Інтегрований урок з мистецтва в 1 класі НУШ "Танець метеликів. Симетрія"

Про матеріал

Мета:

- зацікавити учнів уроками музики, ознайомити з емоційним змістом музики; - ознайомити учнів з поняттям симетрії; -розвивати вміння сприймати та виконувати музику;

- розвивати творчу уяву, фантазію учнів;

- виховувати інтерес і любов до музики, мистецтва;

- розвивати логічне мислення учнів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з мистецтва в 1 класі

Тема: Танець метеликів. Симетрія.

Мета:

- зацікавити учнів уроками музики, ознайомити з емоційним змістом музики; - ознайомити учнів з поняттям симетрії;                                                                           -розвивати вміння  сприймати та виконувати музику;

- розвивати творчу уяву, фантазію учнів;

- виховувати інтерес і любов до музики, мистецтва;

- розвивати логічне мислення учнів.

Музичний матеріал: пісня «Жук танцює» (вірші Л. Куліша-Зінькова ,музика М.Ведмедері), аудіо запис твору Е.Гріга «Метелик», релакс-мелодія «Барвисті метелики», відеофільм « Сад метеликів в Дубаї»                                      Наочні посібники: підручник ,фото метеликів , зображення симетричних предметів .

Обладнання: комп’ютер .
                                    Хід уроку

І.Організаційний момент

1. Музичне привітання.                                                                                  

( Звучить пісня « Добрий день, добрий день!» у виконанні першокласників, які заходять до класу)

ВЧ. - Ми вам раді, люди добрі, то ж вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво на урок у перший клас!

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

У світ природи ми зробимо крок,

Це творчості час, фантазії час,

Цікаві завдання чекають на вас.

Діти, якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтеся, про кого  сьогодні буде йти мова на нашому уроці:

Що то за гість: ніжок має шість.

А про себе він каже так:

Живу лише я влітку,

Шовкові крильця маю.

Із квіточки на квітку

В саду перелітаю.  (метелик)

Сьогодні на уроці ми поговоримо про живі квіти – метелики. Будемо малювати метеликів, щоб прикрасити лісову галявину, співати і танцювати в таночку метеликів. Навчимося бачити красу, створену не тільки художником і композитором, але і самою природою. Бо ж самі митці постійно вчаться у природи.

ІІІ. Основна частина

1. Слухання музики

-Так, дійсно,  метелик - це прикраса природи. А композитор, який побачив цю комаху, прикрасив своєю музикою наше життя. Ми живемо у напружений час: упродовж дня інколи бракує часу на виконання всіх справ. Але у вільний час, коли потрапиш на природу, озирнешся навколо - яка чудова картина природи відкривається, який краєвид! І так стає легко і радісно на душі, так легко дихати, так радісно відчувати звучання музики природи  навколо нас. Сьогодні ми  послухаємо музичний твір Е.Гріга « Метелик», на створення якого композитора надихнуло саме звучання природи.

( Слухання твору)

2. Вправа – гра «Запитання – відповідь»

-Який настрій  викликав у вас прослуханий твір?

- Як він змінювався протягом звучання ?

Позначте в зошиті характер прослуханого  твору?

-А які, на вашу думку, настрої може передавати музика?

-Яка музика може  передати  настрій колискової? А яка – запального танцю?

3. Робота а альбомі з образотворчого мистецтва.

А зараз ви маєте творче завдання: намалюйте по клітинках метеликів за зразком. Що ви помітили після виконаного завдання.(Орнамент)

Орнамент в мистецтві й архітектурі – це ритмічне чергування або повторення різних зображень і мають рослинне, геометричне, або інше походження.

 

Діти, пропоную переглянути фільм, щоб переконатися, які неймовірно прекрасні ці ніжні створіння, уважно придивіться до них, до кольору крилець та їх форм.

4. Перегляд фільму « Прекрасний світ метеликів»

5. Повторення знань з кольорознавства.

-Ви щойно побачили чарівний світ метеликів. Які кольори ви помітили в окрасі цих казкових комах?

( Білий, чорний, червоний, рожевий, волошковий, жовтий, оранжевий, зелений, блакитний, голубий,  фіолетовтй, синій, охра, бузковий, пурпурний)

Всі ці кольори уявно можна поділити на які дві групи кольорів?

(теплі кольори –відтінки полум'я, а холодні – відтінки синього).

Розмалюйте фломастерами метеликів : 1-в теплі кольори , а 2- в холодні.

6. Діти, а зараз ми з вами розучимо поспівку « Танцювали миші».

Проплескайте ритмічний рисунок.

7.Метелики – одні з найгарніших істот на Землі. А ще їх називають чарівниками. Тому, що з яйця відкладеного метеликом, з'являється маленька гусінь, яка все своє життя їсть і росте. Потім гусінь, що виросла, перетворюється в нерухому, але живу лялечку. Так от вже з лялечки  з'являється метелик.

У вашому альбомі виконайте наступне завдання: продовжіть прикрашати гусеницю за зразком.  Уважно розміщайте геометричні фігури з відповідним кольором.

 

Подорож у країну Об'єднанні Арабські Емірати – в місто Дубай.

Сад метеликів в Дубаї і сад квітів об’єднали в сад Чудес. Він унікальний тим, що квіткове царство розміщене в повністю мертвій пустині. Щоб в таких непростих умовах виростити квіти, парк потребує 757000 л води щоденно. Сад чудес дійсно творить чудеса; тут із самих простих квітів створюють незвичні ландшафні фігури,  зокрема і у вигляді метеликів. Поруч із садом квітів виросла окрема експозиція, присвячена метеликам. На невеликій території побудовано  9 різнокольорових куполів, під покрівлею яких поселились 15000 метеликів. Тут маленькі істоти найрізноманітніших окрасів буквально без попередження сідають на відвідувачів, ніби хочуть прийняти участь у фотосесії. Тут ще особлива картинна галерея і музей метеликів. Павільйони, бесідки, ставочки з рибками. Шум водопаду, спів птахів, багатство яскравих квітів і метелики, які перелітають з квіточки на квітку, повсюду тарілочки з кусочками фруктів створюють атмосферу райського куточка.

(Перегляд відеофільму про Дубаї)

 

 

 

 

            ІІ урок

 

 

8.Поняття «симетрія». Інформація про характерні особливості будови комах.

- Подивіться уважно на малюнок3  метелика.  Яку форму має тулуб? (Два з’єднаних між собою витягнутих овали).

- Яку форму мають крильця? (Овальну або округлу)

- Скільки крил має метелик? (4, 2 великих і 2 маленьких)

- Звідки починаються крила? (З середини тулуба,там де з’єднуються овали)

- Зверніть увагу, чи однакові за розміром крила метелика?( Так. Тіло метелика однакове з обох боків. Коли метелик складає свої крильця, то вони збігаються і ми  бачимо лише 2).

Отже, робимо висновок, що форма метелика симетрична. Середина форми метелика проходить через тулуб і уявно ділить його навпіл на дві рівні частини.

Давайте спробуємо знайти приклади симетрії навколо нас, або в природі.

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "симметрия картинки для детей"

Ваше завдання – прикрасити крильця метеликів, щоб вийшов на них симетричний малюнок .

 

Релакс –відпочинок:                                                                                                Хто там, хто там вже втомився? І над партою схилився?                1,2,3,4,5 – час прийшов відпочивать. Сядьте зручніше, розслабтесь і уявіть себе на природі в лузі. Насолоджуйтеся красою природи і радістю життя.

( звучить музика – релакс з відео про метеликів)

 

Вправа «Відшукай другу частину метелика».

З’єднай ці частинки і приклей в альбом. Розфарбуй ці дві частинки однаково.

9. Кольорова гра « Лего 6 цеглинок» (Презентація)

10. Пригадаємо поняття танцю.

- Пригадайте, що таке танець? Які бувають танці?

- Які танці вам  відомі? Хто в нашому класі любить танцювати?

- Давайте  пофантазуємо, чи можуть танцювати метелики, жуки, птахи, звірі.

Яку музику ви б обрали для таких дивних таночків?

Розучування пісні « Жук танцює» ( вірші Л.Куліша –Зінькова, музика М.Ведмедері) Співаємо і танцюємо.

- Що за тупіт,
Що за стук?
- То танцює
В лісі жук.
До обіду
Танцював,
Зайця й лиску
Налякав,
Бо подумали 
Вони:
Де взялися
Тут слони?

- Яким ви уявили жука ?

-Назвіть кольори , якими ви б намалювали танець жука і метелика ? 

 

              --    Про музику кажуть,що вона душа танцю. Адже вона дає основу для танцю. За допомогою рухів танець відтворює те, про що промовляє музика. Отже, музика, справжня чарівниця, і разом з нею ми перенесемося на широкий луг та відчуємо дивовижну красу природи. Але спочатку послухайте невеличку казочку!

                      Ой, який музика!

  У високому зеленому просі жив Цвіркун. Удень він ховався від сонця. А щойно сонечко зайде – Цвіркун вилазив на високе стебло. Сяде на зеленому листку,- перед ним просо, як ліс, сяде й настроює свою скрипку. Бо Цвіркун – ой. Який музика! У нього співуча скрипочка. Торкнеться її Цвіркун смичком – бринить дивна, чаріна музика. Слухають ту музику дерева і квіти. Слухають зайчики й мишенята. Слухає ціле поле. Ми з вами також ой, які музики! І зможемо створити цілий інструментальний оркестр.

( Вправа з музичними інструментами) До участі залучаємо всіх гостей.

 

11. Діти, метелики – це частина живої природи. Не ловіть їх, не беріть за крильця, бо вони втрачають свою яскравість і можуть загинути. Більш як 100 видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Милуватися можна не лише живими метеликами, а й тими, які ви зможете зробити власними руками. А зараз, діти ,кожен з вас нехай розмалює свого метелика,прошепоче йому на вушко своє бажання чи мрію. І вона безперечно збудеться.

 

12. Розмалюйте  метеликів, розмістіть на лісовій галявині так, ніби вони виконують свій таночок.

 

ІІІ. Підсумок уроку

 

 А щоб танець  був справжнім, наповненим його музикою.

  (Виконання пісні « Метелики – веселики»).

 

Із квітки на квітку, від пісні до пісні

Кружляють в таночку метелики різні.

    Приспів:

Метелики – метелики, веселі і барвисті,

Метелики – веселики ховаються у листі.

                   Надіну віночок. За ними полину.

                   Метеликом стану і я на хвилину.

          Приспів:

Танцюємо польку усі веселеньку.

Злітайтеся, друзі, в таночок хутенько.

         Приспів:

1.Демонстрація дитячих робіт.

2.Створення панно « Танок метеликів»

-Кому сподобався створений метелик? (Поаплодуйте)

-Кому сподобалася робота вашого сусіда? (Поаплодуйте)

Як вам сьогодні працювалося на уроці?

Я теж вам всім аплодую,тому що ви творчо працювали,були активними, працьовитими, творчими і змогли передати на папері красу природи, прикрасу нашої рідної землі – метеликів. Якщо наші гості не сумували на нашому уроці, нехай  також приєднаються до моїх аплодисментів.

Додаток1:

Досі вчені не можуть пояснити, чому щороку через весь континент, із Канади в Мексику 100 мільйонів метеликів Монарх здійснюють дивовижний переліт. В один і той самий час на 32 тис. км кожен рік починають міграцію на зимівлю в теплі краї , в Мексику. Сильний дощ, злива може стати смертельною для них під час перельоту. Єдине місце в світі в цих горах, де вони зупиняються, в 12 визначених  ідеальних для них місцях  для зимівлі.Здійснюють переліт протягом 6 тижнів. Після чого –вони в безпеці. Тепер Монархи відпочивають: збираються у великі групи і обліплюють найтовстіші дерева (чим більше дерево, тим більше тепла воно зберігає), щоб зберегти тепло. Вони зрідка покидають дерева, щоб пошукати нектару і води ізнову повертаються на свої місця і залишаються там майже на 5 місяців.

 З приходом весни метелики знову оживають, відкриваючи свої крильця назустріч сонцю, щоб зігріти їх і підготувати до польоту. Більшість із помаранчевих  метеликів повертаються назад в Америку.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня 2023
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку