Інтегрований урок з навчання грамоти та трудового навчання "Звук [дж ], позначення його буквосполученням «дж». Створення зображень із пластиліну на площині «Бджілка та джмелик» "

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання грамоти та трудового навчання в 1 класі ( 2 семестр). Тема уроку з навчання грамоти: Звук [дж ], позначення його буквосполученням «дж». Злита вимова звука (дж). Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання віршів. Загадки.

Трудове навчання: Послідовність дій під час виготовлення виробів із пластиліну а площині. Практична робота. Створення зображень із пластиліну на площині «Бджілка та джмелик»

Перегляд файлу

Інтегрований урок в 1 класі

 

 

Урок навчання грамоти та трудового навчання

 

 

 

 

 

Урок розробила вчитель – спеціаліст,

 старший вчитель 

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №102

 м. Кривого Рогу

Лісецька Олена Петрівна

 

 

1 клас, 2 семестр

Тема. Читання: Звук [дж ], позначення його буквосполученням «дж». Злита вимова звука (дж). Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання віршів. Загадки.

Трудове навчання: Послідовність дій під час виготовлення виробів із пластиліну а площині. Практична робота. Створення зображень із пластиліну на площині «Бджілка та джмелик»

Мета:

читання: формувати в учнів навички злитої вимови звука [дж]; продовжувати формувати в учнів уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання; розвивати усне мовлення, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, ввічливе ставлення одне до одного.

трудове навчання:закріплювати вміння працюваи з пластиліном, виготовляти тематичні композиції. Розвивати образне мислення, словниковий запас  учнів, вчити фантазувати.

Обладнання: картки складів,  фішки для звукових моделей, складова таблиця, предметні малюнки, зразок композиції з пластиліну, мультимедіа - обладнання

 

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
    Учитель перевіряє наявність у дітей на партах необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше, клас.

  1. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Повторення вивченої чистомовки

Чок-чок-чок: Ось червоний бурячок.
Чу-чу-чу: Я капусту посічу.
Щик-щик-щик: В чавунці зварю борщик.
Чний-чний-чний: Одержався борщ смачний.

1. Читання карток

 

 

 

 

 

2.Назвіть слова із звуком /ф/

3. Складіть речення із словами, що мають звук /ф/

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда

Діти, ми вже вивчили з вам всі букви української абетки. Добре знаємо, що букви позначають звуки  голосні і приголосні. А також дізналися, що є букви, які позначають два звуки. А от сьогодні познайомимось ще з одним цікавим звуком. Послухайте вірш, який я вам прочитаю.

2. Слухання вірша з подальшим обговоренням

Джміль збирав нектар із квітів,
меду наносив в дупло.
Працював він ціле літо,
облітав усе на світі,
щоб маленькі джмеленята
годувати чим було.
А. Німенко

— Про кого цей вірш?
— Що робив джміль?
— Для кого він збирав медок?

3.  Артикуляція звука [дж], віднесення його до приголосних, позначення фішкою
Звук вимовляється злито.

3. Утворення словосполучення: Джміль (що робить?)…, …

 

4. Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад».
Учитель показує звуки, учні утворюють склад.
2) Гра «Назви звуки».
Учитель називає склад, учні називають звуки, що його утворюють.

5. Гра «Впіймай слово і назви позицію звука [дж]»
Бджола, дзеркало, джерело, ходжу, дзвін, джем, саджаю, дзюр-чить.

Фізкультхвилинка під музичний супровід

Жу-жу-жу! Жу-жу-жу!
Я із сонечком дружу
Шу-шу-шу! Шу-шу-щу!
З вітерцем я теж дружу.
Джміль над квіточкою кружить.
Джміль і квітка міцно дружать.
Нахилюсь і поглажу травицю.
Відпочив! І сідаю я вчитись.

6. Ознайомлення з буквосполученням дж
— Звук [дж] — складний, він злитий з двох звуків [д] і [ж], тому на письмі ці звуки позначаються двома буквами — «де» і «же».

7. Читання складової таблиці

 

 

Дж      

 

 

 

8. Читання вірша Г. Чубач «Я люблю у лузі квіти»

Спочатку вчитель, а потім учні.

9. Читання піраміди слів

— Яке слово «солодке» на смак?
— Яка різниця між словами бджола і бджілка!?

 

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Стомились очі й рученята.
Спочиньте трохи, мої малята!
Сонце спить, небо спить.
Навіть вітер не шумить.
Рано-вранці сонце встало
І проміння всім послало.

ІV. Робота за букварем

1. Розглядання малюнків. Складання звукових моделей слів бджола, джміль
— Кого ви бачите на малюнку?

2. Вправа «Слухняний ротик»

Вивчення скоромовки (читання в повільному темпі, в пришвидшеному, вивчення напамять)
3. Робота над віршем «Джміль»
1) Читання вірша вчителем.
— До кого звертався джміль?
2) Вправа  «Словничок-сундучок».
Фіранка — занавіска.
3) Читання вірша «пошепки»
4) Підготовка до виразного читання.
— Назвіть розділові знаки в кінці речень.
— Прочитайте окличне речення.
— Прочитайте питальні речення.
— Знайдіть і прочитайте слово у кличній формі.
— Зверніть увагу на розділові знаки біля нього.
— Які чарівні слова вживає джміль, звертаючись до бджілки? Знайдіть і прочитайте.
— А які чарівні слова ви вживаєте у своєму мовленні?

4. Уявне малювання картини по сюжету вірша

V.Створення  сюжету їз пластиліну «Бджілка та джмелик»

1. Оголошення теми уроку

А зараз ми продовжимо працювати з пластиліном, удосконалимо вміння і навички з виготовлення виробів , навчимося виготовляти композиціі з  пластиліну.

У народі кажуть: «Бджола мала,а й та працює».Як ви розумієте це прислівя?(Відповіді учнів)  У природі існуюють й інші комахи,подібні до бджіл. Хто вони, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

                     Ця комаха ,мов дзвінок,

                      Підлітає до квіток.

                      Волохате брюшко

                      Жовте в чорну смужку.

                      Не займай,бо буде біль,

                      Гостре жало має …(джміль).

 

-Яких ще комах ви знаєте?

-Що ви знаєте про метеликів? Які вони?

                           Щоб зробити з пластиліну

                           Чи то пташку,чи тварину.

                           Його слід підготувати:

                           В першу чергу розімяти,

                           Між долонями скачати

                           І ліпити розпочати

2. Аналіз зразка виробу

- Уважно роздивіться композицію.

(Демонстрація зразка виробу)

- Що на ній зображено?

- Який матеріал використано для її виготовлення?

- Які кольори пластиліну взяли для зображення комах?

На композиціі зображено бджілку та джмелика, які летять до квіток. Для їх зображення використано різнобарвний пластилін. Для зображення комах-пластилін жовтого, чорного, червоного,блакитного кольорів, квіточки виліплені з пластиліну червоного, оранжевого кольорів, а трава- із зеленого. Основою композиції є картон.

3.Інструктаж для роботи

Послідовність виготовлення композиції з пластиліну «Бджілка та джмелик»

  • Підготуйте основу композиціі.
  • Простим олівцем намалюйте положення деталей композиціі.
  • Підготуйте різнокольоровий пластилін.
  •  Відріжте від нього невеликі шматочки
  • .Розігрійте і розімніть пластилін .
  •  Розкачайте кульки різного  розміру
  • .Розкачайте довгі і короткі пластилінові валики різної товщини.
  • Утворіть із пластилінових кульок і валиків зображення бджілки, і джмелика .Для вирізування з пластиліну кругів і овалів скористайтеся предметами на парті
  •  Додайте до зображення квіти,траву за власним задумом.

4. Практична робота

5. Демонстрація виробів

VI. Підсумок уроку
-  З яким новим буквосполученням ми ознайомилися на уроці?
- Який звук воно позначає на письмі?
- Пригадайте скоромовку, вивчену на уроці.

- Назвіть слова, в яких є це буквосполучення.
- Поміркуйте, як треба ставитись до бджілок, джмелів?
 

docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
1637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку