Інтегрований урок з математики та Я досліджую світ на тему " Порівнюємо групи об’єктів за кількістю. Більше, менше, рівність, нерівність. Які квіти восени милують наше око."

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з математики та Я досліджую світ на тему " Порівнюємо групи об’єктів за кількістю. Більше, менше, рівність, нерівність. Які квіти восени милують наше око" для 1 класу НУШ
Перегляд файлу

Інтегрований урок з предметів  «Математика»  та  «Я досліджую світ»

   Тема:  Порівнюємо групи об’єктів за кількістю. Більше, менше, рівність, нерівність. Які квіти восени милують наше око.

   Мета: формувати в учнів розуміння сутності операції порівняння чисел; формувати поняття про числові рівності та нерівності,розкрити сутність операції порівняння чисел на основі утворення пар, формувати уявлення про рівність і нерівність, про істинні й хибні рівності та нерівності; ознайомити учнів зі знаками рівності й нерівності, вчити писати й використовувати ці знаки при порівнянні чисел ; познайомити з квітами, які цвітуть восени, ознайомити учнів з мистецькими художніми творами на осінню тематику, формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого. Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації. Виховувати любов до природи.

  Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

1.Організація класу

    Створення позитивного психологічного клімату класу.

                                    Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

     -А який у вас настрій?

-Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришем.

          -Який відповідає вашому настрою.

-Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. Він принесе  

 задоволення і вам, і мені.

2.Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні  ми помандруємо у світ осінніх квітів, навчимося порівнювати кількості предметів, познайомимося зі знаками «більше», «менше», «дорівнює»

3.Актуалізація опорних знань.  Демонстрація навчальної презентації.

- Осінь багата великим ,яскравим розмаїттям квітів. Погляньте  на цей квітковий

 килим. Слайд 3.

     - Які осінні квіти Вам відомі? Слайд 4.    Розповідь вчителя.  Додаток 1

       Сьогодні будемо лічити квіти. Слайд 5.

       Гра «Знайди помилку» Слайд 6.

       Лічимо троянди. Слайд 7.

       Весела лічба. Слайд 8.

       Пряма і зворотна лічба. Слайд 9.

4.Вивчення нового матеріалу.

        -Чого більше на малюнку ромашок чи метеликів? Слайд 10.

        -Скільки ромашок? Метеликів?

       -Як дізнатися на скільки метеликів більше, ніж ромашок? (утворити пари)

      -Скільки метеликів залишилось без пари?

      -Значить на стільки метеликів більше. А чого на малюнку порівну?

Фізкультхвилинка.

1,  2,  3,  4,  5

      Час прийшов нам спочивать.

Так, піднесли руки вгору

                                                     Нумо, глянемо на зорі,

А тепер всі руки в боки,

  Як білчата скоки – скоки.

10,  9,  8,  7

Час за парти сісти всім.

    Робота по підручнику.

    Знайомство зі знаками. Слайд 11. Вчимося читати нерівності.

     Робота в зошитах. Прописуємо нові знаки, нерівності.

 5.Закріплення вивченого

    Слайд 12-14. Скільки троянд ліворуч? Праворуч?Яким числом позначили ?Яких 

    троянд більше?Яких менше? Яке число більше? яке менше?

    Слайд  15-17   Математичні цікавинки. Читання нерівностей.

Фізкульхвилинка

Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П'ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев'ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.

Гра «Чарівні фігури» Слайд 19-21

6.Рефлексія Слайд 22-23.

7. Підсумок

Додаток 1

Красивими і водночас дуже сумними є легенди про походження квітів, особливо осінніх.

Одними з найпоширеніших у нас є айстри, хоча родом вони з Північної Америки. Їх забарвлення надзвичайно різноманітне, тоненькі пелюстки зазвичай асоціюються із зіркою. Тож, не дивно, що в більшості легенд айстри ведуть своє походження від зірок.

Колись індіанці Північної Америки розповідали, що один молодий мисливець, безтямно закоханий у найвродливішу дівчину племені, пообіцяв подарувати їй зірку з неба, якщо вона погодиться одружитися з ним. Ввечері, коли на небі спалахнули зорі, всі чоловіки племені зібралися подивитися, як хвалькуватий наречений виконає обіцянку. Юнак підняв лук і вистрілив. А через мить високо в небі розсипалася на палаючі іскри срі***ста зірка. Розгнівався Бог на смертного, що насмілився збивати з неба зірки, адже якщо всі наслідуватимуть його приклад, на небі нічого не залишиться! І наслав Бог на землю страшну бурю. А коли вона стихла, сміливця, який збив з неба зірку, вже не знайшли. Тільки схили навколишніх пагорбів густо рясніли красивими променистими квітами. Відтоді індіанці називають їх айстрами або „зірками, що падають”.

В легендах інших народів айстри також вважаються частинами зірок і символом смутку за втраченим раєм, за неможливістю піднестися в небо.

Небагато можна назвати квітів, що так швидко б і так міцно заволоділи симпатіями садоводів, як хризантема. Зовсім нещодавно вона була улюбленою квіткою тільки в Китаї та Японії. Національною квіткою і символом імператорської влади вважається хризантема в Японії. Зображення цієї красуні мають право носити виключно члени імператорської родини.

Китайська легенда про хризантему розповідає, що колись жив імператор, який не боявся нічого, крім старості. І повелів він виготовити ліки, що могли б подовжувати молодість. Хитрий лікар розповів, що на далеких островах ростуть квіти, які мають чудодійну силу. Та дістати їх може тільки людина із чистим серцем. Оскільки ні імператор, ні лікар не годилися для такої роботи, владика вирішив послати на острови три сотні молодих людей, сподіваючись, що серед них знайдуться „чисті серця”. На островах прибульці й знайшли хризантему – квітку, що звеселяла серце і молодила душу. Молоді люди вирішили не повертатися назад. Вони і заснували нову державу – Японію. І хризантему зробили своєю улюбленою квіткою. На честь хризантеми навіть названо дев’ятий місяць китайського року.

Жоржина... Батьківщиною цієї квітки є гірські райони Мексики, Перу та Чілі. Ацтеки здавна додавали в їжу дикі жоржини, а порожні стебла використовували як... водопровідні труби. Ці квіти вирощували для прикрашання храмів Сонця та обрядів сонцепоклоніння.

До Європи жоржини були завезені більш, ніж чотириста років тому. Іспанці раділи, що подарували Європі дуже цінну їстівну рослину. Однак європейцям клубні прийшлися не до смаку і про них швидко забули.

Лише у кінці 18 століття декоративні властивості цієї рослини були належно оцінені. І квітка, нарешті, отримала назву – на честь професора Петербурзької академії наук Йоганна Готліба Георгі.

Зовсім не так пояснює походження назви цієї квітки легенда. В ній говориться, що в давні часи жоржина була царською квіткою і росла тільки в саду біля царського палацу. Можливо, жоржина так би і залишилася полонянкою, якби не закоханий садівник Георгій. Не зважаючи на сувору заборону, юнак подарував квітку нареченій, а потім посадив жоржини біля її будинку. Розгніваний цар занапастив юнака, та жоржина вже вирвалась на волю і стала улюбленою в народі.

Про походження королеви квітів – троянди – існує також чимало легенд. Одна з них – з Персії, батьківщини троянд. Довгий час владикою всіх квітів був Лотос. Але він так любив спати, що у нього не залишалося часу для виконання своїх „царських” обов’язків. І тоді аллах, на прохання квітів, створив для них нову білу королеву. Вона була настільки прекрасною, що соловей не втримався і обійняв її. Шипи наскрізь пронизали серце закоханого і недоторкано білі пелюстки пофарбувалися у червоне. Так з’явилася червона троянда.

Давні греки також вважали троянду дарунком богів. За словами давньогрецького поета Анакреона, квітка народилася з білосніжної піни, що покривала тіло Афродіти, коли богиня кохання вийшла з моря. Боги побризкали квітку нектаром – тому і насолоджуємося чарівним ароматом.

Троянда залишалася білою, допоки Афродіта не дізналася, що її коханого Адоніса поранив вепр. Богиня побігла до нього по квітках, не зважаючи на шипи. Так троянди стали яскраво червоними.

Існує ще одна трагічна історія про походження троянди. Пов’язана вона відразу з двома чарівними жінками: богинею полювання Діаною та німфою Розалією. Як це буває зазвичай, дві жінки не змогли поділити чоловіка. І не просто чоловіка, а Ероса. Підступний бог плотських забав задурив голови обом дівчатам і, як наслідок – трагедія. Діана від ревнощів позбавила Розалію життя – так поколола її шипами терновнику. Та коли Ерос знайшов тіло німфи, заплакав гіркими сльозами. І вони, потрапивши на терновник, перетворилися на бутони троянд.

З давніх давен люди дарують троянди, вкладаючи в букет таємний зміст. В залежності від кількості і кольору квітів, з троянд складаються ненаписані листи, що висловлюють почуття краще, ніж слова. Наприклад, червоні дарують, висловлюючи кохання і повагу. Білі – юнкам на знак поваги до їхньої недоторканності і чистої краси. Рожеві троянди доречні у випадку легкого захоплення. Коралові або помаранчеві говорять про пристрасне бажання розвитку стосунків. Троянди блідих пастельних відтінків дарують на знак дружби та задоволення від спілкування. А чайна троянда вважається символом вічного кохання.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку