Інтегрований урок з математики та природознавства 4 клас

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та природознавства для 4 класу .

Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Розв'язування задач з буквеними даними. Австралія

Перегляд файлу

Дата. 25.02.2020                                                                                                             Урок. Інтегрований урок з математики та природознавства.                                                                                                           № 82

Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями.  Розвязування задач з буквеними даними. Австралія

Формування предметних компетентностей: розглянути ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння розв'язувати задачі; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;                                                                                    формувати знання про своєрідність географічного положення Австралії, етапи відкриття і дослідження, вдосконалювати практичні вміння та навички; пояснювати особливості географічного положення материка; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення теми

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про чарівність краєвидів та дивовижність куточків нашої планети.

громадянської: привернути увагу учнів до проблем охорони навколишнього середовища та сприяти його збереженню.

Тип уроку: інтегрований.

Основні терміни і поняття: розрядний склад числа, багатоцифрові числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, природознавство, літературне читання.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА                                                                                                   1. Організація класу

Починаємо урок,                                                                                                                   Бо почули ми звінок.                                                                                                               Він  за парти клич нас –                                                                                                      До роботи швидко, клас!

2. Оголошення теми і мети уроку

   Сьогодні на уроці математики ми відправляємося у подорож разом з туристичним агентством «Феєєрія мандрів». Хто такі туристи? Мандівники, які подорожуть світом, щоб побачити на власні очі цікаві незвичні місця на землі. Ви вже добре знаєте, що математика потрібна навіть у подорожі. Ми будемо вдосконалювати навички письмового ділення та працюватимемо над задачами з буквеними даними.                                                                                             – Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чи справдилися ваші очікування – з’ясуємо наприкінці уроку.                                                                                                                           Куди ж саме ми помандруємо? Нам видадуть дозвіл на виїзд – візу, коли ми покажемо, що вміємо записувати багатоцифрові числа.

3. Актуалізація опорних знань

1) Математична розминка (Каліграфічна хвилинка з характеристикою багатоцифрового числа. Протяжність материка, куди ми помандруємо, з Півночі на Південь становть 3860км. Запишемо калігафічно це число на дошці та у зошити. Сьогодні 25 лютого, класна робота. Тепер розкладемо це число на розрядні доданки. 3860=3000+800+60. Що ви можете сказати про це число?

2) Математичний диктант. Записуємо тільки відповіді.                                               – Протяжність цього материка Зх-Сх – добуток чисел 4 та одна тисяча;               - Флора і фауна налічує у 12 разів більше видів, ніж одна тисяча;                              - Кількість квітів на 1800 менша від усієї флори і фауни;                                             - Кількість видів птахів – добуток чисел 90 та 6;                                                           - Кількість риб – різиця чисел 11000 та 320;                                                                     - Довжина берегової лінії цього материка – 59736км.

4000, 12000, 10200, 540, 10680, 59736км.

3) Взаємоперевірка                                                                                                    Майже всі впоралися із завданням, тому вирушаємо у путь. Обираємо вид транспорту. Слухаємо загадку:

Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує
(Корабель).

Куди ж попливе наш корабель? У які далекі краї?

Вона знаходиться під нами,
І ходять там, напевно, вверх ногами,
Там навпаки всі пори року:
Там в жовтні квітне сад,
А в лютому  палає літо,
І дощ  не ллється як з корита.
Там  протікають без води  в пустелях ріки,

І  називають  жителі  їх – кріки.
Там в заростях безкрилі птахи, 
І риби лазять  як  мурахи;
Там райський птах і лірохвіст
Красою  звеселяють ліс.
Там лупляться  з яєць звірята, 
І молоком годуються малята.
Дерева лізуть  там з кори,
Ребром ростуть листочки від жари,
Там крона дерева – копиця із травою…
Австралія – країна навпаки.

                                            (Галина Усова)

4) Підсумок фенологічних спостережень.                                                                            – Справжні мореплавці не вирушають в дорогу, поки не дізнаються про погодні умови. Отже, які зміни ви спостерігаєте у неживій природі? Що помітили у живій природі?

5) Робота з картою. Прокладання маршруту.

Вирушаємо з порту Одеса. По Чорному морю і протоках потрапляємо в Середземне море, через Суецький канал по Червоному морю виходимо на кораблі у води Індійського океану. Щоб потрапити на материк Австралія, потрібно перетнути цілий Індійський океан. Поки ми його перепливаємо, є час повправлятися в обчислювальних навичках.

ІІ Основна частина.

  1. «Мозковий штурм». С.112, №690

— Обчисліть усно та поясніть спосіб обчислення                                                       36 000 : 3 = 36 тис. : 3 = 12 тис. = 12 000

180 000 : 6 = 180 тис. : 6 = 30 тис. = 30 000

2400 : 2 = 2 тис. 400 : 2 = 1 тис. 200 = 1200

50 000 : 2 = 50 тис. : 2 = 25 тис. = 25 000

360 000 : 6 = 360 тис. : 6 = 60 тис. = 60 000

2. Вивчення нового матеріалу.

— Розгляньте запис та поясніть спосіб обчислення.

Робота за підручником (с. 112, № 691)

— Яка тема нашого уроку?

3. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)

— Чи треба вміти ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, а результати перевіряти множенням? (Відповіді учнів.)

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

4. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 112).

а) Письмове обчислення прикладів № 689 (з використанням прийому «Коментування»).

Один учень працює біля дошки, решта — в зошитах (запис — у стовпчик).

б) Самостійне письмове обчислення прикладів № 692 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

198 000 : 3 = 66 000                          681 628 : 4 = 170 407

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

в) Визначення географічного положення материка Австралія.

Поки ви вдосконалювали навички обчислення, наш корабель непомітно дійшов до берегів Австралії. Хто хоче спробувати розповісти про географічне положення Австралії? (відповіді учнів).

Материк має дуже сприятливий клімат для життя різноманітних тварин, рослин та для ведення домашнього господарства. На великих пасовищах розводять овець. Але зараз ми будемо будувати загін для домашніх тварин, щоб вони перебували там у безпеці. Для цього нам потрібен цемент.

г) виконання завдання № 693 (з використанням прийому «Коментування»).

Розв'язання:

k = 20, с = 14;

1) k - с = 20 - 14 = 6 (міш.) — витратили.

2) 300 : (k - с) = 300 : (20 — 14) = 50 (кг) — в одному мішку.

3) 300 : (k - с) ∙ 20 = 300 : (20 - 14) ∙ 20 = 1000 (кг) — у 20 мішках.

4) 300 : (k - с) ∙ 14 = 300 : (20 - 14) ∙ 14 = 700 (кг) — у 14 мішках.

2) Гімнастика для очей.

3) Опрацювання матеріалу про материк Австралія. «Читання з маркуванням».

Визначте, що ви вже знали про Австралію. Що викликало у вас зацікавлення? А що ви не зрозуміли, або не знали?

- Австралію  іноді називають «материк-навпаки». І справді, багато чого на цьому материку є прямо протилежним до того, що вважають нормальним для європейців, у тому числі для українців. Коли в Україні зима — в Австралії літо. Коли в Києві 10 година, в Канберрі  — 18 година. Для українців зрозу­міло — чим далі рухаєшся на північ, тим холодніше; для австралійців — спе­котніше.

Не всі дерева Австралії дають тінь. А деякі з них замість листків скидають кору. Тварини Австралії вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. Це — материк таємниць і несподіванок. Материк, де «найстрашніший» звір — кролик, а серед птахів — звичайний горобець.

— Австралія — найменший і найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі. Разом із прилеглими островами він цілком розташований у південній півкулі. Звідси його назва — «Південна земля».

Австралію омивають води Тихого й  Індійського оке­анів. З іншими материками вона не пов’язана сушею. Тому Австралію, врахо­вуючи її невеликі розміри, іноді називають «материком-островом».

Сам материк розташований у чотирьох кліматичних поясах: тропічному, субтропічному, помірному  і субекваторіальному. З півночі  від  екватора  вітри  та води Індійського океану приносять до Австралії тепло. З півдня  часто дмуть холодні  вітри доносять заморозки  з берегів Антарктиди.

Головна особливість клімату Австралії полягає в тому, що літо починається в грудні, а зима - у червні. Дивно чи не так?

Нам європейцям у це важко повірити але найбільш посушливий і спекотний час у Австралії - з грудня  по лютий - це австралійське літо. Температура  повітря прогрівається  до + 40 С в тіні , практично не буває дощів.

 З березня по травень  настає золота австралійська осінь.  Усі ліси, парки та заповідники  країни  набувають червоно – золотавого відтінку.

Зимовий час в Австралії вважається кращим часом. Триває він з червня по серпень. Температура повітря рідко перевищує позначку + 20 С, на цей час припадає сезон дощів ( правда й вони ідуть не часто).

Весна Австралії, яка триває  з вересня по листопад, поєднує у собі особливості  трьох інших пір року: не дуже спекотно і не надто холодно.

         Австралія — переважно рівнинна.  Майже половину площі займають пустелі, тому її називають «країною пустель». Найбільша пустеля – Вікторія, якій дали назву на честь британської королеви Вікторії. В австралійських пустелях зустрічаються  буро-червоні піщані бархани, давні пасовища з різнотрав’ям, а також вузькі ущелини та яри.  Разом з піщаними пустелями, широке розповсюдження мають також кам’янисті пустелі.

      Середня  висота континенту- 215м. Найвища гора-Косцюшко (2228 м) знаходиться в Австралійських Альпах (південна частина материка).

Австралія бідна на поверх­неві прісні води. Це найсухіший материк світу. Найбільшою річкою є Муррей із притокою Дарлінгом. Більшість річок пересихають. У центральній частині Австралії є декілька со­лоних озер, найбільше з них — озеро Ейр. На території Австралії знаходяться давні озерні улоговини, що заповнюються водою лише після дощів.

4) Практична робота з геометричним матеріалом.

- Ви приїхали на ферму, де утримують овець. Господар попросив визначити площу приміщення для тварин, щоб відремонтувати підлогу. Отже, ширина приміщення 12м, довжина 50м. Яка площа підлоги?

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 113, № 695; 696.

Підготувати проект про Австралію. Про те, що вас зацікавило і чим би ви хотіли поділитися з іншими.

2. Рефлексія (з використанням методу «Мікрофон»)

• Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?

• Де можна використати отримані на уроці знання?

• Чим зацікавила вас інформація про Австралію?

  Чи справдилися ваші очікування від уроку?

3. Самооцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               «Материк-навпаки»

                Австралію  іноді називають «материк-навпаки». І справді, багато чого на цьому материку є прямо протилежним до того, що вважають нормальним для європейців, у тому числі для українців. Коли в Україні зима — в Австралії літо. Коли в Києві 10 година, в Канберрі  — 18 година. Для українців зрозу­міло — чим далі рухаєшся на північ, тим холодніше; для австралійців — спе­котніше.

           Не всі дерева Австралії дають тінь. А деякі з них замість листків скидають кору. Тварини Австралії вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. Це — материк таємниць і несподіванок. Материк, де «найстрашніший» звір — дикий собака Дінго, а серед птахів — звичайний горобець.

                Австралія — найменший і найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі. Разом із прилеглими островами він цілком розташований у південній півкулі. Звідси його назва — «Південна земля».

           Австралію омивають води Тихого й  Індійського оке­анів. З іншими материками вона не пов’язана сушею. Тому Австралію, врахо­вуючи її невеликі розміри, іноді називають «материком-островом».

      Літо в Австралії починається в грудні, а зима - у червні.

       Найбільш посушливий і спекотний час у Австралії - з грудня  по лютий - це австралійське літо. Температура  повітря прогрівається  до +40 в тіні , практично не буває дощів.

 З березня по травень  настає золота австралійська осінь.  Усі ліси, парки та заповідники  країни  набувають червоно – золотавого відтінку.

Зимовий час в Австралії вважається кращим часом. Триває він з червня по серпень. Температура повітря рідко перевищує позначку + 20.  На цей час припадає сезон дощів ( правда, й вони ідуть не часто).

Весна в Австралії, яка триває  з вересня по листопад, поєднує у собі особливості  трьох інших пір року: не дуже спекотно і не надто холодно.

         Австралія — переважно рівнинна.  Майже половину площі займають пустелі. Найбільша пустеля – Вікторія. В австралійських пустелях зустрічаються  буро-червоні піщані бархани, давні пасовища з різнотрав’ям, а також вузькі ущелини та яри.  Разом з піщаними пустелями, широке розповсюдження мають також кам’янисті пустелі.

      Середня  висота континенту- 215м. Найвища гора-Косцюшко (2228 м) знаходиться в Австралійських Альпах (південна частина материка).

 

 

 

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку