Вчити виділяти характерні ознаки осені , підбирати влучні фразеологізми, епітети, порівняння до предметів живої природи,на галявині; порівняти їх забарвлення; густоту листя на деревах і навколо них;
Вчити переносити побачене і почуте на аркуш паперу або музичний твір.
Встановити зв'язок людини з природою, робити висновки зі спостережень;
Розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву, спостережливість;
Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, естетичний смак до прекрасного.
МЕТА: Вчити виділяти характерні ознаки осені , підбирати влучні фразеологізми, епітети, порівняння до предметів живої природи,на галявині; порівняти їх забарвлення; густоту листя на деревах і навколо них;
Вчити переносити побачене і почуте на аркуш паперу або музичний твір.
Встановити зв’язок людини з природою, робити висновки зі спостережень;
Розвивати логічне мислення, пам’ять, уяву, спостережливість;
Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, естетичний смак до прекрасного.
Попередня робота:
- підготувати коротку розповідь про дерева;
- згадати літературні твори про природу восени;
- музичні твори про осінь
Правила поведінки на природі
- не ламати гілля дерев, кущів;
- не ходити по газонам;
- не бігати і не штовхатися під час спостережень;
Завдання до спостереження:
- уважно прослухати коротку розповідь свого товариша про дерева;
(їх особливості, користь та цілющі властивості).
- скласти порівняльну характеристику на основі почутого і побаченого;
- підібрати епітети, порівняння та фразеологізми до дерев та кущів,
- порівняти підготовку до зими дерев та людей.
Спостерігай за рослинами восени.
1. Чому восени змінюється колір листя?
2. Чи залежить яскравість осінніх листків від погоди?
3. У яких дерев листки опадають зеленими? Чому? (вільха, бук, горіх).
4. Яка послідовність листопаду різних дерев?
Дидактична гра « Розвідники»
- визначити чим відрізняється осіннє дерево від літнього;
- закріплювали знання дітей про будову дерева: корінь, стовбур; віти, листочки – крону;
-розвивали знання дітей про важливість кожної частинки дерева для її життя;
-досліджували листочки, які стоять у воді та без води
та робили висновки про важливість води для росту рослини.
Перевірка сприймання:
- згадайте художні та літературні твори про природу
- які картини видатних митців ви знаєте?
- що нового ви дізнались?
- які кольори використала осінь на момент спостереження?
- які художні засоби ви згадали?
- передайте своє враження на аркуш паперу зо допомогою фарб і олівців.
- як саме ваша родина готується до зими?
- збирання листя для гербарію;
Висновки: Навчились виділяти характерні ознаки осені, підбирати влучні фразеологізми, епітети,
порівняння до предметів живої природи, саме на березовій галявині; порівняти їх забарвлення; густоту листя на деревах і навколо них;
Вчити переносити побачене і почуте на аркуш паперу або музичний твір. Встановити зв’язок людини з природою, робити висновки зі спостережень;
Розвивати логічне мислення, пам’ять, уяву, спостережливість;
Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, естетичний смак до прекрасного.