Конспект уроку з природознавства для 2 класу на тему: "Які осінні явища відбуваються в житті рослин"

Про матеріал

Розробка уроку на тему: "Які осінні явища відбуваються в житті рослин" є цікавою і змістовною,з використанням різних методів навчання,в тому числі й ігрових. Вдало підібрані завдання, які учням доступні. Матеріал підібраний з урахуванням особливостей класу. Кінцевим продуктом уроку є створення книги. Урок яскравий, цікавий, насичений великою кількістю цікавих завдань, ігор, вправ та проблем, які учні навчаються розв'язувати спільно.

Перегляд файлу

Які осінні явища  відбуваються в житті рослин

Мета: ознайомити учнів з осінніми змінами в житті рослин; учити спостерігати за рослинами восени; розвивати спостережливість, увагу, мовлення, мислення; учити бачити красу природи восени; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: комп’ютерна презентація, календар погоди,роздатковий матеріал.

 

Організаційний момент

Продзвенів дзвінок

Починаємо урок

З Божої ласки

З маминої казки

З щирого старання,

З нашого бажання.

 

Нумо, діти, до роботи!

Для навчання час настав,

Наберімося охоти

До потрібних добрих справ.

 

                            Доброго дня вам, любі малята,

                            Хлопчики милі мої і дівчата.

                           Щирою посмішкою я вас вітаю,

                           Доброго настрою на весь день бажаю.

1.2.Створення психологічного комфорту.

бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

                 Подивилися на мене,

                 Усміхнулися усі:

                 Всі готові до роботи.

                 Всі бадьорі. Молодці!

 

Сьогодні у нас буде незвичайний урок, урок- калейдоскоп.

Чи знаєте, що таке калейдоскоп?

Це слово іншомовного походження, означає дитяча іграшка, яка складається з різнокольорових скелець, які постійно змінюються і переливаються. Отож, наш урок буде яскравий, цікавий, насичений великою кількістю цікавих завдань, ігор, вправ та проблем, які ми навчимося розв’язувати спільно.

Від вас залежить створення книги.

  • Які ми маємо бути на уроці?

 

К – кмітливі

А - активні

Л - любязні

Е - енергійні

          Й

Д - допитливі

О - організовані

С - старанні

К - комунікабельні

О - оптимістичні

П- працьовиті

Результатом нашої праці на уроці буде створення книги природи під назвою «Осінні дива природи».

 

  • Що ви очікуєте від цього уроку? (напишіть свої очікування на краплинках дощу, який так любить йти восени.

 

Нехай  ці життєдайні краплинки проллються на землю рясним дощем.

  • Я в свою чергу, очікую, що ви будете:
  • Уважно і активно працювати;
  • Користуватися знаннями отриманими на попередніх уроках;
  • Точно і повним реченням висловлювати свої думки;
  • Вам всім буде цікаво

 

Вже на двір ступила осінь,

Пензлик, держачи в руці.

Хоч повітря тепле досі,

Не поплаваєш в ріці.

 

Сонце сяє та не гріє,

Листя падає з дерев,

Все навколо вже жовтіє,

Чути вітру сильний рев.

 

Теплі речі одягати

Мусять люди навкруги

І ховатися до хати,

Бо зимові йдуть сніги.

 

  • А розпочнемо ми з хвилинки спостереження,та на нашому уроці вона буде не звичайна.

Сьогодні добре знають люди,

Яка погода завтра буде,

Бо теле- й радіопрогноз

Підкаже- спека чи мороз.

до нас завітали учені– синоптики (виходять на середину).

– Добрий день! З вами ведуча погоди…   і  ведучий…     

Вітаю всіх  кого цікавить, якою буде погода. Сьогодні  четвер 10 листопада.

Стан неба…..ясно чи похмуро.

Вітер…слабкий чи сильний .

Опади…не очікується ( очікується дощ. Вирушаючи у путь – парасольку не забудь). 

Температура повітря… Зазвичай одягаються по погоді. Влітку не одягають шубку, а восени не ходять без верхнього одягу.

– Дякуємо за увагу.

 

 

Актуалізація опорних знань

1.  Логічна розминка

1. Пори року – це …

2. Чому відбувається зміна пір року? ( Внаслідок обертання Землі навколо Сонця)  

3. Про що йдеться: чим нижче, тим менше тепла?

4. Впізнай назву за вказаними ознаками: безбарвне, прозоре, не має смаку, займає увесь простір, у газоподібному  стані (повітря)

5. Закінчи судження за аналогією:

 Лінійка – сантиметри; термометр - … (градуси)

6. Вкажи  спільне для понять: краплинка, крижинка, водяна пара (вода).

7. Чи правильне судження: на небі хмари – буде дощ?

8. Вилучи зайве слово: помідори, перець, яблука, капуста.

 9.  Розв’яжи задачу. З однієї гілки дуба зібрали 6 кг  груш, а другої –

 5 кг. Скільки всього кілограмів груш зібрали з двох гілок?

4.  Оголошення теми і мети уроку

http://posnayko.com.ua/i/jornals/pages/1454 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Мікрофон»

Ну, що здогадалися про що ми будемо говорити сьогодні? (діти висловлюють свої думки)

 Молодці, всі ви здогадалися.

Тема нашого уроку – калейдоскопу «Які  осінні явища відбуваються у житті рослин».  Сьогодні  на уроці  ви  дізнаєтеся,  що  життя  рослин  восени залежить від стану неживої природи

 

Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя

Яка прекрасна природа навколо нас! Безмежне поєднання форм і кольорів, дивовижна гамонія різнокольорових барв оточує нас повсякчас. Природа не знає порожнечі. Кожна її частка насичена життям. Майже скрізь ростуть різноманітні рослини. Всі вони змінюються протягом року і прикрашають Землю по-своєму.  Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала все навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори.Коли  я йшла до вас на урок, то  зустріла професора біології, який хоче повідомити нам нову інформацію.

 

ФІзкультхвилинка для очей

Професор біології: У горобини листочки  жовті та червонясті, у дуба – жовто-коричневі або бронзові. Першим жовкне листя берези.

- А чому листки змінюють своє забарвлення?)

- У листку є речовини зеленого та жовтого кольорів. У живому листку зелена речовина руйнується і знову утворюється. Але відбувається це на світлі.

- Який день влітку: довгий чи короткий? (довгий)

- Сонце світить довго і листочок залишається зеленим.

- З приходом осені дні стають … (коротшими). Рослини отримують менше світла. Зелена речовина руйнується і протягом короткого дня не встигає відновитися. Помітним стає жовтий колір. Пожовтіння листя є осіннім явищем природи.

    Після зміни забарвлення листя опадає.

Експерт. Найбільше листя опадає після перших заморозків. Раніше за інші дерева скидає своє листя липа, потім клен і горобина. До пізньої осені зберігає своє листя берізка та дуб.

- Чому листя опадає?

- Листки рослин випаровують воду. А де ж рослина бере воду? (з грунту вбирає коренями). Взимку, коли земля замерзне, чи зможе коріння вбирати холодну воду з грунту?(ні) Якби у рослин не опадали листки, то вони загинули б від нестачі вологи. Окрім того, під  осінь у листках нагромаджуються непотрібні, а іноді й шкідливі для них речовини. Таким чином, листя, опадаючи, рятує дерево від руйнування Крім того, на землі створює теплу ковдру для кореня дерева та трав’янистих рослин. Є добривом навесні для рослин.

2.Робота з підручником

Розгорніть підручник на с.47 і прочитайте

Що ми забули сказати? Щось нове повідомив нам підручник?

Доповніть, які плоди дозрівають?  (калини, горобини, каштана, дуба, шипшини)

Які рослини залишаються зеленими?(хвойні, бо хвоїнки живуть довше і змінюються поступово

— Розгляньте малюнки на с. 46. Синьокрила Сойка цікавиться: «Як змінюється вигляд рослин восени? Коли достигають плоди й насіння на деревах і кущах?».

— Роздивіться фотографії з осінніх виставок квітів і розкажіть: які трав’янисті рослини доцвітають восени? Які осінні квіти вам подобаються? Пригадайте їхні назви.

 — Розгляньте малюнок на с. 47. Чи у всіх рослин листя забарвлене одна­ково?

— Чому зелене забарвлення листя змінюється на жовте, жовтогаряче, синьо-фіолетове?

Травянисті рослини жовкнуть і вянуть . 

Висновки. Рослини, як і тварини, готуються до зими. Посилений листопад починається вслід за першими заморозками. Різні дерева і кущі набувають різнього осіннього забарвлення. Листопад — це пристосування рослин до зменшення випаровування восени і зимою. Осінь час підготовки і переходу рослин до зимового спокою.

Раніше за інші дерева скидає листя липа, потім клен і горобина. До пізньої осені не опадає листя у берези, хоч і починає жовтіти раніше за інші дерева. 

Достигання плодів і насіння, пожовтіння листя та листопад — це осінні явища в житті рослин.

Фізкультхвилинка музична Н.Май «Дощик»

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Творча робота в групах

C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Skype\voloshchyk0204\media_messaging\media_cache_v3\i306^cimgpsh_orig.png

 

На партах у вас є завдання,  в якому заховався осінній листочок.      

Розпізнайте і розфарбуйте листочки так, як це робить осінь-чарівниця.

2. Робота в зошиті

Про самостійну роботу

Самостійно ми працюєм, Помилок не буде — факт!

Ми уважно поміркуєм, Щоб вийшов добрий результат.

Завдання 1 с. 13.

3.Колективна робота

- Яка пора року зображена?

-Яка тепер на календарі?

Що тут не так? Допоможемо?

4.Робота в групах

-Продовжте казку «Пригоди Березового Листочка»

Жив-був Березовий Листочок.Радів він літечку теплому, ясному сонечку, погожій днині. Гордився своїм зеленим забарвленням. Радів, колисав його легесенький вітерець. Слухав спів пташок, які сідали біля нього на гілки. Прийшла осінь…

 

4.фізкультхвилинка  тренажер

Візьміть листочки в руки, станемо біля парт і створимо листопад. Скажемо осені: «Не сумуй! Ти нам подарувала таку красу! Ми тобі дуже вдячні! А тепер уявімо собі, що ми - в осінньому парку на прогулянці.  Як падають листочки? ( зверху-вниз). Знайдіть на тренажері рух за стрілочкою зверху- вниз і пропишіть носиками.

- Як Земля рухається навколо сонця? Знайдіть на зображенні перед вами рух Землі навколо сонця. Під яким номером? Проведіть голівками.

- як ведмедик на зиму лягає спати? Знайдіть цифру 8, яка лягла спати і проведіть очками не рухаючи голівкою.  

 

Тестування на слайдах

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

 

Під музику діти прикладають до вуха листочки і фантазують, що їм шепочуть листочки.

Кому листочок розказав щось таке, що ви хочете поділитися з іншими?

— Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?

Самооцінювання

Осінь принесла на гарне червоне намисто, яке робить з плодів калини, горобини. Перед вами розмальовка, замалюйте стільки ягідок на скільки ви працювали на уроці: на відмінно – 12 ягід

Чудово – 11

Дуже добре – 10

Добре – 9

Якщо хтось вважає, що ледарював, то замалюйте 1-2 намистинки.

 

VII. ДО М АШ НЄ ЗАВДАННЯ С. 46-47.

 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
3529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку