Комунальний заклад загальної середньої освіти
“Малокатеринівська гімназія ”Мрія” Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області
Інтегрований урок з математики та я досліджую світ в 2 класі
(Використання онлайн сервісу MindMeister)
Виконала: вчитель ІІ категорії
Косова Ксенія Сергіївна
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу з теми додавання і віднімання чисел в межах 20. Ознаки зими в неживій природі.
Мета:
Формування предметних компетентностей:
- знає назви компонентів і результатів дій додавання і віднімання;
- читає і записує вирази з дужками;
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд;
- виконує дії з іменованими числами;
- упорядковує розв'язання задачі арифметичними діями або виразом;
- обґрунтовує вибір арифметичної дії, якою розв'язується задача;
- робить узагальнюючі висновки з уроку.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;
загально-мовленнєві вміння і навички:
- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;
контрольно-оцінні вміння:
- оцінює свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров'язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Обладнання: презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
1. Привітання. Ранкове коло.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
2. Хвилинка спостережень
• День ____ Число _____
• Стан неба
• Температура повітря
3.Повідомлення теми уроку.
- Відгадайте загадки.
1) Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух,
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички,
Ведмідь в барлозі вже дріма,
Яка пора скажіть? …
(Зима)
2) Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі.
Поля причепурила —
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
(Зима)
- Яка зараз пора року?
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про ознаки зими.
4. Асоціативний кущ
- Які асоціації у вас виникають зі словом «Зима»?
https://www.mindmeister.com/map/2549660976
ІІ. Конгнітивно-діяльнісний етап
- Діти, ми сьогодні вирушимо з вами в чарівну зимову подорож, в якій нас чекає багато цікавих завдань. Будемо обчислювати вирази, розв’язувати задачі. А також поглибимо свої знання про зимові місяці.
1. Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про зимові місяці.
- Назвіть зимові місяці, які ви знаєте?
- Який перший місяць зими? (Грудень)
- Хто знає, кк у народі називають грудень?
Цей місяць має різні назви: «хмурень», «мостовик», «стужайло», «лютовій», «зимник», «вітровій».
Як ви думаєте, чоту місяць грудень отримав такі назви?
ГРУДЕНЬ
Уночі мороз поволі
Інеєм упав на шлях...
Спотикається на полі
Місяць грудень по грудках.
І тому такий він гнівний,
Дружить з вітром крижаним.
А хуртеча рівно-рівно
Засипає слід за ним.
Сипле сніг, мов стеле килим,
Щоб за груднем із дібров
Тим рипучим снігом білим
Рік Новий до нас ішов.
- Вважають, що назва «грудень» походить від мерзлих грудок. У грудні ґрунт замерзає. Починається місяць морозами та випаданням великої кількості снігу. Водойми вкриваються кригою. Грудень вважають найпохмурішим місяцем.
- Які дні взимку: довгі чи короткі? (Короткі.)
22 грудня - найкоротший день і найдовша ніч у pоці.
- Як називається другий місяць зими? (Січень.)
- Як думаєте, звідки пішла його назва? (Сніг січе)
- Хто знає, як у народі ще називають січень? Цей місяць має багато назв: «сніжень», «сніговик», «льодовик», «щипун», «тріскун».
- Поміркуйте, чому січень отримав такі назви?
Розсміявся дзвінко січень,
Заяскрів сніжинками.
Дітвору гуляти кличе
Білими стежинками.
Швидше, швидше на санчата!
З гірки покатаємось.
Снігу я приніс багато,
Нумо, позмагаємось!
І жартує січень білий,
Шелестить порошею.
На санках ми полетіли
В зимоньку хорошую.
Тамара Мезенцева
- Про які ознаки січня говориться у вірші?
У січні бувають дуже сильні та тріскучі морози. Уся земля повністю вкривається сніговою ковдрою. Часто бувають ясні, холодні, сонячні дні. Люди помітили, чим яскравіше сонце в січні, тим холодніший день.
- Як називається третій місяць зими? (Лютий.)
- Чому, його так назвали?
Лютий –місяць дуже лютий
Запитає ,в чому взутий?
Виє хуга-завіюха,
Не пускає без кожуха.
Але сонечко сміється,
Стиха до землі проб’ється,
Хоч частинку, хоч хвилинку,
А погріє її спинку.
- Про які ознаки лютого говориться у вірші?
У лютому бувають хуртовини, колючі морози, віють холодні вітри.
2. Вправа «Встанови відповідність»
https://wordwall.net/uk/resource/42770542
ІІІ. Корекційно-рефлексивний етап
- Взимку падає білий сніг. Він вкриває землю, дерева, кущі, водойми. Усе навколо стає білим-білим, чистим, світлим. Отже, ознакою зими є випадання снігу.
- Що таке сніг? Сніг — це багато, дуже багато красивих сніжинок. Раніше вважали, що сніг — це замерзлі крапельки води. Але стала відома справжня таємниця народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, тут із водяної пари утворюються маленькі льодинки-кристалики. Це ще не сніжинки, що падають на землю. Вони ще дуже малі. Але шестикутний кристалик увесь час збільшуєтся і нарешті стає красивою сніжинкою.Вони такі різні! Одні нагадують квітку, інші - зірку, треті - їжачка.
- Порахуйте, скільки променів вони мають.
Усі сніжинки шестипроменеві.
Дослід 1
Висновок: Сніг непрозорий, білого кольору, на дотик холодний, тане в руці.
Дослід 2
Висновок: Між сніжинками є повітря. Повітря погано проводить
тепло. Воно захищає рослини від холоду, зберігаючи земне тепло, не дає морозу пробратися до rрунту. Чим пухнастіший і товстіший шар снігу, тим більше в ньому повітря і тим тепліше рослинам.
https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI
https://wordwall.net/uk/resource/42952728
Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже,
Узялася склом твердим,
Добре ковзатись на нім.
(Лід)
- Взимку земля вкривається снігом, а ріки, ставки й озера, калюжі - льодом. Як утворюється лід?
- Взимку сонячні промені погано нагрівають землю, повітря стає холодним, охолоджується і вода у водоймах. При температурі 0 градусів і нижче, верхній шар води у водоймах замерзає. Спочатку утворюються дрібні крижинки-кристалики, які згодом перетворюється на суцільну кригу, лід, що вкриває водойми.
Отже, вода при температурі 0 градусів замерзає, перетворюється на лід.
- Чи знаєте ви, що взимку водойми ніколи не промерзають до дна. Поміркуйте, чому? (Тому що лід легший за воду і не тоне.) Чи існує життя у водоймах узимку? (Під льодом у водоймах є вода. На дні водойм навіть у сильні морози температура води плюсова (+4 - +5 градусів тепла). У воді живуть багато організмів. Якби водойми промерзали до дна, вони загинули б.
ІІІ. Корекційно-рефлексивний етап
Вправа «Мікрофон»
- Мені на уроці було цікаво, бо…
- Я добре зрозумів, як розв’язувати …
- Мені було важко працювати над…
- Мені було легко працювати разом…
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
1