Інтегрований урок з навчання грамоти (читання) та трудового навчання

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти та трудового навчання проводиться з метою:

закріплювати поняття учнів про звукове значення букв Р, р,вміння читати слова, речення і тексти з вивченими літерами;робити звуко – буквений аналіз слова; розвивати вміння слухати і розуміти прочитаний учителем текст, мислення, пам'ять, увагу учнів, удосконалювати навички роботи з папером, вчити планувати майбутню роботу, повторити сюжет казки, виховувати доброзичливість, повагу до однокласників.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з навчання грамоти (читання) та трудового навчання

Тема. Закріплення вміння читати букву Р р у складах, словах і текстах. Виготовлення аплікації «Віні-Пух»

Мета. Закріплювати поняття учнів про звукове значення букв Р, р,вміння читати слова, речення і тексти з вивченими літерами;робити звуко – буквений аналіз слова;  розвивати вміння слухати і розуміти прочитаний учителем текст, мислення, пам’ять, увагу учнів, удосконалювати навички роботи з папером, вчити планувати майбутню роботу, повторити сюжет казки, виховувати доброзичливість, повагу до однокласників.

Обладнання. Предметні малюнки (касир, ватра, сир, рис, рисак, трава), звукові моделі, картки для роботи парами, променеподібні таблиці, мішечок з предметами, ножиці, клей, серветки,  уривок з мультфільму,шаблони Віні-Пуха та бджіл, печиво з медом.

   Тип уроку:   Урок повторення та узагальнення отриманих знань.

   Вид уроку:    Інтегрований урок

   Обєкт праці:   Аплікація казкового героя  (Віні – Пуха)

                                                             Хід уроку

  1.                Організаційний момент

 Швидко пролунав дзвінок

                                                     Розпочати час урок.

Ми навчаємось старанно,

                                                    І працюєм залюбки.

       Гості оцінять, чи бездоганно,

Й чи всі   ви розумники!

  • Подаруйте, діти, нам  свої  гарні світлі усмішки і почнемо урок.

Вчитель перевіряє наявність необхідного приладдя, готовність дітей до уроку.

  1. Актуалізайція опорних знань.
  1. Бліцопитування.
  • Сьогодні до нас на урок завітало багато  ось таких  бджілок.  Хтось їх випустив із вулика. Вони з радістю хочуть побачити, як діти нашого класу виконають завдання, які принесли із лісової школи від Мудрої Сови. Деякі речення потрібно доповнити, бо вітер відірвав частину листка. Я читатиму початок, а вам потрібно доповнити закінчення:
  • Звуки бувають голосні і ..(приголосні).
  •  Голосні звуки в схемі позначають…(О)
  •  Приголосні звуки поділяються на ..    (тверді і мякі).
  • Тверді позначають (-).
  •  Мякі позначають (=).
  •  Ось ця бджілка  дала нам інше завдання.
  1. Гра «Віднови слова».

О   А                                 А

             Н…Р…                             Р  …К

             П …Р..                              Р …НОК

             К ... С…                            Р …МКА

             К …Р…                             Р …ДІО

             Р …С…                             Р …ВЛИК

  1. . Гра «Чарівний мішечок» 

У мішечку предмети. Діти повинні відгадати, що це за предмет, лише за допомогою дотику та сказати, чи є у цьому слові звук Р:

Предмети: ручка, конверт, мило, папір, буряк,  морква, олівець, лінійка, цукерка, картина.

  1.                      Повідомлення теми та мети уроку.  

   -    Ви вже, напевно, здогадались, що на сьогоднішньому уроці ми повторимо вивчені звуки та букви, якими вони позначаються, будемо читати склади, слова; на вас чекає зустріч із казковими героями, допомагатимете одному із ним у цікавій пригоді; але  ви повинні бути  активними, уважними та старанними, щоб встигнути виконати усі завдання.             

1. Читання слів за променевими таблицями.                                                             

Л                                   РА                                                               ІП    

       Р         АК                    РО           КИ                               КР           ИК

          С                                  РІ                                                                 УК

          М               РУ               АП                                                                                                                                                                                                     

IV. Фізкультхвилинка. 

  V.   Робота з Букварем.

-  Розгортаємо  підручник на сторінці 89..

1. Читання  стовпчиків слів хором,  ланцюжком. 

 - Діти, чому усі ці слова написані з великої букви?

 - Так, вірно, це імена людей та населених пунктів. (Русанівка  населений масив у Києві, Ромни -  місто у Сумській обл.., і Ромни – села у багатьох областях)             

2. Робота з анаграмами.

Трава -ватра,  рисак –касир,  сир- рис. 

  • Вам тут зустрілися незрозумілі  слова?
  • Що таке ватра?  (багаття, вогнище) Хто такий рисак? (легкий рисистий кінь)
  1. Зіставлення звукових моделей та малюнків.  

    Робота в парах. Гра «Зєднай  малюнок із звуковою схемою»

Вчитель. Розгляньте малюнки.  Яка із поданих моделей підходить до цих малюнків?

  1. Гра «Слово в слові»  Рибалка. ( риба, рак, краб, лак,балка)
  • Давайте прочитаємо це слово. Воно невелике, але у ньому заховалося багато інших слів, подумаємо та упізнаємо їх.                                                                                   

VI.  Розвиток зв’язного мовлення.

  1. Робота з ілюстраціями
  •   Кого ви бачите на малюнку? 
  •  Що ведмедик тримає у руках? 
  •  Чи відомо вам, що це таке?
  •  Давайте складемо речення за даною схемою.

Діти складають речення.

  1. Розв’язування ребуса слова вулик.
  2. Словникова робота. 

Вулик – житло бджіл і основний предмет пасічника. Ось із такого вулика і вилетіли бджоли.  Але хто їх випусти – і далі залишається загадкою.                            

 VII. Фізкультхвилинка  для очей.

 IХ. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Робота над текстом  П. Костюченко.
  2. Читання тексту учителем.
  3.  Бесіда за змістом.

- Про кого розповідається?

- Які звірі беруть участь у розмові?

- За що ішла суперечка?

- Хто звільнив бджіл?

- За що дякували бджоли журавлю?

- Чому лисиця утекла?

- Тепер ви зрозуміли, що це за вулик був у руках ведмедика?

- Ось ми почули, хто випустив бджілок?

- Діти, як ви думаєте, хто із тих героїв найбільше любить мед?

- Правильно, це  Ведмедик. А ви знаєте, яка неприємна пригода сталася з ним одного разу?  Давайте подивимось.

Х.  Перегляд мультфільму про Віні – Пуха.

  1.  Метод «Власна думка»

            - Як прикро. Ведмедик не дістав меду. Як ви думаєте, чому бджілки не пригостили свого гостя?  (Потрібно  було вжити чарівні слова).

ХI.  Виготовлення аплікації дітьми.

 - Вам жаль ведмедика, він же залишився голодним? Як же ми можемо йому допомогти? А давайте познайомимо його з іншими жителями вуликів, можливо, вони будуть добрішими. Піднесіть руки, хто із вас любить куштувати мед? І я люблю,  от бачите, як нас багато – ми розуміємо ведмедика. Отож , вирушаємо на допомогу!

Діти отримують матеріал та інструменти для виготовлення аплікації.

  1. Правила користування ножицями.

1.  Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

  1.  На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
  2.  Не тримай ножиці вістрями догори.
  3.  Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
  4. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
  5. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

2.  Правила користування клеєм

  1.  Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
  2. При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
  3. Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.
  4. Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

              3.  Практична робота учнів.

Учні працюють самостійно, учитель допомагає за потреби. 

            4.  Виставка дитячих робіт.

  •  Бачите, ми допомогли ведмедику, і у нього появилася можливість пообідати. Але, давайте  кожен своєму ласуну на вушко тихенько підкаже, які слова потрібно використати, щоб бджілки  його не вкусили.                                                        Діти шепочуть ведмедикам.
  • Ведмедикам вдалося отримати  мед і вони вам  дуже дякують за хорошу пораду та й усіх, хто сьогодні гарно попрацював хочуть також пригостити.

5.  Частування присутніх.

 ХII. Підсумок уроку.

       На завершення  «Продовжимо   речення»

  • На сьогоднішньому уроці  мені  запам’яталося…
  • На уроці мені найбільше сподобалося…      

Гра «Доповни риму»

    Зараз дзвоник пролунає

    Він усім нам … (нагадає),

    Що урок вже час скінчити,

    Бо пора вже  … (відпочити).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку