посміхніться.

Не забудьте про сусіда -

Один одному всміхніться.

Старання на урок не забудьте взяти

Рівненько всі сядьте, будемо працювати.

А на сьогоднішньому уроці ми будемо:

Міркувати –швидко

Відповідати –вірно

Лічити –точно

Писати-гарно

II.  Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда

- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. До нас в гості завітав казковий персонаж. А щоб дізнатися хто це ви повинні розв’язати приклади.

2. Усний рахунок (інтерактивна вправа «Пазл» створена за допомогою сервісу LearningApps

- Молодці, діти, ви гарно впоралися з цим завданням. Отже наш сьогоднішній гість – це пінгвінчик Пін з мультфільму «Смішарики».

- Діти, Пін  дуже мріє про подорож у космос. А за допомогою чого можна потрапити у космос? Правильно за допомогою космічної ракети. Отож давайте допоможемо Піну  зайняти місце у ракеті. І першим завданням буде доповнити числа до 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.  Наступним завданням буде робота в парах.

У вас на партах лежать геометричні фігури. Об’єднайтеся в пари ті в кого однакові фігури.

-Діти, ви чудово  впоралися з попереднім завданням і допомогли Піну. Він успішно подолав відстань у космічний простір і приземлився на одній із зірок, де його чекав ще один казковий космічний герой – Лунтик. А на якій саме зірці ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання №162 на сторінці 32.

       Книжка вчить чудес без ліку

      Мудрим наймиліша

      Тому відкриємо її

      І попрацюємо скоріше

- Добре, молодці. Отже наш герой приземлився на зірці під номером 73. А яка відстань між зірками допоможе нам дізнатися наступне завдання.

4. Гра «Яка відстань між зірками»

- Подивіться уважно у вигляді чого зображено рух ракети?

 

 

 

 

- Скільки ланок має ламана?

Що потрібно зробити щоб дізнатися довжину ламаної?

12см+4см+4см+4см+2см=26см

-Молодці, діти, і з цим завданням ви впоралися гарно. Ви допомогли Піну знайти свою зірку, він вам дуже вдячний за це. Але він буде за вами уважно спостерігати і найстараннішим учням залишив сюрприз. Отже не лінуйтесь. І наступне завдання

5. Каліграфічна хвилинка.

- Відкрийте, діти, зошити. Запишіть число, класна робота.

      Сядемо всі рівненько,

      Цифри виведем гарненько.

      Урок продовжим без зупинки

      З каліграфічної хвилинки.

     Перший рядочок каліграфічної хвилинки продовжити логічно ряд

2  22   3   33   4   44 …

Номер163 в книзі ви знайдіть,

Приклади ці розв'яжіть.

Прийшов час вже показати,

Чи вмієте ви рахувати.

6. Колективне виконання завдання.

Обчилити усно вирази, записати лише ті, значенням яких є двоцифрове число.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча робота.

Діти, до нас на урок завітала ще одна гостя це жителька країни Геометрія Точка-мандрівниця. Вона прийшла не сама, а привела з собою своїх друзів. Пригадайте, як їх звати.

  1. Робота з таблицею.
  • Під яким номером зображено відрізок? Кут? Криву? Пряма?
  • А ось ще одна фігура країни Геометрія. Як вона називається? (Ламана)
  • З чого складається ламана лінія?
  • Як називаються частини ламаної? (Ланки)
  • Ламані можуть бути замкненими

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • І незамкненими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Замкнені ламані можуть утворювати многокутники. Розгляньте їх у підручнику, с. 32 №164
  • Які многокутники ви бачите?
  • За якими ознаками їх поділяють на трикутники, чотирикутники, п’ятикутники?
  1. Виконання завдання 165 (усно)
  • Розгляньте многокутники. Назвіть їх
  • Знайдіть прямі кути.
  1. Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

  1. Прийом «Мозковий штурм» (№ 166).

— Що таке периметр?

— Як знайти периметр?

— Якими буквами можна позначити вершини сторін?

— Запишіть розв’язання.

IV.   Узагальнення і закріплення знань

1. Вправа  «Коло ідей». Групова робота (№ 167).

— Прогуляємось зеленим лугом. Бачите, недалеко гуляють вівці, а поруч з ними вівчар. Він за ними доглядає, підстригає. З вовни роблять багато корисних речей. Що це за речі?

— Яка це задача?

— Складемо короткий запис задачі.

      Ми активно знову працювали над задачею творчо мудрували

      Запишемо в зошити свою думки,

     Хай нашим успіхам усі радіють залюбки

V.   Підсумок уроку

1. Вправа  «Мікрофон»

Закінчіть речення.

— Многокутник, у якого чотири кути, чотири вершини, чотири сторони, називають … .

— П’ятикутник — це многокутник, у якого п’ять … .

— Многокутник, у якого по шість сторін, вершин, кутів, — це … .

— Многокутники бувають … .

— Вершини многокутників позначають буквами … .

— Периметр — це … .

VI.  Домашнє завдання

Виконайте завдання № 168, 169.

— Як знайти периметр трикутника?

— Яка це задача?

— Як знайти кількість глечиків?

— А загальну кількість посуду?

 

Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали,
Всі завдання розвязали,
Тому сюрприз заслугували.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
12425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку