Інтегрований урок з природознавства, англійської мови, основ здоров'я "Водойми України"

Про матеріал

Тема: Водойми України. The Dnipro river. (річкаДніпро). Технікабезпекибіляводойми.

Мета:

формувативучнівпоняттяпроштучнітаприродніводніоб'єктиУкраїни;

дати поняття про джерело, річку (її будову, складові частини), озеро, болото, море;вчити дітей їх розрізняти;

  • продовжитиформувативмінняпрацюватизфізичноюкартою,показуватинакартінайбільшірічкиУкраїни,ЧорнетаАзовськеморя;

формувати навички культури спілкування в парах ;

розвивати спостережливість і уяву,пізнавальнийінтерес;

  • розвиватиумінняаналізувати,порівнювати,робитивисновки;

виховуватилюбовдоприродитадбайливеставленнядоводойми.

Обладнання: фізична карта України, картки для роботи в парах, «дешифрувальник», контурні карти, макетджерела, ноутбуки,мультимедійнийпристрій.

Тип уроку: інтегрований урок з використанням ІКТ: природознавство,англійська мова,основи здоров'я.

Хід уроку:

І. Організація класуСлайд 1

1учитель

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день»!

2учитель

Good morning, good morning.

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you're feeling fine

And happy all the time.

3учитель

Всі сідайте, діти, тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці – не дрімати, а знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм, і урок розпочинаєм!

II. Підсумок фенологічнихспостережень. Слайд 2

Відповідіучнів:

Небосьогоднічисте,безхмарне.Температураповітряплюс7градусів.Повесняномутепло.Невеличкийвітерець.Опадівнемає.

The sky is clear and blue today. The temperature is seven degrees above zero. It is warm outside. The slight wind is blowing and there is no rain.

  • - Аяквивважаєте,яктребаодягатисяутакупогоду?

(По-весняному,щобнебуложарко.)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.Слайд 3

6 учнів класу працюють з тестовими завданнями

Гра «Мозковий штурм» (Іншіучні)

1) Території суші, які мають рівну поверхню це – рівнини.

2) Рівнини поділяються на – височини, низовини.

3) Низовини на карті позначають – зеленим кольором.

4) Підвищення на рівнині це – горб.

5) Горб має таку будову – вершина, схил, підніжжя.

6) Велике заглиблення із крутими схилами на поверхні землі це –яр.

7) Ділянки поверхні високо підняті надрівнинами це – гори.

8) Залежно від висоти гори бувають – низькі, середні та високі.

9) Ряд гір називають – гірським хребтом.

10) У західній частині України простяглися – Карпатські гори.

11) На Кримському півострові височіють – Кримські гори.

Молодці!

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань

уроку. Слайд 4

  • - Діти, послухайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. А підказкою вам буде ребус , який у вас перед очима . Подумайте і скажіть про що він міг так сказати?

«… у тебе ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою втішаються не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя…Ти найбільше багатство у світі».

Ви правильно здогадалися. Це –вода. Сьогоднішня тема буде пов'язана саме з нею .

Аколиви виконаєте вправу «Дешифрувальник» то дізнаєтеся тему сьогоднішнього уроку

Слайд5

Слайд 6

1. Водойми України.

2. The Dnipro river

3. Технікабезпекибіляводойми.

Слайд 7

-ми дізнаємося, які водойми є на суші;

-з яких частин складаєтьсярічка ;

-будемо вчитися позначати частини річки на контурних картах,

- які водойми є на території України,де вони розташовані;

-дізнаємося більше про річку Дніпро,

-повторимо,яквестисебебіляводойми.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 8

1. Повідомленнявчителя:Без води життя на Землі неможливе.

А Вода напуває Землю, яка годує людину. Люди завжди розуміли значення води для себе.

І тому 22 березня кожного року відзначається "Всесвітній день води". Вода - це не просто мінеральна сировина, це жива кров, яка створює життя, де його не було .Отже воду потрібно економити.

2. Робота за логічно – опорною схемою

Вправа«Асоціативний кущ» Слайд 9

Діти, давайте подумаємо іназвемо, що ми відносимо до водойм

РічкаКаналМоре

Ставок ВОДОЙМИДжерело

ОзероВодосховище

-Тепер вам відомо, що відноситься до водойм. Водойми, діти, поділяються на два типи. Природні та штучні .

3. Робота в парах . Метод «Займи позицію» Слайд10

Діти повинні зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «штучні», та «природні» водойми без попереднього ознайомлення.


Річка



Канал



Море


Природні

Джерело

Штучні


Водосховище



Озеро



Ставок



Болото


Вчитель : Перевіримо як ви справились.

Вивчимоці словаанглійськоюмовою.

Річка-river

Канал -canal

Море -sea

Джерело- source

Водосховище- reservoir

Озеро -lake

Ставок -pond

Болото -swamp

Слайд10 ( друге натискання ) Подивіться на слайд.

А тепер спробуйте самостійновивести правило. Природні це….?

Ті водойми, які утворилися самостійно, без втручання людини, є природними.

Штучні – це …? А ті водойми, які створила сама людина, називаються штучними.

Let's say these words together.

(музичнафізкультхвилинка)

4. Повідомлення вчителя: Так під час дощу і танення снігу частина води стікає в річки, випаровується, а решта просочується крізь ґрунт і пісок до глини, яка не пропускає води. Усі води, які знаходяться під поверхнеюземлі, прийнято називати підземними. Під землею вода очищується і фільтрується, і вже чистою виходить на поверхню. Підземні води не залишаються нерухомими. Вони рухаються підземними струмками і виходять на поверхню. Слайд 11 (перше натискання.)

Слайд12 (друге натискання) Джерело - це вихід на поверхню Землі підземної води. Джерела утворюються в тих місцях, де шлях підземних вод перетинають яри,балки, горби або річки.. В цій водіє розчинені солі і гази. Таку воду називають мінеральною, і вона має лікувальні властивості.Народ надавав такій воді символічного значення: вона вважалась живою.

Жива вода надавала силу, зцілювала рани, повертала до життя.Аледжереладужешвидкозамулюються.Іїхтребарозчищатиінаправлятипотічок.

5. Практичнаробота.Розчищенняджереланамакеті.

Перевіримовашізнанняпроджерело.Бліц-турнір.

-Що таке джерело?

-Яким умовним знаком позначається джерело на плані?

-Чому потрібно оберігати джерела?

6. Відгадайте загадку: Слайд 13(два натискання)

Синя стрічка блищить,

Щось тихенько гомонить

І біжить собі, біжить

Не зупиниться й на мить

(Річка)

  • -А що ж таке річка? : Слайд 13

Слайд 13 ( другенатискання)

1 учень:Річка– це постійний потік води, якийтече в заглибленні.

2 учень: Річкою називають природний водотік, який має довжину понад 10 км,а коротші –це струмки.В Україні 14 великих річок, 4 тисячі – малих.

Слайд 14 Дніпро - найбільша в Україні і третя за величиною в Європі річка.Дніпро - бере свій початок далеко за межами України – в Росії

The Dnipro River is the biggest river in Ukraine and the third largest river in Europe. There are almost one thousand five hundred tributaries. The biggest left tributaries of the Dnipro River are: Vorskla, Samara, Desna, Sula

The biggest right tributaries are: Prypyat, Teteriv, Inhulets. The Dnipro river starts flowing from Russia. It flows into the Black Sea and it's 2285 km long.

Слайд 15 Одна з найбільших повноводних рік в Україні, Дністер, що протікає у семи областях . Дністер--бере початок у Карпатах і впадає вЧорне море. Довжина ріки – 1 363 км . На півдні України впадає у Чорне море- Дунай.

7. Робота з книгою стор. 131-132 Слайд 16

Слайд 17(закріплення за слайдом) Місце, де починається річка, називається витоком. Заглиблення по якому постійно тече річка, називається – русломабо річище. Місце, де річка впадає в іншурічку, озеро, море або океан називається – гирлом. Річка має правий і лівий берег. Якщо стати за напрямом течії, то праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий.. Є праві і ліві притоки. Річка може витікати з джерела, болота, озера. Річка може брати початок із гірських льодовиків Річки течуть як на рівнинах, так і в горах.

Here are some new word from the text you are going to listen to:

Витікsourceгирло - mouth

русло - river bedпритока - tributary

8. Вправа «Закінчи речення»

Ø Природний водостік, який має довжину понад 10км, називається….

Ø Річка тече по заглибині, що називається…

Ø Притоки – це ….

Ø Місце, куди впадає річка - …

9.ФізхвилинкаСлайд 18

Із- за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнимось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок – цок.
І продовжим знов урок.

10. Практична робота : Слайд 19

А тепер,діти, попрацюємо з контурними картами. На контурній карті , дивлячись на слайд, знайдіть Дніпро і позначте частини річки.(Позначають за зразком на слайді)

Молодці!

11. Працюємо далі. Відгадайте загадку:

Слайд 20

Серед поля лежить дзеркало – скло блакитне, а рама зелена

(ОЗЕРО )

12. Повідомлення вчителя :

Слайд 21

Озеро – це водойма, яка утворилась в природній западині на поверхні Землі. В озера, яке тільки народилось, круті береги і глибоке нерівне дно.

На Україні налічується понад 20 тисяч озер, 30 з них є великими.

Слайд 22

На Поліській низовині більше 30 озер, серед яких найбільше – Світязь

Слайд 23

У гирлі річки Дунай знаходяться найбільші за площею прісне озеро – Ялпуг

На узбережжі Чорного моря є озера-лиманиіз солоною водою. Солоними озерами багатий Крим.Найвідоміше – озеро Сиваш, з якого добувають кухонну сіль.

Слайд 25

Найвідоміше озеро Карпат - Синевір. Воно знаходиться на висоті 1000м.

Учень:Легенда проозеро (індивідуальне завдання учня) .Ця історія сталася дуже давно, коли непрохідні карпатські ліси, швидкі ріки та високі гори належали одному багатому графу. Була у графа донька - красуня Синь. Струнка і гарна, обличчям біла, а очі сині, як небо в ясний день. Краще її не було в Карпатах! Чутка про дивовижну красу Синь розлетілася всюди. Багато парубків залицялось до неї, але Синь віддала своє серце молодому та красивому Виру - простому пастуху, у якого всього-то багатство було, що сопілка, на якій він вміло грав. Знаючи крутий характер свого батька, Синь стала зустрічатися зі своїм коханим потайки. Не було щасливіших закоханих на світі, ніж Синь і Вир. Невдовзі про все стало відомо графу. Розгнівався він, місця собі не знайде: «Як простий пастух наважився претендувати на руку моєї дочки! За таку зухвалість він повинен поплатитися життям!». І наказав убити пастуха. Вистежили графські слуги Вира, коли він чекав на Синь, і скинули на нього зверху величезний камінь, який став його могилою. У ту мить, коли Вир віддав Богові душу, на серце Сині стало важко. Відчувши недобре, пташкою прилетіла вона на їхнє місце зустрічі і - о жах! - дівчина побачила кам'яну брилу з понівеченим тілом свого коханого Вира під нею. Горе Сині було невтішним. Обняла вона кам'яну могилу і гірко заридала. Вона плакала так довго, що незабаром на тому місці утворилося велике озеро з кришталево чистою водою і поглинуло Синь. Верховинці назвали його Синевир - на згадку про велику любов двох сердець, які лише у смерті змогли бути разом. Якщо не вірите, приїжджайте в Карпати, і ви побачите на власні очі невеликий острівець посеред озера - це вершина могили Сині і Вира.

Слайд 26Повторимо назви озер:Світязь, Сиваш, Синевір, Ялпуг.

Відгадайте загадку: Слайд 27

Не море, не земля,човни не плавають,і ходити не можна. Болото.

Болото – це надмірно зволожена ділянка земної поверхні, на якій ростуть вологолюбиві рослини.В Україні болота поширеніна Поліській низовині

Слайд 28. Заросле болото нагадує зеленулуку. Води не видно, але ходити по ньому небезпечно. Досить ступити на цю «Луку» людині чи великій тварині, щоб потрапити у в'язке багно, з якого самому вибратисядуже важко.

Слово вчителя: Діти, подивіться на карту України і скажіть , які є водойми на півдні України?

Слайд 29. Море — це частина океану, що заходить у сушу. Море завжди з'єднане з океаном. Вода у морі є гірко-солоною.

— Поміркуйте, звідки у морській воді беруться солі?

Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що, розстеливши її на суші, отримали б шар завтовшки понад 150 км. (Робота з картою.)

На півдні Україну омиває Чорне море, на південному заході — Азовське. Чорне море — одне із найсвоєрідніших і найцікавіших водойм земної кулі. На відміну від більшості морів, його водна товща складається з двох дуже різних шарів: тонкого поверхневого шару, що населений рослинами та тваринами, і потужного глибинного шару, що позбавлений життя. Солоність води з глибиною збільшується, а починаючи з 150 м з'являються сліди сірководню, тоді як вміст кисню різко зменшується, а із зростанням глибини зовсім зникає. Середня глибина моря становить 1 256 м, а найбільша — 2245 м. Верхній шар води Чорного моря є багатим на рибу. Її тут налічується близько 180 видів.

Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8—10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.

Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна із найбагатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі водиться багато видів риб. Тут добувають харчову сіль. На узбережжі Азовського моря є поклади залізних руд, нафти і газу.

The Black and the Azov Seas

Ukraine is a picturesque country with many rivers and seas. Almost all Ukraine's rivers belong to the basins of the Black and Azov Seas. The southern part of Ukraine is washed by the Black Sea and the Sea of Azov. The important ports of the Black Sea are Odessa, Kherson and Mykolaiv. The depth of the Black Sea is 2210 m. The Sea of Azov isn't so picturesque as the Black Sea, but it also attracts tourists and it's very rich in fish life. It's a small sea, its depth is 5–7 m.

13.Роботавпарахзконтурнимикартами.Позначитиморя,озера,річкиУкраїни.

V. Основиздоров'я

1.ПРИВІТАННЯ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ :

Доброго дня ,вам ,любі діти

Ви всі красиві , наче квіти.

Зараз за руки потримаємось ,

Один одному всміхаємось.

Учитель : Сьогодні ми з вами поговоримо про відпочинок .

Людина не може без відпочинку .Вона має відновлювати свої сили для того , щоб продуктивно працювати .Кожен відпочиває по-своєму.Зараз той , хто бажає доповнить речення :

НАЙКРАЩИЙ ВІДПОЧИНОК ДЛЯ МЕНЕ ….

Учитель :

на сьогоднішньому тренінгу ми з вами навчимось відпочивати .Для цього ми

об'єднаємося у 4 групи за кольором бейджів .Кожна група отримує своє завдання .

Червоний – НЕБЕЗПЕКА (що таке небезпека ,види небезпек , що може загрожувативідпочинку на природі)

Зелений – БЕЗПЕКА (що таке безпека , які безпечні місця для відпочинку на

Природі )

Жовтий –ВІДПОЧИНОК (активний , пасивний )

Голубий – ВОДОЙМИ (які водойми бувають ,які є у нашій місцевості )

Діти працюють у групах , потім презентують свої роботи (схеми , малюнки , усні розповіді і т.д.)

Учитель : Давайте спробуємо сформулювати конкретніше тему заняття виключивши одне із слів (НЕБЕЗПЕКА )

БЕЗПЕЧНИЙВІДПОЧИНОК БІЛЯ ВОДОЙМИЩ

Учитель :Закінчується навчальний рік , попереду літні канікули ,Береги річок ,озер ,морів , ставків –Чудові місця для відпочинку ,а плавання – один із найкорисніших видів рухової діяльності .Однак , не забувай , що відпочинок біля води потребує особливої обережності .

Сьогодні ми зосередимось на тому , як передбачати небезпеки і уникати їх на берегах водойм ,як не розгубитися і надати першу допомогу тому , хто перегрівся або обпікся на сонці , переохолодився у воді чи переоцінив свої сили і гукає на допомогу.

РОБОТА В ГРУПАХ

1 –Безпечний пляж (вибір місця для купання)

2-Правила засмагання

3-Перша допомога притепловому чи сонячному ударі.

4-Небезпечні ситуації на воді.

ВПРАВА «НАВЧАЮЧИ ВЧУСЬ» Лідери груп доносять свою інформацію іншим групам і отримують від них нову .

Перевірка усвідомлення – відповіді на запитання лідерів .

РУХАВКА на вибір учителя МОЗКОВИЙ ШТУРМ .

  • -Чому не можна плавати , коли :
  • -Ти занадто втомлений ;
  • -Надто далеко від друзів чи берега ;
  • -Тобі надто холодно ;
  • -Тобі надто жарко .

РОБОТА НАД КЛЮЧОВИМИ СЛОВАМИ «СУДОМА»,»ШОК» (волонтери)

РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ .

СКЛАДАННЯ ПАМ'ЯТКИ БЕЗПЕЧНОГО ВІДПОЧИНКУ БІЛЯ ВОДИ.

На протязі 3 хвилин діти знайомляться із запропонованими правилами написаними на дошці . Післячого складають свою пам'ятку .

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОГО ВІДПОЧИНКУ .

-НЕБЕЗПЕЧНО :

Ігри з м'ячем біля води;

Стрибки з «Тарзанки»;

Зіштовхувати людей із берега ,човна;

Смикання плавців за ноги під водою;

БЕЗПЕЧНІШЕ :

Відпочивати біля води у світлу частину доби ;

Після прийняття їжі купатися можна не раніше , ніж через 1,5-2 години.

Заходити у воду повільно.

У воді перебувати не більше 15 хвилин(переохолодження)

Пірнати там , де є достатня глибина , прозора вода , рівне дно.

Для тих , хто не вміє плавати , заходити по пояс .

Не загорати довго –тепловий чи сонячний удар

ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБІТ.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ТРЕНІНГУ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ .

  • -Що нового ви дізналися ?
  • -Що було найцікавіше ?

ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

Учитель : Ось і продзвенів дзвінок і закінчився урок ,

Будемо відпочивати ,грати в ігри і гуляти.

Та завжди слід пам'ятати :

НЕ ЗНАВШИ БРОДУ –НЕ ЛІЗЬ У ВОДУ .

БЕРЕЖЕНОГО БОГ БЕРЕЖЕ .

.VІ Закріплення вивченого матеріалу, узагальнення та систематизація знань.

Слайд 30Превіримо на скільки ви були уважні…

( тести за слайдами) від 31 до 39

1.Диктант ТАК або НІ (поставити знаки «+», якщо згодні із твердженням, і «—», коли не згодні).

1) Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+)

2) Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі. (+)

3) Вода може бути лише в двох станах. (—)

4) Життя на Землі є можливим без води. (—)

5) Вода входить до складу живих організмів. (+)

6) Водойми бувають природними і штучними. (+)

7) Ріка Дніпро бере свій початок в Україні. (—)

8) Азовське море є глибшим за Чорне. (+)

9) Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+)

- Всі ви, діти, молодці!

2.Fill in the gaps in the sentences with the following words: rivers, seas, washed, depth

  • 1.Ukraine is a picturesque country with many … and …
  • 2.The southern part of Ukraine is … by the Black Sea
  • 3.It's a small sea, its … is 5-7 m.
  • 3 Вправа«10 «НЕ»
  • 1.Не купатись в негоду ,шторм ,грозу.
  • 2.Не запливати за огорожу.
  • 3.Не підпливати до човнів ,скутерів ,катамаранів.
  • 4.Не стрибати у воду із споруд ,човнів.
  • 5.Не запливати на надувних матрацах далеко від берега.
  • 6.Не пустувати у воді.
  • 7.Не сідати у човники без дорослих
  • 8.Не пересідати із судна на судно на плаву .
  • 9.Не пірнати з плавучого засобу.
  • 10.Купатися поблизу великих суден ,мостів.

VI. Домашнє завдання. Слайд 40

Опрацювати статтю підручника «Водойми України» ст.110-116, дати відповіді на питання. Диференційовані творчі завдання:

ПідготуватиІ ряд - цікаву інформацію проозеро Світязь,

ІІ ряд -про озеро Синевір.

ІІІ ряд – про річку Дністер та про річку Дунай

(Hometask) learn the new words and make up 3 sentences with any

of them.

VІІ. РефлексіяСлайд 41, 42

- Вам сподобалося?

- Діти, а які завдання були найцікавішими?

- А що нового ви дізналися?

VIІІ. Підсумок уроку

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас.

- А завершити наш урок я хочу такими словами:

ЛЮБИ ПРИРОДУ НЕ ЯК СИМВОЛ
ДУШІ СВОЄЇ,

ЛЮБИ ПРИРОДУ НЕ ДЛЯ СЕБЕ,
ЛЮБИ ДЛЯ НЕЇ.
М. РИЛЬСЬКИЙ

Мені сподобалося як ви працювали на уроці, ви були активні,

Слайд43 Дякую за роботу !

Успіхів Вам!

Тема: Водойми України. The Dnipro river. (річкаДніпро). Технікабезпекибіляводойми.

Мета:

формувативучнівпоняттяпроштучнітаприродніводніоб'єктиУкраїни;

дати поняття про джерело, річку (її будову, складові частини), озеро, болото, море;вчити дітей їх розрізняти;

  • продовжитиформувативмінняпрацюватизфізичноюкартою,показуватинакартінайбільшірічкиУкраїни,ЧорнетаАзовськеморя;

формувати навички культури спілкування в парах ;

розвивати спостережливість і уяву,пізнавальнийінтерес;

  • розвиватиумінняаналізувати,порівнювати,робитивисновки;

виховуватилюбовдоприродитадбайливеставленнядоводойми.

Обладнання: фізична карта України, картки для роботи в парах, «дешифрувальник», контурні карти, макетджерела, ноутбуки,мультимедійнийпристрій.

Тип уроку: інтегрований урок з використанням ІКТ: природознавство,англійська мова,основи здоров'я.

Хід уроку:

І. Організація класуСлайд 1

1учитель

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день»!

2учитель

Good morning, good morning.

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you're feeling fine

And happy all the time.

3учитель

Всі сідайте, діти, тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці – не дрімати, а знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм, і урок розпочинаєм!

II. Підсумок фенологічнихспостережень. Слайд 2

Відповідіучнів:

Небосьогоднічисте,безхмарне.Температураповітряплюс7градусів.Повесняномутепло.Невеличкийвітерець.Опадівнемає.

The sky is clear and blue today. The temperature is seven degrees above zero. It is warm outside. The slight wind is blowing and there is no rain.

  • - Аяквивважаєте,яктребаодягатисяутакупогоду?

(По-весняному,щобнебуложарко.)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.Слайд 3

6 учнів класу працюють з тестовими завданнями

Гра «Мозковий штурм» (Іншіучні)

1) Території суші, які мають рівну поверхню це – рівнини.

2) Рівнини поділяються на – височини, низовини.

3) Низовини на карті позначають – зеленим кольором.

4) Підвищення на рівнині це – горб.

5) Горб має таку будову – вершина, схил, підніжжя.

6) Велике заглиблення із крутими схилами на поверхні землі це –яр.

7) Ділянки поверхні високо підняті надрівнинами це – гори.

8) Залежно від висоти гори бувають – низькі, середні та високі.

9) Ряд гір називають – гірським хребтом.

10) У західній частині України простяглися – Карпатські гори.

11) На Кримському півострові височіють – Кримські гори.

Молодці!

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань

уроку. Слайд 4

  • - Діти, послухайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. А підказкою вам буде ребус , який у вас перед очима . Подумайте і скажіть про що він міг так сказати?

«… у тебе ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою втішаються не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя…Ти найбільше багатство у світі».

Ви правильно здогадалися. Це –вода. Сьогоднішня тема буде пов'язана саме з нею .

Аколиви виконаєте вправу «Дешифрувальник» то дізнаєтеся тему сьогоднішнього уроку

Слайд5

Слайд 6

1. Водойми України.

2. The Dnipro river

3. Технікабезпекибіляводойми.

Слайд 7

-ми дізнаємося, які водойми є на суші;

-з яких частин складаєтьсярічка ;

-будемо вчитися позначати частини річки на контурних картах,

- які водойми є на території України,де вони розташовані;

-дізнаємося більше про річку Дніпро,

-повторимо,яквестисебебіляводойми.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 8

1. Повідомленнявчителя:Без води життя на Землі неможливе.

А Вода напуває Землю, яка годує людину. Люди завжди розуміли значення води для себе.

І тому 22 березня кожного року відзначається "Всесвітній день води". Вода - це не просто мінеральна сировина, це жива кров, яка створює життя, де його не було .Отже воду потрібно економити.

2. Робота за логічно – опорною схемою

Вправа«Асоціативний кущ» Слайд 9

Діти, давайте подумаємо іназвемо, що ми відносимо до водойм

РічкаКаналМоре

Ставок ВОДОЙМИДжерело

ОзероВодосховище

-Тепер вам відомо, що відноситься до водойм. Водойми, діти, поділяються на два типи. Природні та штучні .

3. Робота в парах . Метод «Займи позицію» Слайд10

Діти повинні зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «штучні», та «природні» водойми без попереднього ознайомлення.


Річка



Канал



Море


Природні

Джерело

Штучні


Водосховище



Озеро



Ставок



Болото


Вчитель : Перевіримо як ви справились.

Вивчимоці словаанглійськоюмовою.

Річка-river

Канал -canal

Море -sea

Джерело- source

Водосховище- reservoir

Озеро -lake

Ставок -pond

Болото -swamp

Слайд10 ( друге натискання ) Подивіться на слайд.

А тепер спробуйте самостійновивести правило. Природні це….?

Ті водойми, які утворилися самостійно, без втручання людини, є природними.

Штучні – це …? А ті водойми, які створила сама людина, називаються штучними.

Let's say these words together.

(музичнафізкультхвилинка)

4. Повідомлення вчителя: Так під час дощу і танення снігу частина води стікає в річки, випаровується, а решта просочується крізь ґрунт і пісок до глини, яка не пропускає води. Усі води, які знаходяться під поверхнеюземлі, прийнято називати підземними. Під землею вода очищується і фільтрується, і вже чистою виходить на поверхню. Підземні води не залишаються нерухомими. Вони рухаються підземними струмками і виходять на поверхню. Слайд 11 (перше натискання.)

Слайд12 (друге натискання) Джерело - це вихід на поверхню Землі підземної води. Джерела утворюються в тих місцях, де шлях підземних вод перетинають яри,балки, горби або річки.. В цій водіє розчинені солі і гази. Таку воду називають мінеральною, і вона має лікувальні властивості.Народ надавав такій воді символічного значення: вона вважалась живою.

Жива вода надавала силу, зцілювала рани, повертала до життя.Аледжереладужешвидкозамулюються.Іїхтребарозчищатиінаправлятипотічок.

5. Практичнаробота.Розчищенняджереланамакеті.

Перевіримовашізнанняпроджерело.Бліц-турнір.

-Що таке джерело?

-Яким умовним знаком позначається джерело на плані?

-Чому потрібно оберігати джерела?

6. Відгадайте загадку: Слайд 13(два натискання)

Синя стрічка блищить,

Щось тихенько гомонить

І біжить собі, біжить

Не зупиниться й на мить

(Річка)

  • -А що ж таке річка? : Слайд 13

Слайд 13 ( другенатискання)

1 учень:Річка– це постійний потік води, якийтече в заглибленні.

2 учень: Річкою називають природний водотік, який має довжину понад 10 км,а коротші –це струмки.В Україні 14 великих річок, 4 тисячі – малих.

Слайд 14 Дніпро - найбільша в Україні і третя за величиною в Європі річка.Дніпро - бере свій початок далеко за межами України – в Росії

The Dnipro River is the biggest river in Ukraine and the third largest river in Europe. There are almost one thousand five hundred tributaries. The biggest left tributaries of the Dnipro River are: Vorskla, Samara, Desna, Sula

The biggest right tributaries are: Prypyat, Teteriv, Inhulets. The Dnipro river starts flowing from Russia. It flows into the Black Sea and it's 2285 km long.

Слайд 15 Одна з найбільших повноводних рік в Україні, Дністер, що протікає у семи областях . Дністер--бере початок у Карпатах і впадає вЧорне море. Довжина ріки – 1 363 км . На півдні України впадає у Чорне море- Дунай.

7. Робота з книгою стор. 131-132 Слайд 16

Слайд 17(закріплення за слайдом) Місце, де починається річка, називається витоком. Заглиблення по якому постійно тече річка, називається – русломабо річище. Місце, де річка впадає в іншурічку, озеро, море або океан називається – гирлом. Річка має правий і лівий берег. Якщо стати за напрямом течії, то праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий.. Є праві і ліві притоки. Річка може витікати з джерела, болота, озера. Річка може брати початок із гірських льодовиків Річки течуть як на рівнинах, так і в горах.

Here are some new word from the text you are going to listen to:

Витікsourceгирло - mouth

русло - river bedпритока - tributary

8. Вправа «Закінчи речення»

Ø Природний водостік, який має довжину понад 10км, називається….

Ø Річка тече по заглибині, що називається…

Ø Притоки – це ….

Ø Місце, куди впадає річка - …

9.ФізхвилинкаСлайд 18

Із- за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнимось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок – цок.
І продовжим знов урок.

10. Практична робота : Слайд 19

А тепер,діти, попрацюємо з контурними картами. На контурній карті , дивлячись на слайд, знайдіть Дніпро і позначте частини річки.(Позначають за зразком на слайді)

Молодці!

11. Працюємо далі. Відгадайте загадку:

Слайд 20

Серед поля лежить дзеркало – скло блакитне, а рама зелена

(ОЗЕРО )

12. Повідомлення вчителя :

Слайд 21

Озеро – це водойма, яка утворилась в природній западині на поверхні Землі. В озера, яке тільки народилось, круті береги і глибоке нерівне дно.

На Україні налічується понад 20 тисяч озер, 30 з них є великими.

Слайд 22

На Поліській низовині більше 30 озер, серед яких найбільше – Світязь

Слайд 23

У гирлі річки Дунай знаходяться найбільші за площею прісне озеро – Ялпуг

На узбережжі Чорного моря є озера-лиманиіз солоною водою. Солоними озерами багатий Крим.Найвідоміше – озеро Сиваш, з якого добувають кухонну сіль.

Слайд 25

Найвідоміше озеро Карпат - Синевір. Воно знаходиться на висоті 1000м.

Учень:Легенда проозеро (індивідуальне завдання учня) .Ця історія сталася дуже давно, коли непрохідні карпатські ліси, швидкі ріки та високі гори належали одному багатому графу. Була у графа донька - красуня Синь. Струнка і гарна, обличчям біла, а очі сині, як небо в ясний день. Краще її не було в Карпатах! Чутка про дивовижну красу Синь розлетілася всюди. Багато парубків залицялось до неї, але Синь віддала своє серце молодому та красивому Виру - простому пастуху, у якого всього-то багатство було, що сопілка, на якій він вміло грав. Знаючи крутий характер свого батька, Синь стала зустрічатися зі своїм коханим потайки. Не було щасливіших закоханих на світі, ніж Синь і Вир. Невдовзі про все стало відомо графу. Розгнівався він, місця собі не знайде: «Як простий пастух наважився претендувати на руку моєї дочки! За таку зухвалість він повинен поплатитися життям!». І наказав убити пастуха. Вистежили графські слуги Вира, коли він чекав на Синь, і скинули на нього зверху величезний камінь, який став його могилою. У ту мить, коли Вир віддав Богові душу, на серце Сині стало важко. Відчувши недобре, пташкою прилетіла вона на їхнє місце зустрічі і - о жах! - дівчина побачила кам'яну брилу з понівеченим тілом свого коханого Вира під нею. Горе Сині було невтішним. Обняла вона кам'яну могилу і гірко заридала. Вона плакала так довго, що незабаром на тому місці утворилося велике озеро з кришталево чистою водою і поглинуло Синь. Верховинці назвали його Синевир - на згадку про велику любов двох сердець, які лише у смерті змогли бути разом. Якщо не вірите, приїжджайте в Карпати, і ви побачите на власні очі невеликий острівець посеред озера - це вершина могили Сині і Вира.

Слайд 26Повторимо назви озер:Світязь, Сиваш, Синевір, Ялпуг.

Відгадайте загадку: Слайд 27

Не море, не земля,човни не плавають,і ходити не можна. Болото.

Болото – це надмірно зволожена ділянка земної поверхні, на якій ростуть вологолюбиві рослини.В Україні болота поширеніна Поліській низовині

Слайд 28. Заросле болото нагадує зеленулуку. Води не видно, але ходити по ньому небезпечно. Досить ступити на цю «Луку» людині чи великій тварині, щоб потрапити у в'язке багно, з якого самому вибратисядуже важко.

Слово вчителя: Діти, подивіться на карту України і скажіть , які є водойми на півдні України?

Слайд 29. Море — це частина океану, що заходить у сушу. Море завжди з'єднане з океаном. Вода у морі є гірко-солоною.

— Поміркуйте, звідки у морській воді беруться солі?

Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що, розстеливши її на суші, отримали б шар завтовшки понад 150 км. (Робота з картою.)

На півдні Україну омиває Чорне море, на південному заході — Азовське. Чорне море — одне із найсвоєрідніших і найцікавіших водойм земної кулі. На відміну від більшості морів, його водна товща складається з двох дуже різних шарів: тонкого поверхневого шару, що населений рослинами та тваринами, і потужного глибинного шару, що позбавлений життя. Солоність води з глибиною збільшується, а починаючи з 150 м з'являються сліди сірководню, тоді як вміст кисню різко зменшується, а із зростанням глибини зовсім зникає. Середня глибина моря становить 1 256 м, а найбільша — 2245 м. Верхній шар води Чорного моря є багатим на рибу. Її тут налічується близько 180 видів.

Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8—10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.

Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна із найбагатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі водиться багато видів риб. Тут добувають харчову сіль. На узбережжі Азовського моря є поклади залізних руд, нафти і газу.

The Black and the Azov Seas

Ukraine is a picturesque country with many rivers and seas. Almost all Ukraine's rivers belong to the basins of the Black and Azov Seas. The southern part of Ukraine is washed by the Black Sea and the Sea of Azov. The important ports of the Black Sea are Odessa, Kherson and Mykolaiv. The depth of the Black Sea is 2210 m. The Sea of Azov isn't so picturesque as the Black Sea, but it also attracts tourists and it's very rich in fish life. It's a small sea, its depth is 5–7 m.

13.Роботавпарахзконтурнимикартами.Позначитиморя,озера,річкиУкраїни.

V. Основиздоров'я

1.ПРИВІТАННЯ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ :

Доброго дня ,вам ,любі діти

Ви всі красиві , наче квіти.

Зараз за руки потримаємось ,

Один одному всміхаємось.

Учитель : Сьогодні ми з вами поговоримо про відпочинок .

Людина не може без відпочинку .Вона має відновлювати свої сили для того , щоб продуктивно працювати .Кожен відпочиває по-своєму.Зараз той , хто бажає доповнить речення :

НАЙКРАЩИЙ ВІДПОЧИНОК ДЛЯ МЕНЕ ….

Учитель :

на сьогоднішньому тренінгу ми з вами навчимось відпочивати .Для цього ми

об'єднаємося у 4 групи за кольором бейджів .Кожна група отримує своє завдання .

Червоний – НЕБЕЗПЕКА (що таке небезпека ,види небезпек , що може загрожувативідпочинку на природі)

Зелений – БЕЗПЕКА (що таке б

Перегляд файлу

Тема: Водойми України. The Dnipro river. (річка  Дніпро). Техніка  безпеки  біля  водойми.

Мета:

       формувати  в  учнів  поняття  про  штучні  та  природні  водні  об’єкти  України;

       дати поняття про джерело, річку (її будову, складові частини), озеро, болото, море;  вчити дітей їх розрізняти;

  • продовжити  формувати  вміння  працювати  з  фізичною  картою,  показувати  на  карті  найбільші  річки  України,  Чорне  та  Азовське  моря;

       формувати навички культури спілкування в парах ;

       розвивати спостережливість і уяву,  пізнавальний  інтерес;

  • розвивати  уміння  аналізувати,  порівнювати,  робити  висновки;

        виховувати  любов  до  природи  та  дбайливе  ставлення  до  водойми.

Обладнання: фізична карта України, картки для роботи в парах, «дешифрувальник», контурні карти, макет  джерела, ноутбуки,  мультимедійний  пристрій.

Тип уроку: інтегрований урок з використанням ІКТ: природознавство,  англійська мова,  основи здоровя.

Хід уроку:

І. Організація класу  Слайд 1

1  учитель

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день»!

2  учитель

Good morning, good morning.

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re feeling fine

And happy all the time.

3  учитель

Всі сідайте, діти, тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці – не дрімати, а знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаєм, і урок розпочинаєм!   

II. Підсумок фенологічних  спостережень. Слайд 2

Відповіді  учнів:

Небо  сьогодні  чисте,  безхмарне.  Температура  повітря  плюс  7  градусів.  По  весняному  тепло.  Невеличкий  вітерець.  Опадів  немає.

The sky is clear and blue today. The temperature is seven degrees above zero. It is warm outside. The slight wind is blowing and there is no rain.

  •  А  як  ви  вважаєте,  як  треба  одягатися  у  таку  погоду?

(По-весняному,  щоб  не  було  жарко.)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.  Слайд 3

 6 учнів класу працюють з тестовими завданнями

Гра «Мозковий штурм» (Інші  учні)

1) Території суші, які мають рівну поверхню це – рівнини.

2) Рівнини поділяються на – височини, низовини.

3) Низовини на карті позначають – зеленим кольором.

4) Підвищення на рівнині це – горб.

5) Горб має таку будову – вершина, схил, підніжжя.

6) Велике заглиблення із крутими схилами на поверхні землі це –яр.

7) Ділянки поверхні високо підняті над  рівнинами це – гори.

8) Залежно від висоти гори бувають – низькі, середні та високі.

9) Ряд гір називають – гірським хребтом.

10) У західній частині України простяглися – Карпатські гори.

11) На Кримському півострові височіють – Кримські гори.

Молодці!

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань

уроку.  Слайд 4

  •         Діти, послухайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. А підказкою вам буде ребус , який у вас перед очима . Подумайте і скажіть про що він міг так сказати?

«… у тебе ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою втішаються не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя…Ти найбільше багатство у світі».

Ви правильно здогадалися. Це –  вода. Сьогоднішня тема буде пов’язана саме з нею .

А   коли  ви виконаєте вправу «Дешифрувальник» то дізнаєтеся тему сьогоднішнього уроку

Слайд  5

 

 

 

Слайд 6

1. Водойми України.

     2. The Dnipro river

    3. Техніка  безпеки  біля  водойми.

Слайд 7

  • ми дізнаємося, які водойми є на суші;
  • з яких частин складається  річка ;
  • будемо вчитися позначати частини річки на контурних картах,
  •  які водойми є на території України,  де вони розташовані;
  • дізнаємося більше про річку Дніпро,
  • повторимо,  як  вести  себе  біля  водойми.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Слайд 8

1. Повідомлення  вчителя:   Без води життя на Землі неможливе.

А Вода напуває Землю, яка годує людину. Люди завжди розуміли значення води для себе.

 І тому 22 березня кожного року відзначається "Всесвітній день води". Вода - це не просто мінеральна сировина, це жива кров, яка створює життя, де його не було .  Отже воду потрібно економити.

 2. Робота за логічно – опорною схемою

 Вправа  «Асоціативний кущ» Слайд 9

Діти, давайте подумаємо і  назвемо, що ми відносимо до водойм

 

                 Річка                            Канал                                  Море

 

        Ставок                             ВОДОЙМИ                   Джерело

 

                            Озеро                               Водосховище                   

 

  • Тепер вам відомо, що відноситься до водойм. Водойми, діти, поділяються на два типи. Природні та штучні .

3. Робота в парах . Метод «Займи позицію» Слайд  10

Діти повинні зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «штучні», та «природні» водойми без попереднього ознайомлення.

 

Річка

 

 

Канал

 

 

Море

 

Природні

Джерело

          Штучні

 

Водосховище

 

 

Озеро

 

 

Ставок

 

 

Болото

 

Вчитель : Перевіримо як ви справились. 

Вивчимо  ці  слова  англійською  мовою.

Річка  -     river

Канал   -   canal

Море    -   sea

Джерело  -   source

Водосховище  -   reservoir

Озеро    -  lake

Ставок  -  pond

Болото   -  swamp

 

Слайд  10 ( друге натискання ) Подивіться на слайд.

А тепер спробуйте самостійно  вивести правило. Природні це….?

Ті водойми, які утворилися самостійно, без втручання людини, є природними.

 Штучні – це …? А ті водойми, які створила сама людина, називаються штучними.

Let’s say these words together.

(музична  фізкультхвилинка)

4. Повідомлення вчителя: Так під час дощу і танення снігу частина води стікає в річки, випаровується, а решта просочується крізь ґрунт і пісок до глини, яка не пропускає води. Усі води, які знаходяться під поверхнею  землі, прийнято називати підземними. Під землею вода очищується і фільтрується, і вже чистою виходить на поверхню. Підземні води не залишаються нерухомими. Вони рухаються підземними струмками і виходять на поверхню. Слайд 11 (перше натискання.)

Слайд  12 (друге натискання) Джерело - це вихід на поверхню Землі підземної води. Джерела утворюються в тих місцях, де шлях підземних вод перетинають яри,  балки, горби або річки.. В цій воді  є розчинені солі і гази. Таку воду називають мінеральною, і вона має лікувальні властивості.   Народ надавав такій воді символічного значення: вона вважалась живою.

 Жива вода надавала силу, зцілювала рани, повертала до життя.  Але  джерела  дуже  швидко  замулюються.  І  їх  треба  розчищати  і  направляти  потічок.

5. Практична  робота.  Розчищення  джерела  на  макеті.

Перевіримо  ваші  знання  про  джерело.  Бліц-турнір.

  • Що таке джерело?
  • Яким умовним знаком позначається джерело на плані?
  • Чому потрібно оберігати джерела?

 6. Відгадайте загадку: Слайд 13  (два натискання)

                                          Синя стрічка блищить,

                                          Щось тихенько гомонить

                                          І біжить собі, біжить

                                          Не зупиниться й на мить

                                                                                  (Річка)

  • А що ж таке річка? : Слайд 13

Слайд 13 ( друге  натискання)

1 учень:  Річка  – це постійний потік води, який  тече в заглибленні.

2 учень: Річкою називають природний водотік, який має довжину понад 10 км,  а коротші –  це струмки.  В Україні 14 великих річок, 4 тисячі – малих.

Слайд 14    Дніпро - найбільша в Україні і третя за величиною в Європі річка.  Дніпро -  бере свій початок далеко за межами України – в Росії

The Dnipro River is the biggest river in Ukraine and the third largest river in Europe. There are almost one thousand five hundred tributaries. The biggest left tributaries of the Dnipro River are: Vorskla, Samara, Desna, Sula

The biggest right tributaries are: Prypyat, Teteriv, Inhulets. The Dnipro river starts flowing from Russia. It flows into the Black Sea and it’s 2285 km long.

Слайд 15  Одна з найбільших повноводних рік в Україні, Дністер, що протікає у семи областях . Дністер--бере початок у Карпатах і впадає в  Чорне море. Довжина ріки – 1 363 км . На півдні України впадає у Чорне море  -  Дунай.

7. Робота з книгою стор. 131-132 Слайд 16 

Слайд 17  (закріплення за слайдом) Місце, де починається річка, називається витоком. Заглиблення по якому постійно тече річка, називається – руслом  або річище. Місце, де річка впадає в іншу  річку, озеро, море або океан називається – гирлом  .  Річка має правий і лівий берег. Якщо стати за напрямом течії, то праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий.. Є праві і ліві притоки  . Річка може витікати з джерела, болота, озера. Річка може брати початок із гірських льодовиків Річки течуть як на рівнинах, так і в горах.

Here are some new word from the text you are going to listen to:

Витікsource                                   гирло - mouth

русло - river bed                                притока - tributary

8. Вправа «Закінчи речення»

  • Природний водостік, який має довжину понад 10км, називається….
  • Річка тече по заглибині, що називається…
  • Притоки – це ….
  • Місце, куди впадає річка - …

 

9.  Фізхвилинка  Слайд 18

Із- за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнимось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок – цок.
І продовжим знов урок.

10. Практична робота : Слайд 19

А тепер,діти, попрацюємо з контурними картами. На контурній карті , дивлячись на слайд, знайдіть Дніпро і позначте частини річки.  (  Позначають за зразком на слайді) 

Молодці!

11. Працюємо далі. Відгадайте загадку:

Слайд 20

Серед поля лежить дзеркало – скло блакитне, а рама зелена

                                                                              (ОЗЕРО )

12. Повідомлення вчителя :

Слайд 21

Озеро – це водойма, яка утворилась в природній западині на поверхні Землі. В озера, яке тільки народилось, круті береги і глибоке нерівне дно.

На Україні налічується понад 20 тисяч озер, 30 з них є великими.

Слайд 22

На Поліській низовині більше 30 озер, серед яких найбільше – Світязь

Слайд 23

У гирлі річки Дунай знаходяться найбільші за площею прісне озеро – Ялпуг

На узбережжі Чорного моря є озера-лимани  із солоною водою. Солоними озерами багатий Крим.  Найвідоміше – озеро Сиваш, з якого добувають кухонну сіль.

Слайд 25

Найвідоміше озеро Карпат - Синевір. Воно знаходиться на висоті 1000м.

Учень:  Легенда про   озеро (індивідуальне завдання учня) .Ця історія сталася дуже давно, коли непрохідні карпатські ліси, швидкі ріки та високі гори належали одному багатому графу. Була у графа донька - красуня Синь. Струнка і гарна, обличчям біла, а очі сині, як небо в ясний день. Краще її не було в Карпатах! Чутка про дивовижну красу Синь розлетілася всюди. Багато парубків залицялось до неї, але Синь віддала своє серце молодому та красивому Виру - простому пастуху, у якого всього-то багатство було, що сопілка, на якій він вміло грав. Знаючи крутий характер свого батька, Синь стала зустрічатися зі своїм коханим потайки. Не було щасливіших закоханих на світі, ніж Синь і Вир.     Невдовзі про все стало відомо графу. Розгнівався він, місця собі не знайде: «Як простий пастух наважився претендувати на руку моєї дочки! За таку зухвалість він повинен поплатитися життям!». І наказав убити пастуха. Вистежили графські слуги Вира, коли він чекав на Синь, і скинули на нього зверху величезний камінь, який став його могилою. У ту мить, коли Вир віддав Богові душу, на серце Сині стало важко. Відчувши недобре, пташкою прилетіла вона на їхнє місце зустрічі і - о жах! - дівчина побачила кам'яну брилу з понівеченим тілом свого коханого Вира під нею. Горе Сині було невтішним. Обняла вона кам'яну могилу і гірко заридала. Вона плакала так довго, що незабаром на тому місці утворилося велике озеро з кришталево чистою водою і поглинуло Синь. Верховинці назвали його Синевир - на згадку про велику любов двох сердець, які лише у смерті змогли бути разом. Якщо не вірите, приїжджайте в Карпати, і ви побачите на власні очі невеликий острівець посеред озера - це вершина могили Сині і Вира.

Слайд 26  Повторимо назви озер:  Світязь, Сиваш, Синевір, Ялпуг.

Відгадайте загадку: Слайд 27

  Не море, не земля,човни не плавають,і ходити не можна. Болото.

       Болото – це надмірно зволожена ділянка земної поверхні, на якій ростуть вологолюбиві рослини.  В Україні болота поширені  на Поліській низовині                                                                                                                                                                                                                                              

Слайд 28. Заросле болото нагадує зелену  луку. Води не видно, але ходити по ньому небезпечно. Досить ступити на цю «Луку» людині чи великій тварині, щоб потрапити у в’язке багно, з якого самому вибратися  дуже важко.

Слово вчителя: Діти, подивіться на карту України і скажіть , які є водойми на півдні України?

Слайд 29. Море — це частина океану, що заходить у сушу. Море завжди з’єднане з океаном. Вода у морі є гірко-солоною.

— Поміркуйте, звідки у морській воді беруться солі?

Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що, розстеливши її на суші, отримали б шар завтовшки понад 150 км. (Робота з картою.)

На півдні Україну омиває Чорне море, на південному заході — Азовське. Чорне море — одне із найсвоєрідніших і найцікавіших водойм земної кулі. На відміну від більшості морів, його водна товща складається з двох дуже різних шарів: тонкого поверхневого шару, що населений рослинами та тваринами, і потужного глибинного шару, що позбавлений життя. Солоність води з глибиною збільшується, а починаючи з 150 м з’являються сліди сірководню, тоді як вміст кисню різко зменшується, а із зростанням глибини зовсім зникає. Середня глибина моря становить 1 256 м, а найбільша — 2245 м. Верхній шар води Чорного моря є багатим на рибу. Її тут налічується близько 180 видів.

Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8—10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.

Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна із найбагатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі водиться багато видів риб. Тут добувають харчову сіль. На узбережжі Азовського моря є поклади залізних руд, нафти і газу.

The Black and the Azov Seas

Ukraine is a picturesque country with many rivers and seas. Almost all Ukraine’s rivers belong to the basins of the Black and Azov Seas. The southern part of Ukraine is washed by the Black Sea and the Sea of Azov. The important ports of the Black Sea are Odessa, Kherson and Mykolaiv. The depth of the Black Sea is 2210 m. The Sea of Azov isn’t so picturesque as the Black Sea, but it also attracts tourists and it’s very rich in fish life. Its a small sea, its depth is 5–7 m.

13.  Робота  в  парах  з  контурними  картами.  Позначити  моря,  озера,  річки  України.

V.   Основи  здоровя

1.ПРИВІТАННЯ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ :

Доброго дня ,вам ,любі діти

Ви всі красиві , наче квіти.

Зараз за руки потримаємось ,

Один одному всміхаємось.

Учитель : Сьогодні ми з вами поговоримо про відпочинок .

                  Людина не може без відпочинку .Вона має відновлювати свої сили для того , щоб продуктивно працювати .Кожен відпочиває по-своєму.Зараз той , хто бажає доповнить речення :

   НАЙКРАЩИЙ ВІДПОЧИНОК ДЛЯ МЕНЕ ….

Учитель :

на сьогоднішньому тренінгу ми з вами навчимось відпочивати .Для цього ми

обєднаємося у 4 групи за кольором бейджів .Кожна група отримує своє завдання .

Червоний – НЕБЕЗПЕКА (що таке небезпека ,види небезпек , що може загрожувати  відпочинку на природі)

Зелений – БЕЗПЕКА (що таке безпека , які безпечні місця для відпочинку на

Природі )

Жовтий –ВІДПОЧИНОК (активний , пасивний )

Голубий – ВОДОЙМИ (які водойми бувають ,які є у нашій місцевості )

 Діти працюють у групах , потім презентують свої роботи (схеми , малюнки , усні розповіді і т.д.)

Учитель : Давайте спробуємо сформулювати конкретніше тему заняття виключивши одне із слів (НЕБЕЗПЕКА )

БЕЗПЕЧНИЙ  ВІДПОЧИНОК БІЛЯ ВОДОЙМИЩ

Учитель :Закінчується навчальний рік , попереду літні канікули ,Береги річок ,озер ,морів , ставків –Чудові місця для відпочинку ,  а плавання – один із найкорисніших видів рухової діяльності .Однак , не забувай , що відпочинок біля води потребує особливої обережності .

Сьогодні ми зосередимось на тому , як передбачати небезпеки і уникати їх на берегах водойм ,як не розгубитися і надати першу допомогу тому , хто перегрівся або обпікся на сонці , переохолодився у воді чи переоцінив свої сили і гукає на допомогу.

РОБОТА В ГРУПАХ

1 –Безпечний пляж (вибір місця для купання)

2-Правила засмагання

3-Перша допомога при  тепловому чи сонячному ударі.

4-Небезпечні ситуації на воді.

ВПРАВА «НАВЧАЮЧИ ВЧУСЬ» Лідери груп доносять свою інформацію іншим групам і отримують від них нову .

Перевірка усвідомлення – відповіді на запитання лідерів .

РУХАВКА на вибір учителя МОЗКОВИЙ ШТУРМ .

  • Чому не можна плавати , коли :
  • Ти занадто втомлений ;
  • Надто далеко від друзів чи берега ;
  • Тобі надто холодно ;
  • Тобі надто жарко .

РОБОТА НАД КЛЮЧОВИМИ СЛОВАМИ «СУДОМА»,»ШОК» (волонтери)

РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ .

СКЛАДАННЯ ПАМ’ЯТКИ БЕЗПЕЧНОГО ВІДПОЧИНКУ БІЛЯ ВОДИ.

На протязі 3 хвилин діти знайомляться із запропонованими правилами написаними на дошці . Після  чого складають свою памятку .

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОГО ВІДПОЧИНКУ .

-НЕБЕЗПЕЧНО :

  Ігри з мячем біля води;

  Стрибки з «Тарзанки»;

   Зіштовхувати людей із берега ,човна;

   Смикання плавців за ноги під водою;

    БЕЗПЕЧНІШЕ :

    Відпочивати біля води у світлу частину доби ;

     Після прийняття їжі купатися можна не раніше , ніж через 1,5-2 години.

      Заходити у воду повільно.

       У воді перебувати не більше 15 хвилин(переохолодження)

       Пірнати там , де є достатня глибина , прозора вода , рівне дно.

       Для тих , хто не вміє плавати , заходити по пояс .

Не загорати довго –тепловий чи сонячний удар

ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБІТ.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ТРЕНІНГУ У ВЕЛИКОМУ КОЛІ .

  • Що нового ви дізналися ?
  • Що було найцікавіше ?

ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

Учитель : Ось і продзвенів дзвінок і закінчився урок ,

                  Будемо відпочивати ,грати в ігри і гуляти.

                  Та завжди слід памятати :

НЕ ЗНАВШИ БРОДУ –НЕ ЛІЗЬ У ВОДУ .

БЕРЕЖЕНОГО БОГ БЕРЕЖЕ .

.   VІ Закріплення вивченого матеріалу, узагальнення та систематизація знань.

Слайд 30  Превіримо на скільки ви були уважні…

( тести за слайдами) від 31 до 39

1.  Диктант ТАК або НІ (поставити знаки «+», якщо згодні із твердженням, і «—», коли не згодні).

1) Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+)

2) Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі. (+)

3) Вода може бути лише в двох станах. (—)

4) Життя на Землі є можливим без води. (—)

5) Вода входить до складу живих організмів. (+)

6) Водойми бувають природними і штучними. (+)

7) Ріка Дніпро бере свій початок в Україні. (—)

8) Азовське море є глибшим за Чорне. (+)

9) Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+)

- Всі ви, діти, молодці!

2.  Fill in the gaps in the sentences with the following words: rivers, seas, washed, depth

  1. Ukraine is a picturesque country with many … and …
  2. The southern part of Ukraine is … by the Black Sea
  3. It’s a small sea, its … is 5-7 m.
  1.  Вправа  «10 «НЕ»
  1. Не купатись в негоду ,шторм ,грозу.
  2. Не запливати за огорожу.
  3. Не підпливати до човнів ,скутерів ,катамаранів.
  4. Не стрибати у воду із споруд ,човнів.
  5. Не запливати на надувних матрацах далеко від берега.
  6. Не пустувати у воді.
  7. Не сідати у човники без дорослих
  8. Не пересідати із судна на судно на плаву .
  9. Не пірнати з плавучого засобу.
  10. Купатися поблизу великих суден ,мостів.

VI. Домашнє завдання. Слайд 40

Опрацювати статтю підручника «Водойми України» ст.110-116, дати відповіді на питання. Диференційовані творчі завдання:

Підготувати  І ряд - цікаву інформацію про  озеро Світязь,

                       ІІ ряд -  про озеро Синевір.

                       ІІІ ряд – про річку Дністер та про річку Дунай

                         (Hometask) learn the new words and make up 3 sentences with any

                           of them.

VІІ. Рефлексія  Слайд 41, 42 

- Вам сподобалося?

- Діти, а які завдання були найцікавішими? 

 - А що нового ви дізналися?

VIІІ. Підсумок уроку

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас.

 - А завершити наш урок я хочу такими словами:

ЛЮБИ ПРИРОДУ НЕ ЯК СИМВОЛ
ДУШІ СВОЄЇ,

 ЛЮБИ ПРИРОДУ НЕ ДЛЯ СЕБЕ,
ЛЮБИ ДЛЯ НЕЇ.
М. РИЛЬСЬКИЙ

Мені сподобалося як ви працювали на уроці, ви були активні,

 Слайд  43 Дякую за роботу !          

                    Успіхів Вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DD00154_ 

 

 

 

 

 

 

 

 

Водойми України.

The Dnipro river. (річка  Дніпро).

Техніка  безпеки  біля  водойми

 

4 – А  клас

 

 

 

 

                              Учителі:  Т.О.Мендрух

                                                                  І.А.Римаренко

                                                                  В.П.Лавріненко

docx
Додано
24 травня 2018
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку