​Тема. Закріплення знань про звукові значення букв Ц, ц («це»). Опрацювання тексту «Циркова залізниця».

Про матеріал

Тема. Закріплення знань про звукові значення букв Ц, ц («це»). Опрацювання тексту «Циркова залізниця».

Урок-подорож.

Мета: закріпити знання про звукові значення букв Ц, ц («це»), первинне уявлення про число іменників «один — багато»; розвивати фонематичний слух, спостережливість, осмислене читання твору; виховувати почуття справедливості, бажання дотримуватись правил поведінки у громадському транспорті, інтерес до читання.

Обладнання: буквена каса, квиток на потяг, зображення потяга, хлопчиків, зайчика, слонихи, лисиці, цапа, білочок; презентація до уроку, підготовлена завчасно дошка, фішки для моделювання слів, музична фізкультхвилинка, проектор.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про звукові значення букв Ц, ц («це»). Опрацювання тексту «Циркова залізниця».

 Урок-подорож.

Мета: закріпити знання про звукові значення букв Ц, ц («це»), первинне уявлення про число іменників «один — багато»; розвивати фонематичний слух, спостережливість, осмислене читання твору; виховувати почуття справедливості, бажання дотримуватись правил поведінки у громадському транспорті, інтерес до читання.

Обладнання: буквена каса, квиток на потяг, зображення потяга, хлопчиків, зайчика, слонихи, лисиці, цапа, білочок; презентація до уроку, підготовлена завчасно дошка, фішки для моделювання слів, музична фізкультхвилинка, проектор.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

(Чути звук потяга)

— Увага, увага! На другій колії здійснюється посадка на швидкий потяг «Перший клас», будьте уважні та обережні.

(На дошці висить малюнок локомотива)

— Отаке, оголосили посадку на наш потяг. Уважно перевірте, чи все готово до подорожі: Буквар, ручка, фішки, щоденник і чудовий настрій!

II. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні запрошую вас до подорожі, протягом якої ми продовжимо ознайомлення з буквою ц («це»), поліпшимо свій настрій та попрацюємо з цікавим текстом із Букваря.

III. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи

— Стривайте, нам обов’язково потрібні квитки, без них нас ніхто не пустить до вагону. Щоб отримати квиток, потрібно виконати завдання:  послухайте вірш та назвіть слова зі звуком [ц] або [ц’].

Цілий день цукерки хрумав

Неслухняний цей Тарас.

Про цибулю як подумав –

Сльози котяться ураз.

— Які слова зі звуком [ц] або [ц’] запам’ятали? (Цілий, цукерки, цей, цибулю) – А чи можна їсти стільки цукерок як це зробив хлопчик? Чому?

— Молодці, а ось і наші квитки! (Учитель роздає квитки.) Кінцева зупинка — «Цирк». Поїхали!

— Доки ми розміщуємось у вагоні, пропоную вам трохи відпочити. Я називатиму слова, ваше завдання — визначити, який звук (твердий [ц] чи м’який [ц’]) є у слові та показати відповідне позначення звука («-», «=»).

Палац, киця, матрац, криниця, віконце.

І .— Наша перша зупинка — «М’який — твердий». (Назва станції з’являється на дошці на слайді.)

— Почуєте м’який звук [ц’] — плесніть у долоні.

Стілець, сцена, ціна, цирк, олівець, царівна, продавець, залізниця.

— Визначте місце приголосних звуків [ц], [ц’] у словах: цап, стілець, сцена, цуценя, хлопець, ставок, цифра. (Учні називають звук та вказують його місце у слові.)

  • А зараз попрацюємо в парах.

— Ми їдемо залізницею в цирк. Складіть схеми слів цирк та залізниця на партах. У якому слові звук [ц] ([ц’]) м’який, твердий?

— Яка буква позначає приголосні звуки — твердий [ц] та м’який [ц’]? (Буква « це»)

IV. Вправи з читання

ІІ .— Наступна наша зупинка… (учні читають її) Ми з вамина станції «Прочитай». Чому вона так називається? (Відповіді учнів.)

— Прочитайте склади на дошці. (Спочатку читають усі разом, потім — за рядами, хлопчики / дівчатка, індивідуально.)

— Прочитайте слова з таблиці.

— Прочитайте слова по черзі ланцюжком.

— З розрізної азбуки скласти слово Гриць. (Хлопчик працює біля дошки). Чому воно пишеться з великої букви? (Гриць, Сашко — це імена хлопчиків, а імена завжди пишуться з великої букви.)

ІІІ .— Будьте уважні та обережні. Ми прибуваємо на станцію «Спортивна»!

Фізкультхвилинка

(звучить музика із мультфільму «Голубий вагон» діти виконують відповідні рухи)

ІV .— Наступна зупинка — «Один — багато». (наступний слайд висвітлює назву на дошку.)

— Прочитайте пари слів.

Залізниця — залізниці

олівець — олівці

— Доберіть відповідне слово — один або багато — до цих слів.

Крамниця —

  • Чи знаєте ви, що таке крамниця?

Хлопець —

— Доберіть відповідне слово — один або багато — до слів.

Зайці —

Лисиці —

(Учитель вивішує слова, утворюючи пари: зайці — Заєць, лисиці — Лисиця)

— Уважно погляньте на пари слів і скажіть, чому друге слово з великої букви? Чому Заєць і Лисиця написано з великої букви? (Відповіді учнів.)

— Коли ми говоримо про звичайних звірів, тоді їх назви пишуться з малої букви, а якщо звірі стають героями казок, тоді вони пишуться з великої букви.

V. Робота з текстом.

V . — Увага, увага, будьте обережні, швидкий потяг «Перший клас» прибуває на станцію «Цікава».

— Хто зображений на малюнку?

(с.113 Букваря: лисиця, білочки, заєць, цап)

- Де відбуваються події? (Біля квиткової каси)

- Хто хоче купити квитка? (Білочки)

- Хто працює касиром? (Лисичка)

- Хто начальник станції? (Цап)

- Чому Зайчик засмучений? (Відповіді учнів.)

— Хотів Зайчик проїхати без квитка. Що з ним сталося потім, дізнаємось згодом. Чи правильно їздити без квитка? (Ні)

- Яких правил поведінки ви дотримуєтесь у транспорті? (Відповіді учнів.)

V І . — Кінцева зупинка — «Цирк»!

А цирк який цікавий!

        В нім цілий день вистави.

                Танцюють в цирку циркачі —

     Гірські цапи-бородачі.

— Прочитайте назву твору. («Циркова залізниця»)

  • Як ви гадаєте, про що йтиметься у творі? (Відповіді учнів.)

— Послухайте текст і скажіть, що ж трапилось із Зайчиком? (Читання тексту вчителем, учні відповідають на запитання.)

- У тексті ви почули слова перон, каса, вокзал, арена. Чи вони вам зрозумілі? (слова записані на дошці)

Фізкультхвилинка (розминка для очей з цікавою мавпочкою).

— Прочитайте текст напівголосно.

- Знайдіть і прочитайте всі слова, у яких є буква ц («це»). - Прочитаємо текст ланцюжком.

- Де побували Сашко з Грицем? Що робила Лисиця? Ким був Цап? Кого вивели на арену? Що хотів зробити Зайчик? Чи вдалося йому це?

— Назвіть героїв оповідання! (Сашко з Грицем, Слониха, Лисиця, Білочки, Цап, Заєць)

—А тепер пограємо в гру «Хто я?»

 Ваше завдання — роздивитися зображення, назвати героя та розповісти, що він робив у творі.

(Учитель пропонує розглянути зображення хлопчиків, Слонихи, Лисиці, Білочок, Цапа, Зайця на слайдах і учні розповідають усе, що запам’ятали про обраного героя).

VI. Підсумок уроку

— Охарактеризуйте вчинок Зайчика і дайте йому пораду.

— Яку букву продовжували вчити на уроці?

— Чи сподобалась вам подорож?

— Яка станція вам найбільше запам’яталась і чим?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
2917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку