Інтегрований урок з природознавства, математики та курсу «Культура добросусідства»

Про матеріал

Звірі взимку. Турбота людей про тварин узимку. Порівняння виразів, які містять табличні випадки множення числа 2. Розв'язання задач на множення числа 2. Допомога тваринам узимку.

Перегляд файлу

 Інтегрований урок

з природознавства, математики

та курсу «Культура добросусідства»

у 2 класі

Кокоріна Оксана Олександрівна

учитель початкових класів

загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 2

Покровської міської ради Донецької області

Тема. Звірі взимку. Турбота людей про тварин узимку.  Порівняння виразів, які містять табличні випадки множення числа 2. Розв’язання задач на множення числа 2. Допомога тваринам узимку.

Мета. знайомити учнів з таблицею множення числа 2 і її практичним застосуванням; формувати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати загальну культуру. розширити і уточнити уявлення дітей про тварин; формувати уявлення про життя тварин взимку та необхідність їхньої охорони; дати уявлення про зимуючих і перелітних птахів, вчити пояснювати причину відльоту птахів у теплі краї. Розвивати вміння працювати в групах, спостережливість, вміння вести пошукову роботу.Виховувати турботливе ставлення до тварин, бажання брати участь у їх охороні.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань;

Обладнання: малюнки «Діти Землі», «Потяг», «Зима», таблиці «Погода», «Ознаки зими», «Годівнички та синички», картки з лісовими та свійськими тваринами, музичні супроводи «Звуки кроків», «Зимова рапсодія», зошит КД, картки з завданнями для груп, , годівнички, печиво, Плакат з надписами «Допомога тваринам узимку», Пісня «Це зима».

Перебіг уроку

І Організаційний момент

1. Гармонізація настрою. (хором + жести)

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що вітер віє!

Добре те, що сад цвіте!

Добре те, що ліс росте!

Добре вчитися у школі!

Добре гратися надворі!

Добре все навколо нас!

Добрий, дружний весь наш клас!

2. Створення  кола обєднання.

- Візьміться  за руки, посміхніться один одному. Кожен з нас – це часточка світу. Ми любимо себе. Ми любимо один одного і все, що нас оточує. Ми посилаємо свою любов всім дітям Землі. Ми посилаємо свою любов планеті Земля. Ми бажаємо всім миру, здоров’я і любові!

ІІ. Актуалізація опрних знань

- У нашому класі панує затишна і тепла атмосфера. А яка погода на нас чекає за даними метеоцентру? Відповіді учнів за планом:  пора року, місяць, день тижня, стан неба, опади, температура повітря, інші явища…

- Які ви знаєте ознаки зими? (Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»)

Вибрати із запропонованих слів ознаки зими.

(Сніг,квіти, ожеледиця,спека, мороз, легкий вітер, бурульки)

- Покажіть картки з лісовими мешканцями? ( На партах лежать картки з тваринами).

- Розв’яжіть задачу. Учні 2 класу виготовили 6 годівничок. На кожну з них прилетіло по 2 синички. Скільки всього синичок прилетіло?

ІV. Визначення теми уроку.

1. Інтерактивна гра «Потяг» Учні підбирають загальну назву і визначають тему уроку)

Звірі взимку.jpg

V. Визначення завдань уроку.

1. Словникова робота.

- Дітки, я пропоную нам всім разом вирушити в експедицію у зимовий ліс. А хто знає, що таке експедиція?... (Це подорож за певними завданнями)

- Отож, вирушаємо у путь! (звуки кроків по снігу)

2. Інтерактивна гра «Мікрофон» - «Наші очікування».

- Ось ми і опинилися у чарівному зимовому лісі, засніжені дерева сплять, навколо тиша, тільки чутно як де-не-де поскрипує сніг.

- Як ви вважаєте, про що ми дізнаємось під час експедиції?

- Як ви будете працювати?

VI. Вивчення навчального матеріалу в оптимально-функціональному стані.

а) Сенсорно-моторний етап

1. Підготовчий етап.

- Сядьте зручно. Давайте трішки відпочинемо: розслабте шию, плечі, руки, ноги. Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими. Посміхніться! Які ви гарні коли посміхаєтесь!...

2. Створення груп.

Учні отримують картку з тваринкою та сідають у групу з назвою тварини. Групи:  «Білочки», «Їжачки», «Зайчики», «Вовки».

     3. Фізкультхвилинка під музичний супровід

 

- Уявіть себе чарівником, та з допомогою чарівного пензлика ми прикрасимо всі дерева, що ростуть у лісі. Пропоную взяти пензлика до правої руки і розфарбувати  ось цю ялинку, що стоїть поруч з вами. А тепер візьміть пензлика до лівої руки та розфарбуйте того дуба, що стоїть від вас ліворуч. А зараз ми маємо пензлики в обох руках і розфарбуємо ліс, що росте просто перед нами, але зафарбовуємо кожне дерево окремо. Уявімо, що втікаємо від злого вовка та хочемо замести свої сліди від нього. Спочатку правою ніжкою малюємо вісімку, а тепер – лівою. А далі – обома, але кожна малює свою вісімку.

- Молодці, діти! Відпочили! А тепер можна попрацювати далі.

- А зараз групи отримують завдання в конвертах.

4. Робота в групах

 

Група «Білочки»

Завдання. З’єднайте  тварину з її живленням

Звірі взимку 2.jpg

Група «Їжачки»

Завдання. Складіть дві задачі з використанням малюнків тварин та застосування таблиці множення на 2

 

http://cars-mazda3.ru/f/4/belochka_zima_derevo_308x192.jpg         https://aromisto.com.ua/files/thumbnails/w195max/1938.jpg

 

https://i.ytimg.com/vi/_LNs2ZLsl2I/mqdefault.jpghttp://abcagro.com.ua/images/pshenica/03.jpg

 

 

Група «Зайчики»

Завдання. Прочитайте вірш Л. Левченко «Якщо допоможемо» с. 39 у зошиті «Культура добросусідства»

Випишіть, як можна допомогти тваринам узимку.

 

Група «Вовки»

Завдання. Прочитайте поради «Допоможи птахам» с. 76-77 у підручнику з Природознавства. Та виберіть чим можна нагодувати пташок узимку. Напишіть та покладіть у годівничку.

     5. Презентація виконаних завдань.

6. Смачна пауза. Створення проблемної ситуації.

(діти ласують печивом) 

  • Дітки, а ми маємо змогу у будь-яку пору року та у будь-який час ласувати різноманітними стравами
  • А як ми можемо дбати про лісових звірів, адже взимку їм так важко здобувати собі їжу, особливо, якщо зима морозна і сніжна?

6. Виступ доповідачів:

1) Зима страшна для тварин не так холодом, як голодом. Особливо важ-
ко знайти їжу під час снігопадів, у сильні морози.
Взимку тварини худнуть, витрачається жир під шкірою, витрачаються й
сили. Тому на допомогу тваринам приходять люди.
2) Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. В Основ-
ному законі нашої держави—Конституції, говориться, що тваринний світ є одним з основних компонентів навколишнього середовища, національним багатством України. В інтересах нинішнього і майбутніх поколінь в Україні здійснюються заходи щодо охорони і відтворення тваринного світу. 

3) Коли наступає зима люди розкладають на полях та у лісі кормушки для звірів, наповнюють їх сіном для оленів і зайців, насипають у кормушки овес і пшеницю. А ще підвішують годівниці для птахів на дерева. Туди насипають різні крупи, кладуть сало, калину, насіння. Також підкормлюють білочок, для цього насипають у годівниці горішків. Це не просто цікаве спостереження, а й можливість врятувати чиєсь життя.

7. Висновок. 

- Який ми можемо зробити висновок? Чи легко звірям взимку обходитись без допомоги людей?

    - Тваринам потрібна допомога людей!

Створення плакату «Допомога тваринам узимку» (Діти приклеюють на плакат малюнки, як люди можуть допомогти тваринам)

VIII. Домашнє завдання.  Уявіть себе лісовим мешканцем і розкажіть про своє життя у зимовому лісі.

  • Спасибі вам за активну і гарну роботу на уроці! Бажаю всім приємного продовження дня!

 

docx
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку