Інтегрований урок з навчання грамоти та трудового навчання проводиться з метою:
закріплювати поняття учнів про звукове значення букв Р, р,вміння читати слова, речення і тексти з вивченими літерами;робити звуко – буквений аналіз слова; розвивати вміння слухати і розуміти прочитаний учителем текст, мислення, пам'ять, увагу учнів, удосконалювати навички роботи з папером, вчити планувати майбутню роботу, повторити сюжет казки, виховувати доброзичливість, повагу до однокласників.
Інтегрований урок з навчання грамоти (читання) та трудового навчання
Тема. Закріплення вміння читати букву Р р у складах, словах і текстах. Виготовлення аплікації «Віні-Пух»
Мета. Закріплювати поняття учнів про звукове значення букв Р, р,вміння читати слова, речення і тексти з вивченими літерами;робити звуко – буквений аналіз слова; розвивати вміння слухати і розуміти прочитаний учителем текст, мислення, пам’ять, увагу учнів, удосконалювати навички роботи з папером, вчити планувати майбутню роботу, повторити сюжет казки, виховувати доброзичливість, повагу до однокласників.
Обладнання. Предметні малюнки (касир, ватра, сир, рис, рисак, трава), звукові моделі, картки для роботи парами, променеподібні таблиці, мішечок з предметами, ножиці, клей, серветки, уривок з мультфільму,шаблони Віні-Пуха та бджіл, печиво з медом.
Тип уроку: Урок повторення та узагальнення отриманих знань.
Вид уроку: Інтегрований урок
Об’єкт праці: Аплікація казкового героя (Віні – Пуха)
Хід уроку
Швидко пролунав дзвінок
Розпочати час урок.
Ми навчаємось старанно,
І працюєм залюбки.
Гості оцінять, чи бездоганно,
Й чи всі ви розумники!
Вчитель перевіряє наявність необхідного приладдя, готовність дітей до уроку.
О А А
Н…Р… Р …К
П …Р.. Р …НОК
К ... С… Р …МКА
К …Р… Р …ДІО
Р …С… Р …ВЛИК
У мішечку предмети. Діти повинні відгадати, що це за предмет, лише за допомогою дотику та сказати, чи є у цьому слові звук Р:
Предмети: ручка, конверт, мило, папір, буряк, морква, олівець, лінійка, цукерка, картина.
- Ви вже, напевно, здогадались, що на сьогоднішньому уроці ми повторимо вивчені звуки та букви, якими вони позначаються, будемо читати склади, слова; на вас чекає зустріч із казковими героями, допомагатимете одному із ним у цікавій пригоді; але ви повинні бути активними, уважними та старанними, щоб встигнути виконати усі завдання.
1. Читання слів за променевими таблицями.
Л РА ІП
Р АК РО КИ КР ИК
С РІ УК
М РУ АП
IV. Фізкультхвилинка.
V. Робота з Букварем.
- Розгортаємо підручник на сторінці 89..
1. Читання стовпчиків слів хором, ланцюжком.
- Діти, чому усі ці слова написані з великої букви?
- Так, вірно, це імена людей та населених пунктів. (Русанівка населений масив у Києві, Ромни - місто у Сумській обл.., і Ромни – села у багатьох областях)
2. Робота з анаграмами.
Трава -ватра, рисак –касир, сир- рис.
Робота в парах. Гра «З’єднай малюнок із звуковою схемою»
Вчитель. Розгляньте малюнки. Яка із поданих моделей підходить до цих малюнків?
VI. Розвиток зв’язного мовлення.
Діти складають речення.
Вулик – житло бджіл і основний предмет пасічника. Ось із такого вулика і вилетіли бджоли. Але хто їх випусти – і далі залишається загадкою.
VII. Фізкультхвилинка для очей.
IХ. Узагальнення вивченого матеріалу.
- Про кого розповідається?
- Які звірі беруть участь у розмові?
- За що ішла суперечка?
- Хто звільнив бджіл?
- За що дякували бджоли журавлю?
- Чому лисиця утекла?
- Тепер ви зрозуміли, що це за вулик був у руках ведмедика?
- Ось ми почули, хто випустив бджілок?
- Діти, як ви думаєте, хто із тих героїв найбільше любить мед?
- Правильно, це Ведмедик. А ви знаєте, яка неприємна пригода сталася з ним одного разу? Давайте подивимось.
Х. Перегляд мультфільму про Віні – Пуха.
1. Метод «Власна думка»
- Як прикро. Ведмедик не дістав меду. Як ви думаєте, чому бджілки не пригостили свого гостя? (Потрібно було вжити чарівні слова).
ХI. Виготовлення аплікації дітьми.
- Вам жаль ведмедика, він же залишився голодним? Як же ми можемо йому допомогти? А давайте познайомимо його з іншими жителями вуликів, можливо, вони будуть добрішими. Піднесіть руки, хто із вас любить куштувати мед? І я люблю, от бачите, як нас багато – ми розуміємо ведмедика. Отож , вирушаємо на допомогу!
Діти отримують матеріал та інструменти для виготовлення аплікації.
1. Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2. Правила користування клеєм
3. Практична робота учнів.
Учні працюють самостійно, учитель допомагає за потреби.
4. Виставка дитячих робіт.
5. Частування присутніх.
ХII. Підсумок уроку.
На завершення «Продовжимо речення»
Гра «Доповни риму»
Зараз дзвоник пролунає
Він усім нам … (нагадає),
Що урок вже час скінчити,
Бо пора вже … (відпочити).